Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Recommended Posts

Si eu am procedat ca la carte in primii 3000km cu 1.5 TSI, masina merge foarte mult extraurban si distante lungi, insa merge mult pe drumuri de munte, unde motorul e in sarcina pe zeci de kilometri consecutivi, ca atare sunt mai multe variabile ce influenteaza acel consum de ulei. Una e sa mergi la ses in treapta a 6-a unde poate dezactiva cilindrii la drum lung si alta e sa ajungi la 2000m de 50 de ori pe an, de exemplu, unde chiar daca nu urci in forta vei folosi treptele inferioare. Nu poti compara doua masini folosite in conditii diferite, de soferi diferiti.

Link to comment
Share on other sites

Nu a fost mereu legat de rodaj. Generatia EA888 Gen 2 a papat ulei si cu rodaj bine facut.

Bottom line ar fi ca generatiile curente nu mai consuma ulei.

Link to comment
Share on other sites

Eu am 9692 si vad ca au mai lucrat ceva. In Aprilie am revizia si o sa intreb.

Link to comment
Share on other sites

Buna seara ! 

Imi poate spune cineva daca la acest motor, 1.5 tsi, filtrul de particule da la fel de multe batai de cap ca la diesel. Ma refer la frecventa la care isi face regenerarea. 

Multumesc ! 

Link to comment
Share on other sites

Am 25000km si nu si-a facut vreo regenerare pana acum. Mers predominant extraurban.

Link to comment
Share on other sites

Salut, 19850km si la scanarea cu OBD de ieri arata 0g. La benzinar filtrul este activ, nu face regenerare la intervale de timp/km ca la diesel. Si eu eram ingrijirat putin cand am comandat dar acum m-am convins ca nu am de ce. Tu nu o sa sti niciodata fara un tester cand se regenereaza filtrul. Cauta pe internet procedura ca sa intelegi mai bine.

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, dercos said:

Am 25000km si nu si-a facut vreo regenerare pana acum. Mers predominant extraurban.

Sigur si-a facut regenerari in toti acesti km, dar nu ai simtit. Vezi distanta parcursa de la ultima regenerare sau volumul de combustibil consumat de la ultima regenerare.

Edited by Adi_vw
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut, poate spune cineva detalii mai amanuntite despre distributia motorului 1,5 tsi  150 cp ,evident  , este pe curea sau pe lant? sau pompa de ulei tot pe curea dintata care functioneaza in baia de ulei, de asemenea si daca are curea de distributie tot prin baia de ulei trece? Sau  hibe care nu sunt bine concepute din fabrica?

Edited by razvan_a
Link to comment
Share on other sites

exista un canal pe youtube, "atelierul de detailing". si au un review la o skoda scala in care un tip care stie bine ce inseamna un motor explica multe despre 1.5 tsi 150. deschide capota si le ia bucata cu bucata. cred ca raspunde macar la o parte din intrebarile tale.

Link to comment
Share on other sites

Golumbeanu Adri

Buna ziua!Detin un passat b8 1.5 tsi 150 cp si am observat ca in timp ce se dezactiveaza  doua pistoane imi apare o vibratie la motor.Mentionez ca vibratia apare  cand motorul merge sub 2000 rot/min in orice viteza ar fi.(in mod eco apare ca  un zgomot de elicopter). Daca mai are cineva un amenea simptom sa-mi spuna si mie.

Link to comment
Share on other sites

Da la mersul in 2 cilindri se schimba tonalitatea motorului și are vibrații ușoare și la mine și așa face de noua deci e ok 👍

Link to comment
Share on other sites

E normal sa existe o mica diferenta intre mersul in doi, respectiv patru cilindri, motorul nu mai e la fel de bine echilibrat. Se simte daca esti atent. Eu nu folosesc modul Eco, nu aduce nicio economie de benzina fata de Comfort. Pe traseul meu de test de 35km, ce inseamna o urcare de 800m diferenta de nivel am acelasi consum in Sport sau Comfort  la mers economic.

Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca pe modul ECO nu se mai dezactiveaza cei 2 cilindri? Nu ar fi rau :) 

Link to comment
Share on other sites

E putin ilogic ca fix in modul destinat economiei maxime de combustibil sa fie dezactivata functia care este gandita special pentru a economisi combustibil si a reduce emisiile... Poate in Sport sa fie dezactivata functia ACT, in niciun caz in Eco.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am drive mode select, in schimb am remarcat ca ACT intra si la viteze mari, pe autostrada, teren plat, la +150 km/h, cu tempomat activ.

 

 

Edited by halamadrid
Link to comment
Share on other sites

scuze, m-am exprimat eu gresit :) ce voiam sa intreb era daca DOAR in modul ECO se dezactiveaza cei doi cilindri. 

 

Link to comment
Share on other sites

Golumbeanu Adri
On 12.03.2021 at 23:35, leonard24 a scris:

Da la mersul in 2 cilindri se schimba tonalitatea motorului și are vibrații ușoare și la mine și așa face de noua deci e ok 👍

Salut! Nu se simtea diferența  intre 2 si 4 cilindri  până  la vreo 10000 km. Doar vedeam in bord ,,mers in doi cilindri". Am fost la reprezentanta Nurvil si mi-au spus  dupa ce au mers  cu masina ca nu au mai întâmpinat  un asemenea caz.

Link to comment
Share on other sites

Pe motor-talk sunt aproape 2000 de raspunsuri tema asta.

O posibila solutie pare sa fie TPI 2054430/5, Version 05E 906 018 G/985. Nu am alte detalii, poate are cineva acces la  TPI-ul respectiv.

Link to comment
Share on other sites

E normal sa se simta mersul in doi cilindri, fata de 4 cilindri. Se simte ca o usoara vibratie, la mine facea la fel de cand era noua.

Link to comment
Share on other sites

Adaug eu o intrebare, valabila pentru toti: vibratia care apare e doar o vibratie usoara sau una care seamana cu un motor subturat, cu cuplu insuficient, intr-o viteza superioara?

 

Se pare ca acel TPI vizeaza cazul al doilea, mai ales daca ai DSG7.

Link to comment
Share on other sites

E o vibratie usoara, mai usoara decat vibratia normala a unui motor in 3 cilindri, cum e 1.0TSI.

Link to comment
Share on other sites

traffictours

Asa cum am zis ca motorul este zgomotos la pornire si la unele reprize din cauza pompei de combustibil de inalta presiune, adica pompa tacane ca un zgomot de tacheti(antifonarea foarte buna a G8 este facuta si din aceasta cauza, din interior se aude mult, mult mai putin decat cu capota ridicata), tot asa pot sa zic ca nu se simte nicio vibratie la mersul in 2 cilindri.

Edited by traffictours
Link to comment
Share on other sites

On 2/12/2021 at 9:45 AM, dercos said:

Toate motoarele consuma ulei. Cat consuma insa, depinde de tipul de motor, de tipul de ulei, de modul de folosire, vechime, intervalul de revizii samd.

La 1.5TSI 150CP mi s-a aprins martorul de ulei la 14000km, dupa mai mult de un an si am completat in total 1 litru in 23000km pentru a-l aduce catre maximum pe joja. Altfel daca vroiam sa fie la nivel mediu pe joja ar fi fost cca 500ml. Trebuie tinut cont de faptul ca schimbul de ulei l-am facut la doi ani, daca faceam schimbul la maximum un an nu as fi completat cu ulei si as fi avut un motor care ''nu consuma ulei''.

Acum, dupa 14700 km s-a aprins si la mine martorul de ulei.

Imi poti spune ce tip de ulei ai folosit pentru completare?

Motorul este 1.5 TSI DPCA.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept