Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

@mihai.onu94 sigur era altceva. regenerarile la gpf nu se simt deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BeciAcustic
35 minutes ago, laur_vd said:

Chiar atenueaza mult?? Am fost tentat sa mi cumpar si eu...de multe ori...

Da! Am facut comparatie intre a mea 1.5TSI cu acea captusala si un 1.8.TSI(O3) care nu are asa ceva iar diferentele se cunosc atat in interior cat si in exteriorul masinii. Testul a fost facut pentru ca posesorul celui cu 1.8 sa aiba convingerea ca vrea si el asa ceva :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi sunt motoare diferite...acelea. Bine, aceeasi tehnologie, dar difera..

Hai ca ma faci sa ma hotarasc..este vreo 140 lei.

Modificat de laur_vd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
19 hours ago, kata133 said:

La 1.5 130cp, la prima pornire, cu motorul rece, intr-adevar sta la 1100 pentru circa 1-2 min, apoi incepe sa coboare. Cand motorul e cald, chiar daca opresti pentru cateva min si pornesti din nou, sta la 900. Nici temperatura uleiului nu mi-o arata decat dupa vreo 2 km.  

Este normal la un motor pe benzina modern. Acea ridicare a turatiei la pornirea rece reprezinta preincalzirea catalizatorului. Astfel acesta sa intre in regimul normal de functionare si sa-si faca treaba pentru care a fost instalat pe masina. Pentru unele masini este o placere sa-l auzi acest cold-start (vezi Golf R, BMW M4, Audi RS4 etc). Pentru mine preincalzirea reprezinta fix momentul de asteptare in care pun centura, ma uit la trafic si dupa cateva secunde cand a coborat rpm la valoarea normala de relanty bag in treapta 1 si pornesc. 

Singurul "inconvenient" al acestui "catalyst preheating" este daca ajungi sa ai o evacuare completa sport si in momentul respectiv doar o turezi la rece si este relativ goala. Apare un efect de vibratii in esapament si din acest motiv se poate apela la firmele de chiptuning pentru dezactivarea acestui feature din softul de ECU.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 30.05.2020 at 9:20, ffm21 a scris:

In alta zi am gasit si ce ma interesa pe mine un golf comfortline cu motorizarea de 1.5 tsi 130cp ACT cu cutie manuala. De cum am pornit masina am observat ca acest motor este mai zgomotos fata de cel din testdrive-ul cu karoq-ul si ca vibreaza ca un motor pe diesel (de cum am pornit masina a inceput sa troncane mobilul din sertarul din usa). Ce am observat este ca turometrul statea cam sus la 1100rpm si oscila usor in sus spre 1250rpm fara sa accelerez. Asta este efectul kangaroo despre care vorbiti? Masina este zgomotoasa peste 2500rpm, pot spune ca se aude ca diesel-ul meu de pe focus 1.6 tdci de 115cp cu cutie manuala. Cand schimbi vitezele peste 3000rpm te zdruncina putin, la motorul diesel nu am patit asta. La finalul testului turometrul statea tot la 1100rpm si consumul mediu a fost de 12L/100km.

Citind postarea ta, am studiat putin motorul (1.5 130cp pe golf). La pornire, turometrul sta peste 1000, pentru circa 1 min. Apoi coboara o linie sub 1000 (cred ca e cam 800) si acolo ramane. Nu am simtit vibratii in aceasta perioada. Nici pe usa, nici in alta parte a masinii.

La mers sportiv, cand o calci in treptele 2, respectiv 3, motorul e putin mai zgomotos, mai ales peste 3000 rot/min. Poate putin si in treapta 4. De smucit, am patit-o, nu mereu, la eliberarea ambreiajului in trecerea din 2 in 3 si din 3 in 4. Doar atunci cand accelerezi brusc, peste 3000 rot/min. La mers sportiv. Consider ca a fost mai mult dintr-o proasta eliberare a ambreiajului.

Consum? Plin pe plin, 580km din care circa 100 intr-un oras (nu Bucuresti), restul drum Calarasi-Cabana Piatra Arsa si retur, a rezultat un 5.4%.

Concluzia mea, motorul este ok. Tot ce am mentionat antetior se incadreaza intr-un comportament normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/30/2020 at 5:52 PM, BeciAcustic said:

Desi nu facem un vs. aici nimeni nu a mentionat faptul ca 1.5tsi 150cp are acea captuseala pe suprafata capotei care atenueaza mult zgomotul, ceea ce 130cp si 1.0tsi nu o au. 

Eu la Leon 1.5tsi 130cp am acea captuseala la capota si motorul e comparabil ca sunet cu  Ateca 1.5tsi 150cp dsg, cu un mic avantaj pentru antifonarea din Ateca.

Varianta de 130cp e decenta, se misca bine pentru un familist si consuma putin. Varianta de 150cp e mai sprintena.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, kata133 said:

Citind postarea ta, am studiat putin motorul (1.5 130cp pe golf). La pornire, turometrul sta peste 1000, pentru circa 1 min. Apoi coboara o linie sub 1000 (cred ca e cam 800) si acolo ramane. Nu am simtit vibratii in aceasta perioada. Nici pe usa, nici in alta parte a masinii.

La mers sportiv, cand o calci in treptele 2, respectiv 3, motorul e putin mai zgomotos, mai ales peste 3000 rot/min. Poate putin si in treapta 4. De smucit, am patit-o, nu mereu, la eliberarea ambreiajului in trecerea din 2 in 3 si din 3 in 4. Doar atunci cand accelerezi brusc, peste 3000 rot/min. La mers sportiv. Consider ca a fost mai mult dintr-o proasta eliberare a ambreiajului.

Consum? Plin pe plin, 580km din care circa 100 intr-un oras (nu Bucuresti), restul drum Calarasi-Cabana Piatra Arsa si retur, a rezultat un 5.4%.

Concluzia mea, motorul este ok. Tot ce am mentionat antetior se incadreaza intr-un comportament normal.

La prima pornire dimineata la tine se manifesta acel efect kangaroo? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, ffm21 a scris:

La prima pornire dimineata la tine se manifesta acel efect kangaroo? 

La prima pornire relantiul sta putin turat, fara a fluctua. Pentru circa 1 min. Lucru normal, zic eu... Nu cred insa ca efectul kangaroo este acesta (cum spuneai tu intr-o postare anterioara). Efectul cred ca inseamna ca, la plecarea de pe loc, masina smuceste. La 1.5 130cp nu am acest efect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai verificat o data. Pornit masina (motor rece, cred. Statea in parcare de 4 ore, dupa un drum de 7 km prin oras). Relanti la 1100. Constant. Dupa circa 30 secunde incepe sa scada. M-am plimbat vreo 200m prin parcare, in treapta 1. Nu exista alte fluctuatii ale turatiei in afara celor date de calcarea sau nu a acceleratiei. Relati-ul se stabilizeaza la o linie (sau parca putin sub ea) sub 1000. Avand in vedere ca sunt 5 diviziuni intre 0 si 1000, cred ca sta la 750-800 rot/min.

Nu reusesc sa identific la masina mea (1.5 130cp) acel efect kangaroo. Nu cred ca se manifesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca sa mergi in treapta 1 la relanti, fara sa apesi ambreiaj sau acceleratie, la mine uneori pare ca se inneaca si are acel mers saltat, chiar si dupa distante mai lungi parcurse si implicit motor cald. Dar se rezolva daca accelerez putin sau apas ambreiajul. De asemenea, la rece, tinde sa mai dea in nas, dar le rezolv din ambreiaj/acceleratie. Acestea se manifesta in modul de utilizare Normal si dispar cand selectez Sport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si asta. A mers ceva, apoi am accelerat putin, intrucat mi-era frica sa nu moara motorul. Ambreiajul era eliberat total. Oricum, nu e diesel sa pleci de pe loc, ba chiar sa poti merge lejer in treapta a 2-a, fara a călca acceleratia (vin de pe diesel). Nu am sesizat pana acum sa fluctueze turatia, exceptand incalzirea initiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca a ta este ok. Cea de test drive pe o portiune in care se mergea bara la bara in tr 1 a dat si in nas ca sa spun asa. Eu vin de pe diesel si nu prea accelerez in tr 1. Probabil daca nu faceam test drive cu karoq cu 1.5 tsi cu dsg si leon 1.5 etsi cu dsg eram multumit si de cel cu cutie manuala de 130cp. Oricum la stilul meu de mers masina s-a comportat mai prost decat dieselul pe care il am din 2013. Interesant mi s-a parut si dsg-ul de pe karoq care schimba treapta fara sa smuceasca, nu iti dadeai seama daca nu urmareai turometrul. In schimb la leon s-a simtit chiar daca era in modul confort. Oricum cred ca cea mai buna alegere la vag o sa fie acest 1.5 etsi cu dsg pana trecem la electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Se poate face stage 1 la motorul si cutia  de pe golf 7 ,1.5 150hp DSG?cineva mi a spus ca este cam fortat datorita ambreiajului uscat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate face soft la orice motor, deci si la asta. Din cate stiu, daca este cazul, se limiteaza valorile de cumplu intr-o zona "safe". Totusi, mie unul mi-ar fi teama sa fac la motorizarile cu DSG uscat. Au ele destule probleme si fara stres adionatal. DAR..conteaza si cum/pe unde mergi. Daca de exemplu e cineva care merge preponderent extraurban, probabil ca e mai ok..

 

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut revizia la Avia Motors si am intrebat daca exista un soft mai nou de versiunea 9692(instalata in august 2019). Au conectat masina si momentan nu exista un soft mai nou. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dintre colegii care detin 1.5 TSI 130 cai cu ACT, cod DPBA, aveti lag la acceleratie in treptele inferioare (1->2->3) ? 

Mi se pare foarte intarziat raspunsul la pedala, nu mai zic de faptul ca se simte destul de bine trecerea in regim de 2 sau 4 cilindri. 

Masina e din 10/2019, momentan am doar 900 km cu ea, daca conteaza, iar de alimentat, dealerul mi-a recomandat benzina de 95(Mol). Are legatura cu benzina sau ar trebui sa ma interesez de vreun update la motor? 

Multumesc.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi cod motor il am si eu pe Leon.
Raspunsul acceleratiei e reglat pentru un mers normal, de acolo intarzierea. Trebuie apasata mai mult pedala si se misca mai bine masina. Se rezolva cu un stage 1 ;)).
Incearca benzina de 99-100. S-ar putea sa ai surprize placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am acelasi motor, dar nu simt lag la aceleratie si nici trecerea din regim de 2 in 4 cilindrii sau invers.Eu am pus benzina de 99 si numai din asta am de gand sa pun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate motoarele turbo au turbo lag. Aceasta intarziere e mai evidenta la turatii joase, in general sub cea de cupu maxim. Depinde la ce turatii mergi, daca ai 1200rpm si apesi acceleratia atunci nu se va intampla nimic, de aceea ar fi bine sa specifici turatia. Scade daca treci motorul in Sport (daca ai selectarea modurilor de conducere). La mine (150CP) trecerea din sau in regim in 2 cilindrii e practic imperceptibila (doar daca esti super atent si te uiti pe bord iti dai seama). Eu am pus doar benzina de 95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca discutam despre turatii de peste 1500 rpm. Din pacate nu am optiunea de a selecta modul de conducere.

Conduc zilnic si un 1.0 TSI, tot pe Variant, si desi la acesta, conform datelor tehnice, turbina intra mai tarziu, acceleratia este mult mai liniara. Masina se simte mult mai sprintena, avand in vedere ca 1.5-ul pe acelasi traseu merge preponderent in 2 cilindri, unde se manifesta cum am scris mai sus, adica cu balbaieli. Cand termin rezervorul actual cu benzina de 95, o sa incerc si cu benzina aditivata.

Ca nota de subsol, 1.0 TSI-ul a fost alimentat doar cu 95, desi la asta mi s-a recomandat in mod specific sa alimentez doar cu aditivata, fiind mai sensibile la cifra octanica decat 1.5 TSI. Iar la 1.5 mi s-a recomandat 95, pentru ca n-ar fi nicio problema si va fi mai ok pt motor (detonatii, etc). Am zis ca fiind informatie din reprezentanta, totusi stiu ei ceva, din atatea masini vandute.

Pentru referintele viitoare, masina este echipata cu ECU 05E906018AR, versiune soft 9641.

 

Modificat de vwmkv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil intarzierea in raspuns sa fie amplificata suplimentar de momentul necesar trecerii din 2 in 4 cilindrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.5 150CP ACT nu se simte mai deloc trecerea de la 2 in 4 cilindri, doar daca ma uit in bord. Eunam versiunea 9692 dar ma gandesc ca difera versiunile intre 130cp si 150cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 17 ore, vwmkv a scris:

Pentru referintele viitoare, masina este echipata cu ECU 05E906018AR, versiune soft 9641.

Cum aflu ce versiune am?

Trecerea din 4 in 2 cilindri e usor sesizabila. Mai ales daca ai muzica lasata f incet. Motorul se aude putin altfel in 2 cilindri. Altfel, la mers, nu e sesizabila. Eu alimenteze cu 98. Am 1.5 130cp

Parca in trepte inferioare, la turatii mai mici, 1500-2300, nu te lasa in scaun cand calci acceleratia brusc. In trepte superioare, 5-6, se simte altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Versiunea o vezi cu un VCSD sau Obdeleven, la engine/info/sw version

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 09.07.2020 at 18:58, vwmkv a scris:

Dintre colegii care detin 1.5 TSI 130 cai cu ACT, cod DPBA, aveti lag la acceleratie in treptele inferioare (1->2->3) ? 

Mi se pare foarte intarziat raspunsul la pedala, nu mai zic de faptul ca se simte destul de bine trecerea in regim de 2 sau 4 cilindri. 

Masina e din 10/2019, momentan am doar 900 km cu ea, daca conteaza, iar de alimentat, dealerul mi-a recomandat benzina de 95(Mol). Are legatura cu benzina sau ar trebui sa ma interesez de vreun update la motor? 

Multumesc.

Este ceva normal, acelasi cod de motor il am si eu. Spre deosebire de tine, eu am optiunea cu selectarea modului de conducere si pot sa confirm ca in modul sport se elimina putin acel lag, este o diferenta sesizabila. Saptamana trecuta am fost la dealer si am intrebat daca am ceva update-uri si mi-au spus ca nu exista nimic deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!