Jump to content
mmneg

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc

Recommended Posts

Cristi 78

Daca nu ma insel, e vorba de epiesa, dar ei nu au nici o vina. Vina este la importator, ca de acolo comanda si ei, deci nu prea conteaza magazinul. Se pare ca Banner nu sunt foarte cunoscute in Romania (daca intrebi 10 persoane de baterii auto, 9 iti vor spune de Bosch, Varta, Caranda, si Rombat).si stau destul de mult prin depozite, avand preturile ceva mai mari. Lumea nu stie ca sunt baterii mai bune decat cele 2 consacrate, cum ar fi Yuasa, Exide, Fulmen,  Moll ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
kuki03
Posted (edited)

Am luat intradevar de la epiesa, un Banner Power bull Pro de 50Ah 420A. Am fost cu testerul dupa mine, SOH 100% SOC 81%. Deci pare buna. Am masurat-o inainte de plata, nu a comentat nimeni. Capac de protectie, bornele par in regula, doar un pic de praf de la depozitare sau transport. Etichetele/carcasa sunt noi, nemurdare, asa ca nu cred sa fie folosita deloc. Pretul foarte OK zic eu, 264 ron. Nu am intrebat de predare baterie veche, oricum o pastrez, este cea originala si ii gasesc eu vreo folosinta tinuta pe un redresor. Avea parca vreo 61% SOH. Banuiesc ca am avut noroc comparativ  cu altii. Sper sa fie dintr-un lot de primavara asta, ca alea produse de anul trecut sigur s-au terminat prin primavara. Sper sa ma tina vreo 4-5 ani. Intre timp, corespondez cu cineva de la Banner Austria, referitor la diferenta dintre seriile Power vs Power pro, cand imi raspunde va voi oferi informatiile. Sa aveti o zi ok.

PS: Am primit raspusul de la Banner:

 "The difference is that the Power Bull Pro passes certain tests requested by the car manufacturers, which the normal Power Bull do not pass and there
are no tests on the Power Bull, respectively. Therefore the price difference. If you do not have a Start/Stop function or many electrical loads, it is
totally fine to choose a Power Bull or Power Bull Pro. ps: The capacity from the old to the new battery should not deviate more than 5Ah."

Edited by kuki03
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristi 78
Posted (edited)

Cel din povestea de mai sus, comandase BANNER RUNNING BULL AGM  60AH, care banuiesc ca se vand mai rar decat cele normale. Din cate am inteles,  Banner sunt singurii care nu pun data fabricatiei pe bac.

Edited by Cristi 78

Share this post


Link to post
Share on other sites
techmaster34

Eu când am luat bateria Tudor am rugat vânzătorul sa imi testeze 4-5 bucati cu testerul,toate aveau curentul de pornire specificat pe eticheta sau peste.Am luat de la magazin care comercializeaza doar baterii.Cea veche varta silver dinamic 7 ani a tinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaiionascu

Salutari la msina mea Golf 6 20013 1,6 tdi 105 cp cayc am cumparat baterie varta originala cu BEM

Am cicit procedurile de codare cu VCDS dar nu reusesc sa o codez

Imi zice ca acel cod trebuie sa aiba 18 cifre si litere

este diferit de cum arata precedurile de pe net cu VCDS

CU luminile aprise faza lunga, clima, cd alternatorul abia scoate 13,08

ATASEZ POZE CU BATERIA SI CU VCDS

Va rog un coleg sa ma ajute cu pasii care trebuie sa i urmez cu VCDS. Multumesc

 

IMG_20190712_124019.jpg

IMG_20190603_100510.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

codul trebuie sa aiba 16 caractere, in cazul tau este 068VAO290212C030

vezi aici

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaiionascu

Multumesc mult Andrei. O sa incerc. tu ziceai ca codul trebuie sa fie  de 16 caractere. In program zice ca trebuie 18 caractere

Nu ar trebui atunci introduse 2 spatii dupa 068 si vao??

M am uitat pe youtube si asa ziceau.

multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaiionascu

a mers cum ai zis tu Andrei numai ca trebuiau introduse 2 spatii dupa 068 si vao.

trebie sa fie 18 caractere cu tot cu spatii.

multumesc

totusi sunt nelamurit cu ceva.fara consumatori arata ca incarca 12.3v iar cu farurile faza lunga , cu AC,cd incarca dor 13.9v

metionez ca bateria este noua originala codata corescpunzator, start-stop functioneaza f bine

este ok sa incarce asa putin??

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator

Am incercat si eu o masurare in repaos dar aparatele de masura sint surprinzatoare :) 

 

IMG_20190712_132228.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Cel din dreapta pare sa indice OK. peste 12.8 V la o baterie in repaos nu am vazut

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaiionascu

la masina din semnatua vw golf 6 1,6 tdi 105 cp cayc din 2013  sunt nelamurit cu ceva:.fara consumatori arata ca incarca 12.3v iar cu farurile faza lunga , cu AC,cd incarca dor 13.1v

metionez ca bateria este noua originala codata corescpunzator, start-stop functioneaza f bine

este ok sa incarce asa putin??

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

La cele cu start stop, da. Pot sa nu încarce deloc, dacă nu este necesar

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaiionascu

ok . multumesc Florin

Ideea era ca dupa ce am cumparat bateria si am codat o am avut ceva probleme la garantie ca incarca putin alternatorul

voi cum ati rezolvat??

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mad_kat

repaos dupa cat timp de la oprirea motorului - in primele minute am vazut si eu peste 13 - scade apoi rapid spre 12.6 sau sub

verifica ap de masura pe o sursa cu tensiune cunoscuta sa vezi care-i care. Totusi asa diferenta nu am mai vazut si am un AEM cu ac din '90, un uni-t de la chinezi de 15ron si un proxxon - diferentele sunt de 0.1V intre ele doar.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
muresanstanciu

Bună ziua, dețin un golf 7 2.0 150cp 2014 sistem start stop, cred ca începe sa cedeze bateria, prima pornire dimineața e mai greoaie, la borne cu motorul oprit are 12.5 V, cu motorul pornit am 13.1V, nicidecum 14, menționez ca fac naveta cu mașina 10km dus 10 km întors și ocazional ieși mai lungi, se poate sa fie pe terminate bateria? Vamultumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
grp

Salutare tuturor!

Azi am schimbat bateria Banner de 680Ah

20190821_164336-1280x960.thumb.jpg.466ac9f7199140e98f102198541d5d1a.jpg

cu o Varta Silver de 760Ah

20190821_164437-1280x960.thumb.jpg.f495af5916427ae23b15527d6b09ecff.jpg

nu văd acel BEM code, ci doar Varta code, dar are 12 caractere. Trebuie codată în 61- Battery regulations? Mașina este Tigian 2.0TDI 110cp BMT cu start&stop. Bateria am ales-o căutând după codul original al Banner-ului pe site-ul Varta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

vazut intai daca trebuie codata. Nu toate necesita codare, chiar daca au start stop

Exemplu : PAssat B7 2012 cu Start stop - nu necesita codare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
aditzu'

Golf 4 1.6 16v azd an 2002. Are acum o Varta Blue 72A (stiu, prea mult pt. un benzinar). Cred ca ii vine moartea.

Ce pot alege ?

1. Un Varta Blue tot de 72?

2. Un excide premium de 64?

3. Rombat ?

Buget 400 lei. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Eu recomand oricare vrei dintre primele doua. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator
On 7/14/2019 at 10:10 PM, andrei_221 said:

codul trebuie sa aiba 16 caractere, in cazul tau este 068VAO290212C030

Deci pt Varta, codul este VAO? Din cum se vede in VCDS, mi se pare ca e VA0 (va-zero), intrucat sus la Boarding pare a fi litera O iar la Varta pare a fi ceva mai turtit ca cifra zero:

EDIT: hmm, se pare ca e mai complicat un pic, dar in general e VA0 (zero):

"We have seen some cases where (contrary to established norms) some Varta batteries have VAO (letter O) instead of VA0 (number 0). If you encounter a problem with Coding one of these, please try substituting the letter for the number or vice versa."

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Battery_Replacement

 

baterry1.PNG

Edited by detinator

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

VA0.... Zero

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

Cine ma ajuta si pe mine sa interpretez valorile? :D

Am dat bateria jos, am pus-o la incarcat si la redresorul ala smart mi-a aparut in 2 ore ca e bateria plina. Am pus un bec si apoi am masurat-o, 14,56. Am pus bateria sus si am pus VAG-ul sa citeasca. Cam asa erau valorile imediat dupa incarcare. Cu motorul oprit imi arata 12V. Eu nu mai inteleg nimic. Ma pregatesc de iarna si vreau sa stiu daca e OK bateria :D Dar probabil ca ma enervez si o schimb.
Untitled.thumb.jpg.5f166a233bde85b7945e5fa7d4dbbd48.jpg
Am sters toate erorile care au aparut, am dat o tura sa se stinga si senzorul de volan si mai stiu eu ce si apoi am pus VAG-ul pe ea. Si arata ca e 73% incarcata (nu am mai facut pozna) Trebuia sa o las mai mult la incarcat? Sau e OK 73%? Undeva pe net am citit ca intre 40 si 80% e in valorile normale, ce e peste inseamna overcharging si ce e sub e pericol de schimb de baterie. 3 ani jumate are bateria, e start stop si e SaSang sau ce marca coreana. Curentul la baterie a ajuns in timpul mersului la sub 1A, deci nu mai incarca. Stadiul de incarcare mi-l arata 73% si usable battery charge a urcat pe la 39Ah.

Problema e ca nu stiu cum sa interpretez valorile. Singurul simptom e ca nu merge de fiecare data start stop-ul.... bun, la cat am tinut-o cu contactul pus sa ma joc cu VCDS-ul e alta poveste :P dar navi era inchis, farurile la fel.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

A mea se duce spre 7 ani, si tu iti faci probleme la 3 ani jumate?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristi 78

@ Aerofan

Ce incarcator smart ai folosit? Ai masurat daca alternatorul incarca?  Nu am inteles ce rol are becul la masurarea tensiunii acumulatorului. 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

Nu e ceva renumit. Nici nume nu are, scrie ca e smart. Alternatorul incarca, verificat cu multimetrul si cu VCDS-ul (vezi poza mai sus).

Becul a fost sa am un consumator sa nu astept sa se stabilizeze bateria dupa ce am incarcat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri