Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

DomaniG , ce anume numesti tu bucse si cum ai ajuns la ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Mai fratilor am un zgomot la cutie care persista si la rece si la cald dar mai proeminent si mai des este la rece dupa ce o las la relanti 10 minute. E ceva gen "ba bababa baba ba" ca o bataie intr-o toba care nu are o anumita frecventa de bataie si care se aude cel mai bine din habitaclu cu geamurile inchise.

Zgomotul dispare total cand tin ambreiajul calcat, dar cu ambreiajul tinut la punctul de lucru apare si un fasait mai proeminent, iar dupa cele 5 minute de incalzire a motorului dimineata dupa ce plec si schimb in viteza a 2-a fiind pe la 2000 rpm o las in frana de motor si se aude ca la masinile mari RATB, "wow wow wow wow".

In schimbarea vitezelor nu agata(in 2 ani de 3 ori mi-a agatat dintr-a 2-a intr-a 3-a), doar in marsarier cand intra dar prima oara caraie (doar la cald, dupa ce am alergat-o). Masina are 240 mii km reali si nu i-am schimbat ulei cutie.

Dpdv al performantelor masina nu are probleme, dar decat sa stau culcat pe o ureche si sa ma trezesc cu cutia tzandari mai bine sa remediez acum daca e ceva de remediat.

A mai patit cineva asa ceva? Sfaturi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine la dacie (din '84) facea exact asa cand nu mai aveam ulei in cutie si pana ala urma am spart la ea si ceva in capatul ei(de aluminiu), ma rog "s-a spart":).

Verifica neaparat pana nu te costa inzecit.

Nu exlud nici ceva piesa la ambreiaj....

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

raz3k, e foarte greu de diagnosticat fara a auzi ce se intampla acolo, dar am sa incerc sa iti dau niste sfaturi.

La tine par a fi mai multe probleme.

Primul zgomot mentionat de tine, ce dispare cand apesi ambreiajul, cel mai probabil provine de la rulmentul de presiune.

Al doilea zgomot, "ca la masinile mari RATB" provine din cutie sau diferential. Pentru asta, prima data verifica daca mai ai ulei in cutie, si in ce stare e acesta. Daca uleiul e ok, ai probleme cu unul sau mai multe pinioane. Daca ar fi doar rulment, ti-ar face un uruit si in sarcina. Dar la tine face doar in frana de motor. Ori, asta inseamna cimentare uzata pe coroana pinioanelor.

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri, o sa caut un service zilele astea sa-mi verifice nivelul la ulei si daca e negru sau maron, am zis corect? Zgomotul facut ca masinile de ratb se aude in special dimineata cand nu apuca sa se incalzeasca bine, pe urma nu face deloc.

Modificat de raz3k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul din cutie nu se inegreste din moment ce nu exista arderi. verifica nivelul si eventual schimba-l, nu-i o cheltuiala mare si merita. bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nevoie de ardere.

Uleiul din cutia de viteze se innegreste din cauza frecarilor. Practic, particulele care l-au innegrit sunt pilituri fine din mecanismele pinioanelor. Ceea ce il face si destul de abraziv.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa zicea si bolovanul de mecanic (la care m-am dus pt ca am reusit sa desfac nicicum busonul) ca nu are de la ce sa fie negru pt ca nu sunt arderi, cu toate astea nu era ca cel nou, deci..... Si dupa schimb nu am mai avut probleme cu bagatul in viteza 1, inainte nu intra din cand in cand.

Mai zicea ca la ce sa schimb uleiul de servo ,ca ii fac doar rau :offtopic: :icon_thumright: in loc sa-mi ceara inca o manopera grasa.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va zic eu cum am rezolvat problema intratului greu in viteza.

M-am dus la spalatorie si l-am pus pe baiatul de acolo sa-mi dea cu multa spuma pe angrenaj si apoi 10-15 sec cu un jet de apa calda.

Diferenta este colosala, deci colosala!!!

N-am mai dat cu nimic apoi, nici cu WD40, nici cu vaselina grafitata sau eu mai stiu ce draq dadusem inainte pe acolo.

Acum intra bine si la cald, si la rece, si in dimineata cand a fost aproape zero grade sau si dupa 250Km parcursi.

Deci nu-mi vine sa cred ca 5lei cheltuiti ma face sa cred ca am alta cutie sub maneta :icon_thumright:.

Acum ce sa zic, o fi doar o intamplare fericita la mine, initial am zis ca e doar ceva de moment. Dar uite ca a trecut mai bine de o luna de atunci si tot asa merge.

ps cititi postul 499 din cadrul acestui topic.

Modificat de smok3r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai splat la presine angrenajele de sub capota?

Si eu dupa ce am frecat cu degetele si cu WD40 si am curatat ceva pamant si praf cu vaselina am observat ca imi intra mai frumos. Nu mai e asa enervant ca inainte nici cand bag 1, nici cand trec in 2 si apoi 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Tot se discuta pe aici de intrat greu in viteza. Am si eu ceva probleme la acest capitol si anume: am observat ca, uneori, dupa o oprire scurta la semafor, nu mai reusesc sa bag in viteza intai. Daca o introduc in marsarier pentru cateva fractiuni de secunda, apoi intra fara probleme in viteza intai. Sau, uneori am incercat sa o bag intr-a intaia mai voiniceste asa :flower:...dar nu intra-atat incat sa stric ceva pe acolo. Merge pana la urma, dar...

Ce parere aveti, ar fi timpul sa umblu intai la uleiul de la cutie?! Mentionez ca nu am umblat la el pana acum (si numai eu am facut cu masinuta 70000 de km). sau, o fi altceva?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un ulei nou poate rezolva multe din probleme. Lubrefiaza mult mai bine toate angrenajele din cutie. In cazul tau, sincroanele par ca nu-si fac treaba. Daca nu se rezolva prin inlocuirea uleiului, va trebui sa desfaci cutia. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va zic eu cum am rezolvat problema intratului greu in viteza.

M-am dus la spalatorie si l-am pus pe baiatul de acolo sa-mi dea cu multa spuma pe angrenaj si apoi 10-15 sec cu un jet de apa calda.

Diferenta este colosala, deci colosala!!!

mie imi intra prima treapta mai greutz cand e cald motorul...

deci nu cred ca e de la timonerie...

oare sa fie uleiul din cutie ? la rece intra perfect, pot impinge cu "2 degete"

la cald, prima treapta insa intra mai greu, celelalte intra fara probleme tot cu "2 degete"

am tot intrebat in jur, dar toti spun ca daca ar fi fost de la cutie, aveam probleme la toate treptele

iar daca era de la timonerie la rece de ce intra normal prima treapta...

taicamiu zice ca e de la volant... ca asa a patit si cu unul din multele iveco-uri de la firma..

problema este ca m-am obisnuit deja de 4 luni de cand am golful4

si chiar nu mai dau importanta, imping cu grija si conduc ca robotul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soila viteza 1 e doar pentru plecare de pe loc.Tu vrei sa bagi in viteza 1 cand ai peste 20Km/h ?Din cate stiu la Golfurile au la viteza 1 un sistem ce impiedica sa bagi la viteza mare (adica din 2 in 1).Daca gresesc cineva sa ma corecteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu si eu asta, cand vreau sa plec de pe loc imi intra greu...

din mers nu cuplez niciodata prima treapta, totusi e masina mea, si mi-e mila de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un ulei nou poate rezolva multe din probleme. Lubrefiaza mult mai bine toate angrenajele din cutie. In cazul tau, sincroanele par ca nu-si fac treaba. Daca nu se rezolva prin inlocuirea uleiului, va trebui sa desfaci cutia. :rolleyes:

Stii cat costa o manopera descrisa de tine??Nici nu conteaza pt ca uleiul e infinit mai ieftin. Ei simptomele astea le aveam si eu, am descris si mai devreme, si s-a rezolvat schimbul de ulei. Merita deci incercat asta inainte de a strica de tot cutia la un ,vorba vine, "meserias".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal o intrebare Castrol 80W90 norma GL4 este bun pt masina din semnatura...??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DomaniG, referitor la postul #539

viteza 1 nu cred ca e doar pentru plecarea de pe loc. Asta inseamna ca trebuie sa opresc complet sa schimb din 2 in 1? Nu prea cred. La masina din semnatura nu am probleme de a schimba 2-1 in "mers".

De sistemul acela nu am auzit desi sunt curios daca cineva stie mai mult despre el daca exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

As vrea sa schimb suportul motor de tip dogbone din cauza miscarii schimbatorului la denivelari, insa mai intai as vrea sa va intreb dacaa se poate schimba doar bucsele, nu as vrea powerflex cu doar simplu de cauciuc. ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@maryx14 - din cate am inteles numai 75W90 cu norma API - GL 4 sau pe ambalaj pe care scrie GL4/GL5 dar nu pe cele pe care scrie doar GL5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soila viteza 1 e doar pentru plecare de pe loc.Tu vrei sa bagi in viteza 1 cand ai peste 20Km/h ?Din cate stiu la Golfurile au la viteza 1 un sistem ce impiedica sa bagi la viteza mare (adica din 2 in 1).Daca gresesc cineva sa ma corecteze.

Am intalnit multe automobile la care nu intra in treapta 1 din mers sau sub 10km/h.

Spre exemplu, la multe Opel-uri este asa. La Corsa din semnatura trebuie sa o fortezi in treapta 1 in mers! Si de obicei c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine cateodata intra tr 1 in mers,cateodata nu....asta ce-o inseamna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

#546

Si eu am un opel kadet mai vechi dar acolo e o alta problema cu trecerea din 2 in 1.

Nu exista sincron pe 1. Am ramas si eu mirat cand am dat jos cutia acum cativa ani buni.

Nu cred ca merge comparatia poate intre doua masini identice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditu, uite aici un filmulet care sa te lumineze asupra acelei tije.

http://vimeo.com/channels/mkx/page:2

Sper sa iti fie de folos.

Dbk, chiar nu stiu daca si la timoneria ta reglajul se face la fel ca in filmuletul de mai sus, dar poti incerca sa vezi daca nu cumva se amelioreaza problema.

ma ajutati va rog si pe mine sa vad acel filmuletz? cand intru acolo este prezentarea unui audi tt, nimic despre timonerie.

si inca ceva daca se poate: nu stie cineva cum se schimba uleiul in cutie? as vrea sa fac aceasta operatie acasa, deci un DIY daca este.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici.

Din experienta iti zic ca daca nu ai un imbus de 17 nu are sens sa te apuci, iar ca sa cumperi unul e mai scump decat manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!