Jump to content

Motorina: de care, de unde, de ce


ender
 Share

Motorina: de care, de unde, de ce  

225 voturi

  1. 1. Motorina: de care, de unde, de ce

    • PETROM
      16
    • ROMPETROL
      22
    • OMV
      126
    • MOL
      43
    • SHELL
      1
    • AGIP
      3
    • LUKOIL
      11
    • alta
      2


Postare recomandată

Nu cred ca poate cineva sa-ti raspunda la aceasta intrebare.

Cu cit mai putin sulf cu atit mai mult poti:

-sa prelungesti intervalul de schimb ulei

-sa prelungesti intervalul de curatare admisie sau poate sa nu fie nevoie sa cureti vreodata admisia dupa valva EGR

-sa pui un chip care mareste mai agresiv puterea/fueling-ul fara sa scoti fum.

-sa prelungesti viata motorului deoarece scade rata de  dezvoltare a radicalilor sulfurici care sunt corozivi pentru diferite parti ale motorului

-sa te incadrezi mai usor la ITP in norma de poluare odata cu trecerea timpului - imbatrinirea motorului

<{POST_SNAPBACK}>

Poti sa faci la fel, o insirare de "posibile" dezavantaje a conitnutului scazut de sulf, asa cum este cazul la EURO 5?

Mersi.

P.S. Poate s-a mai discutat, dar nu strica o sinteza :nono:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 388
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • shkoda

    39

  • sebica79

    28

  • godaro

    26

  • alexander

    26

Top Posters In This Topic

Ar fi interesant de stiut, din firmele insirate in poll care au motorine din aceleasi surse!

De exemplu Shell lua motorina de la Petrom. Acum Shell a fost preluat de Mol. Sursele raman tot rafinariile Petromului? :nono:

OMVul a preluat Petromul! (la benzine Omv100==petrom 99+).  La motorina, nu cumva e aceeasi situatie, adica motorina de la OMV sa fie aceeasi cu cea de la Petrom?  :)

Rompetrolul sigur nu ia de la Petrom, ca ei au biznisul lor...

Mai e deci altceva decat subiectivism in a alege de exemplu OMV in loc de Petrom? :(

<{POST_SNAPBACK}>

La MOL se gasesc carburanti din import sau de la Petromidia.

La OMV se gasesc carburanti din import sau de la Petromidia, Brazi sau Arpechim.

De ce OMV in loc de Petrom? Pt. ca in OMV am incredere, iar in Petrom nu. Chiar daca a fost preluat de OMV, va mai dura ceva timp pana cand se vor schimba mentalitatile prin curtea Petrom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa faci la fel, o insirare de "posibile" dezavantaje a conitnutului scazut de sulf, asa cum este cazul la EURO 5?

Incep eu:

1. Lubricitatea mai proasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

shkoda: vezi ca omv mai de curand ( de cand a preluat petromul ) ia si de la petromidia, dar si de la petrom.. e scris la ei in benzinarii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@thheo stiu asta, dar am incredere in OMV, ca ofera automobilistilor carburanti "curati" :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incep eu:

1. Lubricitatea mai proasta.

<{POST_SNAPBACK}>

Mersi Andrei :D

Sa inteleg ca, merita toate celelalte avantaje in detrimentul singurului dezavantaj? Si acuma poate ajungem din nou la discutia de pe alte topic-uri, legat de, cat de rau poate sa dauneze diferenta asa de mare a cantitatii de sulf din euro5 fata de euro3.

Dupa cate s-a discutat, este mai bine un euro5 dar nu stiu zau daca nu se lubrifiaza cum trebuie, si o pompa de motorina - daca iti da mana sa o cumperi asa de usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot pe mina OMV merg si eu; In parcul auto de la firma mea toate cardurile sunt OMV; Cind au fost zilele alea geroase acum 2 ani nici o masina nu a avut probleme la pornire. Ba am pornit si fara sa astept sa se incalzeasca bujiile de proba (a pornit la cheie dar a facut motorul "urit" 2-3 sec); Pe de alta parte la service-ul VW-Audi cara platforma 30 de masini pe zi care nu porneau dimineata; Si toti alimentau pe miri unde (lukoil, shell, etc - mai putin petrom); Un lucru testat de mine practic - cam peste tot se fura aditivii sau se pun mai putini.(pe vremea cind am facut testul nu am alimentat la OMV)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am alimentat de la Omv din Austria exista un singur tip de motorina....care cred ca este cea de la noi denumita Euro 5. Pe pompa scria ceva de genu fara sulf.

Daca in Austria toti alimenteaza cu tipu' asta de motorina nu prea cred ca are cum sa faca rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am alimentat de la Omv din Austria exista un singur tip de motorina....care cred ca este cea de la noi denumita Euro 5. Pe pompa scria ceva de genu fara sulf.

Daca in Austria toti alimenteaza cu tipu' asta de motorina nu prea cred ca are cum sa faca rau.

<{POST_SNAPBACK}>

Pai da, corect, nu prea are cum sa fac rau la o masina noua ... ei cumapra masina si baga in ea 100.000 km si gata, alta. Asa normal ca merge, insa, noi circulam cu acele masini care au deja 100.000 km, cel putin ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incep eu:

1. Lubricitatea mai proasta.

<{POST_SNAPBACK}>

Nimic mai fals.

Este adevarat ca in procesul tehnologic de inlaturare a sulfului se pierde din indicele de lubricitate dar se compenseaza ulterior prin aditivare. Vedeti pe situl Perom ca indifierent de norma Euro, motorinele au TOATE aceiasi lubicitate (prevazuta prin ATSM).

Eu zic ca nu exista dezavantaje in folosirea unei motorine cu sulf mai putin, altele in afara de gaura mai mare in buzunar. Totul se compenseaza pe alte parti, precizate mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu lubricitatea mai proasta.. s-a raspandit ca un mit... toata lumea l-a preluat dar niciodata nu s-a venit cu argumente.. f. bine ca ai gasit ceva concret sa terminam odata cu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimic mai fals.

Este adevarat ca in procesul tehnologic de inlaturare a sulfului se pierde din indicele de lubricitate dar se compenseaza ulterior prin aditivare. Vedeti pe situl Perom ca indifierent de norma Euro, motorinele au TOATE aceiasi lubicitate (prevazuta prin ATSM).

Eu zic ca nu exista dezavantaje in folosirea unei motorine cu sulf mai putin, altele  in afara de gaura mai mare in buzunar. Totul se compenseaza pe alte parti, precizate mai sus.

<{POST_SNAPBACK}>

Bine, dar daca nu pun suficient aditiv de crestere a lubrifierii? Eu n-am acasa un laborator unde sa masor pata de uzura din care sa determin indicele de lubrifiere. Ei sunt ... cinstiti ca romanii probabil si mi-e frica de magariile pe care le-ar putea face.

Ce as putea face este sa mai adaug eu (alti bani in plus) un aditiv de lubrifiere (se mai gasesc in unele benzinarii). Asta ca sa dorm eu linistit noaptea. Daca nu fura atunci bag degeaba aditivul si asta e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pana la urma adiditvul P3 de la OMV, ce fel de aditiv este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mai... am bagat de cateva ori de la MOL si mi-a placut cum a mers motorul. As fi tentat sa parasesc OMV-ul pt. ei..

DAR, voi ce ziceti.. e posibil ca MOL sa fi preluat de la Shell si calitatea proasta a motorinei?

Aveti ceva informatii in legatura cu asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ai convins shkoda... urmatoarea data bag de la MOL, tare-s curios ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca imi amintesc eu bine, OMV au fost primii in Europa care au introdus aditivii de inlocuire a Pb din benzina fara Pb, astfel incat aceasta putea sa fie folosita in motoarele mai vechi. si astfel aparuse benzina ECO-Premium

e posibil ca tot OMV sa inventeze aditivul de lubrifiere pt motorina saraca in sulf

in alta ordine de idei, voiam sa va intreb daca nu cumva amestecarea diverselor motorine (aditivi) impieteaza arderile in motor. ca daca tot innodam motorina de la unii cu motorina de la altii si cream un borhot de aditivi in rezervor, cum Dzeu sa ne dam seama de performantele motorului?

eu personal raman pe OMV si imi convine sa sar de la E3 la E5 in functie de buget. ma feresc (fara o justificare concreta) sa amestec MOL cu OMV ca nu stiu ce se intampla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Yce... alegerea e a ta.. ;)

Dar te sfatuiesc sa bagi de la statiile care au fost MOL de la bun inceput.. Eu asa am facut. Mi-e ca la cele foste Shell sa nu fi ramas diverse prin rezervoare ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La MOL-ul de pe Barbu Vacarescu care a fost Shell mi-au zis ca au curatat toate rezervoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La MOL-ul de pe Barbu Vacarescu care a fost Shell mi-au zis ca au curatat toate rezervoarele.

<{POST_SNAPBACK}>

Cine? Angajatii de acolo? :lol:

Mie mi-au zis unii ca e Euro3 motorina, altii ca e Euro4... unii ca e importata din ungaria, altii ca e de la petromidia si aditivata cu aditiv unguresc... Asa ca, angajatii nu prea "stie" multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine? Angajatii de acolo? :D

Mie mi-au zis unii ca e Euro3 motorina, altii ca e Euro4... unii ca e importata din ungaria, altii ca e de la petromidia si aditivata cu aditiv unguresc... Asa ca, angajatii nu prea "stie" multe.

<{POST_SNAPBACK}>

la MOL, nu se mai aduce motorina din Ungaria, cel putin in Cluj-Napoca. Ma gandesc ca, daca nu o mai aduc pana aici, nu cred ca merg ei pana in Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da' de unde o iau? Evident ca daca e asa nu mai aduc in bukale..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca aveau dreptate aia care ziceau ca o iau de la Petromidia...

Anyway... eu o sa raman tot la OMV pana la urma... :( Am bagat Euro Diesel azi dimineata si imi place cum merge,in plus, precum au mai spus si alti colegi pe forum, "imi plac si magazinul, cafeneaua, produsele lor de patiserie, etc." :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

haideti sa lamurim lucrurile odata si pt totdeauna

MOL NU vinde motorina EUR4 si nici NU e adusa din Hu !

consultati vanzatorii de la ghiseu

asta nu inseamna ca nu vinde motorina buna. e bunicica, la fel ca E3 de la OMV insa parca nu e la fel ca E5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Zilele astea am avut o surpriza :offtopic: : ca sa nu mai bat drumul pana la OMV am bagat jumatate de rezervor de la Lukoil Lujerului - rezultatul parca toate problemele mele de injectie s-au rezolvat in 300Km (motorul merge mult mai rotund, fara smucituri si asta fara sa ii fac nimic in afara de schimbarea motorinei - rezervorul era pe rezerva inainte sa alimentez de la Luk).

Acum imi aduc aminte ca am mai alimentat o data de acolo cand aveam Golf-ul si a mers la fel de bine dar nu ma mai interesa (l-am vandut in cateva zile dupa aceea). Cred ca, pana la urma, nu conteaza de la ce firma bagi ci, mai ales, de la ce statie.

Morala fabulei: Romania - Simply Surprising! :(

Acum ma pregatesc sa traversez tara cu motorina Luk (peste 600Km). I'll keep you posted. B)

Modificat de Golfer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!