Jump to content

Motorina: de care, de unde, de ce


ender
 Share

Motorina: de care, de unde, de ce  

225 voturi

  1. 1. Motorina: de care, de unde, de ce

    • PETROM
      16
    • ROMPETROL
      22
    • OMV
      126
    • MOL
      43
    • SHELL
      1
    • AGIP
      3
    • LUKOIL
      11
    • alta
      2


Postare recomandată

omv preia motorina de la rafinaria petromidia.. ( rompetrol ), preia si de la petrom insa

<{POST_SNAPBACK}>

Nu e principalul criteriu de selectie. De la Petrom si Petromidia "beau" marea majoritate a benzinariilor din RO. Important e ce faci dupa ce o iei de acolo (cum o depozitezi, aditivi, samd). Si OMV, ca o completare, ia si de la Schwechat (langa Viena). Motorina Euro 5 si OMV100 se produc exclusiv acolo. (o sa zica lumea ca-s fan OMV, dar pe astia-i cunosc binisor...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 388
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • shkoda

    39

  • sebica79

    28

  • godaro

    26

  • alexander

    26

Top Posters In This Topic

Aoleu... ;)

M-a mancat undeva ( ;) ) sa incerc Rompetrolul... Pornirea de azi dimineata a masinii a fost insotita de un norisor de fum negru... Masina mea niciodata n-a scos fum pana acum. Incep sa fac crize! Noroc ca am bagat doar 15l...

Pacat, chiar aveam o impresie buna despre Rompetrol.. ;)

De acum in colo, NUMAI Premium Diesel ii dam sa "pape" lu' fetitza... :)

Modificat de shkoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zi-ne si noua statia.. poate sunt aia tzepari in mod special.. nu am auzit pe altcineva sa se planga in halul asta de rompetrol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zi-ne si noua statia.. poate sunt aia tzepari in mod special.. nu am auzit pe altcineva sa se planga in halul asta de rompetrol

<{POST_SNAPBACK}>

Cea din Otopeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Defapt, m-am razgandit un pic... :blink:

Am mai citit un pic topicul acesta, de la inceput, am mai intrebat in stanga si in dreapta, inclusiv la serviciul de relatii cu clientii al MOL si m-am hotarat sa incerc si motorina MOL.

In mod normal, ar trebui sa fie buna. Pe forum, voi n-ati zis nimic rau de ea, iar pe cine am mai intrebat (niste amici si serviciul de relatii cu clinetii al celor de la MOL) mi s-a spus ca motorina Euro Diesel comercializata de MOL este 100% importata din Ungaria.

Diseara plec la tzara si o sa incerc sa consum tot ce am acum in rezervor de la Rompetrol inainte de a baga de la MOL. Revin luni cu impresii..

Modificat de shkoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te grabi sa cataloghezi calitatea motorinei dupa fumul scos. Iti arat diesel-uri vechi si dereglate care poti sa le dai Euro5 si tot scot fum grosssssssss.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Then what? motorul sa fie de vina? ce-ar putea avea? sa ma duc cu el in service...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stiu si eu... ar merita o scanare cu VAG-COM sa vedem daca fluxul de aer este suficient. Altfel si tu ai dreptate: merge experimentata si alta motorina. NU e nevoie sa mergi la vreo reprezentanta pentru asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu numai de la OMV bag, nu am avut niciodata probleme. La masina care am avut-o inainte de asta am bagat de peste tot. Am cam testat ce se putea testa. Pe benzina era. Notele pe o scara de la 1-10 :

Lukoil - 4

MOL - 6

Petrom - 8

OMW -10

In schimb acum masina asta:

Lukoil - nu am curaj

MOL - nu vreau sa aud(odata am bagat din neatentie, ca ramaneam fara motorina si nu gaseam o pompa OMV, pfuai ce frica am avut)

Petrom - nu

OMW - 10

Chiar saptamana viitoare un cunoscut cu un Ford diesel nou a bagat la mol prin timisoara si a ajuns la reprezentanta. Acolo a mai dat de inca 2 cu aceeasi problema. Se pare ca e pericol la mol pentru forduri. Nici nu mai pornesc, stau si se uita la ele. Fordurile diesel de acum sunt mai slabe decat generatiile trecute. Opelurile diesel sunt si ele catastrofa.

Sa nu uitam totusi ca cele mai bune motoare diesel le face mercedesul si vw-ul.

Asa ca putem sta mai linistiti decat altii.

Si totusi pentru mine OMV ramane in top.

Numai bine.

Modificat de mrSeymour
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu uitam totusi ca cele mai bune motoare diesel le face mercedesul si vw-ul.

Asa ca putem sta mai linistiti decat altii.

Si totusi pentru mine OMV ramane in top.

Numai bine.

<{POST_SNAPBACK}>

Sa nu exageram, BMW - 3000 diesel sau 3500 diesel ( 6,2 suta la ora), si nu in ultimul rand D-4D de la Toyota...Ce ai tu pareri de mertz si vw e conceptie veche....

OMV se pare ca e lider incontestabil.... Si e normal...

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost acum in weekend pana la tara (Curtea de Arges, plus cateva drumuri prin zona). Am plecat din Bucuresti cu rezervorul aproape de rosu (150km pana la realimentare dupa computer). Am alimentat in pitesti de la MOL (o statie fosta Shell) si tin sa va anunt ca acolo mi s-a spus ca e euro3, de la petromidia cu aditiv unguresc. La o statie din Bucuresti mi s-a spus ca este importata si aditivata la statie, cu aditiv unguresc. De la serviciul clienti mi s-a spus ca e 100% importata, un amic, mi-a spus la fel... nici nu mai stiu ce sa cred, oricum.. am bagat doar 15l, sa vad cum e si tin sa va anunt ca n-am simtit nici o diferenta fata de Euro Diesel de la OMV. Azi, la intoarcerea spre Bucuresti, am bagat Euro Diesel de la OMV si merge bine masina. O sa vad pe viitor... am luat niste date despre tipul de motorina, din cartea masinii si o sa le caut pe net, sa vad care este cea mai potrivita alegere.

M-am cam saturat de atatea experimente, care pot sa-i dauneze si motorului, care imi toaca si mie nervii.. care motorina comercializata in Ro se apropie cel mai mult de cea recomandata de producator, d-aia bag. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, deci.. producatorul recomanda urmatoarele:

-cifra cetanica nu mai mica de 49

-standard EN 590

Pe siteurile petrom.ro si omvro.ro se gasesc urmatoarele informatii despre motorina:

Euro3:

-CC 51

-standard EN 590

Euro5:

-CC 51

-standard EN 590

Diferente nu prea sunt intre ele, din cate am vazut eu.. singura diferenta este continutul mai mic de sulf al motorinei Euro5.

Deci, concluzia la care am ajuns este urmatoarea:

Voi alimenta numai de la OMV cu unul din tipurile lor de motorina, Euro5 cand am bani si Euro3 cand n-am bani... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, merge perfect cu OMV, nici urma de fum la pornire.. INSA, pe timpul zilei n-am observat nimic, dar noaptea, cand trec de 2500-2700 rot/min vad in farurile masinii din spate un norisor de praf, fum, nu stiu exact, nu-mi pot da seama... repet, pe timpul zilei nu se observa nimic. Ce sa fie, ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce stiu eu PUTIN fum cand o calci sau cand e rece e perfect normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, merge perfect cu OMV, nici urma de fum la pornire.. INSA, pe timpul zilei n-am observat nimic, dar noaptea, cand trec de 2500-2700 rot/min vad in farurile masinii din spate un norisor de praf, fum, nu stiu exact, nu-mi pot da seama... repet, pe timpul zilei nu se observa nimic. Ce sa fie, ce sa fie?

<{POST_SNAPBACK}>

Relax, ca e vorba de ceva gaze combinate cu fumuletez :wacko: , ziua nu le vezi ca ai inca motor bun si injectoare bune care nu genereaza inca fum, eventual negru la blana :D

Orice gaz de concentratie/densitate diferita decat ce a a aerului, se poate observa in lumina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta intrebare pt. cei cu mai multa experienta decat mine...

Cam cat de tare dauneaza concentratia de sulf de 350ppm? Adica, daca ii bag euro5, cam cu cat as prelungi viata motorului, sau a diferitelor componente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca poate cineva sa-ti raspunda la aceasta intrebare.

Cu cit mai putin sulf cu atit mai mult poti:

-sa prelungesti intervalul de schimb ulei

-sa prelungesti intervalul de curatare admisie sau poate sa nu fie nevoie sa cureti vreodata admisia dupa valva EGR

-sa pui un chip care mareste mai agresiv puterea/fueling-ul fara sa scoti fum.

-sa prelungesti viata motorului deoarece scade rata de dezvoltare a radicalilor sulfurici care sunt corozivi pentru diferite parti ale motorului

-sa te incadrezi mai usor la ITP in norma de poluare odata cu trecerea timpului - imbatrinirea motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E la fel cu benzina cu CO mai mare. Cu cat creste calitatea combustibilului, scad emisiile, arderea este mai completa si mai corecta si, evident, scade consumul de combustibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu exageram, BMW - 3000 diesel sau 3500 diesel ( 6,2 suta la ora), si nu in ultimul rand D-4D de la Toyota...Ce ai tu pareri de mertz si vw e conceptie veche....

OMV se pare ca e lider incontestabil.... Si e normal...

<{POST_SNAPBACK}>

:)

Conceptie veche dar fiabilitate buna! sa nu-mi zici ca bmw-ul e in fata lui mercedes la calitate motoare diesel.

Si s class 400 cdi 260 cp de la merc oare cat scoate? comparativ cu bmw 740d cu 258cp? oare nu ajunge mercedesul tot acolo?

Oricum eu vorbeam de fiabilitate motor si fiabilitate la combustibili slabi si am incredere ca mercedes si vw sunt tatici cu istorie in acest domeniu

Daca nu ma insel situatia sta cam asa(la masini de serie), daca gresesc astept replici:

primul motor BMW diesel a aparut prin `86 daca nu gresesc . Pana atunci numai motoare pe benzina.

vw a facut primul motor diesel in 76.

si ...

mercedesul a facut primul motor diesel in 68

nu are rost sa caut toyota sau altceva ca caut degeaba. pe vremea aia cine stie ce faceau japonezii:)

traditia isi spune cuvantul(la motoare diesel mercedes(fiablitate-calitate) is the best)

Modificat de mrSeymour
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi interesant de stiut, din firmele insirate in poll care au motorine din aceleasi surse!

De exemplu Shell lua motorina de la Petrom. Acum Shell a fost preluat de Mol. Sursele raman tot rafinariile Petromului? :D

OMVul a preluat Petromul! (la benzine Omv100==petrom 99+). La motorina, nu cumva e aceeasi situatie, adica motorina de la OMV sa fie aceeasi cu cea de la Petrom? :D

Rompetrolul sigur nu ia de la Petrom, ca ei au biznisul lor...

Mai e deci altceva decat subiectivism in a alege de exemplu OMV in loc de Petrom? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai e deci altceva decat subiectivism in a alege de exemplu OMV in loc de Petrom? :)

Da, o groaza de marturii horror ale mai multor membrii de pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cand puneam din banii mei motorina, am pus 4 ani de zile doar de la petrom.. si n-am avut probleme ( petrom baneasa mai exact ).. acum trebuie sa bag de la omv pt. ca acolo are firma deal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!