Jump to content
mmneg

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc

Recommended Posts

testeru
1 hour ago, techmaster34 said:

Am măsurat ieri ca am avut un drum mai scurt dupa revenire acasă la câteva ore 12.6v.Azi am măsurat iar 12.41v.Temperatura afara in jur de 14 grade.Ieri cat m-am învârtit prin oras am pornit masina de 4 ori.

Mergi si pune acasa acumulatorul la incarcat pe redresor, nu are nimic bateria. Nu mai exagera cu offtopic-ul degeaba. 

Sper ca ai redresor bun acasa, nu jucaria aia de lidl. 

Sau iei asta, un lucru foarte bun si rezistent 

https://www.ebat.ro/baterii-auto/baterii-auto-75ah/baterii-auto-caranda-75ah/baterie-auto-caranda-suprema-12v-75ah-750a-borna-normala-dreapta-368.html?gclid=EAIaIQobChMIsIz24eLd5QIVR4XVCh3vhAeqEAAYAiAAEgLtHvD_BwE

Problema la tine " Drumuri prea scurte" - in general daca merge peste 80% urban, nu apuca sa incarce complet si trebuie pusa pe redresor.

Edited by lupo_bv
elimanare off topic
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sop

Deja esti unul dintre cei care continua cu recomandarea de a pune bateria pe redresor.

Nu mai bine recomandati dupa mers doar in oras o plimbare la sfarsit de saptamana in afara orasului? 

Da bateria jos,incarco, montaza bateria la loc.

Pai in timpul asta bagi benzina de 100 de lei iti incarca masina bateria si tragi si o plimbare cu ocazia asta.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Ambele recomandări sunt ok, acum după dotări şi dispoziţie. Oricum concluzia este clară: pentru a evalua acumulatorul mai întâi trebuie făcut un ciclu complet de încărcare prin una din metodele indicate mai sus.

Şi cu asta eu zic să depăşim  momentul ăsta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristi 78

Posibil si aparatul cu care se masoara sa nu fie prea axact, iar o diferenta de 0,2V in general in minus este comuna la aparatele ieftine. In plus poti incarca bateria direct pe masina, acasa sau la munca, in functie de redresor si unde locuieste fiecare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
testeru

In opinia mea redresorul de la Norauto,care se gasea HF1500, e cel mai bun. Face si desulfatare cum trebuie,afisaj digital

Aici manualul de utilizare  https://www.manualdeinstructiuni.ro/norauto/hf-1500/manual

Edited by testeru

Share this post


Link to post
Share on other sites
HRTS

Salut,

E cazul sa incep sa caut o baterie de schimb pt cea cu care a fost livrata masina: are deja 10 ani si cateva luni, iar computerul afiseaza doar 66% din capacitate. In plus si pornitul incepe sa fie cam dificil desi pana acum a pornit de fiecare data...

Intrebare - ce producatori mai pun stickerul BEM?

Desi ma uit de ceva zile pe net, nu reusesc sa determin care producatori mai aplica codul BEM pe baterie.

Imi este cunoscuta procedura Ross-Tech de constructie cod BEM dar as dori daca se poate sa il am dat de fabricant si sa nu il "refac" eu din diferite elemente afisate/sau nu pe baterie.

 

 

PS: iata ce am eu in masina 

Eticheta/BEM

8K0915105E
MLA190296Q4D4
*205 MLA199Q4D4Z*

Codul QR de pe eticheta indica data fabricatiei  260909, iar pe o borna este stantat 39-09 (banuiesc saptamana si anul montarii pe masina?!).

205# 8K0 915 105 E    
 #1#315472985#260909  
*205 MLA199Q4D4Z*=

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Cod Bem ai doar pe cele originale. Cele AM nu au, dar poți coda/cumpăra. Recomand o Varta Silver Dynamic

Edited by F l o r i n

Share this post


Link to post
Share on other sites
HRTS

Mersi Florin,

In acest caz nu imi ramane decat sa caut o baterie echivalenta 8K0915105E si sa construiesc eu restul codului BEM cf cu tutorial Ross-Tech.

Evident, voi cauta o bateria AM care sa fie listata ca fiind compatibila cu 8K0915105E, dar lista acestor baterii este f  redusa...

Mersi pentru recomandare - Varta este unul din putinii producatori la care apare codul OEM 8K0915105E la una din bateriile lor... 

Intrebare: daca am inteles corect Bosch se poate codifica in BEM ca fiind Varta? -> Bosch nu apare in BEM asa ca va trebui sa folosesc codul altui producator.

Avand doar 5 producatori acceptati de BEM (al meu este din 2009) mi se reduce drastic aria de achizitie, sa nu mai spun ca lista de echivalente 8K0915105E este si mai mica...

 

 

8K0915105E Battery status_20191116.png

Edited by HRTS
Photo added

Share this post


Link to post
Share on other sites
stamir

Buna ziua

GTI decembrie 2016. Bateria da semne de oboseala. A pornit cu greutate. La un moment dat avertizare 12 V in bord.

Mașina e cu garanție 4 ani. 2 de la VW si 2 de la importator (am prins o promoție la achiziție).

Am programat o vizita pt verificare.

Se încadrează bateria la garanție? In ce condiții?

Mașina are 35,000 km. Se merge normal cu ea, in același stil și rulaj apropiat de cel al celeilalte mașini, un Mercedes GLK 220 cdi din 2012 la care inca am bateria originala (7ani!) și care merge fara probleme.

Mulțumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
HRTS

Salut,

Pentru cei in nevoia de a gasit o baterie AM compatibila cu cea OEM grup VAG pentru a usura codificarea bateriei in lipsa codului BEM.

 

Pt baterii MOLL: http://www.moll-baterii.ro/ckeditor_uploads/files/Lista%20Compatibilitati_Auto_2.pdf

Codul BEM explicat (din ce elemente se recreaza - producator, data si anul fabricatiei bateriei noi, elemente din codul fostul baterii, etc):

https://www.audiworld.com/forums/vag-com-discussion-51/bem-bms-battery-coding-reverse-engineering-2969071/

https://www.audiworld.com/forums/a4-b8-platform-discussion-128/battery-replacement-audi-vw-enertec-battery-vcds-coding-solved-2902575/

 

Sper sa fie de folos celor care vor opta pt bateriei AM fara cod BEM pe ea...

 

Momentan, inainte de recodificare, BMS a recalculat doar rezistenta interna a noii baterii (3,8 mOhm in loc de 6,6 mOhm cat avea cea veche), restul valorilor fiind ale celei vechi (care avea 10 ani si 2 luni!):

Bateria noua este Varta G3 Blue Dymanic - echivalent 8K0915105E -> are toate gaurile in ea pt montajul capacelor de protectie Q5 (toate elementele de protectie au intrat la fix in noua baterie, inclusiv furtunul de evacuare gaze din baterie)...

PS: Varta are un program national de testare baterii. Detalii aici: https://www.varta-automotive.ro/ro-ro/testare-gratuita-baterie 

In lipsa VCDS se poate apela la acest program pentru a afla starea bateriei - intentionez sa trec pe la unul din centrele participante dupa recodificarea ei pentru a afla daca totul functioneaza corect in Q... si ca bateria este in buna stare

8K0915105e Varta Blue Dynamic G3 Battery status_20191120.png

Edited by HRTS
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
kervoort

Salut! Detin un VW Passat B8 2015  1.6 . Momentan are bateria originala. Intrebarea mea este daca in cazul schimbarii este nevoie de vreun  cod pin pentru navigatie ( Discovery Pro ) ?  Multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Nu, nu este nevoie. Schimba liniștit bateria, cumpăra ce trebuie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
CRiCU90

Am vazut in vcds ca bateria mea nu este codata cu calculatorul, aduca imi aparea 068JCB 1111111111. Bateria este originala, stantat 2010 pe borna.

Intrebarea este, ar fi o diferenta daca as coda bateria, sau nu este necesar?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sNaKeyy
On 11/19/2019 at 12:22 AM, stamir said:

Buna ziua

GTI decembrie 2016. Bateria da semne de oboseala. A pornit cu greutate. La un moment dat avertizare 12 V in bord.

Mașina e cu garanție 4 ani. 2 de la VW si 2 de la importator (am prins o promoție la achiziție).

Am programat o vizita pt verificare.

Se încadrează bateria la garanție? In ce condiții?

Mașina are 35,000 km. Se merge normal cu ea, in același stil și rulaj apropiat de cel al celeilalte mașini, un Mercedes GLK 220 cdi din 2012 la care inca am bateria originala (7ani!) și care merge fara probleme.

Mulțumesc

Salut,

Din cate stiu, garantia bateriei este de maxim 2 ani. Nu stiu daca ai fost intre timp si ce ai rezolvat, dar cred ca iti vor sugera sa o schimbi pe propria cheltuiala. 

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites
HRTS

In cazul meu, dupa recodare, BEM a inceput sa o incarce corect: fara recodare bateria era recunoscuta ca avand 37Ah, nu depasea 90% grad de incarcare, si era afisata cu doar 54% din durata de viata. 

Imediat dupa recodare a afisat bateria la 60Ah iar dupa 30 min la 70Ah, durata de viata 100% si grad de incarcare 92%.

O sa monitorizez bateria sa vad daca ajunge sa fie afisata pe canalul 20 ca avand ~90Ah (am instalat Varta de 95Ah).

 

8K0915105e Varta Blue Dynamic G3 BEM coding status_20191129 - Copy.png

8K0915105e Varta Blue Dynamic G3_20191129 - Copy.png

Edited by HRTS

Share this post


Link to post
Share on other sites
stamir

Update: Gata, bateria a fost schimbata la dealer, pe garanție.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
CRiCU90

Se mai poate face ceva unei baterii la care scade tensiunea sub 8v la pornire ? Masina porneste bine, chiar si la temperaturile din zilele astea, doar ca scade tensiunea sub 8v si mi se aprind cativa martori in bord...

Share this post


Link to post
Share on other sites
tavitara

De abia acum vine iarna , schimba bateria rapid

Share this post


Link to post
Share on other sites
CRiCU90

De schimbat o schimb, clar de asta, doar eram curios daca se mai poate face ceva cu ea. Despre o baterie AGM este vorba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Planetara

Revin cu feedback pentru acumulator moll m3 plus de 75. L-am achizitionat in octombrie 2014 si luna aceasta si-a dat duhul, folosit pe un 19 tdi pd. Rezultat bun pt o baterie AM.

Edited by Planetara
  • Like 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristi 78

@Cricu90

Poti incerca cu un redresor bun (nu cele de 80 de lei de tip Lidl) sa o resuscitezi, daca merge si mai tine curentul, bine, daca nu alta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator

@Cristi 78 redresoarele de la Lidl sint totusi f bune, versiunile care le vand acum au iesire pana la 5A, stiu si incarcare AGM, si pulsare si tot

ce anume le lipseste, daca poti mentiona, sau de ce nu sint bune pt a incarca o baterie descarcata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristi 78

Sunt ok pentru intretinere sau pentru incarcarea unei baterii bune cand au ramas consumatori porniti si ti-au descarcat bateria , dar pentru resuscitarea unei baterii ai nevoie de ceva mai bun. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristi 78

Nu luati de buna tensiunea citita de VCDS sau alte gadgeturi pe OBD, sau la bricheta, vor exista diferente intre cea citita la borne si restul. Mai conteaza si cu ce anume se citeste, daca aparatul este etalonat, si nu e o chinezarie de 30 de lei. Uitati un exemplu in filmarea de mai jos.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
danutzn@yahoo.com

Salutare! Am si eu nevoie de sfatul vostru.

Am pe masina o baterie EXIDE EB740, 74Ah/680A care da semne de oboseala. Am masurat curentul la rece cu bornele pe baterie, 12.20V, am dat jos borna de minus si am 12.25V (masurat cu un MAVO35 si cu un MASTECH MS8209) ... ceva imi consuma cred, ori sunt doar sistemele care trebuie sa stea alimentate, inchidere, alarma, leduri, etc... Problema e ca dimineata pleaca destul de greu, in unele zile mai racoroase nu porneste din prima. Nu am start/stop pe masina, este DSG, bluemotion, 2L/143HP, cu adblue. 

Eu ma gandesc ca trebuie inlocuita bateria si m-am orientat tot la una la fel. Ce ziceti? Sa pun una mai mare? De 80Ah ?

Totodata am scanat pe adresele 61 si 70 parca... alea cu bateria si nu imi intoarce nimic, zice ca modulul nu raspunde. Asta inseamna ca nu trebuie sa-i fac codare?

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri