Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Revin cu problema mea. Am studiat atent cum functioneaza timoneria, am unso si pe la motor si sub (trebuie periodic), merge mai bine dar am in continuare un joc ff enervant la schimbator. Vreau sa desfac partea de sub el dar nu vreau sa stric ceva, am vazut de e prins in 3 suruburi mari dar mai departe habar n-am ce e pe acolo. Cei care ati facut asta va rog sa ma/ne ajutati cu sfaturi si/sau poze. Multumesc

Modificat de R&W
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dragi forumisti,

Am si eu o nelamurire: la masina din semnatura, cand stau pe loc si schimbatorul e in pozitie neutra, cand il misc stanga dreapta se aude un sunet metalic sub masina, de asemenea se aude si in mers dar ma gandesc ca e de la vibratia motorului. Ce poate fi ?

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jukausul, poti fi un pic mai explicit?

Ce tip de zgomot? Poti localiza mai exact de unde se aude?

Iti agata cand dai stanga dreapta de schimbator?

Ai putea face un filmulet ca sa iti putem da niste sugestii.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este o tabla de protectie care se pune pt a acoperi canalul central si pe deasuptra ei trece cablul de la timonerie

zgomotul este de la cablu care vibreaza pe tabla.. incearca sa misti putin cablurile de la timonerie din spre motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!am si e o problema cu masina din semnatura.In treapta a 4-a si numai in aceasta treapta cand accelerez si redus viteza imi trepideaza destul de tare maneta de viteze numai intre 1800-2400 turatii.Cand este rece masina nu se mai simte asa tare trepidatie ci parca ar avea un joc micut in treapta a patra , parca ceva nu o tine fixa si trepideaza la accelerare si decelerare.Am verficat scut motor, cutie,volant etc nu reusesc sa ii dau de cap si este deranjant ca trepideaza mai tare cu cat se incalzeste masina mai tare.Aveti idee de la ce poate fi?s-a mai intalnit cineva cu problema asta?va repet ca numai in treapta a patra celelalte nu misca......

Modificat de Jargy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu toate ca am tot sperat sa nu postez si eu aici vreo problema la masina mea, nu am scapat !

Am si eu probleme la schimbatul treptelor 1 si 2...dimineata cand e rece motorul, mai ales pe frigul asta, imi intra foarte, foarte greu intr-a doua...in prima treapta intra usor dar in a doua trebuie sa-i dau turatie undeva aproape de 3000 ca sa-mi intre cat de cat mai usor, dar totusi nu fara sa agate (parca trece de doua trepte cand dau a 2-a). De asemenea imi e aproape imposibil sa cuplez viteza 1 in timp ce masina ruleaza cu <=10 km/h. Dupa parcurgerea de exemplu a 100 km isi mai da drumul, incepe sa intre mult mai usor!!!

Pe langa toate astea am observat si ceva sub capota. 191220090421.th.jpg

Tija respectiva (cea incercuita cu alb), care din cate am observat eu are ceva legatura cu cutia de viteze pentru ca se misca stanga/dreapta in momentul schimbari vitezelor, e cam plina de ulei...se vede in poza cum s-a prelins ulei pe ea. E pozitionata undeva in spatele bateriei, la vedere.

Mentionez ca uleiul din cutie a fost schimbat de vreun an si ceva.

Daca stie careva ceva...please help!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si eu regljul acela de timonerie, cum era foarte frumos explicat in filmulet. A mers repede si usor, numai ca in loc de cui pentru blocarea schimabatorului am folsit o tija metalica, si cand am desfacut blocajul sub timonerie, tija metalica a cazut in gaura de tot. Prima intrebare este cum pot sa scot, si a doua daca afecteaza undeva daca ramane acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea ar avea ce sa afecteze. Dar ar fi bine sa o scoti. Poate ca o za iti zongane acolo, sau poate mai vrei sa blochezi candva si ai nevoie de gaura. Incearca sa o tragi cu un manet sau cu o alta tija in capul careia sa pui o ceva claios ca sa prinda pe cea cazuta in gaura.

Bafta...

LE: ceva imbunatatiri dupa reglaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MikyxXx, din cate vad eu uleiul il ai pe acea tija de la furtunul de servo pe care se vad urme clare de ulei!! Incearca sa mai completezi cu ulei la cutie, poate il pierzi prin alta parte... Oricum nu am auzit sa iasa ulei pe la tija aceea!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate cred ca imi zongane pe acolo, azi am auzit, drept ca la -10 grade am greierasi in multe locuri. Problema este ca gaura acea nu are fund, deci nu a ramas acolo, ci a cazut undeva mai jos, am bagat si o sarma, si am simtit ceva moale acolo, seamana cu mocheta :-), asta la vreo 15 cm adancime. In weekend o sa incerc sa scot nuca schimbatorului cu tot, sper ca nu sunt ceva proceduri speciale si sa stric sau dereglez ceva. In rest am simtit o mica ameliorare in agatarea treptelor R si 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

strooler2003 sa inteleg ca acesta incercuit in imagine e furtunul de la servo? 19122009042.th.jpg

Am pus degetul pe acea "pata" de ulei dar e tare...nu pare a fi ulei...da mai mult senzatia de bitum sau asa ceva. Dupa sarbatori o sa merg in service sa vad ce se-ntampla acolo si sa completez cu ulei in cutie daca e nevoie.

Tks!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miky_xXx Aceeasi problema am avut`o si eu cu cutia de viteze.Am fost la 4 mecanici toti au zis ca e sincronu sau furca.Intra greu in viteza a 2-a .Sfatul meu e sa faci ce am facut si eu iar acum sunt foarte multumit :scratch: :

- curatat timonerie WD40

- dat sub mansonu de piele cu WD40 apoi cu vaselina siliconica

- schimbat ulei cutie cu mobil1 75 W90 GL4 full sintetic

- am pus ulei de cutie cu siringa pe timonerie la bucse

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cu motorul oprit sau pornit dar in stationare intra in toate treptele foarte usor. In deplasare, indiferent de de viteza sau turatia motorului agata in treptele I si II. Uleiul la cutie a fost schimbat, nu au aparut ameliorari. Sa inteleg ca ar fi problema de la sincroane?

Problemele de reglaj defectuos al timoneriei se simt si daca masina sta pe loc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! As avea o intrebare. La mine cutia de viteze face figuri in viteza 1 si 2. In celelalte merge absolut perfect. Cateodata abia reusesc sa pun masina in viteza 1, chiar si cand stau in loc. Aici oare o fi vorba de acele sincroane, sau cum se numesc, care ajuta schimbatorul sa intre in viteza sau probabil ceva mai serios? Mersi anticipat. Bafta all

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S. Levy Observ ca ai motor AUS inseamna ca si cutia are cod ERT .Problema care o ai tu am avut-o si eu.Am curatat timoneria ,dat cu WD40 ,am schimbat uleiu in cutie iar acum cutia merge super.Citeste aici

Modificat de DomaniG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal

Daca abreiajul cupleaza spre cursa superioara a pedelei abreiajului, cu siguranta te vei imprieteni cu un kit de ambreiaj.daca cursa ambreiajului este normala(adica la jumatate) poti verifica o setare de baza a timoneriei si/sau daca in momentul in care treptele 1 si 2 "agata" sa incerci sa cuplezi treptele direct de la cautatorul cutiei de viteza cu timoneria demontata.in acest fel poti separa defectul si concluziona daca defectul este asupra cutiei de viteza sau la nivel de timonerie.

Respect

Madalin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna. Problema la masina din semnatura este urmatoarea: in treapta a doua, daca demarez, apsaind pedala la maxim, creste turatia insotita de un zgomot ascutit de pe la 1200 rpm pina catre 2200 rpm, dupa care zgomotul devine rotund si placut la auz. Daca accelerez progresiv turatia creste insotita de zgomotul rotund ca si in celelalte trepte de viteza. Mentionez ca acest zgomot a aprut brusc dupa zapada cu viscol de acum aproape doua saptamini. Mecanicul a ajuns la concluzia ca este din cutia de viteze(ceva cu sincroanele). Prima masura a fost sa schimb uleiul din cutie.Zgomoul persista. Mentionez ca inainte cu citeva zile in treapta a doua cam agata si intra numai cu ambreiajul apasat la maxim. Acum, dupa ce am schimbat si uleiul din cutie, intra foarte usor in fiecare treapta de viteza, chiar si intr-a doua, fara a apasa pedala de ambreiaj la maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@DomaniG

Am fost astazi la mecanic, am facut impreuna exact cum ai zis tu, am curatat timoneria, am schimbat uleiu, am dat cu WD40 peste tot. Merge un pic mai bine schimbatorul de viteze, dar totusi agata. Din cate mi-a zis mecanicul acesta este o problema tipica la Golf 4 si reparatia implica costuri destul de mari. Asa ca deocamdata ramane asa, trebuie sa am grija sa nu fortez prea tare. Nu e grava situatia, dar eu sunt asa mai perfectionist, mi-ar placea ca totul sa mearga absolut perfect. Mersi frumos pentru sfaturi, m-au ajutat, chiar daca nu in masura in care as fi sperat eu.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, se pare ca trebuie 100 de membrii sa mergem la 'Spe mecanici sa aflam de fapt care este eroarea de proiectare a timoneriei pentru benzinare in general. Eu am aflat problema cu agatatul, si cu misactul schimbatorului in lateral, cand treci peste denivelari etc. Se rezolva cu 350 RON. 1 Implica schimbarea tamponului de la cutia de viteze, si a doua, mai delicata, o corectare a unei piese din timonerie :rolleyes: care se face din Teflon pe un strung si dureaza cam 30 de minute fabricarea ei corecta. Momentan nu zic mai multe... Sa vedem ce iese :D

Modificat de Marius
Quote inutil.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru si ne zici si noua care e piesa respectiva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cea mai mare placere, dar trebuie sa ii fac o poza. Explicativ, cum ridici capota, vei observa la timonerie un fel de "Cilindru" alb care leaga 2 piese din timonerie. Acolo se creeaza un joc destul de mare, si fie se inlocuieste piesa cu tot cu bratul care o tine, fie se reface la strung depinde de posibilitati.

Daca nu iti poti da seama care este, spune-mi si am sa atasez o poza.

Drive Safe!

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune poza ca e mai usor sa ne dam seama despre ce este vorba. cu multumiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune si tu 1 poza iar daca e folositoare piesa respectiva ne abonam la tine in caz de sunt ceva probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!