Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

Multumesc  pentru raspunsuri.

@BeciAcustic ai observat un oarecare "lag" in momentul in care accelerezi - pedala la podea - pe acest motor?

Incerc sa inteleg cat mai multe despre acest model.

Pana acum am testat 1.3 TCE 140 de cai pe Renault Megane, 1.0 tsi skoda scala, 1.5 TSI ACT 130 cp seat leon.

Urmeaza sa testez 1.5 tsi 150 cp si o toyota corolla 1.6 130 cp.

Incerc sa iau cea mai buna decizie (nu am mai achizitonat pana acum o masina noua) si am foarte mari asteptari de la ea. Inca nu m-am decis, astept sa le testez si pe restul.

Tind mai mult spre 1.5 tsi 150 cp ACT. 

Alte sfaturi, pareri?

Multumesc.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuza-ma, dar fii mai precis. conteaza la ce ture apesi pedala la podea. ca daca o faci la 1200 de exemplu.....logic ca o sa ai lag. daca insa la 4000 ai lag nu prea e in regula. la cum ai intrebat se intelege ca in orice moment, indiferent cat de turat e motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspuns prompt la turatii scazute (sub 2000RPM) nu ai in general pe motoare turbo, poate doar la cele cu turbo mic. Un alt motiv este legat de faptul ca acel raspuns prompt la acceleratie in ture scazute inseamna mult carburant introdus brusc in camera de ardere, care arde incomplet rezultand poluare si producatorii nu isi mai permit sub nicio forma sa isi faca de cap de cand cu testarea WLTP.

De aici si probleme cu datul in nas la plecare si in general raspunsul mai slab la turatii scazute cand turbina nu face inca presiune - motorul neavand suficienta presiune ca sa iti dea tie mai mult cuplu/putere. Cand ai ajuns in zona de turatie unde turbo este deja incarcat, comportamentul e asemanator cu vechile motoare.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am simtit lag, ce este drept imi place sa merg mai turat, de exemplu pe bulevard cu 60kmh eu merg in treapta 3, nu 6 cum cere masina :)). Schimbarea treptei de viteza o fac la 2500rot/min. De la 1700rot/min intra turbina si nu ai probleme de lag. Probabil daca ai 30kmh, esti in treapta 3 si ai 1200rot/min cand apesi brusc sa ai lag pana la 1700rot/min unde ii place ei, de aceea recomandat e sa schimbi tr inferioara sa nu mergi subturat. Te obisnuiesti cu masina, e treaba de cateva sute de km cu un turbo pe benzina.

Si eu vin de pe aspirat dar m-am adaptat repede. 

Modificat de BeciAcustic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Valentin1988 said:

 

@BeciAcustic ai observat un oarecare "lag" in momentul in care accelerezi - pedala la podea - pe acest motor?

Incerc sa inteleg cat mai multe despre acest model.

Pana acum am testat 1.3 TCE 140 de cai pe Renault Megane, 1.0 tsi skoda scala, 1.5 TSI ACT 130 cp seat leon.

Urmeaza sa testez 1.5 tsi 150 cp si o toyota corolla 1.6 130 cp.

Alte sfaturi, pareri?

Multumesc.

 

1.5 TSI e cel mai rapid dintre toate motoarele enuntate de tine. 

1.0 TSI mie nu mi-a placut deloc, este 0 barat la turatii mici (adica mai jos de 2000). Nu am vazut motor sa se chinuie asa la sub 2000 turatii, Apoi intr-adevar, creste neasteptat de repede in ture, dar in oras te chinui cu el.

Toyota Corolla are motor aspirat, deci simti ceva doar dupa 3000 turatii. 

Singurul lucru care nu imi place la 1.5 TSI 150 CP este ca da in nas la plecarea de pe loc. Trebuie sa iei foarte usor picioul de pe ambreiaj sa il pacalesti.

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile astea exista mod de selectie pt condus? (eco, normal, sport?).

 

Intreb pentru ca daca pun masina pe eco, o sa am un lag la accelerare, pronuntat.

Daca pun masina in sport, acel lag se diminueaza si este aproape insesizabil. Pe normal se simte.  Deci?daca faci test drive si masina este pusa pe eco, atunci lagul este de ~ 1 secunda minim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da exista, dar e optional. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, mandelu a scris:

scuza-ma, dar fii mai precis. conteaza la ce ture apesi pedala la podea. ca daca o faci la 1200 de exemplu.....logic ca o sa ai lag. daca insa la 4000 ai lag nu prea e in regula. la cum ai intrebat se intelege ca in orice moment, indiferent cat de turat e motorul.

@mandelu Intre 2000 - 2500 de turatii. Mersi de raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, vizitator said:

1.5 TSI e cel mai rapid dintre toate motoarele enuntate de tine. 

1.0 TSI mie nu mi-a placut deloc, este 0 barat la turatii mici (adica mai jos de 2000). Nu am vazut motor sa se chinuie asa la sub 2000 turatii, Apoi intr-adevar, creste neasteptat de repede in ture, dar in oras te chinui cu el.

Toyota Corolla are motor aspirat, deci simti ceva doar dupa 3000 turatii. 

Singurul lucru care nu imi place la 1.5 TSI 150 CP este ca da in nas la plecarea de pe loc. Trebuie sa iei foarte usor picioul de pe ambreiaj sa il pacalesti.

Poti sa-mi spui ce parere ai despre 1.5 tsi 130 cp?

Dar despre 1.5 ecoboost in trei cilindri?

6 hours ago, Valentin1988 said:

Multumesc  pentru raspunsuri.

@BeciAcustic ai observat un oarecare "lag" in momentul in care accelerezi - pedala la podea - pe acest motor?

Incerc sa inteleg cat mai multe despre acest model.

Pana acum am testat 1.3 TCE 140 de cai pe Renault Megane, 1.0 tsi skoda scala, 1.5 TSI ACT 130 cp seat leon.

Urmeaza sa testez 1.5 tsi 150 cp si o toyota corolla 1.6 130 cp.

Incerc sa iau cea mai buna decizie (nu am mai achizitonat pana acum o masina noua) si am foarte mari asteptari de la ea. Inca nu m-am decis, astept sa le testez si pe restul.

Tind mai mult spre 1.5 tsi 150 cp ACT. 

Alte sfaturi, pareri?

Multumesc.

 

Pe ce masina tinzi la 1.5 tsi 150 cp? 

Ce parere ti-a facut 1.5 tsi 130 cp? Cum e in comparatie cu 1.0 tsi? Vad ca in specificatii are cuplu de la turatii f joase.

Modificat de ffm21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 24.02.2020 at 16:23, vdragos a scris:

Am citit cu interes cele 32 de pagini dar nu am ajund la concluzia ca  "La cei de la Seat la ultimul din update din decembrie, le-a revenit "punctul mort de turatii".". Acolo scrie ca la unii s-a rezolvat complet la primul update, la altii la al doilea si la altii - vreo 2-3 - inca mai face sau s-a inrautatit dupa al doilea update. Cam putin pentru o concluzie generala, fara a nega problema, nu?

Nu mai au nicio relevanta acum, primele 29 de pagini de la forumul seat, daca problemele, inca sunt persistente la paginile 30, 31, si unii norocosi au ramas cu update-ul lor din iunie. Deci, concluzia dupa ultimul update este valabila.

1)"My car is an MY20 built December and delivered 2 weeks ago. I am experiencing both kangarooing and low power in 2nd gear, though I am still running the engine in so have been light on the throttle."

2)"I updated my software at the end of Aug and the car was great after that, dead spot in 2nd gear was gone and kangarooing was still there a little but not enough to worry about.

Then I get a recall notice for my car around potential stalling - which i had never experienced. Took the car in for its first service a month ago and they updated the software again as part of that recall. Now it has the dead spot in 2nd again ."

3) "My car kangaroos every day it’s the worse car I’ve ever drove."

I am more than certain the TPI was valid back in 2018 when bought from new. They should never have sold us the cars with the fault."

4) "I have my 1.5 petrol ateca 10 months now. I've slowly grown to dislike driving it. Apparently there's no issue according to dealers. I like the car but hate the engine."

si multe altele, scrise recent in luna ianuarie, si februarie 2020..

Problema la Volkswagen/Skoda este similara, motorul fiind acelasi. Asta e... vorba aia: "tepe am luat, tepe o sa mai luam in viata".

Modificat de Marius2020
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o data, mi se pare ca generalizezi si nu cu buna credinta. Wishful thinking se numeste in cel mai bun caz. Avem destule 1.5 TSI pe forum si foarte putine probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin1988Daca nu vrei lag ia in considerare motorul de doi litri turbo pe benzina.

Dar sunt deja off topic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de sfat, l-as lua, dar nu ll-am vazut disponibil pe modele noi de Golf 7, Skoda Scala, Octavia, Seat Leon (modele ce ma intereseaza).

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dap, este pe scala varianta de echipare ambition

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@Valentin1988, renunta te rog la QUOTE pentru postul anterior. Nu faci cdecat sa dublezi o postare inutil.

Multumesc,
Razvan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, exista 1.5 TSI pe Scala, am verificat  pe site-ul ui Porsche si exista in varianta Ambition. In acest caz o Skoda Scala cu motor 1.5 TSI mi se pare o varianta demna de luat in calcul (pretul de catalog trece de 17 000 euro, dar vezi ce promotii au). Tremuratul ambreiajului la Skoda nu e asa evident; am ridicat un Karoq al unui prieten in octombrie 2019, si abia daca mai tremura ambreiajul in vit I, daca schimbi viteza mai jos nici nu simti.

Insa e posibil sa ai si ghinion, cum a avut @Marius2020

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caut mai multe informatii despre motorizarea 1.5 tsi cu 130cp. Ma ajuta cineva?

Ma uit dupa un variant pe golf 7 care a iesit dupa reducerile aplicate la 20.5k, fara rabla, la care pe langa motorul de 1.5 tsi 130cp am pus echiparea comfortline cu pachetele style si technology. 
Ma uit si la tiguan trendline care cu motorul de 1.5 tsi 130cp la care am adaugat pachetul function, senzori de parcare, composition media si app connect, a iesit undeva pe la 20.5k fara rabla. Numai ca la ce greutate are cred ca rupe la consum in Bucuresti.

Acestea doua sunt fara ACT, adica fara dezactivare de cilindru.

Cu dezactivare de cilindru ar fi golf 8 life 1.5 tsi act cu 130cp care are pretul de lista 20.5k.

Tot cu dezactivare de cilindru am mai configurat un golf 7 trendline 1.5 tsi act cu 130 cp la care am adaugat cateva optionale (climatronic, composition media, app conect, faruri led mid, cotiera fata) iesind la 18k fara rabla. 

Observ ca pe golf variant si tiguan este fara ACT.

Deci cum se comporta acest motor pe aceste masini?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul 1.5 TSI 130 CP nu are poticnelile pe care le intalnesti la varianta de 150 CP (si nici nu prea am vazut colegi care sa se planga pe forum). 

Insa eu il vad mai degraba montat pe un Golf decat pe carosieria grea a unui Tiguan. E posibil sa nu fii multumit de dinamica unui Tiguan de 130 CP, de aceea e vital sa mergi la test-drive. Am vazut oameni care nu au fost multumiti de dinamica motorului cu 150 CP, daramite a celui de 130 CP.

Cat despre Golf VII eu l-as scoate din ecuatie. Deja a aparut Golf VIII, mergi pe asta (eventual Varriant daca ai nevoie de spatiu). In 2-3 ani vei fi total demodat cu Golf VII, pe cand Golf VIII mai are de trait multi ani de azi inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un golf 1.5 130cp de...o saptamana. Este si motivul pentru care nu am scris nimic pana acum. Nici acum nu sunt sigur ca sunt in masura sa-mi dau cu parerea, dar intrucat nimeni nu se refera concret la aceasta motorizare, iata parerea mea:

Nu are nicio problema la plecarea de pe loc. Acel ”cangur” nu exista. Cei drept, nu am plecat mereu lin, dar vina este a mea. Am mai patit-o si pe alte benzinare conduse ocazional (ultimii 12 ani, masina de baza a fost un diesel).

Desi, fiind in perioada de rodaj (am mers circa 800km, dintre care 90% in afara localitatii) nu am depasit 3000 turatii si nici nu am facut accelerari bruste (de regula?), motorul mi se pare ok. Totusi, pare destinat unui sofer linistit. Nu mi s-a parut ca te-ar ”baga in scaun”. Am mers cu octavia 1.4 150cp si parca e mai fasneata cand intri in depasire.

Din pacate, am mers doar la campie, nu stiu cum se comporta la deal/munte sau cu masina plina. Am ales 1.5 din 2 motive: primul, pentru ca nu vreau un motor in 3 cilindri (nu stiu de ce, dar asa mi-a sunat) si al doilea, pentru ca la munca am un logan 0.9 care, desi in cea mai mare parte e ok, mi-a facut o ”surpriza”. Mergeam de la Tulcea spre Constanta (singur in masina, fara bagaje). La un moment dat apare o urcare (nu cine stie ce), unde pe sensul meu erau 2 benzi. Obisnuit cu masina personala (peugeot 1.4hdi, 70cp), trec pe banda 2 si o calc. Mentionez ca plecam de la 100km/h. Abia am reusit sa ajung in dreptul masinii de pe banda 1, despre depasine...nici nu putea fi vorba?. Am cedat, dezamagit si am trecut in spate. Nu de alta, dar veneau alte masini care erau mai potente!

Nu pot compara 1.5 130cp cu 1.0. Am testat o octavia cu 1.0, dar pentru scurt timp (de la Avia Pantelimon spre Branesti si inapoi, trafic destul de aglomerat). Mi s-a parut ok. Chiar cred ca cele 2 motorizari merg similar in conditii de drum plat si masina goala.

Ce nu imi place la 1.5 130cp? Acea dezactivare a cilindrilor. O face foarte des. Cred ca pana la 110 sau 120km/h. Cum lasi putin masina (ridici un pic de pe acceleratie), dezactiveaza 2 cilindri. Daca apesi un pic acceleratia sau treci intr-o treapta inferioara, trece in 4. Parca o face prea des, nu stiu daca trecerile astea pentru 1-2 minute 2-4-2-4 nu vor afecta motorul pe termen lung. Din pacate, nu am nicio metoda de a dezactiva ACT. Cred ca este benefic doar daca mergi lin, la un drum lung, cand se va reflecta totul in consum.

Pe autostrada, la 130km/h, in treapta 6, ai circa 2800-2900 turatii. Si motorul mai poate! Cred ca diferenta intre 1.5 130 si 150cp este data doar de accelerarea pe termen scurt. Voi reveni, eventual, dupa mai multi km. Sunt curios, dupa ce trec de rodaj, cand ii dau talpa, cum se comporta acea turbina cu geometrie variabila. Sper sa nu fiu dezamagit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ACT-ul e frectie la picorul de lemn, gandind la scara micro. E aceeasi idee ca la sistemul start-stop, o imbunatire minora/vehicul rezulta la nivel global intr-o reducere impresionanta (cel putin la nivel de cifre absolute) a poluarii. Reducerea consumului unui automobil cu ACT este in jur de aprox. 5% (procentual vorbind). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta intre 1.5TSI de 130CP si 150CP este destul de mare, motorul de 130CP se comporta similar unui 1.0TSI, are acelasi cuplu si doar in ture inalte e o oarecare diferenta. Exista comparatii pe net. Cel de 150CP are cuplu mai mare si raspunde mai bine la orice turatie si in orice treapta. Cu atat mai mult cand masina e incarcata.

Cel de 130CP este mai rafinat decat 1.0TSI si poate mai economic la mers constant, in 2 cilindrii.

Orice motor luati bifati selectarea modurilor de conducere ca optional obligatoriu. Diferenta in Sport este apreciabila, motorul are un raspuns clar mai bun decat varianta standard. In plus, directia devine mai grea fata de cea standard, care e prea usoara.

La drum lung in Sport, depasirile sunt usor de facut chiar si in treapta a 6-a, daca vorbim de camioane, motorul urca frumos in ture si consumul ramane mic. Eu am consum usor sub 5 pe 12000km, preponderent extraurban.

Cat despre lag, toate motoarele turbo au lag din cauza turbinei, la orice turatie exista o intarziere a raspunsului. Sub turatia de cuplu maxim acest lag este foarte pregnant si trebuie retrogradat.

Motoarele fara lag sunt cele aspirate, care au cel mai bun raspuns, dar doar cele mari au cuplu bun.

1.5 TSI 150CP e un motor excelent, acea ezitare la plecarea la rece se poate regla din ambreiaj la cutiile manuale. Eu sunt foarte multumit de cum trage si consuma.

Daca ar fi avut o cutie mai scurta era perfect, dar asta se intampla la toate masinile noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.5 TSI 130 CP e mai bun decat 1.0 TSI 110 CP, mai ales la turatii joase, unde se simte avantajul cilindreei mai mari de la 1.5 TSI.

1.0 TSI e terminat la turatii mici (mai jos de 2000),  asa lentoare nu am vazut niciodata. Colegii care il lauda probabil l-au condus doar la drum lung, unde intr-adevar imi place cum se infige.

Parerea mea este ca un Golf VIII cu motor 1.5 TSI 130 CP e o optiune foarte buna. 

Da, si optiunea de selectare a modului de conducere e utila, in modul sport se simte diferenta fata de normal (si, dupa parerea mea, daca nu se bifeaza optiunea atunci motorul vine selectat pe modul normal).  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citesc doar consumuri uimitoare cu 1,5TSI - 150CP si sunt surprins, cred ca toata lumea merge foarte lin, in limite si nu accelereaza puternic.

N-am condus 1,5TSI foarte mult, doar vreo 25km, in regim-ul meu obisnuit, prin Bucuresti si imprejurimi, iar consumul pe trip 1 a fost 14,1, iar pe trip 2 (~350km) era 11,1, tot asa, Bucuresti si localitati de langa oras.

Cred ca trage decent si liniar, insa nu cred ca este suficient pentru o "cutie" de 1.500Kg daca se doreste ceva civilizat atunci cand este incarcat.

 

Pe de alta parte nici nu se poate compara cu 1.0TSI, pe care-l am in familia extinsa, care pe o masina de 1.185Kg, in ~8.000Km (a fost nou) are o medie de 10,8, iar in Bucuresti 11l-13,5/100km (13,5-14 vara sunt ceva la ordinea zilei).

1.0TSI nu trage, doar face zgomot, mult, iar pana sa ajunga la 100Km/h creste si firul ierbii de pe marginea drumului, aproape o vezi cu ochii.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate cand zici de 1.0 TSI, si mie mi se pare lent (mai ales la turatii mici), nu stiu de ce are o dinamica asa laudata de alti colegi. Personal nu as merge pe un asa motor, doar pe Polo sau Fabia.

Insa te inseli la partea cu consumurile, in realitate toate consuma mai putin decat ai scris tu mai sus. Este exclus sa ai consum de 14.1% cu 1,5 TSI pe Golf, mai ales ca te ajuta sistemul start-stop. Acesta e consum de SUV pe benzina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, era Ateca, am dezactivat SS pentru ca eu il consider enervant.

Dar atat consuma, mi-a spus si proprietarul.

 

In ceea ce priveste 1.0TSI, este sub ochii mei, chiar atat consuma, orice ai face, daca esti persoana activa care conduce in Bucuresti si nu te tarai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!