Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Poti sa vezi si ce ai sub schimbator doar daca ai canal sau elevator deoarece trebuie sa dai jos protectia din tabla de sub masina care e prinsa in 4 suruburi daca nu ma insel.Oricum la mine merge foarte bine cutia.Daca incerci sa dai jos protectia din tabla fa si tu poze la ce ai gasit pe acolo poate sunt curiosi prin zona.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

am un joc in maneta de la schimbator,pune maneta la punctu mort si daca misc de ea are un joc cam de 2cm asa in toare directiile si a inceput sa ma enerveze! uneori agata cand schimb viteza mai rapid...din 1-2!ma gandesc sa nu afecteze si jocu asta schimbatul vitezei

se poate remedia?, am vazut cajocul este din nuca, nu din prinderea batului

a mai avut cineva problema asta, se poate remedia cumva?e sucumpa nuca aia daca vreau sa o schimb?

multumesc

verifica bucsele de la timonerie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DomaniG cand o sa reusesc sa umblu acolo o sa povestesc si aici.

Pana atunci...cine stie sa imi spuna si mie ce sunt piesele din imagni si ce rol au?

In prima poza pare a fi un capacel, se rotea si era destul de lejer acolo...Nu parea sa fie infiletat.

In a doua instrumentul ala se invrtea in sus. In ElsaWin pare sa fie ceva util relgajului de timonerie.

post-17144-1255330431_thumb.jpg

post-17144-1255330442_thumb.jpg

post-17144-1255330431_thumb.jpg

post-17144-1255330442_thumb.jpg

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o probelam la cutia masinii din semnatura. Intra destul de greu in treptele I si II, in R uneori refuza efectiv sa intre si sunt nevoit sa cuplez treapta I apoi sa reintroduc in R. Dar cel mai deranjant este faptul ca iese foarte greu din treapta II-a. Ca sa o scot dintr-a doua trebuie sa imi folosesc destul de serios forta musculara (ca sa va faceti o idee, prietena mea de-abia reuseste sa o scoata din aceasta treapta). In plus, dc incerc sa plec repede de la semafor, intotdeauna imi agata. Si nu se pune problema ca nu calc complet ambreiajul sau ca nu cunosc masina. O am de 2 ani. Restul treptelor (III, IV, V si VI) nu au nici o problema.

Am urcat-o pe o rampa si am observat ca un suport al cutiei (cred ca asa se numeste...ma rog este un brat pe care se sprijina cutia) este fisurat. Este vorba de suportul de pe partea stanga.

Este posibil ca toate astea sa se datoreze suportului fisurat? Ce-i drept el este pe stanga...si ma gandesc ca si treptele cu probeleme sunt plasate tot pe stanga....ma rog, nu stiu daca e vreo legatura totusi.

Masina are 123 de mii de km, uleul in cutie nu i-a fost schimbat niciodata. Prezinta si urme de uzura a kitului de ambreiaj (ambreiajul tine cam sus, cateodata cand merg mult cu ea in oras, si e cald afara, tremura un pic la plecarea de pe loc)

Later edit: Am uitat sa precizez...in mers, la 10 - 15 km/h, daca incerc sa cuplez treapta I, caraie si nu intra. la fel se intampla si dc, stand pe loc, accelerez inainte sa calc ambreiajul si sa cuplez treapta I

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditu, uite aici un filmulet care sa te lumineze asupra acelei tije.

http://vimeo.com/channels/mkx/page:2

Sper sa iti fie de folos.

Dbk, chiar nu stiu daca si la timoneria ta reglajul se face la fel ca in filmuletul de mai sus, dar poti incerca sa vezi daca nu cumva se amelioreaza problema.

Modificat de Xpression
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xpression , super filmuletul. Chiar asa simplu sa fie? Din extrasele din documente pe care le-au mai postat baietii pe aici parea mai complicat.

Cred ca o sa incerc si eu intr-o zi cu soare ;) Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, atat de simplu este, am facut si eu operatia de unul singur si sunt multumit de rezultat. Ce am uitat sa mentionez este ca, atunci cand tragi de arcurile alea sa deblochezi bratele de plastic, se intampla destul de des ca acele brate, desi au fost eliberate, sa ramane lipte de tija metalica (din cauza caldurii, ruginii locale etc). Trebuie bagata o surubelnita sub acele brate (cu grija) pentru a desprinde bratele de plastic de tija metalica (cel putin asa am procedat eu). In caz contrar, daca bratele de plastic raman lipite, toti ceilalti pasi se fac degeaba, deoarece intreg scopul este ca acele brate sa apuce acea tija metalica din pozitia potrivita.

Daca nu m-am facut inteles, spuneti-mi :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa schimbati a.i. sa nu se mai simta praguri sau agatari: cand treci dint-o viteza in alta, apesi ambreajul, si undeva dupa jumatea cursei ambreajului scoti din viteza, astfel ca treapta urmatoare sa o dai cand ai ajuns cu ambreiajul la podea, apoi ridici-accelerezi. Idee e de sincronizare mai buna intre grupul mobil si cel fix. Daca scoti din viteza cand ajungi cu pdeala la funs si apoi stai asa pana dai treapta urmatoare...grupul mobil se opreste din ture in timp ce cel fix se roteste inca. Dar daca se scoate cum am descris ambele sunt in ture si nu schimbare e mult mai rapida si fara praguri.

Asta am aflat si eu de curand. Si mi-am dat seama ca aplicam asta fara sa stiu in momentele cand doream sa schimb foarte repede treptele pentru demaraje alerte.

Cei mai priceputi forumisti de pe aici ce parere au de metoda?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat de priceput sunt dar sunt de acord cu ce ai scris, mai putin faza aia cu partea mobila care ,parerea mea, este aplicabila doar la schimbarea treptei in jos unde se aplica aia cu stilul "pilotaj" sau "rev matching" care s-a discutat deja.

La scimbarea in sus a treptei vei observa ca schimbatorl pote fi scos pe liber exact in momentul cand lasi acceleratia si pe pinioni nu se exercita forta, nici de accelerare nici de frana de motor. In viteza superioara eu am observat ca intra in orice conditii. si din a 2-a in a 5-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mai mult in sus e utila metoda descrisa de mine. oentru in jos o ajut un pic cu acceleratia cand e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la cutia masinii din semnatura:De la un timp (aproximativ 2 luni) in viteza 1 si a 2-a in frana de motor se aude un zgomot(un huruit) care dispare in momentul in care accelerez s-au schimb viteza intr-o treapta superioara.Mi se pare ca cutia de viteze are un zgomot mai diferit ca inainte.Am fost la service si mi s-a spus ca prima data sa schimbam uleiul ceeace am si facut fara un rezultat, urmand ca apoi sa desfacem cutia pentru a identifica problema.Ce ma sfatuiti tinand cont ca manopera nu este chiar ieftina? :blink:

Precizez ca intra foarte bine in viteze si la rece si la cald.

Modificat de muniv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reglat si eu in aceasta dimineata timoneria,si am observat ca dupa ce am desfacut arcurile s-a putut observa un joc destul de mare zic eu la bucata aia de plastic alb,deci maneta eliberata de arcuri avea o miscare in sus si in jos,nu am putut observa inca daca juca din nit sau avea uzura acel plastic sau teflon ce-o fi,acuma va intreb,la voi cat de fixa era?mentionez ca jocul se observa doar daca eliberati arcul.

Se poate cumpara separat doar acel brat cu plastic?

Modificat de powerhorse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am miscari deranjante in schimbator la trecerea peste denivelari, de introdus in viteze intra usor. Oare de la ce sa fie problema, tampon cutie? Si cum verfuc daca asta e problema. ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am reglat-o ca in filmulet,la prima incercare nu a iesit bine,dupa cum am spus avea acel brat cu plasticul alb un joc,iar la a doua incercare inainte sa eliberez arcurile am pus mana pe acel plastic incercand sa-i scot jocul dar din pacate e la fel ca inainte,si acuma ma intreb la ce pret se ridica acea piesa sau piese?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica bucsele de la timonerie

si eu ma gandeam ca e de la bucsele alea....

am verificat bucsele de la timonerie...una are o bucata de cauciuc coapta care am dat-o eu jos ca nu se mai tinea mult!

vreau sa schimb acele bucse se pot face separat sau trebuie sa cump tot sistemult cu tot cu tije??

si unde pot sa fac schimbul de bucse ca am intrebat la un service si mi=au spus ca ei schimba sistemul nu doar bucsele acelea

si daca aveti un cod pt bucse?..si cam cat ar costa bucata ....cate sunt...asta daca a mai facut operatiunea asta?

eu am intrebat la un magazin de piese si mi=a spus ca angrenail ala de la timonerie ar fi cam 100 de euro pe original:(

bafta

daca aflu ceva scriu aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.

Se pare ca ma confrunt si eu cu o problema care vrea sa ma termine nervos. :D

Dupa ungere brate timonerie (ce se poate observa dupa motor) cu w 40 ,dupa completat ulei cutie viteze apoi schimbat ulei cutie,aerisit ambreiaj,schimbare kit ambreiaj (sachs-o coincidenta ca era dus) am ramas cu aceleasi simptome:

-la semafor cand incerc sa bag I apoi II parca se opune ceva miscarii iar daca pur si simplu zgaltai un pic maneta intra in viteza (asta am observat de curand)acest neajuns a devenit din ce in ce mai des

-cateodata cand bag marsarier parca agata ceva si se aude si un carait

-si preferata mea : nu o pot scoate din viteza cu motorul oprit fara sa apas ambreiajul(si aceasta numai cateodata)

Imi puteti recomanda un mecanic/service in Timisoara care sa imi rezolve problema.

Va mutumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat si reglajul din filmuletul de la postul #505? Poate cine stie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate filmuletul se refera la cei care au cabluri ...eu la timonerie am tije. deci nu stiu cum se poate face un reglaj. plus masina are 130 k si magandesc ca poate ar fi bine sa ii schimb timonerie cu bucsele ei sau ce o mai fi avand cu totul.

dar pentru asta vreau sa ma adresez unui service in TIMISORA care sa stie ce trebuie facut nu sa "incerce" cum au facut pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda nice ..dar nu ma ajuta...ideea este ca imi da impresia ca undeva la capatul manetei de la schimbator,adica sub ce se vede in imaginea de la tine este ceva care nu este strans si are un joc mare..deci eu ar trebui sa desfac totul pana ajung la locul unde se intalneste tija de sub habitaclu care merge la cutia de viteze(ma rog la celelalte tije) si maneta de la schimbator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o problema cu schimbatorul care se deplaseaza in toate directiile si simt in el toate gropile inclusiv mersul motorului. Inainte nu era asa deloc statea frumos in locul in care il puneam iar pe liber opunea rezistenta semn ca avea ceva arc sau suport. Cum as putea sa desfac sub el sa vad fara sa stric ceva? Daca are cineva poze sau imagini cu piesele implicate va rog sa le postati

Multumesc!

p.s.

(la fel ca aici) Modificat de R&W
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

R&W Exact problema asta a avut si cutia mea.Curata timoneria ,dai cu WD40 pe timonerie apoi cu vaselina siliconica la schimbator si ai sa vezi ca isi va reveni.Eu am pus si ulei de cutie cu siringa la bucse si merge super

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Unde anume la schimbator ai dat cu vaselina siliconica? Dar bucsele?

Poti pune niste poze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xpression ridici husa de piele de la schimbator si dai cu vaselina siliconica , la bucse am facut urmatoarele : curatat cu spray pentru carburator ,Apoi am dat cu WD40 optional am pus ulei de cutie cu siringa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!