Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

59 minute în urmă, caramarind a scris:

Ramasesem dator cu un log BS011 cu recomandarea sa schimb debitmetrul obosit dar cum nu am reusit sa gasesc inca unul de proba atasez logul 011 asa cum e, cu rugamintea sa-mi spuna un ochi avizat daca vede probleme. Multumesc

 

 

LOG-01-011-xxx-xxx.xlsx

 

caramarind.png

Ia trage o privire pe acest log si vezi cat de "fain" lucreaza turbina ta:

Diferenta dintre ON si OFF este de doar 90 mbari. Uneori reuseste sa ajunga si la 100 mbari, dar e putin! foarte putin. Si banuiesc ca turbina n-o fost bine incinsa, asadar, s-ar fi vazut si mai mult problemele. Nu stiu daca, acei 980 mbari sunt exact ca presiunea atmosferica (nu am logul tau in mers la indemana). Dar cred (banuiesc) ca sunt la fel. 

Acum, daca o iei logic, Turbo OFF 980 mbar (979) + cei 180mbar (la cald)/150 mbar (la rece) = Turbo ON 1160 mbar (la cald) / 1130 mbar (la rece). De ce nu ai prresiunea asta? Pai posibil doua motive: 

- Probleme de vacuum (incercuite cu rosu). 

- Probleme de geometrie (incercuite cu albastru). Vad ca spre finalul logului, geometria incepe sa o ia razna. 

Din punctul meu de vedere, intai m-as asigura ca vacuumul e ok (actuator, furtune, electrovalve, mufe Y, suspapa unisens, pompa vacuum). Apoi, daca graficul iese tot asa, ramane sa desfaci turbina si sa cureti bine geometria. Si in final, reglajul actuatorului.

Si daca ceilalti colegi au zis ca trebuie schimbat si MAF-ul, atunci cauta unul de schimb si pune-l pe masina. 

ps: lasa-mi link si de la logurile mai vechi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ANDREIOO, la tine vad ca iq maf e sub iq torque.deci maf mort.dar totusi e dubios cv.nu inteleg de ce iq driver e aproape egal cu iq torque.

sigur ai apasat pedala 100%.?!

faci alt log in mers pe 001,008,010.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi puteti spune daca e ok

problema cu masina ar fi ca de ceva timp nu mai trage

 

 

engine.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

erori cv?! aia sunt cei"8 biti de stare" sunt 8 teste pe care si le face masina singura.ai avea cv la catalixator,sau poate nu si-a terminat testul

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Emy D said:

 

caramarind.png

Ia trage o privire pe acest log si vezi cat de "fain" lucreaza turbina ta:

Diferenta dintre ON si OFF este de doar 90 mbari. Uneori reuseste sa ajunga si la 100 mbari, dar e putin! foarte putin. Si banuiesc ca turbina n-o fost bine incinsa, asadar, s-ar fi vazut si mai mult problemele. Nu stiu daca, acei 980 mbari sunt exact ca presiunea atmosferica (nu am logul tau in mers la indemana). Dar cred (banuiesc) ca sunt la fel. 

Acum, daca o iei logic, Turbo OFF 980 mbar (979) + cei 180mbar (la cald)/150 mbar (la rece) = Turbo ON 1160 mbar (la cald) / 1130 mbar (la rece). De ce nu ai prresiunea asta? Pai posibil doua motive: 

- Probleme de vacuum (incercuite cu rosu). 

- Probleme de geometrie (incercuite cu albastru). Vad ca spre finalul logului, geometria incepe sa o ia razna. 

Din punctul meu de vedere, intai m-as asigura ca vacuumul e ok (actuator, furtune, electrovalve, mufe Y, suspapa unisens, pompa vacuum). Apoi, daca graficul iese tot asa, ramane sa desfaci turbina si sa cureti bine geometria. Si in final, reglajul actuatorului.

Si daca ceilalti colegi au zis ca trebuie schimbat si MAF-ul, atunci cauta unul de schimb si pune-l pe masina. 

ps: lasa-mi link si de la logurile mai vechi. 

Logul....

LOG-1.9 AHH (1).xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La începutul Logo ului ai avut un lag pana pe la 2000 de rpm ,poate ți a agățat un geometria ori lipsa vacuum . Dar apoi și a revenit și a urmat presiunea prescrisa . Maf ul se prezintă bine. Ce probleme are mașină. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateodata cand intru cu ea in sarcina treapta 2 si cateodata si 3 face ca si cum ar ramane fara alimentare ,agata,  are mici smucituri

plaja de turatie aprox 1700 - 2100

Modificat de gokey
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, Emy D said:

 

Ia trage o privire pe acest log si vezi cat de "fain" lucreaza turbina ta:

Diferenta dintre ON si OFF este de doar 90 mbari. Uneori reuseste sa ajunga si la 100 mbari, dar e putin! foarte putin. Si banuiesc ca turbina n-o fost bine incinsa, asadar, s-ar fi vazut si mai mult problemele. Nu stiu daca, acei 980 mbari sunt exact ca presiunea atmosferica (nu am logul tau in mers la indemana). Dar cred (banuiesc) ca sunt la fel. 

Acum, daca o iei logic, Turbo OFF 980 mbar (979) + cei 180mbar (la cald)/150 mbar (la rece) = Turbo ON 1160 mbar (la cald) / 1130 mbar (la rece). De ce nu ai prresiunea asta?

Am refacut loginurile. BS011 l-am facut de data asta dupa o forja de 25 km mare parte din ei pe A4. Azi m-am uitat si suflat pe cateva furtune(asa am vazut si o pelicula de ulei in admisia de la turbina), am suflat pe supapa aia mica de sens si am constatat atunci cand am scos-o un scurt fasait de aer ca si cum ar fi fost in presiune, am verificat-o si e buna. Dupa astea am refacut loginurile pe care le atasez...

 

LOG.011.xlsx

LOG-01-003-010-011.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zici ca turbina a fost învinsă bine atunci diferență ar trebui sa fie intre On și off de 180 u nu ai decât 120 deci poți trage concluzia ca geometria nu este reglată corespunzător.  Nici logoo în mers nu arata bine maf ul nu reușește sa tina pasul cu presiunea prescrisa dar si presiunea livrata are niște zigzaguri și de aici ar putea sa vina și valoarea citita de de map.  Poți încerca să faci în pic de gimnastica și geometria dacă nu se schimba nimic data jos curățată Di reglată căci oricum nu este reglată bine. Și apoi schimbat map dus ce rezolvi cu geometria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns. Am obs si eu ca valorile in bs011 arata un pic mai bine fata de primul log. Astept pe colegul Emy D cu graficul acela frumos(app cum se obtine acel grafic?). Nu am inteles ce ai vrut sa zici aici..."Poți încerca să faci în pic de gimnastica". Tnx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se da jos acuatorul vacuum ați și se mișcă cu mana de vnt.  Se face în Excel găsești tutorilor pe YouTube. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o parere va rog,masina nu trage bine pana la 2000 de ture,motor 2000 bmp,are soft.multumesc

20160404_215337.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici nu se interpretează softuri modificate deoarece este dificil sa ști ce a avut în cap tunerul. O sa încerc sa îmi dau cu părerea așa ca dacă e greșit nu te supără.  În primul rand trebuia sa faci și un bs pe 03 si11. Maf ul pare sa citească presiunea ce trece prin el, mai greu cu presiunea livrata de turbina, abia pe la 2500 rpm reușește sa facă presiunea cerută de ecu. Deci ai un lag destul de mare. Acum pisibilele cauze s au discutat în repetate rânduri și bănuiesc ca le ști și u. Geometria blocată lipsa vacuum acuator prost reglat. Era bine dacă se vedea în poza și dc și procentul DC. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua daca se poate ma puteti ajuta si pe mine cu interpretare unui log

mentionez ca masina intra in limpmode.

 

 

log 1.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Cata nu se poate spune mai nimic vis-a-vis de logooul tau deoarece nu este corect facut. este scris aic pe topic cum se face . Fa si un bs 03&11. Ai o plaja in care ai avut pedala wot si pare ca turbina nu reuseste sa tina pasul cu ce cere ecu, motivele pot fii mai multe. Oricum refa logoourile si o sa se uite cineva pe ele aici cu siguranta. Seara buna

Modificat de ioanidis84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


  ar fi trebuit sa faci bs si pe 03 , acesta ne arata cantitatea de gaze recilculate si implicit starea egr pt a vedea daca  inchide cum trebuie. Cand faci bs11, valoarea mica ar trebui sa fie egala cu presiunea atmosferica  ,in cazul tau 979 mbar ,dar u nu ai decat  948, 958 urca pana la 968 rareori . Posibile cauze lipsa vacuum (furtunase crapate),acuator prost reglat, geometrie blocata.

  valoarea mare adica turbo on ar trebui sa fiie +150 rece +180 cald - turbina . Banuiec ca turbina a fost rece deci ar fi trebuit  979+150=1149+30(cald)=1179.(u ai 1100 maxim)

 Logooul  in mers la fel ca cel de sus are un mare lag . Inainte de a te apuca de demontat, cu o pompa de vacuum masoara pe furtunasul de vine in acuuatorul de la turbina  sa ai  -0.650 mbar. Daca ai ar trebui sa ai in vedere o curatare o reglare  a geometriei ,a acuaatorului ,deoarece ti am zis diferenta ar trebui sa fie de 150/180 si  la tine este 120 mbar.

 

Modalitatea de curatare , de reglare o gasesti aici pe foruum. Daca am gresit  cu ceva sa imi fie cu iertare...asteapta si alte pareri.

 

Modificat de ioanidis84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, ioanidis84 a scris:


  ar fi trebuit sa faci bs si pe 03 , acesta ne arata cantitatea de gaze recilculate si implicit starea egr pt a vedea daca  inchide cum trebuie. Cand faci bs11, valoarea mica ar trebui sa fie egala cu presiunea atmosferica  ,in cazul tau 979 mbar ,dar u nu ai decat  948, 958 urca pana la 968 rareori . Posibile cauze lipsa vacuum (furtunase crapate),acuator prost reglat, geometrie blocata.

  valoarea mare adica turbo on ar trebui sa fiie +150 rece +180 cald - turbina . Banuiec ca turbina a fost rece deci ar fi trebuit  979+150=1149+30(cald)=1179.(u ai 1100 maxim)

 Logooul  in mers la fel ca cel de sus are un mare lag . Inainte de a te apuca de demontat, cu o pompa de vacuum masoara pe furtunasul de vine in acuuatorul de la turbina  sa ai  -0.650 mbar. Daca ai ar trebui sa ai in vedere o curatare o reglare  a geometriei ,a acuaatorului ,deoarece ti am zis diferenta ar trebui sa fie de 150/180 si  la tine este 120 mbar.

 

Modalitatea de curatare , de reglare o gasesti aici pe foruum. Daca am gresit  cu ceva sa imi fie cu iertare...asteapta si alte pareri.

 

Mersi, o sa verific 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, cristy2009 a scris:

am refacut logul,ce parere aveti,masina nu trage in ture mici

LOG-01-003-010-011.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

salut.

in primul rand masina are soft.se vede dupa presiunea ceruta de 2509 mbari.

da ....intradevar exista lag la turatii mici,se vede ca pana in 1800 rpm turbo baga prea putin.

nici presiunea nu e corectatat intocmai bine,ci face ceva valuri.

maf-ul e ok.citeste bn pe toata plaja logului.

bs011:

e,aici avem un 948/1091 mbari,in conditiile in care pres atm e de 979mbari.

si oricum geometria da cv semne de ancrasare.se vede ca se stabilizeaza cam greu la 948mbari.(sau arc tasat actuator,dar eu merg pe varianta ca tija e oricum prea lunga ).

diferenta la tine intre turbo on si off este de doar 143 mbari.

ceva e neclar.ori avem lipsa vacuum ori geometria a suferit ceva reglaje in trecut.

si de ce zic asta?!

pt ca in general turbinele montate pe motoare edc16(si cazul tau), au un turbo on destul de mare....chiar sar de 1200 mbari.

si nici spyke-ul la intrarea in wot nu e suficient de mare.si asta se poate datora ori lipsei de vacuum(trebuie verificat),ori din cauza tijei prea lungi,implicit turbo on-ul prea mic(surub prea infiletat).

 

 

cum as proceda eu:

1)as reface totusi bs011(sa presupunem ca turbina ta nu a fost suficient de incinsa) .ori mergi pe autostrada cv timp mai tare si apoi tragi pe dreapta si faci bs011,ori o alergi si tu mai tare vreo15 min,cu schimbari spre 3500 rpm.

2)daca nu o sa existe prea mari diferente intre bs011 nou si vechi....si aici ma refer strict la turbo on....se trece pe partea verificarii vacuumului.cel mai bine se face cu pistolul de vacuum...se aplica vacuum actuatorului in timpul bs011 si se vede daca sare de val de 1091 mbari.daca tot nu sare ....e clar....surubul de stop e infiletat prea mult.

3)este bun si bs003....de aici putem trage ,indirect, inca o concluzie referitoare asupra reglajelor turbo.

4) in fctie de constatari ,se poate trece la reglaje,tija,surub de stop,etc.

 

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am si eu un sharan din 2001 care a cam inceput sa sara la consum putin si parca nu trage cum ar trebuii . Valorile injectoarelor sunt aproape de 0. Unghiul la distributie a fost reglat anul trecut , era la -2,77, acum este la 0 . O scadere in consum si o inbunatatire in functionare s-a simtit ,zic eu. Am facut si eu un log pe care va rog sa il analizati voi, pe mine ma depaseste putin . Va multumesc.

LOG-01-008-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!