Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Am inteles ca este o masina cu 80000 km,a fost adusa din Anglia ptr piese de schimb,cineva i-a luat spatele,altcineva motorul,aripile s.a.m.d. Asa imi spunea tipul ala de la dezmembrari. :cool:

Nu stiu ce sa cred.Probabil trebuie desfacuta sa-ti dai seama daca este ok!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca a avut 80 de mii, eu n-as cumpara-o. Stim cu totii ce respect si grija au englezii pentru masini. In acest context, as fugi de o cutie de viteze provenita de pe o masina adusa din anglia si care mai mult ca sigur n-a avut parte de o intretinere corespunzatoare si mai ales de o exploatare corespunzatoare. Verificarea nu cred ca ai cum s-o faci pana n-o montezi. Inspectia vizuala este si ea buna dar nu ajuta prea mult la descoperirea defectiunilor mai ales ca vorbim de piese de revolutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Seara VW-Forumisti .. Am si eu o problema tot cu cutia de viteze .. Pana akum , imi skuipa uleiul de la cutie afara , curgea pe jos si toate furtunele de akolo , tot era plin de ulei . Am fost la Service , mi-a spus ca e Semeringu de la planetara stanga . Am facut greseala si nu am schimbat la ei semeringu . Am schimbat azi semeringu , am pus ulei Castrol de cutie . Dupa ce am plekat de la cel care mi`a schimbat semeringu , a mers bine cutia . Am mers akasa , si dupa 2 ore am plekat din nou in oras .. A inceput sa mearga greu vitezele .. 1 , 2 , 3 , 4 ... nu intra aproape delok .. recunosc am fortat putin .. am oprit`o , am lasat`o vreo 10 minute .. si dupa aceea am plekat .. Intra destul de bine akum , dar agatza putin in a 1-a si a 2-a si park putin putin in a 3-a ... si in a 2`a aud un vuiet .. un fluierat .. un pilot de curse mi`a zis ca vuietu ala ar trebui sa fie in a 1-a .. dupa ce am lasat`o 10 minute , m`am uitat sub ea , si am vazut o pata de ulei de vreo 2 cm .. Idei ceva ? Ce as putea sa fac ? Ce a patit ? De curge din nou .. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt foarte sigur dar din cate stiu da.

@Catalin. Daca ai vazut ulei sub ea si e ulei de cutie, probabil ca da si n-ar trebui sa mai mergi cu ea fara ulei, altfel iti poti lua adio de la cutie.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ingineru - se potrivesc cutiile de viteze cu 6+1 pe motor SDI ?

NU se potrivesc, cutiile de 1,4, 1,6 benzina si SDI sint mai putin fiabile, de aceea sint mai scumpe si nu se gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cutie de viteza+timonerie se poate adapta pe un sdi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma smuceste putin cand schimb vitezele. Cutia de viteze e DUW. Trebuie sa ridic picorul foarte incet de pe ambreiaj ca sa nu ma smuceasca, si nu imediat ce schimb viteza, cam ciudat! Am schimbat uleiul in CV, tampoanele, bujiile, am curatat clapeta si face la fel. Pedala de ambreiaj se apasa usor, ce poate sa fie de nu se schimba vitezele lin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura disc frictiune, uzura rulment presiune si placa de presiune :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura disc frictiune, uzura rulment presiune si placa de presiune :(

Teoretic daca s-ar schimba kitul de ambreiaj nu s-ar mai simti aceste smucituri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu la aceeasi intensitate. Uzuri exista probabil deja in tot sistemul de transmisie si CV, deci eliminarea lor definitiva nu prea este posibila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine cand calc ambreiaju sa schimb vitezele in mers .. bag de exemplu in a 2`a , eu mi`s obisnuit sa sa calc si putin acceleratia , inainte sa dau drumu la ambreiaj .. si mi se aude o pocnitura .. ce e de faqut? ce ar fi ? sau asa ar trebui sa se auda ? cand dau drumu la ambreiaj , si apoi calc acceleratia , nu se mai aude ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La scoala de soferi nu te-au invatat ca nu se accelereaza masina in gol ci doar dupa ce ai luat piciorul de pe ambreiaj ? Renunta la obicei. Introduci socuri suplimentare in abreiaj (cred ca nu e nevoie sa explic faptul ca la debraiere vitezete de rotatie ale volantei si discului de frictiune, respectiv placii de presiune sunt ~ aceleasi, iar tu accelerand masina in gol si mai apoi...........) care se transmit in ambele sensuri adica CV si transmisie si spre motor. Ca sa nu mai spun ca acest obicei pe care ti l-ai format duce la uzura prematura a tuturor pieselor din ambreiaj, cutia de viteze si chiar motor. Ce rost are acest obicei ? In locul tau nu m-as mai mira ca aud pocnituri........... :blah:

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca merg frumos cu ea nu simt aceste smucituri. Frumos in sensul ca daca iau usor piciorul de pe ambreiaj in acelasi timp (concomitent) o si accelerez in ideea de a pastra turatia motorului aceeasi :blah:

Bine, toate intamplarile astea de a merge frumos cu ea sunt foarte rare :D

Inca nu apucat sa shimb uleiul la cutia de viteze, dar am observat ca intra greu in viteze si de la timonerie. Dupa ce am mai uns timoneria, de aproape 1 luna nu mai intra asa de greu.

Toate asteptarile astea se trag de la criza :( Nu sunt bani nu faci nimic :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine sunt momente cand intra destul de greu in viteza 1 si 2 cand e cald motoru.Uleiul din cutie e schimbat (cumparat din reprezentanta VW).Ambreaju are doar 14 mii Km si am schimbat si rulmentul de presiune.Masina mea e VW golf 4 1.6 16v cod motor AUS .Sunt momente cand nu revine nici in punct mort (pun un filmulet ca sa vedeti ca sunt momente cand revine).A mai patit cineva asa ceva?La ce mecanic am fost (3 sau uitat la masina) au zis ca e rupt arc`ul care imi duce maneta in punctul mort.Cutia Mea

Modificat de DomaniG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU se potrivesc, cutiile de 1,4, 1,6 benzina si SDI sint mai putin fiabile, de aceea sint mai scumpe si nu se gasesc.

ce importanta are fiabilitate si pretul , cu potrivirea pe un alt tip de motor.

TDI reprezinta un motor SDI cu turbo (in mare parte) ,de aici ma gandesc ca s ar potrivi suporturile alea de suruburi.Nu vad de ce ar fi fost facute diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinere, CITESTE, DOCUMENTEAZA-TE, ANALIZEAZA si dupa aceea sa faci comentarii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine sa vii in intampinarea motorului cand schimbi viteze la turatii mari sau peste 2000, si sa aceelerezi usor, astfel incat motorul, cutia si masina in general sa nu simta de-accelerare si sa faca smucituri.

in alta ordine de idei..... poate cineva sa-mi dea o idee legata de intrarea primei trepte mai greu cand e cald motorul ?

kitul de ambreiaj a fost schimbat la 78.500 (masina are 90.700 in acest moment)

nu caraie nicio viteza, nu tremura, nu se aude nimic, mansalierul si celelalte trepte intra perfect.

uleiul din cutie nu se pune problema la atatia km, plus ca orice meserias zice ca numai daca apar probleme se schimba uleiul din cutie

iar alti colegi de aici de pe forum imi confirma ca nu se simt diferente dupa schimbarea uleiului.

singura problema ramane intrarea mai greu a primei trepte cand e cald motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa simti diferente ca sa schimbi uleiu, si meseriasii aia care iti recomanda sa nu schimbi uleiul din cutie cine sunt ? Inutil sa mai spun ca orice ulei isi pierde din proprietati in timp. Din aceasta cauza este mai bine sa duci masina la service-uri adevarate unde lucreaza mecanici nu "meseriasi". In manualul de intretinere vei gasi intervalele la care se schimba uleiul din CV. Din cate retin este vorba de fiecare 4 ani. Cat priveste problema ta, abia dupa o intretinere corespunzatoare te poti gandi la eventuale probleme. Oricum CV pentru motoarele pe benzina nu sunt chiar atat de fiabile, dar daca la rece se comporta bine si la cald nu, te poti gandi la o singura varianta, si-anume ca uleiul se comporta diferit la temperatura crescuta si ca trebuie schimbat !

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa simt diferente, ci vreau sa nu mai fortez uneori schimbatorul cand bag in prima treapta. Ca sa nu fortez prea tare, uneori schimb a doua si direct prima treapta.

nu tine exagerat de tare, dar nu intra "cu 2 degete" cum intra celelalte trepte :lol:

P.S. intretinuta a fost masina, chiar sambata am dat rotile jos sa vad ce si cum, si nu s-a umblat la masina deloc, in afara de consumabile, parbrizul, kitul de ambreiaj si o bujie in toata viata ei de 6 ani si 88900km la achizitionare :lol: ce a fost de remarcat e faptul ca masina a stat foarte mult pe dreapta, astfel incat la etrier a ruginit suportul unde intra placutele, si nu se mai putea retrage corect inapoi, discurile pe spate abea puteau fi miscate cu mainile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Precum iti spuneam, uleiul din CV trebuia schimbat inca de acum 2 ani ! O intretinere corecta a autoturismului te fereste de unele probleme care pot aparea pe parcurs. Bafta !

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inginerul - m-ai convins sa il schimb si eu. Am tot urmarit topicul, si nu puteam sa ma hotarasc daca merita sau nu. Dar pt 1 mil merita sa incerc. Iau ulei de la VW si merg la un service sa il schimbe contra unei sticle de Cola. Scurs si umplut nu? sau mai sunt si alte chichite?

O sa postez apoi si eu rezultatul. Sper sa fie bun.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata. Am schimbat uleiul la cutie: Valvoline 75W-90 GL4 (aproape 2 l). Cel vechi era negru si avea un miros de inbacsit.

Tin sa precizez ca dupa ce am schimbat uleiul am mai uns timoneria cu un spray anti scartaituri, care cica protejeaza de rugina, ma rog... am dat eu cu el sa fie si timoneria unsa pe la inbinari.

Seara am mers vreo 50 de km cu ea si s-a comportat foarte bine. Am fost super multumit.

Ei, de duminca dimineata pana azi-dimineata nu am mai mers deloc cu ea pana am plecat la servici.

Mi-a mers bine pana am iesit de pe o strada laturalnica in una principala. Fiind pe loc si scoasa din viteza si putin in panta (motorul fiind pornit) numai vroia sa intre intr-a intaia. Mi-a intrat intr-un final cam greu, apoi la a doua tot greu intra, trebuie sa trag mai tare de maneta.

Am impresia ca toate astea se trag de la ambreiaj. Numai cand sunt in mers si cu motorul pornit imi face probleme astea, in rest cand sta pe loc cu motorul oprit imi intra foarte usor in toate vitezele fara sa apas ambreiajul. :(

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditu, eu nu incerc sa conving pe nimeni. N-am nici un interes crede-ma :( Dar precum spuneam, o intretinere corecta te poate feri de eventuale probleme pe mai tarziu. Cred ca 2 milioane o sa te coste uleiul, dar suma e insignifianta pe langa costul unei CV sau al unei reparatii. Nu e nici o smecherie, ambele busoane si de golire si de umplere se desfac cu inbus de 17 daca bine imi aduc aminte, busonul de golire este pe fundul CV, cel de umplere in lateral. Imposibil sa le ratezi. Atentie la norma uleiului 75w90 si la alte specificatii din manualul de intretinere pe care nu le mai tin minte din pacate, dar daca scotocesti putin topicul, pe undeva pe la mijloc am postat eu sau alti colegi ce tip de ulei se foloseste pentru CV manuale. Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!