Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

Ulei cu norma VW508.

 

Nu e sanatos pentru motor sa mergi cu  o masina pana se aprinde martorul de ulei, nivelul uleiului se  verifica periodic/la un anumit numar de km.

Eu de exemplu il verific dupa ~2000 km, de completat, completez dupa ~ 4-5000 km.

Martorul  se aprinde cand in motor mai ai ~75% din nivelul optim de  ulei.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50 minutes ago, halamadrid said:

Nu e sanatos pentru motor sa mergi cu  o masina pana se aprinde martorul de ulei,

Pe ce te bazezi cand spui asta? Exista doua tipuri de martori: galben, care sunt de avertizare, asta e cel ma des intalnit, iar in momentul cand se aprinde, uleiul este in zona minima, de pe joja, asta insemnand ca ai ulei in motor, doar trebuie completat si martor de culoare rosie, gen presiunea uleiului, la care trebuie sa opresti masina si sa tragi pe dreapta.

 

53 minutes ago, halamadrid said:

Martorul  se aprinde cand in motor mai ai ~75% din nivelul optim de  ulei.

Fals. 1.5 TSI cred ca are cam 4.3 litri de ulei. daca tu completezi cu 2500-500 ml de ulei, calculeaza si vezi ce iti da. 

Din experienta mea, martorul mereu s-a aprins cand uleiul a ajuns in zona minima hasurata de pe joja

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina va fi prima care va suferi de lipsa de ulei. Daca martorul se aprinde cand inca nivelul este in zona hasurata ar trebui sa fie inca ok , dar clar trebuie completat. 

Castrol spune despre uleiul lor cu standard W508 ca e facut sa fie consumat intr-o oarecare masura, deci clar e recomandat sa verifici uleiul daca il folosesti. Si mai ales daca soliciti serios masina. 

Modificat de razvancc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca trebuie completat. Doar ma refeream la afirmatia colegului, cum ca nu e sanatos, sa stai sa se aprinda martorul, care nu din punctul meu de vedere, nu e fondata. 

exemplu: Acum doua saptamani am plecat ok, Buc- Satu Mare, cand am ajuns acolo, s-a aprins martorul (mergand putin mai tare). Ce era sa fac, sa stau sa ma opresc din 100 in 100 de km, sa verific uleiul? 

 

Cum am spus, este parerea mea, dar atat timp cat ti se aprinde martorul galben de completat, este bine sa completezi, dar nu sa iti faci scenarii inainte ca daca si cu parca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O singura remarca: cand se aprinde martorul galben si motorul e cald, nivelul pe joja nu e cel optim, chiar daca e in zona hasurata. uleiul se verifica dupa ce ai oprit motorul, astepti o vreme, sincer nu stiu cat, pe un plan orizontal. daca vreifici dupa ce ai oprit motorul, sa zicem 30 minute, o sa vezi nivelul mai jos decat imediat ce ai oprit un motor cald. e recomndat sa verifici periodic, cateva saptamani/luni, 2000 - 4000 km, depinde de cat de gurmand e motorul tau. asta nu inseama sa te opresti din 100 in 100 km, normal ca nu, dar daca pornesti la un drum de 200 km cu un nivel minim si alergi masina, se poate aprinde martorul. de aceea necesitatea verificarii periodice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.5 TSI nu am testat cat ulei inseamna diferenta intre nivelul minim si max de pe joja.

DIn experienta, am avut masini la care diferenta insemna 1 litru de ulei din 4 litri cat intrau in motor, de aici cei 75%.

 

Ca nu crapa motorul cand se aprinde martorul de ulei e una, ca e bine sa circuli cu ulei mai putin in motor sau nu, fiecare face ce doreste cu fierul sau.

 

 

@Luciosu, daca de la Bucuresti la Satu Mare si reusit sa aprinzi martorul de ulei, uleiul era deja la un nivel apropiat de minim, la plecare, ori consumul de ulei e exagerat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, halamadrid said:

Ulei cu norma VW508.

Merci pentru răspuns.

Intrebam de norma, pentru ca in manual apare pentru completare specificată norma 502 00 (benzina, fara filtru de particule) si 504 00 (benzina cu filtru de particule). 

Despre 508 00 nu este specificat nicăieri. Am vazut ca la unele mașini au un sticker sub capotă unde scrie 508 00/509 00 sau este specificat in manual. Nici de la reprezentanta nu iti pot spune 100% ce ulei este pus.

 

Masina este Passat, fabricat 02.2020, iar manualul VW este rev 11.2019.

 

In orice caz, urmeaza sa ma duc sa fac schimbul de ulei, unde conform reprezentanței opțiunile sunt 0w20 (508) sau 5w30 (504).

 

Se pare ca la VW, daca ai nevoie de completare inainte de primul schimb de ulei, trebuie să-ți asculți instinctul :).

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai buna masuratoare a nivelului uleiului e cu motorul rece la orizontala. Daca motorul e cald, nivelul va fi mai mic deoarece nu e scurs tot uleiul de pe organele motorului. Se spune ca dupa 15 minute cu motorul oprit se poate masura nivelul. Daca motorul asta de 1,5 consuma mult ulei dupa rodaj intre schimburi inseamna ca nu e un motor nemaipomenit, desi consumul de combustibil e mic, si performantele lui in trafic sunt acceptabile. Dupa parerea mea calitatea componentelor motoarelor depinde si in functie de pe ce masina se monteaza, masina scumpa sau ieftina, asadar depinde si despre ce masina vorbim. Nu am cum sa demonstrez asta, e doar parerea mea urmarind logica si dorinta de profit a producatorilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

~1 litru de ulei consumat  la 20.000 km nu e mare lucru, se inscrie in normalitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1l la 20mii km nu e mult. Vechile dacii ajungeau sa consume 1l la 3mii km si se facea schimbul la 3mii km. Se mergea cu benzina proasta, cu ulei romanesc care era reciclat, filtrat, nu se gaseau nici segmenti, nici seturi motor, deci se mergea asa, cu bidonul de ulei in portbagaj. E greu sa fii nemultumit acum, dupa ce ai cunoscut greul.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre minimum si maximum pe joja estimez ca sunt cca 750ml.

Toate motoarele 1.5TSI vin in mod normal din fabrica cu norma 508. Anumite motoare vin insa cu norma 504, dar daca au aceasta norma ea trebuie specificata, probabil in compartimentul motor.

Avertizarea de nivel scazut a uleiului nu e o problema si motorul nu va pati absolut nimic, daca se completeaza nivelul. 99% dintre utilizatori nu verifica uleiul sau altceva la masinile moderne, pentru ca de asta exista senzori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va bateti capul putin prea mult. Am 1.5TSI pe O3FL de noua, vede doar talpa si urasc sa merg subturat. Masina are 20000km si nu papa ulei,am verificat de 2 ori tot dupa ce am citit pe forum si am vazut ca uleiul este nemiscat pe joja. De atunci deschid capota doar sa pun lichid de parbriz, de restul se ocupa senzorii si reprezentanta la revizie. Hai sa ne bucuram de masina noua si sa nu stam cu nasul sub capota ca la dacia veche(ca tot era mentionata mai sus).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am 1.5 TSI, cod motor DACA si am 30.000 km. Eu fac reviziile la 15.000km, nu cum recomanda producatorul la 30.000.

Ulei s-a folosit in reprezentanta Seat la ambele schimburi de pana acum Mobil1 0w20. Consum ulei 0 pana acum. Verific la 2-3000 km joja. Sunt multumit de masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat uleiul la 14800 km, pentru motorul 1.5 TSI DPCA. Uleiul utilizat este 0W20 norma 508.00/509.00, original VAG LongLife IV, cantitate 4.3 litri.

 

Conform celor din reprezentanta pentru acest motor se poate folosi si uleiul 5W30 norma 504.00/507.00.

 

Consumul de ulei pana la schimb a fost de aproximativ 700ml (s-a aprins martorul).

 

Este bine de știut ca uleiul 0W20 de la VW are o tenta verzuie si este aproape transparent, de abia se observă nivelul pe jojă.

 

PS: Comparând vizual viscozitatea si culoarea uleiului pus cu cel venit din fabrică, mai mult ca sigur masina a avut pus inițial 5W30. Rămâne sa vedem cum se comportă acest 0W20.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, Oedip said:

ă.

....

PS: Comparând vizual viscozitatea si culoarea uleiului pus cu cel venit din fabrică, mai mult ca sigur masina a avut pus inițial 5W30. Rămâne sa vedem cum se comportă acest 0W20.

Nu neaparat. Ai sa observi ca 0w20 isi schimba rapid nuanta spre maro roscat, asa ca, daca nu ai verificat pe joja imediat ce ai cumparat masina, e greu sa spui ce ulei ai avut in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, BeciAcustic said:

Masina are GPF?

Da. Are fltru de particule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul capata culoarea mierii dupa ceva timp, nu mai e de culoare verde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut ieri ocazia sa conduc o alta skoda octavia 3FL. Prietenul meu are 1.5TSI fara GPF si vad ca i-a fost pus soft(saptamana trecuta) cu 9622 fata de 9692 ceea ce am eu la 1.5TSI cu GPF(pus in august 2019). Diferenta de soft sa fie legata strict de GPF sau alte motive? Are cineva idee?

 

Ca idee, masina se conduce fix ca a mea acum, nu mai topaie la fiecare plecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o comparatie la ce am spus in postarea de mai sus. La ce se refera ODX file? Se refera la o noua versiune de soft?pixlr.thumb.jpg.4132381331e5cd4a17038266aa612f32.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

 O informație utilă pentru cei cu 1.5TSI  (de discutat acolo pe topic despre acest caz eventual) -> 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Hi guys, 

 

Skoda Octavia 1.5 150cp #DPCA, 2000 km. Smuceste la 90%din plecările de pe loc și câteodată și la schimbări trepte la viteze mici. Dar asta nu e cel mai deranjant. Ma supara tare un zgomot, ca o pierdere de presiune, în sarcina, mai ales când ceri tot cuplul motor disponibil de la turatii scăzute ~2500 rpm. Pe măsură ce urca în turatie, creste și vajaiala. Mai aude cineva asta? La PBV nu aude nimeni sau dacă aude nu știe de unde e :(

 

Aveti vreo părere? 

 

PS, săptămâna trecută au facut "cica" toată Update urile disponibile. La pornire la rece, daca nu stai 3 min și mergi în tr 1, cangurul e copil. 

 

Thnx

 

Modificat de neghul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa update si tot face asa rau? Sigur ti-a facut? Ai posibilitatea sa citesti versiunea de soft pe care o ai acum? Daca ai cu 5xxx sau 6xxx nu ti-au facut nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!