Jump to content

Motorina: de care, de unde, de ce


ender
 Share

Motorina: de care, de unde, de ce  

225 voturi

  1. 1. Motorina: de care, de unde, de ce

    • PETROM
      16
    • ROMPETROL
      22
    • OMV
      126
    • MOL
      43
    • SHELL
      1
    • AGIP
      3
    • LUKOIL
      11
    • alta
      2


Postare recomandată

Si la LukOil cum se identifica motorina Euro3 respectiv Euro4? Din cate mi-aduc aminte ei au denumiri ceva gen EuroDiesel si Super nu stiu cum....Analogia evidenta e EuroDiesel=Euro3 etc, dar vreau o parere documentata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 388
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • shkoda

    39

  • sebica79

    28

  • godaro

    26

  • alexander

    26

Top Posters In This Topic

Ia uitati ce am gasit pe la MOL:

"Motorina MOL Tempo Plus EuroDiesel

Motorina MOL Tempo Plus Euro Diesel este destinat tuturor motoarelor diesel. O caracteristica importanta este continutul foarte mic de Sulf, ce o apropie de standardele motorinei EURO 4.

Caracteristici Valoare

Numar cetanic 52,1

Densitate la 15oC (kg/m3) kg/l 0,8331 (833,1)

Distilare la 250oC, % 40

Distilare la 350oC, % 96

Punct de distilare 95% v/v, oC 348

Hidrocarburi aromatice policiclice, %m/m 1,95

Continut de sulf, mg/kg 0,019

Temperatura limita de filtrabilitate, oC -34

Punct de tulburare, oC -26

"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ma intriga e acel "ce o apropie de standardele motorinei EURO 4". Cum e de fapt?? Nici Euro3 nici Euro4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea de 0.019g/kg (190ppm) continut de sulf este departe de standardul Euro4 adica 0.005g/kg (50ppm)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare, ma intereseaza topicul

ce se intampla daca motorul "cere" motorina Euro 4 si eu bag Euro 3?

Sau, cu alte cuvinte ce sa aleg intre OMV Euro 3 si Rompetrol Euro4 !? :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, ma intereseaza acest subiect

ce se intampla daca motorul "cere" motorina Euro 4 si eu bag Euro 3?

Sau, cu alte cuvinte ce sa aleg intre OMV Euro 3 si Rompetrol Euro4 !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar trebui sa discutati un pic si despre motorina de locomotiva, unul din stimatii nostri membri foloseste asa ceva la un Passat :salut: , dupa cum am aflat la intalnire. Eu unul sint curios ce are si ce nu are in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In .de vara asta am vazut doua tipuri smechere de diesel ..cu in jur de 10centi mai scumpe/litru : Aral Ultimate Diesel si Shell V-power Diesel (spuneau ca scade consumul , creste puterea , emisii mai curate blabla ) oare cand si la noi asa ceva ? Nu am avut ocazia sa testez dar reclamele aratau bine :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la motorina Shell mai sus citata, asa e.....cel putin dupa spusele tatalui meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce se intampla daca motorul "cere" motorina Euro 4 si eu bag Euro 3?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce se intampla daca motorul "cere" motorina Euro 4 si eu bag Euro 3?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca ati vazut declaratia lui Patriciu prin ziare : "Pana la sfarsitul anului bezina va costa 35 000 lei iar .... motorina va depasi benzina la pret urmand trendul ce se manifesta la nivel european . " :-( :-( :-(

WTF Trecem pe benzina domnilor ? :shock:

A si inca o treaba , din cunostintele mele parca motorina era mult mai ieftina de rafinat/produs . De ce atunci preturile astea asa mari comparativ cu benzina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toti "desteptii" astia se grabesc cu alinierea pretului la nivel european, dar se intreaba cineva cati litri de motorina sau benzina putem sa cumparam cu salariul imputit pe care il avem?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze gorrocs, "ineptia" se referea la declaratia lui Pat(u)riciu si nu la postul tau.

este totusi un semnal, ca uite asa ramane ideea ca "motorina tre' sa fie mai scumpa ca asa e la ue"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Indrumat de mai multi prieteni am pus numai motorina OMV Euro 3 (Eurodiesel), motorul fiind si el Euro 3. Alimentez de la OMV Aerogarii, OMV Electroaparataj si alte statii din tara (cand e cazul). Nu am observat diferente intre calitatea motorinei OMV din tara fata de cea din Bucuresti.

Pana acum sint multumit; in cei 15k km parcursi nu am avut nici o problema derivata din calitatea combustibilului (de fapt, nici o problema de nici un fel...:ok:)

Dar folosind numai motorina OMV nu am nici termen de comparatie cu produsele firmelor concurente.

Ma ingrijoreaza faza cu cresterea pretului motorinei :(... Pana acum, fata de benzinari, pe langa atu-ul consumului mai scazut, mai aveam si diferenta de pret intre benzina si motorina in favoarea ultimei...

Dar... noi sa fim sanatosi :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Initial am pus numai de la Lukoil, dupa care aflind ca MOL aduce de afara

am trecut pe aceasta.

Nu stiu daca este EURO3 sau 4, va dati seama ca la babushca mea nu (prea) conteaza ( la ea conteaza mai mult sa nu fie cu gunoaie / apa).

Cei de la MOL sustin ca marca TEMPO PLUS este import Ungaria, fie benzina fie motorina.

Asta iarna , cind inca alimentam de la Lukoil, nu am avut surprize.

Intimplator am avut ocazia sa compar la aspect cele doua motorine ( mi-am oprit in doua sticle).Cea de la Lukoil este galbuie ( ca uleiul de floarea

soarelui ) pe cind cea de la MOL este incolora exact ca benzina.

Asa este, sau am stat prea mult la soare asta-vara ?? Chiar este incolora

cea de la MOL ?

Daca-i asa atunci ce ziceti e vorba de diferenta de rafinare sau / si aditivi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat - ceva mai devreme - cu OMV si aceasta este recomandarea pe care o fac utilizatorilor din flota auto pe care o administrez.

Simt totusi nevoia sa va impartasesc o "patzanie" de asta-iarna, cand o masina a alimentat de la OMV (undeva in sud) si imediat mai apoi a ramas in camp, cu motorina "inghetzata". :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultima oara am bagat SuperDiesel (euro 4) de la OMV. Fata de EuroDiesel (euro 3) am impresia ca imi scoate mai putin fum, cand ii bag talpa. E doar impresia mea, sau faptul ca nu ii dau talpa suficient de des sa ii curat esapamentul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu alimentez cu motorina de la petrom si nu am avut probleme in functionarea motorului.am mai auzit pareri cum ca la petrom nu ar fi calitate la motorine.daca aveti date concrete despre asta va rog postati.dar sa fie ceva real si daca voi ati patit ceva cand ati alimentat de la petrom

Concret, Petrom - craciun 2003 - apa in motorina - 5 milioane schimbat niste chestii, 1 filtru si nu mai stiu ce valva ........

De atunci m-am dat pe LukOil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fost posesor de VW Passat 1.6 diesel, din 1982. Asta iarna am bagat numai OMV Euro Diesel cu P3 si Coldex si mi-a pornit batrana de 600.000 km fara probleme (cu bateria am avut). In filtru in primavara nu am gasit nici o picatura de apa sau depuneri.

Cu o iarna in urma am avut experienta Shell si apoi Petrom cand am ramas cu masina pe drum la -16 cu apa in instalatie. Nu spun ce am tras sa rezolv asta.

Acum sunt Skodist si sper ca OMV sa aiba aceeasi calitate si iarna asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!