Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg

Recommended Posts

Dupa 2 saptamani de la schimbarea bateriei Moll (veche de 10 ani) cu una Varta G3 si recodare in VCDS, nu aveam afisati decat 70Ah pt o baterie de 95Ah.

Codul initial introdus in BEM a fost 8K0915105E VA0 190614Q4D4 - fiind reconstruit cf tutoriale gasite pe net (tip baterie - identic cu cel original OEN, producator, data fabricatiei si ultimii 4 digiti din codul vechi BEM gasit in memoria VCDS/pe eticheta bateriei originale)

Verificand codul BEM de mai sus vs procedura de constructie am constatat ca ultimul segment contine doar partial data de fabricatie, primul digit din ultimul segment nefiind in componenta datei (YY).

Cautand coduri BEM similare pentru baterii Varta 95Ah am avut surpriza sa gasesc 2 coduri BEM pt baterii originale (fabricate 2018) in care toate bateriile de 95Ah apareau VA0 0  si nu VA0 1 cum codasem eu.

Ex de cod BEM original Varta 95Ah: https://www.audiworld.com/forums/vag-com-discussion-51/bem-bms-battery-coding-reverse-engineering-2969071/ 

 

Schimband codarea VCDS in 8K0915105E VA0 090614Q4D4 am avut placuta surpriza ca imediat BEM sa afiseze 100 Ah...

 

Se pare ca pt BEM instalat pe Audi Q5, primul digit din ultimul segment trebuie imperecheat cu tipul de producator trecut in segmentul 2: la MOLL cifra 1 insemna 100 Ah, iar la Varta a trebuit sa trec 0 pt avea bateria de 100 Ah.

A mai patiti cineva ceva similar cu codul BEM pt Varta? 

Revin dupa 2 saptamani de la noua codare ...

Edited by HRTS
Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    176

  • mad_kat

    70

  • soila

    67

  • Al Bundy

    65

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Florine, pai am pus cred si pe topicul meu: serviciul in sine costa doar 49 lei in plus. Bateria am luat-o tot de la ei si a fost 550 lei, deci in total 600 lei. Nu stiu daca poti gasi bateria mai ief

daca unii dintre noi suntem nimeni.... atunci nu stie. Mai stai, fa un sondaj, etc.

Redresoarele astea mai noi (chiar si cel din Lidl =69 ron) au si modul de incarcare pt bateriile AGM/Start-Stop, chiar ieri am incarcat o baterie OE de pe un BMW seria 1 2013 (bateria este de 90A si c

Posted Images

@HRTS Problema e alta, daca ce spui tu chiar e corect, da peste cap toate opiniile majoritate ca BEM nu conteaza, si e suficient doar valoarea Ah sa fie corecta... 

Majoritatea bateriilor nu au BEM cod trecut pe ele, si atunci ce naiba facem... 

varta mea are doar asta, care e un cod de 12 caractere si nu 10 cum ar cere BEM:

agm1.jpg

Edited by detinator
Link to post
Share on other sites

mda... credeam ca e evident ca scanarea afiseaza cifrele de sub el

Link to post
Share on other sites

Nu, o sa iti apara codul care trebuie bagat...

Edited by robi_zet
Link to post
Share on other sites

inca o data... credeam ca e evident ca am scanat deja... multumesc oricum. Prin scanare apare tot codul care apare in poza, nimic altceva.

dupa codare (am bagat la BEM code un sir de caractere la intamplare) valorile s-au modificat un pic

batteryNew1-Recovered.jpg

Link to post
Share on other sites

Cumparat AGM exide EK700. Capacitate 70Ah, curent pornire 760A. La test a dat 630A. 4mOHm R intern.

Cumparat AGM Varta E39. Capacitate 70Ah, curent pornire 760A. La test a dat 910A. 2.8mOhm R intern

Ambele teste facute la cateva ore dupa incarcarea completa a acumulatorilor.

Trageti concluzile.

Cei care mi-au vandut exide nu vor sa o schimbe pe motiv ca e buna. Dar la o baterie de 760A ma astept ca la test sa dea minim 760A, atat cat scrie in specificatii.

Aventura si povestea cu bateriile este lunga si poate voi dezvolta in viitor. 

Morala, inainte de achizitie, recomand sa faceti testul rezistentei interne, al curentului de pornire, care trebuie sa fie cel putin cat scrie in fisa bateriei.

 

Link to post
Share on other sites

Depinde cat de mult stau prin depozite si daca mai sunt verificate ocazional, eventual puse la incarcat daca este nevoie. Ce incarcator ai folosit? Povesteam cateva pagini in urma de cineva care a comandat un Banner si s-a dus cu testerul sa o ridice din magazin, iar cand a masurat-o era moarta bateria.

Link to post
Share on other sites

cum codez un acumulator BOSCH AGM si start stop ? adica, care sunt primele trei litere din fata... ca nu gasesc pe nicaieri

multumesc

Link to post
Share on other sites

Buna seara , am o problema cu pornirea greoaie sau la a 2 a cheie  la un Seat Leon 2.0 TDI BMN iar multi mi au spus ca se dezamorseaza dar totusi am luat bateria si am pus o pe redresor toata noaptea iar dupa incarcare arata 53% viata si 498 din 680 Curent pornire.

Ce părere aveți?de aici sa fie pornirea greoaie ?

As atașa postul cu pornirea de aici de pe forum dar nu stiu daca am voie.

 

IMG-20191224-WA0002.jpg

Edited by aysmen
Link to post
Share on other sites

Te gandesti ca este bateria daca nu porneste bine la cald, la rece, daca invarte si nu porneste poti sa iei in considerare dezamorsare.

Link to post
Share on other sites

daca bateria invarte si nu porneste, invarte a doua oara, si porneste greu - atunci nu este ea de vina, ci altceva in motor. La diesel dezamorsarea ar putea fi o cauza.

Link to post
Share on other sites

@avsmen normal ca este bateria. Un diesel este foarte pretențios la pornire, mai ales la temperaturi scăzute. Raportul compresiei este mare, este nevoie de putere pentru a comprima acel aer. Este nevoie și de o turație minima de la care pornește injecția.

Îți recomand să pui un Agm, diferența de preț nu este mare și ai multe avantaje.

Agm se încarcă corect și pe mașină fără start stop la U constant =14.4V.

Link to post
Share on other sites
17 hours ago, aysmen said:

As atașa postul cu pornirea de aici de pe forum dar nu stiu daca am voie.

Dacă nu ştii sigur că este bateria, problema poate fi dezbătută pe acest topic (unde poţi pune şi filmuleţul bineînţeles)

 

Link to post
Share on other sites

Salutare!

Azi am schimbat bateria de la un golf7 2tdi, am luat o Varta de 70a cu pornirea de 780, eu aveam bateria originala varta de 68 cu 680 dar nu am gasit specificațiile alea.

Ce vreau sa zic e ca aia de acolo nu au bagat absolut niciun cod pe ea cum tot citesc pe aici...pur si simplu au desfăcut.o si dupa ce au scos bateria veche au montat bateria noua si am pornit masina. Au masurat.o cu un aparat si scotea 14.2 si dupa mi.au dat garantia de 2 ani. 

E ok doar atat? Sau mai tre sa fac ceva? Ei au zis ca nu mai trebuie sa fac nimic.

Link to post
Share on other sites

@bogdan36 760aH e curentul de pornire, vezi datele tehnice aici: https://www.varta-automotive.ro/ro-ro/produse/varta-silver-dynamic-agm/570-901-076

14.2v scotea alternatorul, bateria mai mult de 12.9v nu are cum sa scoata. 

Trebuie codata, vezi doar un pic mai sus postarea mea, cum s-au schimbat datele dupa codare.

Pt garantie, vezi ca trebuie sa mergi sa iti masoare si semneze in certificat din 6 in 6 luni

Link to post
Share on other sites

Masina mea, un Leon 2.0 TDI a avut din fabrica baterie de 72Ah si 640A , credeti ca daca pun o baterie de origine DACIA de 70Ah si 720A curent pornire este vreo problema?

Ma refer la cei -2Ah , dar vad ca are in plus curent la pornire mai mult.

Link to post
Share on other sites

Dacă mașina nu are start stop, o poți monta 

Link to post
Share on other sites

Nu are START STOP, este PD 170 cai dar are follow me home,  încălzire in scaune etc. si ma gândeam sa nu conteze cei -2 Ah

Link to post
Share on other sites

Va cer si eu parerea:AXR,alternator revizuit incarca foarte bine,baterie de 3 luni EXIDE,electromotor demontat si revizuit/gresat,nu prezinta jocuri semnificative in bucse,in  plus la pornire nu scade sub11,5V tensiunea in baterie.Cu toate astea dimineata dupa ce pornesc mai aprinde pentru o secunda ABS si controlul tractiunii.Ceva sugestii?

 

Link to post
Share on other sites

Baterie "dacia" aka rombat - "la oferta" am si eu de vreo doi ani pe Bora. Nu sunt stralucite, dar macar sunt ieftine...

Link to post
Share on other sites

Da, eu am ales Exide, am avut in trecut si am fost foarte mulțumit .

Edited by vali zak
Link to post
Share on other sites

Salutare! Câteva recomandări pentru o baterie auto! Am pe mașină(VW Touran  1.9 TDI) Varta silver 74Ah 750A(de 5 ani), care dă semne de schimbare.Care sunt mai bune? Ce îmi recomandați? Mulțumesc anticipat!

Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Varta, banner, moll, etc. 

Link to post
Share on other sites

Multumesc mult ptr recomandare!  Înclin tot spre Varta dar momentan nu am cumparat nici o baterie(fiind și sărbătorile), dar am mers pe la câteva magazine si mi s-a recomandat MACHT SILVER 12V 75Ah 750A cu 5 ani garantie! O părere? Multumesc!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri