Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

mihai.onu94

Modul sport nu iti da putere in plus peste cei 150 de cai cat are motorul. Daca tu apesi 25% pedala de acceleratie, in modul normal primesti 25% putere, in eco probabil vreo 15% si in sport probabil spre 50%. Daca apesi pedala pana la 100%, primesti 100% din putere, adica 150 de cai si in sport si in normal. Refa testul tau in modul normal si apasa mai hotarat pe acceleratie si o sa vezi ca obtii aceleasi rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modul Sport are un raspuns superior la turatii mici, pe care le folosesc in oras. Ce sens are sa merg mai turat in modul Normal, cand fac acelasi lucru in Sport cu raspuns la fel de bun la turatie mai joasa? Ghici unde uzez si consum mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modul Sport nu o sa te ajute sa obtii un consum mai mic...

Motorul va avea la viteza X km/h, Y RPM si va consuma Z l/100km indiferent de mode-ul in care conduci. Cat de repede ajungi la aceea viteza, cat de repede raspunde masina la apasarea pedalei de accelerare si cum se simte la condus, in schimb, sunt lucruri influentate de mode-ul de conducere.

Dar... mergand in Sport si stiind ca masina raspunde foarte repede la accelerari si simtind motorul ca "trage" mai bine si mai repede, nu mai simti nevoia sa mergi la fel de turat si/sau intr-o treapta de viteza inferioara, pentru a avea mereu motorul "pregatit" pentru o accelerare, cum ar merge cineva in Normal, astea sunt lucruri care pot duce nu doar catre un mers mai linistit ci si un consum mai mic, da. Desi eu am avut consum mai mic cu 0.5 l/100Km dupa ce am trecut de la a merge cu masina in Sport la mersul pe Normal (pe fostul Leon 1.4 TSI) asa ca nu e neaparat valabil pentru toata lumea.

Da, normal ca masina are aceeasi putere indiferent daca exista Mode Selection optional sau nu sau daca se merge in Normal, Eco sau Sport si da, normal ca la apasarea pedalei la 100% motorul va livra 100% din putere indiferent de modul in care se afla (fie el si Eco) dar tot e o optiunea utila si distractiva. Simpla impresie ca "poti mai mult" chiar te face sa mergi mai linistit cu masina pentru ca esti mult mai constient ca atunci cand tebuie, poti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

@dercos pleaca de la 60 kmh cu treapta a3a cu pedala la fund si o sa obtii acelasi raspuns si in sport si in normal. Nu ti-am zis sa urci in turatii mai mari, ci doar sa apesi mai sanatos pedala si sa schimbi vitezele cum ai schimba si in modul sport si o sa vezi ca obtii aceleasi rezultate. E pur si simplu o chestie de feeling ca sa spui ca uite ce putin apas pedala si ce tare accelereaza si sa fii incantat.

Iar daca e sa o gandim logic, mai degraba retrogradezi si accelerezi decat sa fortezi motorul in turatii mai mici. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, dercos said:

Neaparat ia in calcul modul de selectare a modurilor de conducere, altfel motorul nu va da tot ce poate.

Totul a plecat de aici, cred ca suntem cu totii lamuriti acum. Pentru a da tot ce poate, e doar nevioe de un picior greu, nu neapart de moduri de condus. Pe de alta parte, sunt convins ca e o diferenta de feeling intre modul normal si sport, pana la urma e o dotare in plus care adauga unele benificii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Si cel mai bine functioneaza cand ai cutie automata. Selectarea modului de condus, imperecheat cu manuala, e cam degeaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, mihai.onu94 said:

@dercos pleaca de la 60 kmh cu treapta a3a cu pedala la fund si o sa obtii acelasi raspuns si in sport si in normal. Nu ti-am zis sa urci in turatii mai mari, ci doar sa apesi mai sanatos pedala si sa schimbi vitezele cum ai schimba si in modul sport si o sa vezi ca obtii aceleasi rezultate. E pur si simplu o chestie de feeling ca sa spui ca uite ce putin apas pedala si ce tare accelereaza si sa fii incantat.

Iar daca e sa o gandim logic, mai degraba retrogradezi si accelerezi decat sa fortezi motorul in turatii mai mici. 

Repet, la 2000 rpm, de exemplu, masina merge sensibil mai bine in Sport, decat in Normal si nu am nevoie sa merg in Normal la, sa spunem, 2500rpm,  pentru a obtine acelasi raspuns din partea motorului. Evident, cu cat urc in ture diferenta scade, iar la 6000 rpm e acelasi lucru, caii sunt aceeasi. Dar, masina e folosita 9x% din timp in ture joase si aici modul Sport este mai relaxant de condus, pentru ca resursele sunt mai bune.  Aici e cheia intelegerii acestui optional, asta si in ideea in care veneau si plangeri legate de modul in care se simte acest motor ce pare sa nu aiba 150CP.  Si avand in vedere ca optiunea in cauza costa o suma modica, trebuie aleasa.

Cat priveste cutia automata, la cealalta masina daca merg in Normal sau in Sport + (nu are EcoPro), cu piciorul la podea, masina va merge cam la fel, dar aceasta este o exceptie, pentru ca nimeni nu merge 9x% din timp asa. Si daca vreau sa merg repede, tot in Sport sau Sport + merg cu ea, pentru ca raspunde mai bine la acceleratie. La fel si la Golf.

Modificat de dercos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ţi-a zis şi Mihai. În modul Sport pare că trage mai bine fiindcă deschide mai mult clapeta decât o face în mod Normal, deşi tu apeşi la fel acceleraţia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

Tu nu intelegi ca modul sport iti modifica strict raspunsul pedalei. Daca in modul sport la 2000 rpm motorul are de exemplu 100 de cai, atat va avea si in eco si in normal. In sport iti raspunde mai repede pt ca o apasare de pedala se transmite in ecu ca o apasare mult mai ferma a pedalei. La polul opus, aceeasi apasare de pedala in modul eco va transmite o cerere mai mica de putere in ecu.  Nu primesti mai multa putere nici la 2000, nici la 2500 rpm nici la linia rosie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acceleratia este potentiometrica si in functie de pozitia acestor potentiometre (are 2, unul citeste 0-100, celalalt 0-50) deschide clapeta de acceleratie. Ca si exemplu cu 20% apasare in modul eco clapeta deschide 10%, in normal deschide 20% si in sport deschide 30% , de aici si sentimentul simtit la volan, pentru ca electronica reactioneaza mai repede decat piciorul :) 

Modificat de Magnus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, haideti sa depasim momentul pentru ca functionarea modurilor de conducere este aceeasi la toate motorizarile si nu face parte din scopul acestui thread.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa aflam ceva de la noii proprietari de 1.5...au reusit in sfarsit cei de la vw sa puna la punct soft ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cine i-a dat downvote lui @mihai.onu94 pentru cele doua posturi... a explicat cat se poate de clar si corect ce fac acele moduri. Acelasi lucru il pot spune si eu despre comportamentul celor 2 masini din dotare cat si despre alte masini din grupul VAG pe care le-am condus. 

Si eu sunt curios daca s-au rezolvat problemele motoarelor 1.5, dar cred ca va mai trebui sa asteptam o perioada sa se reinceapa activitatea tuturor reprezentantelor si poate apoi vom afla mai multe de la cei care au facut update.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt pe punctul de a lua un golf variant comfortline 1.5 TSI 130cp. Din ce am inteles de la dealer pe aceasta varianta nu are ACT (dezactivare cilindrii). Am vazut ca este o lichidare de stoc la karoq si as vrea sa profit, dar ma streseaza acest kangaroo efect care se intalneste pe motorizarea de 1.5 TSI de 150cp. Vreau sa va intreb daca aceasta problema se intalneste si pe DSG sau doar pe manual?

Modificat de ffm21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul la dsg nu am avut probleme. 1.5 tsi 150cp. Unii spun ca sunt probleme si la dsg dar mai putine si care nu se maniferta la fel de rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul 1.5 TSI 130cp are de asemenea tehnologia ACT de dezactivare a cilindrilor. Detin varianta de 130cp si pot sa confirm. Puteti cauta de asemenea si pe net.

Modificat de Vlad48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu asa am inteles de la dealer. Daca nu se mentioneaza nicaieri in oferta ACT nu are dezactivare de cilindrii. 

Dupa cum spuneam mai sus am rezervat un golf variant comfortline cu motorizarea 1.5 tsi 130 cp cu cutie manuala. Inainte de a da avansul am mers si la test drive.

Prima data am facut test drive cu karoq 1.5 tsi 150 cp dsg echipare style si mi se pare foarte tare aceasta combinatie de motor cu dsg, nu am observat nimic in neregula. Motorul este silentios si se misca foarte bine masina la cat este de mare. Imi place pozitia mai de sus cum este la aceasta masina. Nu mi-a placut sistemul de sunet din masina pentru ca nu are bass deloc si cum s-a simtit in masina cand am trecut peste o denivelare in curtea dealer-ului. Am uitat sa verific consumul. Turometrul la pornire statea la 900rpm, fara oscilatii.

In alta zi am gasit si ce ma interesa pe mine un golf comfortline cu motorizarea de 1.5 tsi 130cp ACT cu cutie manuala. De cum am pornit masina am observat ca acest motor este mai zgomotos fata de cel din testdrive-ul cu karoq-ul si ca vibreaza ca un motor pe diesel (de cum am pornit masina a inceput sa troncane mobilul din sertarul din usa). Ce am observat este ca turometrul statea cam sus la 1100rpm si oscila usor in sus spre 1250rpm fara sa accelerez. Asta este efectul kangaroo despre care vorbiti? Masina este zgomotoasa peste 2500rpm, pot spune ca se aude ca diesel-ul meu de pe focus 1.6 tdci de 115cp cu cutie manuala. Cand schimbi vitezele peste 3000rpm te zdruncina putin, la motorul diesel nu am patit asta. La finalul testului turometrul statea tot la 1100rpm si consumul mediu a fost de 12L/100km.

In aceeasi zi am dat o fuga si la seat si am testat noul leon fr 1.5 tsi 150 cp cu dsg. In aceasta echipare masina arata bine, putin cam rigida suspensia. Combinatia motor-cutie nu este asa reusita ca la karoq, este mai rapida dar parca nu schimba asa de lin incat sa nu-ti dai seama si motorul parca este putin mai zgomotos. Un lucru neplacut a fost cand cutia a gresit treapta (a schimbat intr-o treapta inferioara si de aici si mult zgomot). Oricum la ani lumina fata de cel cu 130cp manual. Sistemul audio imi place cum se aude, are bass ok pentru un sistem audio standard. Consum mediu test 10L/100km. Turometrul la pornire statea la 900rpm, fara oscilatii.

Am testat de la un prieten si un golf comfortline cu 1.0 tsi 115cp. Masina este ok. In afara ca este zgomotoasa peste 3000rpm nu are problemele mentionate la varianta 1.5 tsi 130cp.

Nu gasesc pe nicaieri sa fac un test drive cu 1.5 tsi 150cp cu cutie manuala dar concluzia este ca motorul 1.5 tsi 130cp cu cutie manuala a dezamagit, iar de 1.5 tsi 150cp cu dsg am ramas placut surprins. 

Atasez oferta in atasament. Pacat de bug-ul de la motor ca mi s-a parut o oferta buna la 17k cu rabla si toate reducerile. 

 

 

OnlineOffer-1.pdf

Modificat de ffm21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.5 130cp, la prima pornire, cu motorul rece, intr-adevar sta la 1100 pentru circa 1-2 min, apoi incepe sa coboare. Cand motorul e cald, chiar daca opresti pentru cateva min si pornesti din nou, sta la 900. Nici temperatura uleiului nu mi-o arata decat dupa vreo 2 km.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca motorul e rece, nu e normal? Ce temperatura sa-ti arate la ulei?!, ca pana nu ajunge la min 50 gr, nu poate arata nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine a mai avut pana acum masina cu motor pe benzina din grupul Vag cunoaste comportamentul asta, nu e nici un bug, e un feature. Toate masinile de 20 de ani incoace asa fac, treceti peste, e normal ca motorul sa fie mai turat, la 1100 rpm, in primele zeci de secunde dupa prima pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

@ffm21 golful ăla eu zic că avea o problema. E dubios sa spui că vibra mai tare decât cealaltate 2 in condițiile in care golful e cel mai bine antifonat din cele 3. In linii mari e același motor, nu are voie sa vibreze mai rău decat cel de 130, și dacă mai și zici că e la fel de zgomotos ca un diesel e cam clar că ceva era în neregula. Să nu mai zic de faza cu vibrat telefonul in portiera... 

Caută alt 1.5 tsi 130 cu care sa faci o tura sau macar să îl auzi cum merge. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat, la 1.5TSI 150CP, manual nu am niciun fel de vibratii sau zgomote, motorul e bine antifonat, nici la peste 5000rpm nu ma deranjeaza. Cel de 130CP ar trebui sa fie similar ca nivel de zgomot. Relanti-ul e normal sa stea sus la inceput, asa e la motoarele pe benzina. Suna ca si cand ai condus un 1.0TSI cu benzina proasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94
în urmă cu 8 ore, ffm21 a scris:

La finalul testului turometrul statea tot la 1100rpm

Să stea mai turata la prima pornire e normal. Toate fac așa. Dar după ce ai mers cu ea nu ar trebui sa mai fie cazul. Singura explicație posibilă daca motorul e întreg e sa fi fost o regenerare a gpf-ului. Asta pt relantiul ridicat la final, nu pt vibrații și restul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BeciAcustic

Desi nu facem un vs. aici nimeni nu a mentionat faptul ca 1.5tsi 150cp are acea captuseala pe suprafata capotei care atenueaza mult zgomotul, ceea ce 130cp si 1.0tsi nu o au. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar atenueaza mult?? Am fost tentat sa mi cumpar si eu...de multe ori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Catalin339
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!