Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

sper sa ai toate cheile ,ca altfel desfaci degeaba....in mare iti trebuie...inelare de 10,12,13,16,18 si 22...si 25 planetara

inbusuri si torxuri,cleste pt coliere

sper ca nu am uitat nimic

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 9 ore, bamwels a scris:

Up :)

Salut @bamwels! Hai sa le luam pe rand. 

BS003 - Recircularea e cam la limita maxima. Pentru Euro3, maxim 40% recirculare. Tu ai....40. Oricum, inca esti in grafic. Deocamdata nu mi-as face 

BS011 - Probleme atat pe partea de vacuum cat si pe partea de geometrie. Iti agata geometria. (asta se poate traduce si in suprapresiune - cel putin pe logul din treapta a 3-a se vede). Problemele de vacuum se vad in partea de sus a graficului - Ai ceva scapari  (actuator, supapa unisens, furtune, electrovalve, stut pompa vacuum, etc). 

Reglajul actuatorului: 999.6 = presiunea atm din logul in mers. Lungimea tijei e buna. Insa diferenta dintre on si off nu e buna. La tine face doar 150 mbar in loc de 180. Poate nu era bine incinsa turbina. Poate agata geometria si vacuumul nu are forta sa o traga. Trebuie verificat la mana si vazut daca ajunge pe surubul de stop. 

Log tr a 3-a. MAF e mort. De pe la 3300 ture, acesta citeste sub specific, cu toate ca turbina face suprapresiune si el citeste putin mai mult. Daca e sa scazi si acel surplus de aer bagat de turbo, o sa vezi ca MAF-ul e chiar praf. In rest, uimitor, dar turbo corecteaza destul de bine un timp, si dupaia creste overboost-ul spre final. 

Log Tr a 4-a. Raman la concluzia ca MAF-ul e mort. Aici, turbo corecteaza mai bine, ca are si timp. 

1. Iti trebuie MAF bun! 

2. Verifica tot vacuumul. LOG in BS011 din nou. Daca e necesar, mergi la punctul urmator. 

3. Curata geometria. 

4. Log in BS011 - verificate reglajele actuatorului. Daca totul e ok, mergi la punctul 5. 

5. Drumuri bune :)

@evolkswagen

Din logurile tale, pot trage doar cateva concluzii:

- Maf-ul moare la peste 3500 rpm. E sub specific. 

- Ai underboost pe tot logul. Daca ai ajunge sa rezolvi underboost-ul, sa zicem ca o sa citeasca MAF-ul mai mult. Dar o sa fie fix pe fix. De ce ai underboost? Nu stiu. Sunt multe cauze. BS-uri? 

ps: presiunea atmosferica trebuie sa vezi cat arata doar cu contactul pus vs cat arata in log. 

 

 

Modificat de Emy D
adaugare raspunsuri.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut am de toate, tubulare de la 6 la 22 si inelare de la 6 la 22. Am si altfel de chei, dinamometrice, cotite, prelungitoare, insa nu inteleg la ce am nevoie de cheie 25 pt desfacerea planetarei. Ce treaba am cu planetara? Scoti furtun dinspre filtru de aer, scoti furtunul ce pleaca inspre intercooler, scoti returul de ulei si egr-ul de deasupra. si desfaci cele 8 suruburi ce tin manifoldul pe motor, nu inteleg ce vrei sa spui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti tare daca scoti tu turbina pe sus pe la admisie,si nu pe jos pe la planetara.....tu ai golf 5 ,deci un pic mai putin spatiu...la passat se lucreaza frumos in compartimentul motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca zice ca trebui sa dai planetara jos ca sa scoți turbina pe sub mașină.  Eu am dat jos galeria de admisie și am putut sa o scot pe sus turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deutu:

- EGR-ul nu misca nimic...geometria nu misca nimic. EGR-ul e cumva spart? sau anulat? Eu banuiesc ca pierzi pe undeva tot vacuumul. Cu toate ca l-ai verificat, vezi daca poti trage aer prin capsula vacuumatica de la EGR. Sau prin capsula de la actuator. Undeva ai o buba mare, ca nu prea fac nimic astea doua (egr/actuator). 

Verifica din nou. 

ps: daca totul e ok pe vacuum, ai verificat si geometria? 

pps: cu toate ca in tr.a3-a iti face overboost la un moment dat, MAF-ul tot nu citeste cat trebuie. La cate s-au mai scris pe aici, cred ca stii ce ai de facut. 

@ioanidis84 & @ionut10a, va puteti limita off-topicul? Eventual, vedeti ca mai sunt loguri de interpretat in urma si incep ceilalti cu posturi de genul "ma puteti ajuta si pe mine?"... 

 

@daniel80

- Banuiesc o geometrie ancrasata, ca ai ditamai suprapresiunea. apoi urmeaza subpresiune + MAF mort de la 3000 rpm in sus, cu toata suprapresiunea creata. 

ar fi bun BS003 si BS011.

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 16/4/2016 at 7:50 AM, Bobiwar said:

         Salut baieti. Dupa o lunga si fericita pauza in care totul a mers struna,revin cu o noua problema.

Totul sa intamplat acum cateva zile intre doua drumuri prin oras. Ma confrunt cu urmatoarele simtome : Vibratii

puternice si constante la motor,lipsa de putere in treptele superioare,un huruit grav specific unei tobe sparte.

Vibratiile se manifesta atat timp cat stau cu piciorul pe acceleratie,nu si la relantii. Ieri am avut de facut un drum de Borsa,pe la Cavnic. Cand motorul tragea puternic in sarcina la deal in sus,imi facea un vibromasaj de toata frumusetea. La vale insa 

parca mergeam pe perne de aer. Atasez cateva log-uri daca aveti amabilitatea sa ma ajutati . 

Multumesc mult.

 

log 001.xls

log 003-010-011.xls

log 011.xls

log 013.xls

salut,in logul in mers ai suprapresiune si ai luat limp...posibil geometrie ancrasata,trebuie curatata,cel mai bine ar fi sa verifici la mana cursa geomtriei...nu costa nimic

bs 011 e prea scurt ,trebuia lasat sa faca vreo 5 cicluri

data viitoare nu mai da talpa de la 1200 de ture...da wot de la 1600-1700 rot.min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 minute în urmă, andrey_honda a scris:

revin cu inca cateva loguri dupa ce am mai gadilit putin surubu de stop.masina merge mai bine 

log in mers .xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Log in mers: de la 2900 rpm in sus, MAF-ul e mort. Citeste sub specific, desi tu ai suprapresiune si ar fi trebuit sa citeasca peste specific. 

BS003-  48% gaze recirculate. EDC 15, 2.5 TDI euro 3, nu? Daca da, atunci e mult pentru motorul tau. Ar fi trebuit sa ai pana in 40%. Cauzele s-au mai scris. Daca e Euro4, atunci e in parametri.

BS011 - Variatii mari in partea de sus a graficului dar si in partea de jos. Probleme de vacuum, respectiv de geometrie. Sau arcul tasat din actuator si nu mai impinge tija suficient de mult. Ca reglaj...lungimea tijei pare ok. In schimb, surubul de stop nu e corect reglat. Dar nici nu stiu daca actuatorul duce tija pana pe surubul de stop sau daca vacuumul nu e in stare sa traga tija pana pe surubul de stop. Ca idee, tu ai o diferenta de doar 150 mbar intre on si off. Ar trebui sa aiba 180 mbar. Rezolva vacuumul si daca n-ai curatat geometria, fa-o.  Daca e curata, atunci verifica actuatorul- acesta genereaza o gramada de probleme. 

Ce ai facut cu surubul de stop? l-ai infiletat sau l-ai desfiletat? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Emy! Da motoru este euro 3.debitmetru este nou!nici macar 100 de km nu am facut cu el.este firma pierburg

 

 

l-am desfeletat .actuatoru este ok.nu e ruginit .trage geometria pana pe surubu de stop.deci il mai pot regla.dar nu inteleg faza cu debitmetru ..e nou turbina e curata ...app de egr ce ii pot face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

antrey ,pierburgul l ai pus in carcasa de bosch?sau ai avut pierburg de origine?

am pus si eu pierburg la masina mea si aveam valori mai mici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pierburg  in carcasa de bosch adica am cumparat doar senzoru

stiu ca normal pierburg e mai violent ar trebui sa arate cam cu 100 de mg mai mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 19 ore, deutu a scris:

Salut băieți. Am mai pus eu nişte log-uri în trecut şi mi s-a spus să mă uit la circuitul vacum am schimbat furtunaşele demimetrul de aer curățat egr interculer şi am schimbat cele 3 valve. Acum pot merge cu maşina pînă la 180 km/h dar cu greu şi am aceeaşi problemă cu fumul negru pîna se încălzeşte motorul la 90°. Este normal să găsesc în valva de la egr ulei? Ataşej nişte loguri

LOG-01-003-010-011.CSV

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

 

Mă poate ajuta şi pe mine cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, andrey_honda said:

pierburg  in carcasa de bosch adica am cumparat doar senzoru

stiu ca normal pierburg e mai violent ar trebui sa arate cam cu 100 de mg mai mult

ai facut aceiasi greseala pe care am facuto si eu,,,,nu o sa mearga niciodata,fluxul de aer nu este la fel...

cat despre geometrie cred ca nu este o urgenta sa o cureti,mai ai pana iei limp,eventual ii faci un pic de gimnastica la mana

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o pot curata nu e problema imi ia o ora sa o dau jos sa o curat si sa o montez ..nui problema de asta.are in jur de 6 luni de cand nu am curatat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, andrey_honda a scris:

revin cu inca cateva loguri dupa ce am mai gadilit putin surubu de stop.masina merge mai bine 

log in mers .xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

in logul in mers nu exista acel spike specific.

eu as merge pe o scurtare de tija(sa ma apropii mai mult de pres atm,iar apoi as mai urca turbo-on cu  180 mbari fata de turbo off.

si sigur o sa scada lag-ul si o sa apara si spyke-ul.

dar cu toate ca turbina face presiunea necesara,valorile maf-ului nou sunt tot aiurea....si chestia asta adik valorile maf induc cantit injectata si apoi normal,explozie mai slaba in cilindrii,etc.

 

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles Mario.asa voi face.si revin apoi cu cateva loguri sa vedem daca sa modificat ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu m-am legat de lungimea tijei, pentru ca intre turbo OFF 999.6 si 1009.8 cat e presiunea atmosferica, e diferenta prea mica: 10.2 mbar. Cred ca scurtezi tija cu un sfert sau o jumatate de tura ...ceea ce e infim. Mai degraba, turbo ON-ul , crescut prin infiletarea surubului de stop, pana ajunge la Turbo Off+180 mbar. 

Referitor la debitmetru, da, Pierburg trebuia sa fi citit mai mult decat prescrisul. Ceva nu e in regula acolo! Ori din cauza carcasei debitmetrului, ori din cauza senzorului in sine: s-a mai intamplat si de nou sa fie defect. Nu ai pe cineva cu 2.5TDI de la care sa imprumuti un debitmetru? Unul bun, de care stii sigur ca citeste bine. 

Si vacuumul, verifica-l, te rog.  Sunt aiurea fluctuatiile alea. 

ps: Are 5-6 luni de cand ai curatat geometria, dar daca amestecul aer/combustibil e prost, se ancraseaza urgent. Sau daca turbina nu e reglata bine. Sau daca e MAF-ul dus..., deci, o verificare nu strica - doar sa stii ca acolo e TOTUL in regula. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deedutu 

Bs11 03 nu este făcut corect...fiind  vorba de un alh ar trebui sa o ți u turata  la 1400 rpm când  faci bs.

  Din log în mers se vede ca începe sa tragă târziu .

   Verifica sa ai vacuum la turbina sa nu ai geometria blocată.  Despre maf nu se poate zice nimic pana nu faci sa ai presiunea ceruta de ecu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, ionut10a said:

salut,in logul in mers ai suprapresiune si ai luat limp...posibil geometrie ancrasata,trebuie curatata,cel mai bine ar fi sa verifici la mana cursa geomtriei...nu costa nimic

bs 011 e prea scurt ,trebuia lasat sa faca vreo 5 cicluri

data viitoare nu mai da talpa de la 1200 de ture...da wot de la 1600-1700 rot.min

Salut. Am vazut ca agata putin geometria desi am curatat-o anul trecut in Mai. La bs 011 ma lasa bateria de la laptop... Am sa ii fac turbinei un pic de gimnastica si refac log-urile. Injectoarele sunt ok ? Sau ar putea fii o sursa a vibratiilor ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

debitmetru e greu de gasit .pe aici pe unde sunt eu predomina masinele pe benzina.nici mecanici nu gasesti sa stie sa umble la un diesel.oricum ms de sfat EMY si MARIO

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, Emy D a scris:

Salut @bamwels! Hai sa le luam pnd. 

BS00Recircularea e camss la limita m Pcevaentru Euro3, maxim 40% lare. meaTu ai....40. Oricum, incestea esti in grafic. Deocamdata nu mi-as face 

BS011 - Probleme atat pe partea de vacuum cat si pe partea de geometrie. Iti agata geometria. (asta se poate traduce si in suprapresiune - cel putin pe logul din treapta a 3-a se vede). Problemele de vacuum se vad in partea de sus a graficului - Ai ceva scapari  (actuator, supapa unisens, furtune, electrovalve, stut pompa vacuum, etc). 

Reglajul actuatorului: 999.6 = presiunea atm din logul in mers. Lungimea tijei e buna. Insa diferenta dintre on si off nu e buna. La tine face doar 150 mbar in loc de 180. Poate nu era bine incinsa turbina. Poate agata geometria si vacuumul nu are forta sa o traga. Trebuie verificat la mana si vazut daca ajunge pe surubul de stop. 

Log tr a 3-a. MAF e mort. De pe la 3300 ture, acesta citeste sub specific, cu toate ca turbina face suprapresiune si el citeste putin mai mult. Daca e sa scazi si acel surplus de aer bagat de turbo, o sa vezi ca MAF-ul e chiar praf. In rest, uimitor, dar turbo corecteaza destul de bine un timp, si dupaia creste overboost-ul spre final. 

Log Tr a 4-a. Raman la concluzia ca MAF-ul e mort. Aici, turbo corecteaza mai bine, ca are si timp. 

1. Iti trebuie MAF bun! 

2. Verifica tot vacuumul. LOG in BS011 din nou. Daca e necesar, mergi la punctul urmator. 

3. Curata geometria. 

4. Log in BS011 - verificate reglajele actuatorului. Daca totul e ok, mergi la punctul 5. 

5. Drumuri bune :)

@evolkswagen

Din logurile tale, pot trage doar cateva concluzii:

- Maf-ul moare la peste 3500 rpm. E sub specific. 

- Ai underboost pe tot logul. Daca ai ajunge sa rezolvi underboost-ul, sa zicem ca o sa citeasca MAF-ul mai mult. Dar o sa fie fix pe fix. De ce ai underboost? Nu stiu. Sunt multe cauze. BS-uri? 

ps: presiunea atmosferica trebuie sa vezi cat arata doar cu contactul pus vs cat arata in log. 

 

 

Maf ul este nou(cu piesa la schimb)Bosch,EGR ul este anulat ,am ocolit n18,iar in bs 011 cu turbina bine incinsa dif intre turbo on si turbo of este 180-185.,cu precizarea ca turbo of este cu 20mb sub specificat.Ce sunt nelamurit este faptul ca pres atm in zona mea este ~1000mb iar mie MAP ul imi citeste chiar si 969mb.!!Inainte ssa mai strang surubul de stop la turbina(dif mare ~300mb intre on si of)aveam val Map 989.4.Mentionez ca nu am putut umbla la reglajul tijei deoarece,am piulita si filetul ruginite si trebuie sa dau turbina jos.Cam asta este si ass sta situatia in cazul meu.Daca as mai scurta putin tija ar ajuta cu ceva?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, Emy D said:

Salut @bamwels! Hai sa le luam pe rand. 

BS003 - Recircularea e cam la limita maxima. Pentru Euro3, maxim 40% recirculare. Tu ai....40. Oricum, inca esti in grafic. Deocamdata nu mi-as face 

BS011 - Probleme atat pe partea de vacuum cat si pe partea de geometrie. Iti agata geometria. (asta se poate traduce si in suprapresiune - cel putin pe logul din treapta a 3-a se vede). Problemele de vacuum se vad in partea de sus a graficului - Ai ceva scapari  (actuator, supapa unisens, furtune, electrovalve, stut pompa vacuum, etc). 

Reglajul actuatorului: 999.6 = presiunea atm din logul in mers. Lungimea tijei e buna. Insa diferenta dintre on si off nu e buna. La tine face doar 150 mbar in loc de 180. Poate nu era bine incinsa turbina. Poate agata geometria si vacuumul nu are forta sa o traga. Trebuie verificat la mana si vazut daca ajunge pe surubul de stop. 

Log tr a 3-a. MAF e mort. De pe la 3300 ture, acesta citeste sub specific, cu toate ca turbina face suprapresiune si el citeste putin mai mult. Daca e sa scazi si acel surplus de aer bagat de turbo, o sa vezi ca MAF-ul e chiar praf. In rest, uimitor, dar turbo corecteaza destul de bine un timp, si dupaia creste overboost-ul spre final. 

Log Tr a 4-a. Raman la concluzia ca MAF-ul e mort. Aici, turbo corecteaza mai bine, ca are si timp. 

1. Iti trebuie MAF bun! 

2. Verifica tot vacuumul. LOG in BS011 din nou. Daca e necesar, mergi la punctul urmator. 

3. Curata geometria. 

4. Log in BS011 - verificate reglajele actuatorului. Daca totul e ok, mergi la punctul 5. 

5. Drumuri bune :)

Multumesc de raspunsuri. Cu vaccum-ul cred ca am niste probleme, mai exact: am schimbat in urma cu ~6luni valva unisens pentru ca era dusa de tot. Saptamana trecuta am testat-o din nou si parca scapa aer. Probabil mai ii vreo problema in spate care conduce la defectarea valvei. O sa incerc intr-o zi sa curat geometria, insa nu stiu cand o sa am timp :banghead:

MAF ce spui, Bosch sau Pierburg? Cu tot cu carcasa sau nu conteaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Cumpara din dezmembrari o carcasa originala, doar tubul unde intra senzorul, si scoate-i sita(banutul)din dreptul senzorului. Acest banut nu lasa aerul aspirat sa treaca direct prin senzor la pierburg, la bosch difera constructia senzorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu pot sa folosesc carcasa mea in cazul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!