Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Pai o sa merg la reprezentanta si iau ce imi dau ei dupa talon.

Eu nu incerc sa previn acum ci sa si combat un fenomen pe care l-am mai descris pe aici. Cam la toate treptele de viteza nu intra din prima, cursiv, ci parca trece printr-un prag si trebuie sa astept 1 secunda pana scapa. Imping un pic vine un prag, astept un pic apoi scapa mai departe. Nu o fortez de fortat. Am mers ieri cu a tatalui meu (tot polo dar nou) si curge maneta lui printre viteze, aluneca din prima. Asa era si a mea candva acum 1 an aproape. Mai am si un huruit uneori de prin zona ambreiajului, poate rulmentul. Sper sa nu fie sincroanele cele care ma obliga sa astept pana scapa in viteza dorita, cum au zis unii mecanici.

Uneori, in zilele f calde intra usor-usor, alteori intre usor si fara sa fie prea cald. Dar in general cam face figuri cand bag 1, cand trec din 1 in 2 si apoi din 2 in 3.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditu - si eu am exact ce probleme ai tu.Am schimbat uleiul si tot asa face.Incearca ca sa dai jos timoneria de pe cutie apoi vezi cum intra in viteze cu mana sau altceva.Toti mecanicii au zis ca e ambreaju cand colo e timoneria,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor, nu am desfacut niciodata o cutie, si nici nu cred ca am sa ma aventurez devreme dar imi vine foarte greu a crede ca un ulei sa aiba asa proproetati proaste incat sa trebuiasca sa impingi serios de maneta aia,care pe deasupra mai are si o parghie.

Parerea mea e ca astea cu motor cald- motor rece sunt de la faptul ca acolo exista niste tolerante mici ,care la dilatarea materialului te-a scos in afara limitelor admise (a anumitor piese). Parerea mea e ca si cu ulei de bucatarie ar merge bine(prima jumate de ora :D)

Deci chestiile astea ca schimbul de ulei face minuni nu exsita, poate la masini de peste 300k fara schimb de ulei. Exceptie fac cazurile cand scapa ulei si este sub nivel.

Si la mine facea asa la cald, dar destul de rar, am reglat timoneria, ca are un oarecare joc furca aia de teflon sau ce o fi si s-a ameliorat, din cand in cand mai face, dar neglijabil de rar.

Am comandat ulei, dupa schimb va anunt daca e vreo minune.

Numai bine.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11 ai umblat si sub masina cand ai reglat timoneria?La mine nu reusesc baietii sa o regleze.La noi la Golf e cu 2 cabluri nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca si cu ulei de bucatarie ar merge bine(prima jumate de ora :D)

Deci chestiile astea ca schimbul de ulei face minuni nu exsita, poate la masini de peste 300k fara schimb de ulei. Exceptie fac cazurile cand scapa ulei si este sub nivel.

De ce incerci sa reduci totul la o mistocareala ieftina ? N-am spus niciodata ca face minuni. Am spus ca este bine si nu doar atat, ca trebuie schimbat la intervalele stabilite in manualul de intretinere pentru ca acest lucru te poate feri de alte neplaceri. Bineinteles ca nu face minuni, doar un "mester" poate sustine ca nu trebuie schimbat decat atunci cand ai probleme. Din pacate cand ai probleme este deja prea tarziu.

@ Aditu, aici ii dau dreptate lui marius. Un reglaj al timoneriei si o verificare a uzurii timoneriei te vor aduce pe calea rezolvarii problemei tale. S-ar putea sa fii dezamagit ca in urma schimbarii uleiului nu se schimba radical comportamentul CV in exploatare. In mare se intampla urmatoarele: un comportament ceva mai bun atat la rece cat si la cald, zgomot mai scazut si cam atat. Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat aseara uleiul cu ulei VW cumparat de la reprezentanta. Au zis la reprezentata ca or sa imi intre 1.9 litri. Au intrat cam 1.4 litri. Tot cam atat a si iesit. Se umpluse 1/4 dintr-un bidon de 4 litri. Dubios.

Pe langa asta am mai facut si o aerisire a ambreiajului. Mecanicul a zis ca crede ca am avut si acolo un gol de aer.

La prima vedere nu e o imbunatatire masjora. Poate pedala mai usoara si poate mai putin zgomot...In unele situatii parca intra mai usor decat inainte, a-1a care intra mai greu mai mereu acum intra mai usor, sau chiar usor uneori.

Tatal meu zice ca lui i se pare ca iese un pic cam greu din viteza ca si cum nu ar debraia complet, si sustine ca as putea regla de sub pedala. Insa nu am gasit o poulita de reglaj a pistonului de ambreiaj asa cum am inteles ca e la golf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin...sa imi fac giji ca a intrat asa putin ulei? Umplerea sa facut cu un bidon cu varf lung prin busonul din lateral, din capatul din stanga al cutiei. Mi s-a parut cam ciudat...Pe acolo trebuia ?sau pe undeva mai pe sus pe unde ar fi putut intra toti cei 1.9 litri care zice producatorul ca trebuie sa intre???

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sveck78 Exact asa arata si timoneria mea.Tu ai pus la vaselina nu gluma pe timonerie.Eu am scos ieri timonerie de pe cutie ca sa vad cum revine acel "cui" din cutie la punctul mort si am ramas uimit cat de usor revine.Totusi m-am gandit ca maine sa curat toata timoneria cu spary pentru carburator apoi sa ma bag sub masina si sa ung tot ce se poate de la schimbator spre acel "cui" din cutie .Azi dimineata cand m-am urcat in masina am facut cu nervii ca nu mai revenea schimbatoru in punct mort cand il scoteam din marsarier si am scuturat destul de bine :) schimbatoru in stanga si in dreapta si ghiciti :wub: revenea foarte repede in punctul mort.Bucuros am pornit la work :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DomainG intradevar e cu 2 cabluri, procedura de reglare o am, nu trebuie umblat sub masina, ce-i drept eu nu am timoneria ca a ta, eu am DQY cutia.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11 Pai si nu vrei sa imi dai procedura de reglare?:offtopic: .... cred ca sa umblat sub masina (sper sa ma insel).Cam 20 min au incercat ca sa o regleze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinere, CITESTE, DOCUMENTEAZA-TE, ANALIZEAZA si dupa aceea sa faci comentarii!

intradevar am citit m am documentat . cutiile de viteze 6+1 nu se potrivesc, am citit m am documentat, oarecum.

offtopic: fiabilitatea, nu are legatura cu potrivirea, te ai exprimat gresit.

post-39592-1253050998_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11 Pai si nu vrei sa imi dai procedura de reglare?:D .... cred ca sa umblat sub masina (sper sa ma insel).Cam 20 min au incercat ca sa o regleze.

DomaniG, procedura de reglare a timoneriei pe cablu este diferita de cea a timonerie clasice. Eu am timoneria clasica, iar la reglare, prietenul meu, care are service, a intrat sub rampa, iar alt prieten a stat in masina si i-a miscat schimbatorul la punctul mort in directiile indicate de cel de sub masina. Reglajul nu a durat mai mult de 3 minute, dar sincronizarea si experienta celor doi au dat ca rezultat o mult mai buna functionare a cutiei mele(imi agata inainte in I si a II-a din cauza dereglarii timoneriei si uzurii unor bucse). De asemenea, am folosit ca ulei un Vavoline SuperSyn 75W90 din SUA -foarte bun ulei de cutie- plus un Dura Lube Advanced Treatment Transmission in cutie, fiind destul de multumit pana la ora actuala. Multumesc. Cu stima, Costel P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Costel P. tot ulei din acela am folosit si eu. Poti sa-l intrebi pe acel prieten ce modificari a facut sub ea ? bucsele alea se pot schimba cumva. Ce coduri au... nu stiu, intreb?

Am stat azi de vorba cu alte 2 persoane care au Golf 4. Unu avea tot AXP ca al meu si altul avea de 1.9 TDI si aceeasi problema o au si ei cand schimba in viteza inferioara (din a 2-a in 1) intra foarte greu sau deloc.

Intra numai cand masina de exemplu are viteza sub 20 km/h.

Asa trebuie sa fie la toate, sa intre mai greu in a 1-a? De fiecare data cand vrea ea sa intre din 2 in 1 se aude un zgomot metalic atunci cand inping de maneta. Zgomotul e la fel ca atunci cand o bagi in viteze cu motorul oprit.

Problema e ca la mine trebuie sa trag ceva mai tare de maneta pentru a putea intra in viteza a 2-a. Cu restul vitezelor 3, 4 si 5 nu am probleme.

Vreau sa fiu sigur daca este de la timonerie sau nu cumva de la ambreiaj.

REPET: cand e oprit motorul imi intra in toate vitezele cu doua degete :huh:

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta

Ai descris problema mea actuala.

nu cred ca din cauza timoneriei agata la intrarea in treapta a 2-a,mai degraba sincroanele (mai exact sincron 2),din cate am inteles.

timoneria aici

ulei CV aici

apropo timoneria ta e la fel?

post-23954-1253127101_thumb.jpg

Modificat de nemiraal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nemiraal da e la fel. Se pare ca avem acelasi tip de motor: AXP.

O probez in fiecare zi, in fel si chip. Se pare ca intra greu in viteza 1 daca masina e in miscare mare. Daca e in miscare mica sub 20 Km/h intra usor. Cu cat viteza tinde spre zero cu atata intra mai usor un viteza 1.

Dar problema e ca la intrare in viteza a 2-a intra greu de fiecare data, daca trag mai tare de schimbator. Nu ca l-ar tine ceva, dar parca ar trebui sa treaca printr-o "catare", "sant" sau ceva de e strans. Cel putin asa se simte la mana.

Este singurul lucru care ma dispera :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Costel P. tot ulei din acela am folosit si eu. Poti sa-l intrebi pe acel prieten ce modificari a facut sub ea ? bucsele alea se pot schimba cumva. Ce coduri au... nu stiu, intreb?

Buna ziua,

Unul dintre ei s-a bagat sub masina, si strangea anumite lucruri de la timonerie, iar celalalt tinea schimbatorul cu ambele maini pentru al tine nemiscat in directia dorita de cel de dedesubt. O sa-l intreb in week-end mai multe detalii despre ceea ce a facut. Tot el mi-a spus ca daca nu gasesc bucsele de la timonerie in comert, le poate face un strungar priceput la strung dintr-un material numit lobalit (sau ceva de genul) exact ca cele de pe timonerie. Nu stiu ce bucse am uzate pentru ca nu am desfacut timoneria, deoarece la mine, reglajul mecanicului meu, cu care sunt si foarte bun prieten, mi-a rezolvat in proportie de 95% problema. Imi mai agata o idee in I-a si II-a, dar nu pot numi agata, pentru ca intra destul de usor acum, mai ales ca tin ambreiajul cu o secunda doua mai mult inante de schimba viteza si intotdeauna trec prin punctul mort, chiar daca nu-mi place cand ma grabesc. Intr-adevar, dupa cum am citit si mai sus, si mie treapta I-a nu-mi intra pana aproape nu s-a oprit roata, posibil din constructia cutie. Nu elimin si posibilitatea uzurii sincronului corespunzator treptei I si II in cazul meu, dat fiind faptul ca am gasit si pilitura de fier in momentul schimbarii uleiului. Multumesc, Cu stima, Costel P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nemiraal da e la fel. Se pare ca avem acelasi tip de motor: AXP.

O probez in fiecare zi, in fel si chip. Se pare ca intra greu in viteza 1 daca masina e in miscare mare. Daca e in miscare mica sub 20 Km/h intra usor. Cu cat viteza tinde spre zero cu atata intra mai usor un viteza 1.

Dar problema e ca la intrare in viteza a 2-a intra greu de fiecare data, daca trag mai tare de schimbator. Nu ca l-ar tine ceva, dar parca ar trebui sa treaca printr-o "catare", "sant" sau ceva de e strans. Cel putin asa se simte la mana.

Este singurul lucru care ma dispera :)

Viteza 1 nu trebuie sa te ingrijoreze,la mine e la fel si am inteles ca e perfect normal.

In ce priveste viteza 2,ce sa zic,sunt practic doua masini identice cu o problema identica...sa vedem cum o rezolvam:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta, mosule, tu vrei sa bagi in a 1-a la 70? Nu te lasa sincroanele, incearca sa bagi in a 2-a la 100.

Incearca sa bagi pe la 30 in a 1-a dar tureaz-o putin, pe la 2000-2500rpm, tot nu intra?

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am venit de la masina si merge ca naiba schimbatoru acela.Am curatat tijele de la timonerie cu spary pt carburator apoi am dat cu WD40.Nu stiu ce sa mai cred .Tot am impresia cand pornesc motoru parca agata tot mai tare :icon_redface:.Nici un mecanic nu e sigur ce poate sa aibe masina "ba e cutia" "ba e ambreaju" => care nu are cum sa fie deaorece e schimbat si are doar 12 mii km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta, mosule, tu vrei sa bagi in a 1-a la 70? Nu te lasa sincroanele, incearca sa bagi in a 2-a la 100.

Incearca sa bagi pe la 30 in a 1-a dar tureaz-o putin, pe la 2000-2500rpm, tot nu intra?

@marius1982.11 cine a zis ca vreau sa o bag in a 1-a la 70 Km/h ? :(

Inceaca tu sa o bagi in a 1-a la 30 km/h si turata la 2000 - 2500 km/h si spune-mi ce se intampla? :icon_redface:

Daca tu vrei sa sparg cutia pe seama mistourilor tale, cred ca ti-ai gresit nasul :)

Am specificat ca nu intra in a 1-a decat sub 20 km/h si aia greu sau deloc. Cu cat tinde masina sa se opreasca mai mult cu atat intra mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine stie sa imi zica daca se poate scoate bila din schimbator (acea bila care se vede cand scoti husa de piele) .Vreau sa bag vaselina grafiata rezistenta la temperatura mare.Am dat cu WD40 si merge destul de bine dar vreau sa pun vaselina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut, uite am bagat-o in viteza 1 si am turat-o intretimp peste 2500 si a intrat, dupa care am lasat ambreiajul si acceleratia, intrand in frana de motor destul de puternica. Eu zic ca nu e o coincidenta denumirea lor: sincroane, trebuie sa sincronizele viteza dintre pinioanele de la motor si cele care merg la roata, intr-o anumita limita de aceea trebuie sa turezi, ca sa egalezi pe cat posibil turatiile pinioanelor.

Am intrebat daca vrei sa bagi la viteza mare in treapta 1 pt ca nu ii vad rostul sa bagi la 30km/h , poti sa o bagi in a 2-a sau chiar in a 3-a. Nush de ce credeti toti ca va iau la misto(tu vrei sa o fortezi nu eu), eu doar am exagerat ca sa vezi ca nu e normal ceea ce vrei tu.

De pe loc daca nu iti intra a 1-a sau mars-arierre lasa doar 1-2 cm ambreiajul intretimp ce apesi maneta si vezi ca sare in viteza.

LE: nu iti recomand asta doar daca ai simt

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

azi mi-am făcut curaj şi m-am luat de timonerie. am desfăcut-o bucată cu bucată. are 2 tipuri de bucşe:unele care sunt fixe dintr-un material gen silicon dar mai dur care fixează efectiv tijele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!