Jump to content
Sign in to follow this  
ender

Motorina: de care, de unde, de ce

Motorina: de care, de unde, de ce  

223 members have voted

  1. 1. Motorina: de care, de unde, de ce

    • PETROM
      16
    • ROMPETROL
      21
    • OMV
      126
    • MOL
      42
    • SHELL
      1
    • AGIP
      3
    • LUKOIL
      11
    • alta
      2


Recommended Posts

ender

ATENTIE!!!!

Cred ca Petrom (si nu numai) trage o MARE tzeapa utilizatorilor de motorina euro diesel acum dupa introducerea obligativitatii vinzarii numai de motorina euro.

La ultima alimentare de la statia Petrom Aurel Vlaicu motorina EuroDiesel avea un aspect ciudat, (in marea majoritate a cazurilor bag OMV dar ieri ma grabeam tare asa ca am bagat de la pompa cea mai apropiata), mai inchisa la culoare ca de obicei, iar motorul merge mai putin rotund si cu ceva fum la rece.

Cred ca vechea motorina este vinduta drept motorina euro diesel dupa o aditivare in prealabil, iar vechea motorina euro este vinduta mai nou ca motorina super euro diesel.

Voi ce experiente aveti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

deci a aparut motorina super euro diesel la petrom !?!

raman la OMV cum am invatat-o si posibil sa testez MOL curand.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eugend

Eu in ultima vreme alimentez de la RomPetrol si sunt multumit...

Petrom si LukOil nu mai am incredere

Mol si OMV cumpara motorina tot de la producatori autohtoni

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

OMV cumpara de la Petromidia

MOL stiu ca e importata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

Sau cel putin asa pretind. Si eu m-am mutat de la OMV la MOL de doua plinuri.

In orice caz alimentati numai de la statiile cu afluenta mare la pompe. (motorina nu-i ca vinu' cu cat sta mai mult cu atat este mai de soi, mai ales acum cu variatiile de temperatura poate face usor condens care daca ajunge in rezervor si apoi in sistemul de injectie......)

Share this post


Link to post
Share on other sites
eugend
OMV cumpara de la Petromidia

MOL stiu ca e importata.

deci OMV = Rompetrol + eventual un aditiv

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender

Andi: Se simte diferenta dintre OMV si MOL?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

Nu pot sa ma pronunt pentru ca nu am urmarit deosebit de atent functionarea, mai ales ca odata cu schimbarea sursei s-au modificat putin si conditiile atmosferice care pot influenta comportamentul motorului.

In orice caz efectul placebo a finctionat si de data asta, respectiv parca este putin mai linistit motorul la ralanti. Voi continua cu MOL inca o perioada sa vad cum evolueaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kisslorand

MOL vinde combustibil si din import dar si autohton. Eu folosesc benzina, de fiecare data intreb de unde e. (Am un vechi prieten la MOL si nu ma minte). Din fericire am gasit o statie MOL care numai din import are.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender

Ce statie este? Vinde si motorina euro din import?

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea
Ce statie este? Vinde si motorina euro din import?

Ender, kisslorand e din Cluj. (asta e motivul pentru care am pus obligatoriu completarea campurilor Localitatea si Masina :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender

La cit de economica-i masina merita sa faci plinul de la Cluj :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
motzu

Am si eu urmatorul caz :

In rezervor mai am cam 10 l motorina OMV Alpine Euro 3.. De vreo patru luni numai de asta am bagat...Deoarece vreau sa mai schimb si maine plec la un drum mai lung (deci fac plinul), credeti ca e bine sa bag motrina Euro 3 de la MOL peste cea care o mai am?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
eugend

pai io cred ca e no problem.. n-au nimik daca se amesteca motorinele...

Share this post


Link to post
Share on other sites
motzu

Multzumesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

Stie cineva de vreo analiza a compozitiei chimice a motorinelor de pe piata romaneasca ?? Care sunt rezultatele testelor si daca exista asa ceva ?

Poate cunoasteti cumva pretul pentru un asemenea set de analize (continut sulf / aromate / cifra cetanica / punct de geluire) si mai ales unde anume se pot face - poate strangem mana de la mana si facem un test al motorinei de la diferite statii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni
iar motorul merge mai putin rotund si cu ceva fum la rece.

Si eu am cam aceeasi problema de la ultima alimentare de la Petrom.

Chestia e ca eu am bagat din Alexandria, deci e ceva la mijloc, nu se intampla numai prin Bucuresti ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

Din experienta proprie, precum si din spusele altora, MOL este cea mai buna motorina. Poate la egalitate cu OMV.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

si Agip mi s-a spus de un sef de benzinarie ca au produse bune dar imi cam este peste mana sa bag de la ei. Tot la OMV/Petrom raman.

Share this post


Link to post
Share on other sites
motzu

OFF TOPIC

Spuneti-mi si mie unde mai sunt statii MOL prin Bucuresti, in afara de Colentina, Baneasa si Militari?!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris

Si daca cu ocazia asta aflam ca toata motorina e nasoala (indiferent de statia de alimentare) , ce facem?

Sansele sunt destul de ridicate cred eu. :scratch:

Chiar daca motorina este importata poate sa fie cea de fundul tank-urilor ceea ce este cam rau....

Cu toate astea ce va pot spune din experienta este ca am pus motorina de la: locomotiva,Petrom.LukOil,OMV,MOL si cea mai buna cred ca e cea de la MOL urmata de cea de la OMV si cea de la locomotiva. Cea mai rea e cea de la Petrom.

Se pare ca trebuie sa ne multumim cu ce avem :salut:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender

Cu citeva luni in urma am facut un experiment menit sa releve comportarea in timp motorinei:

Am pus in sticle transparente de 5l motorina euro4 de la Petrom si euro4 de la OMV. Sticlele au fost tinute pe balcon la umbra si la o temperatura relativ constanta de 18grdC aproximativ o luna, dupa care au fost golite la jumatate si tinute tot timp de o luna.

Concluzii:

Culoarea motorinei Pertom este putin mai galbena fata de OMV si devine mai inchisa cu trecerea timpului. Nu exista precipitatii solide dupa prima luna de pastrare. Nu apare apa precipitata.

Dupa a doua perioada de stocare, in ambele sticle au aparut precipitatii sub forma de gelatina inchisa la culoare. Cantitatea de precipitatii din motorina Petrom este mult mai mare fata de OMV, aproape dubla, si mult mai inchisa la culoare. Nu a precipitat apa in nici-o sticla.

Stiu ca testul este empiric, fara o analiza chimica amanuntita nu releva mare lucru, asa ca va rog sa-l luati ca atare. Fiecare poate sa trega ce concluzie vrea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eugend

acceasi experienta care a facut-o ender am facut-o si eu cu totul involuntar tot cu motorina MOL. (am pastrat motorina pt a avea atunci cand schimb iltrul de motorina). Rezultatul este acelasi.

Motorina a fost cumparata de la statia MOL militari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Razvan

Eu unul pot sa spun ca pana acuma puneam numai de la shell si eram apostrofat de toata lumea "ca-i proasta ca faci motorul prafca nu ti-e mila de masina........"

Acuma am facut plinul de la petrom si sincer parca merge mai prost.

Zilele acestea incerc statiile mol care tocmai s-au deschis!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri