Jump to content

Motorina: de care, de unde, de ce


ender
 Share

Motorina: de care, de unde, de ce  

225 voturi

  1. 1. Motorina: de care, de unde, de ce

    • PETROM
      16
    • ROMPETROL
      22
    • OMV
      126
    • MOL
      43
    • SHELL
      1
    • AGIP
      3
    • LUKOIL
      11
    • alta
      2


Postare recomandată

Si eu iti recomand sa ai grija cu Rompetrol.Ca au cam iesit pe aratura.De doua ori intr-un interval relativ scurt mi-am luat teapa rau de tot de la ei,ce-i drept in ceea ce priveste benzina.Prima data am zis ca nu poate sa fie de la ei dar a doua oara cand efectiv un sfert de rezervor era apa si mizerie mi-am zis ca gata am terminat cu ei.Din fericire toate astea s-au intamplat pe o Dacie Nova care norocul ei avea si decantor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 388
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • shkoda

    39

  • sebica79

    28

  • godaro

    26

  • alexander

    26

Top Posters In This Topic

Din moment ce si toate OMV-urile din cate stiu eu sunt fransize...discutia nu are rost.

Oricum statiile apar pe site-ul Rompetrol,eu numai din statiile alea cumpar si nu am avut pana acum nici o problema.Nu scrie pe site nimic de fransiza iar pe chitanta scrie Rompetrol Downstream....asa ca nu prea cred eu partea cu Mielu SRL. La Shell da ....scria pe chitanta Mielu Srl si stiai ca e fransiza dar la Rompetrol cel putin am incredere.

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma de unde alimenta? ca vad ca peste tot e riscant ;) ;) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorba lui "nenea Iancu" ... da eu cu cine votez ?...

Fara gluma acum, cand am intrat pe forum alimentam constant de la MOL.

Dupa ce m-am mai documentat, vezi motorina Euro 5 care ar fi superioara celei Euro3 (... in Romania ? ... credeti ?), tocmai luasem decizia sa alimentez la OMV cu numita Euro5 (membrii vechi pareau convinsi de ceea ce spuneau).

Si pe cand asteptam eu cu nerabdare sa golesc rezervorul ca sa-i dau murgului sa pasca si OMV, apare valul de indoieli ...

Raman deocamdata pe MOL, dar raman si cu intrebarea din prima propozitie ... ;)

P.S. Oricum, sunt in stand by, mai astept impresii ... vreau sa vad si daca gorrocs observa ceva in comportamentul masinii ...

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Peste tot se vorbeste despre aditivi, calitate, rafinarie etc. Ce ma nedumereste pe mie: daca MOL si OMV aduc motorina Tempo Plus (MOL) respectiv Euro 3 (OMV) din Romania, iar Tempo Plus este superioara celei Euro 3 dpdv al normelor, cum se face ca pretul la pompa (cel putin in Timisoara) este identic? Bazat pe afirmatia de mai sus cine poate spune clar care e mai "buna"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimeni nu-ti poate spune care este motorina cea mai "buna" ! sueta pe forum nu tine loc de propriul research, putand face astfel doar o colectie de pareri personale si subiective impanate cu nazareli cu juma' de rezervor

eu unul merg pe OMV pana la proba contrarie. E5 in oras (pt preventia depunerilor) si E3 in afara (la forja)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... E3 in afara (la forja)

<{POST_SNAPBACK}>

De ce E3 la forja ?

Intreb pt. ca folosesc MOL care se spune ca ar fi E3 imbunatatita (?).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta proprie:

- am folosit Tempo Plus de la MOL pt aprox. 2 luni.Rezultat nesatisfacator, datorita relantiului instabil

- am folosit pt aprox 5 luni Euro3 de la OMV (perioada split-uita in 2 cand am folosit Tempo Plus). Era Ok.

- la aparitia Euro5 am folosit-o aproape 2 luni, dar am avut senzatia cresterii consumului plus ca eram ingrijorat de problema "ungerii", asa ca am trecut la "reteta" proprie: 1/2 Euro3 + 1/2 Euro5 amandoua de la OMV, tot timpul fac plinul la rezervor si nu ajung pe "rosu". Ma declar multumit de rezultate, acceleratii bune, pornire usoara, consum normal, relanti stabil.

P.S. Totusi sunt curios cum de Tempo Plus (MOL) si Euro3 de la OMV au aceleasi preturi!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt. info. Eu n-am avut probleme cu stabilitatea relantiului, dar poate ca masina fiind relativ noua ...

Ideea cu amestecul am folosit-o si eu dar cu motorina Petrom+MOL; nu am sesizat diferente de comportament.

Godaro are dreptate in principiu, dar propriul research te duce pana la urma tot la forumuri unde gasesti pareri mai sincere decat info afisate / afirmate de petrolisti.

Mai buna ca sursa pare sa fie experienta celor cu mari parcuri auto si diesele moderne. Acolo calitatea motorinei iese in evidenta cel mai rapid pt. ca datorita numarului mare de km. parcursi in timp f. scurt apar probleme de intretinere mai repede. Astfel se pot face corelatii care pot fi mai edificatoare privind calitatea motorinei.

Mai dificil e sa ai acces la statisticile unor astfel de utilizatori intensivi ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta proprie:

- am folosit Tempo Plus de la MOL pt aprox. 2 luni.Rezultat nesatisfacator, datorita relantiului instabil

- am folosit pt aprox 5 luni Euro3 de la OMV (perioada split-uita in 2 cand am folosit Tempo Plus). Era Ok.

- la aparitia Euro5 am folosit-o aproape 2 luni, dar am avut senzatia cresterii consumului plus ca eram ingrijorat de problema "ungerii", asa ca am trecut la "reteta" proprie: 1/2 Euro3 + 1/2 Euro5 amandoua de la OMV, tot timpul fac plinul la rezervor si nu ajung pe "rosu". Ma declar multumit de rezultate, acceleratii bune, pornire usoara, consum normal, relanti stabil.

P.S. Totusi sunt curios cum de Tempo Plus (MOL) si Euro3 de la OMV au aceleasi preturi!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Si in ultima vreme nu ti se pare ca OMV e tot mai proasta? Si eu eram fan convins OMV, insa i-am parasit, de cand am alimentat cu MOL... Am consum ca la carte, cum n-am avut de cand am masina si motor mult mai silentios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrucat m-am capiat tot citind pareri in stanga si in dreapta m-am oprit asupra OMV pana la proba contrarie.

Argumente:

-am 26.000 km si 10 luni de utilizare fara nici o problema.

-acul la relanti nu s-a clintit nici un mm, niciodata (si merg in Buc zilnic in super trafic, deci am timp sa belesc ochii la turometru)

-am indurat temperaturi de -25 gr C la sf gheorghe si masina a pornit la sfert de cheie (nou-nouta ce-i drept).

-am disecat filtrul la 15000 si era perfect

atunci de ce sa schimb furnizorul daca acesta ma multumeste deplin !?

folosesc motorina E5 pt a ajuta la prevenirea depunerilor. si cum nu vreau sa amestec motorine (aditivi) de la mai multi producatori, raman captiv la OMV cu motorina E3

De ce E3 la forja ?

<{POST_SNAPBACK}>

@razdan: asociez E3 cu "forja" nu dintr-un considerent practic ci pentru ca nu mai am stresul depunerilor

Modificat de godaro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@godaro, multumesc pt. raspuns, "asociez E3 cu "forja" nu dintr-un considerent practic ci pentru ca nu mai am stresul depunerilor".

E ceva ce nu inteleg: deci la mersul in forta scad depunerile ?, am inteles bine ?

Daca da, de ce? ... temperatura mai mare, arderi mai complete ?

P.S. E o intrebare "pe bune", nu interpreta altfel. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca exista un topic special pentru condusul "corect" al motoarelor diesel. ca sa il sintetizez pot spune ca turatiile mai mari cresc presiunea gazelor recirculate prin turbina, viteza de rotatie a turbinei precum si temperatura acelor gaze. din aceste motive gudroanele (sau "soot-ul") sunt eliminate mai repede in regimuri de turatie ridicata. nu sunt cea mai potrivita persoana sa dau aceste explicatii, insa nu vreau sa te trimit la plimbare sa cauti explicatiile mai bine fundamentate ale celor care se pricep intr-adevar in topicul dedicat acestora.

din acest motiv eu am ales sa utilizez in oras motorina E5 intrucat sunt constient ca merg subturat in multiplele ambuteiaje pe care le strabat zilnic. sper ca prin folosirea de E5 care contine mai putin sulf decat E3 (de 35 ori mai putin sulf!, deci mai putine gudroane) sa impiedic formarea depunerilor de gudroane care odata si odata imi vor naclai turbina.

E5 mai are si alte avantaje pe care le-am sesizat:

-mi se pare ca am zgomot mai mic la pornirea la rece

-mi se pare ca masina se infinge mai bine (chiar comparativ cu E3 din grecia)

-consumul mi se pare similar (desi cu alta ocazie, tot pe topicul asta am sustinut contrariul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, cred ca m-am luminat, si mi-am confirmat supozitia cu temperatura crescuta, oricum ma duc sa caut pe topicul pe care mi l-ai indicat.

Deci daca ai utilizat E3 la drum lung nu ai facut-o pt ca ar "trage" mai bine ci pur si simplu pt. ca functionarea motorului la turatii ridicate "suporta" si motorina E3 care in acest caz are avantajul de a fi mai ieftina.

Inseamna ca eu care am mers dupa cum spuneam mai mult cu MOL (E3 inteleg) si Petrom si am mers cel mai mult timp la turatii mai mari (2200-3600, in medie peste 3000 la drum intins) as putea sa am norocul necunoscatorului ;) si nu ar trebui sa am depuneri prea mari.

Imi dau insa clar seama ca ar trebui sa mai citesc despre conducerea corecta a dieselurilor si sa nu ma bazez doar pe faptul ca daca TDI PD sunt derivate din "benzinare" suporta lejer turatii mai mari si pot fi conduse la fel de sportiv ca un motor pe benzina.

Problema calitatii motorinei ramane insa pe mai departe: E5 e chiar E5? gasisem acum cateva zile info. ca norma E5 nici nu a intrat in vigoare in UE, ca inca se discuta ... , asa ca la modul in care se aplica legislatia in RO mi-as permite niste rezerve, si nu mici ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti mai jos specificatiile motorinei Euro5 din Romania. Difera de Euro3, Euro4 numai la procentul de sulf din unitatea de masa, 10ppm fata de 350ppm si respectiv 50ppm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@shkoda: intr-adevar, in ultima vreme observ o scadere a calitatii motorinei de la OMV. Am prostul obicei de a tine cate 1L de motorina pentru a vedea diverse "tulburari", sedimentari, si chiar azi-dimineata am vazut ca "recolta" de acum 1 saptamana arata mai rau decat una de 1 luna in urma. Poate sa fie "ghinionul" unui transport mai slab,dar.........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi dau insa clar seama ca ar trebui sa mai citesc despre conducerea corecta a dieselurilor si sa nu ma bazez doar pe faptul ca daca TDI PD sunt derivate din "benzinare"

...

Fara suparare dar trebuie sa te contrazic. Nici un TDI nu e derivat din vreo "benzinara". Nu au nimic in comun dpdv al design-ului (nu o luam ca merg cu carburant si aer, ulei supape ca se invart etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry pentru greseala..., inseamna ca am inteles gresit o afirmatie de pe forum. Mea culpa :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A incercat cineva Evo Diesel de la Mol

<{POST_SNAPBACK}>

What's that?? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa pun si eu problema putin altfel... De fapt, prin faptul ca noi cumparam de la o firma sau alta, incurajam acel vanzator si ii aratam ca suntem de acord cu politica lui de preturi. Deci, daca aceeasi motorina o gasim la doi sau trei distribuitori, pe cine incurajam? In plus, incurajam firmele romanesti sau nu? Ex. Rompetrol, Petrom (daca mai e romaneasca, dar oricum, plateste taxe si impozite in Ro).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ultimele 3 luni de cand am trecut la TDI PD am incercat toate tipurile de motorine ca sa vad care e cea care i se potriveste cel mai bine motorului meu ( TDI PD 74 KW) . Se pare ca cea care ii asigura cel mai linistit relanti si cea mai curata pornire dimineata este Super Euro Diesel de la Petrom . Motorul functioneaza bine si cu MOL . Deziluzia mea e legata de OMV Euro 5 cumparata de la OMV Vasile Milea --> am simtit o lipsa de putere accentuata . In plus recordul de consum minim l-am obtinut cu motorina Petrom Super Euro Diesel.........Asta e , inca odata practica omoara teoria . Vreau sa va spun ca nu am ales motorina Petrom din motive pecuniare . Din informatiile pe care le am (si le consider cel putin credibile) , toate motorinele comercializate sunt rafinate in Romania . Alta informatie interesanta este ca Luk Oil-ul are in functiune cea mai moderna instalatie de rafinare a motorinei din tara.

Respecte,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am bagat numai de la Petrom in ultimii 2000 km....si dimineata cand era frig <6 grade C pornea masina destul de ciudat, adica duduia putin la pornire. Acum cu ultimul plin de Rompetrol Euro 4 sunt mult mai multumit, porneste f lin. Am vazut ca la MOL au bagat benzina EVO care cica e 99 Euro5 daca am citit eu bine dar de motorina EVO nu vazusem nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

What's that?? :)

<{POST_SNAPBACK}>

diesel euro 5 de la mol :)Am bagat eu 15 l si a mers frumos motorul(la fel cum merge si cu euro 5 de la omv)

Modificat de yan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns la al treilea plin de Rompetrol Euro 4 si o comparatie cu Premium Diesel ar da cam asa :

Motorul este parca o idee mai galagios dar merge in contiunare foarte bine . Consumul este putin mai mic (am facut Buc-TgMures-Buc cu consum 5,8 in timp ce cu OMV la drum intins si mers normal nu prea scade sub 6) .

Petrom sincer mi-e cam frica sa incerc iar Mol Euro 5 suna tentant mai ales ca am unul langa casa si mama card de fidelitate la ei :)

Mai spun o data eu la OMV nu mai calc pana nu reduc pretul macar de bun simt la Premium Diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!