Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

2050744/11

Am facut si eu update de soft la motor. Tpi este 2050744/11. Nu mi se pare stralucita aceasta varianta de soft. Din 1 in 2 schimba mai repede, parca nu mai patineaza discul pt viteza a 2a. Indiferent de cat de agresiv plec de pe loc (doar in D, in S nu am incercat) doar la 1500 schimba. Socul la trecerea din 4 in 3 a disparut. In S smunceste ambreiajele se aud si se simt socuri in pedala. 

Cutia parca se simte mai legata de motor (la schimbarea din 1 in 2)dar masina e parca mai lipsita de vlaga la viteze mai mari.  Am viteza constanta ( sa zicem 80) si pana sa se simta o oarecare accelerare trec 2 3 4 secunde. Poate ar trebui combinata aceasta accelerare cu trecerea in S. Mai vedem.

Cand am ocazia in trafic aglomerat si cat e motorul si uleiul rece o dau pe M1.

Cam atat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxx/11 din datele TPI se refera la luna aparitiei(noiembrie)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai de graba luna in care a fost instalat. Avem colegi cu soft instalat in diferite luni ale anului dar cam cu aceleasi manifestari ale motorului. Daca erau versiuni diferite cred ca unul dintre noi era multumit pana acum. Mai ales cei cu instalari recente. 

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre timp am ma mers si eu cu masina prietenului la care faceam referire mai sus (e vorba de Karoq 1,5 TSI fabricat in luna septembrie). Masina a venit din fabrica cu ultima varianta de soft, deci nu se pune problema sa se incadreze la vreun TPI. Noul soft este o imbunatatire fata de variantele precedente, dar tot sunt probleme (dupa parerea mea). Adica motorul tot mai da in nas la plecarea de pe loc, dar pe la 2200-2300 turatii. Daca schimbi viteza rapid, la 2000 turatii, nu mai da in nas. Pana la urma prietenul asa si face: schimba din vit I in vit II la 2000 turatii, si nu se mai plange ca da in nas (se simte o trepidatie, ca o smucitura, ca si cum motorul ar fi subturat).

Pe mine nu prea m-a deranjat problema ptr ca 1,2 TSI dadea in nas si mai tare, mai ales vara cand porneam AC-ul, deci pot spune ca sunt obisnuit. Dupa parerea mea strict personala, Volkswagen va considera asta o caracteristica a motorului TSI si nu un defect, si nu isi va mai bate capul prea tare sa o remedieze (cum a facut si la 1.2 TSI).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

doresc sa achizitionez un passat 1,5 tsi cu cutie manuala dar am citit toata discutia anterioara cu privire la comportamentul motorului la trecerea din tr 1 in a doua.

Intrebarea mea este daca are cineva aceasta motorizare fabricata in octombrie si daca problema persista.

Pe de alta parte, update-ul a rezolvat sau nu problema ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update nu e disponibil la toate motorizarile 1.5tsi. Cel putin asa am fost informat la dealer.

La mine nu a fost cazul de update si oricum nu vroiam ca masina merge fara probleme. Dar e dsg.

Daca as fi in locul tau as cauta o masina cu aceasta motorizare la test drive. Si m-as duce ulterior fara sa ma anunt la test drive ca sa o pornesc la rece sa vad cum face.

Daca bugetul nu e o problema ti-as recomanda sa mergi pe 2.0tsi. Diferenta de consum nu e mare dar diferenta de cuplu si cp se simte.

Modificat de Sop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorin.m: asa cum am scris, am mers eu cu Karoq 1.5 TSI fabricat in septembrie, si problema persista. Parca nu asa tare ca inainte, dar persista.

Insa, nu stiu daca te deranjeaza si pe tine. Daca nu esti foarte pretentios si chitibusar, nu e deranjant. Am mers 8 ani cu un Octavia 1.2 TSI si dadea in nas mult mai rau, (in vit. I) si nu am murit din aceasta cauza. Cauta undeva masina la test drive, fa un test cu ea in oras, sau chiar prin parcarea dealerului, si vezi daca te deranjeaza sau nu. Pentu mine nu ar fi un deal-breaker. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tine cont ca la cutia manuala poti jongla din ambreiaj si acceleratie si poti schimba cand vrei tu, nu cand vrea masina. Ca atare poti evita aceasta problema adaptandu-ti stilul de plecat de pe loc. Eu am 1.5 150CP pe Golf, manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asta e adevarat. Schimbi turatia mai jos, cand treci din vit I in vit II. la Karoq, daca shimbi la 2000 turatii, nici nu simti ca da in nas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost chemat în service pentru „Reprogramare unitate de comandă a motorului” cod operație 24ET. Aștept sa vad dacă exista îmbunatățiri.

Passat R Executive1.5 TSI ACT DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/18/2019 at 11:49 AM, vizitator said:

@sorin.m: asa cum am scris, am mers eu cu Karoq 1.5 TSI fabricat in septembrie, si problema persista. Parca nu asa tare ca inainte, dar persista.

Insa, nu stiu daca te deranjeaza si pe tine. Daca nu esti foarte pretentios si chitibusar, nu e deranjant. Am mers 8 ani cu un Octavia 1.2 TSI si dadea in nas mult mai rau, (in vit. I) si nu am murit din aceasta cauza. Cauta undeva masina la test drive, fa un test cu ea in oras, sau chiar prin parcarea dealerului, si vezi daca te deranjeaza sau nu. Pentu mine nu ar fi un deal-breaker. 

Multumesc, am programat un test drive sambata pentru a-mi da seama de amploarea fenomenului.

Actualmente detin o Octavia 3 1,2 TSI si sincer, eu nu am experimentat asa ceva cu ea, indiferent de regimul de turatii in care schimb in treapta a doua.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, xflorin said:

Am fost chemat în service pentru „Reprogramare unitate de comandă a motorului” cod operație 24ET. Aștept sa vad dacă exista îmbunatățiri.

Passat R Executive1.5 TSI ACT DSG.

Din ce an/luna e masina?

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Abu said:

Din ce an/luna e masina?

2019 aprilie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc xflorin ptr clarificari, stiu ca modelele din Aprilie - Mai 2019 au fost rechemate oficial datorita unei probleme la alternator care consuma cumva prea multa putere la pornire si e posibil ca masina sa prezinte "ezitari" in accelerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Abude unde ai informatia asta? A mea e fabricatie 25.02.2019 si ridicata pe 24.04 2019 dar nu am auzit de asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, treaba cu alternatorul este doat pentru fabricatie mai-iunie 2019 deci nu ma afecteaza si oricum nu "moare" motorul. 

La cele mai vechi, cum e si a mea din februarie eu zic ca o sa revina cu soft putin mai atent la detalii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am terminat drive testul cu un golf 1,5 tsi; din pacate motorizarea era de 130, nu de 150 cp.

Concluziile mele sunt ca la turatii joase acest motor este lenes, mai lent decat ofera Octavia 1,2 tsi stage 1 pe care o detin .

Comparatia, din punctul meu de vedere isi are sens pentru ca atat puterile cat si masele celor doua masini sunt apropiate.

Parca se comporta un pic mai bine la turatii de 3000 si peste, dar mie nu mi se pare ca are a acceleratie relativ lineara de la 1500 rot/ min in sus.

Intentia mea este de a achizitiona un passat 1,5 tsi 150 cp, dar daca perfornantele dinamice ale masinii se apropie de ce am vazut azi la dt, va trebui sa ma orientez  spre altceva.

Mentionez ca 2,0 tsi nu este o optiune din cauza limitarii de buget.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf e ceva mai greu decat Octavia, iar motorul de 130CP nu are sens decat pentru cei ce vor economia maxima la un motor pe benzina. Cel de 150 e motorul potrivit daca vrei dinamica. Suficient pe Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorin.m: insista sa faci test drive cu Passat 1.5 TSI 150 CP.

Vezi ca la un moment dat avea asa ceva la test-drive magazinul Volkswagen din Plaza mall (cel din Bd Timisoara). Vorbesti cu ei, iti aduc masina in parcare, faci test drive cu 1.5 TSI  150 CP si te decizi. Sfatul meu e sa nu iei masina fara sa testezi motorul, ptr ca apoi risti sa fii nemultumit de dinamica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorin.m nu face aceeasi greseala ca mine. Mergi cu motorul de 150CP si nu te baza pe faptul ca pe hartie e mai sprintar. Iti spun eu ca nu e. Pe Passat va fi si mai lent. Iti recomand diesel-ul de 150CP daca benzina de 2.0 nu e o optiune.

Cum spune si Vizitator mai sus, fa tot posibilul sa gasesti o masina le test drive. Trebuie sa fie undeva in Bucuresti.

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista un test drive cu masina asta pe automarket.ro si cu cea de 2 litri Diesel. Concluzia lor a fost ca benzinarul se simte ceva mai fasnet decat Diesel-ul de 2 litri, dar ideal e sa il conduci si tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa ce scriu cei de la automarket. Sunt atat de absurde comparatiile lor la dinamica, consum, cutie/motor incat nici nu merita sa citesti.. fabuleaza foarte mult pentru ca altfel nu mai "pupa" masini de test drive.

Mergi tu cu amandoua si decizi doar tu daca e potrivit pentru tine sau nu acel motor. Sau incearca sa mergi la intalnirile din orasul tau si vezi poate ajunge cineva cu acest motor si te plimba cu ea sa iti faci o idee daca nu gasesti o masina de test drive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 22 noiembrie 2019 at 4:21 PM, vizitator said:

@sorin.m: insista sa faci test drive cu Passat 1.5 TSI 150 CP.

Vezi ca la un moment dat avea asa ceva la test-drive magazinul Volkswagen din Plaza mall (cel din Bd Timisoara). Vorbesti cu ei, iti aduc masina in parcare, faci test drive cu 1.5 TSI  150 CP si te decizi. Sfatul meu e sa nu iei masina fara sa testezi motorul, ptr ca apoi risti sa fii nemultumit de dinamica. 

Multumesc tuturor pt sfaturi .

Am reusit sa fac dt cu 1,5 tsi 150 cp pe un t-roc prin amabilitatea celor de la Plaza mall.

Nu am gasit un passat cu motorizarea asta , asa ca am ajuns la acest compromis- sa fac un drive test pe o masina care are aproximativ aceeasi greutate cu passat-ul.

Ca impresie generala,  motorul nu pare foarte dinamic dar nici lent nu este;. Oricum, clar peste cel de 130 CP atat din puncul de vedere al dinamismului cat si datorita faptului ca pare sa livreze cuplu de la turatii mai joase.

Un plus fata de motorul pe care il detin acum pe Octavia (1,2 tsi stage 1) l-am sesizat la viteze ceva mai mari (am reusit sa-l scot un pic pe autostrada), unde livreaza acceleratii rezonabile.

Nivelul de zgomot al motorului este destul de pronuntat la acceleratii dar este foarte bun la mers constant, chiar si la viteze mari.

Oricum, ma astept ca pe passat acest lucru sa fie sensibil imbunatatit.

Off topic: pentru cine are in intentie achizitia unui t-roc, il sfatuiesc sa stea linistit, vehiculul are un comportament rutier mai putin reusit, zgomot semnificativ la rulare ce provine in special de la montantii A si de la anvelope, plastic tare peste tot in interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumim de sfaturile privind T-roc. Dupa parerea mea sunt binevenite.

Passat B8 este o masina f bine antifonata, nu vei mai auzi zgomotul motorului la fel de tare ca la T-roc sau ca la Skoda Octavia 3.

Acum decizia este a ta. Vezi cand dai comanda (in caz ca o dai), in asa fel incat sa prinzi si programul Rabla 2020. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!