Jump to content

Motorina: de care, de unde, de ce


ender
 Share

Motorina: de care, de unde, de ce  

225 voturi

  1. 1. Motorina: de care, de unde, de ce

    • PETROM
      16
    • ROMPETROL
      22
    • OMV
      126
    • MOL
      43
    • SHELL
      1
    • AGIP
      3
    • LUKOIL
      11
    • alta
      2


Postare recomandată

Cand am cumparat acumun an G52.0TDI-ul am intrebat delerul local pe care il cunosc ... si am intrebat si pe cei din service ce motorina folosesc si daca o aditiveaza iarna.

Mi-au spus toti ca ei alimenteaza de la MOL si ca aditivarea nu e recomandata asa cum scrie si in manual.

Acum cateva luni mi-au dat acelasi raspuns la ambele intrebari.

Eu am alimentat majoritar de la MOL si uneori de la Petrom fara a sesiza diferente de comportament.

Inca nu m-am hotarat daca sa incerc si OMV.

Astept eventuale sugestii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 388
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • shkoda

    39

  • sebica79

    28

  • godaro

    26

  • alexander

    26

Top Posters In This Topic

Eu zic ca ar fi recomandat sa incerci OMV . MOL nu este Euro4 si nu este recomandata pentru motorul 2.0TDI (Euro4) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OMV - inainte de celebra preluare a PETROM folosea ca furnizor PETROMIDIA care este si furnizorul ROMPETROLULUI.

Concluzie: acelasi furnizor=acelasi combustibil sau nu ?!?!?!?!? :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus motorina si benzina (nu in aceeasi masina) de la Rompetrol si n-am avut niciodata probleme!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Thanks ! :D , s-a marcat; astept sa ajung pe galben si ma duc la OMV.

dar de aditivare pt. iarna la 2.0 TDI ce spuneti ?

Multumesc inca o data !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...dar de aditivare pt. iarna la 2.0 TDI ce spuneti ?

<{POST_SNAPBACK}>

Cauta pe forum pt.ca stiu ca s-a mai discutat si parerile sunt impartite!

Eu stiu ca "la carte" zice ca motorina e aditivata suficient la pompa;nu trebuie sa mai adaugi nimic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, "ca la carte" am facut si eu, :D

dar voiam sa stiu daca s-a cristalizat vreo opinie pe forum ; inteleg din ce-mi spui ca nu.

Multumesc pentru raspuns, mai caut. :P

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzie: acelasi furnizor=acelasi combustibil sau nu ?!?!?!?!? :banghead:

<{POST_SNAPBACK}>

chiar daca este acelasi furnizor, combustibilul nu este tocmai acelasi; diferenta e data de aditivii folositi; calitatea transportului si calitatea depozitarii

eu sunt convins ca la origini, carburantul care pleaca din rafinarie este curat si in parametrii tehnici. pe drum si la statie insa se produc porcariile. probabil ca cei de la OMV si MOL si-au castigat reputatia printr-un management bun al aprovizionarii si un management al calitatii efectuat la statie, pentru fiecare transport in parte

in concluzie, acelasi furnizor nu inseamna acelasi carburant

Ex: OMV euro-diesel si MOL TempoPlus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OMV Euro Diesel si MOL Tempo Plus nu mai au acelasi furnizor....

Am vazut ca OMV au scos de pe lista cu furnizorii Euro Diesel pe Rompetrol, ramanand astfel doar Petrom, rafinariile Petrobrazi si Arpechim.

Motorina MOL vine ori de la Petromidia ori de la vecinii unguri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa-ti fratilor ca am bagat eu motorina de Lukoil Baneasa si mi-a consumat ca la nebuni,adica pana mea un drum de undeva de langa Caracal pana la Bucuresti via Alexandria mi-a consumat 5% la o viteza de 140 KM/h si in weekend pe A2 la aceeasi viteza am consumat 7% in aceleasi conditii de incarcare. Mentionez ca am o O1 1,9 TDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa-ti fratilor ca am bagat eu motorina de Lukoil Baneasa si mi-a consumat ca la nebuni,adica pana mea un drum de undeva de langa Caracal pana la Bucuresti via Alexandria mi-a consumat  5% la o viteza de 140 KM/h si in weekend pe A2 la aceeasi viteza am consumat 7% in aceleasi conditii de incarcare. Mentionez ca am o O1 1,9 TDI

<{POST_SNAPBACK}>

Te plangi cu 5 litri/100 km sau 5 litri ti-a consumat de la Caracal la Bucuresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te plangi cu 5 litri/100 km sau 5 litri ti-a consumat de la Caracal la Bucuresti?

<{POST_SNAPBACK}>

evident ca de 7% se plange. o fi fost vand din fata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal alimentez de cand am masina numai de la OMV pentru ca pana saptamana asta ii consideram cei mai buni.De acum probabil voi cauta alternativa.

Povestea e in felul urmator....

Lucrez la o fabrica de ciment unde consumul de motorina e foarte mare intrucat si parcul auto e pe masura.Avem si utilaje ce consuma 110 l/100km....

Fabrica are contract cu OMV si cumpara cantitati mari asa cum am scris.

Ultima cisterna ce a sosit in fabrica a fost testata si indicele de neutralitate(daca nu ma insel) era 8 fata de maxim 5 cat prevede standardul.

O sa ma informez mai mult de la laboratorul nostru si daca am scris ceva gresit sau aflu mai multe postez.

Oricum sunt foarte dezamagit pentru ca ii consideram pe OMV cei mai buni.

Se pare ca ''influentele romanesti'' din Petrom incep sa apara. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva care e diferenta intre motorina Euro 3 si cea Euro 5 de la OMV?

(cu exceptia pretului bineinteles :rolleyes: )

Eu am motor TDI Euro 4. Am alimentat atit cu motorina Euro 3 cit si cu Euro 5.

Motorina Euro 3 ar putea dauna catalizatorului? Citisem mai demult (nu-mi mai amintesc unde) ca daca alimentezi cu un carburant (benzina sau motorina) mai slab dpdv al normei Euro (2,3,4,5) nu dauneaza motorului ci catalizatorului.

Poate infirma sau confirma cineva acest lucru?

Modificat de adirs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorina euro5 de la OMV este facuta pt. motoare euro4 si euro5, cel putin asa scrie pe site...

@Ciucur Si eu am alimentat de cand am masina numai de la OMV, pana in urma cu vreo luna... Am alimentat cu euro3, nu mi-a placut deloc cum a mers, iar consumul a fost de 5.5, pe un Bucuresti - Brasov - Poiana BV si retur... mers destul de normal, cu mici forje spre Ploiesti, la intoarcere... Acelasi drum, acelasi stil de mers, in urma cu vreo cateva luni, tot euro3 de la OMV, consumul a fost 5.0l cu clima pornita tot timpul!

Sincer.. si eu sunt de parere ca la OMV incep sa se vada influentele Petrom... pacat! :D

De vreo luna alimentez de la MOL si imi place la nebunie cum "toarce" motorul.. este clar mai silentios decat inainte si trage super bine.. iar consumul este ca la carte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aud tot mai des oameni pro-MOL... cred ca urmatoarea data ma duc si io p-acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ce se poate gasi pe net:

http://www.euractiv.com/Article?tcmuri=tcm...pe=LinksDossier

euro54wa.th.gif

De pe net, la prima vedere, inteleg ca nici nu e definitivat standardul Euro 5.

... si de la ingineri cu parcuri auto (diesele Peugeot si Fiat) inteleg ca "motorina Euro 5" ar fi numai un nume ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acest context ma gandesc ca nu degeaba m-a sfatuit dealerul VW de aici, de mai multe ori, sa iau motorina de la MOL.

Am mai aflat ca unii dintre cei care merg multe mii de km/luna s-ar confrunta cu o infundare mai frecventa a injectoarelor cu motorina Petrom dupa "fuziunea" cu OMV. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... se afirma scaderea calitatii motorinei Petrom ... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut azi cel de-al doilea plin consecutiv cu motorina Euro4 Rompetrol .

Dupa 1 an de folosire 95% de OMV Super/Premium Diesel am decis sa merg si pe altceva . E forma mea de protest :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Se asteapta impresii ..., eventual cronometraje si reprize ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gorrocs: ai grija, ca motorina aia nu o cumperi de la Rompetrol !!! tu cumperi motorina de la Mielu SRL - ditribuitor Rompetrol. asta este esenta intregilor discutii despre acest topic. s-ar putea ca mielu srl sa fie de buna credinta, sau este posibil ca patriciu sa il verifice f. bine pe mielu srl, insa ... tot aia ramane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!