Jump to content
mmneg

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc

Recommended Posts

F l o r i n

Decat sa se chinuie cu un redresor care nu este ok, mai bine cumpara unul, la un pret decent...nu trebuie scump si isi face treaba cu el. La 11v constant, nu e ce trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dionescux

11v nu e ok la redresor, indiferent de etapa incarcarii in care se afla. Ceva nu functioneaza bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristi 78
Posted (edited)
On 3/26/2020 at 12:20 PM, lupo_bv said:

Eu cred că o să facă treabă, doar că trebuie să aibă răbdare. Un acumulator descărcat se încarcă în trei etape (pe un redresor normal, alea inteligente au mai multe etape). În prima etapă, de încărcare masivă, curentul este constant iar tensiunea creşte până la valoarea nominală (asta se întâmplă într-un timp mai lung sau mai scurt în funcţie de cât poate redresorul să debiteze). În a doua etapă, de absorţie, tensiunea rămâne constantă iar curentul începe să scadă. În a treia etapă, de menţinere, curentul scade destul de mult şi rămâne constant, iar tensiunea scade puţin (13-13,8V)şi rămâne constantă. La un redresor normal fără reglaje automate chestiile astea trebuie supravegheate şi intervenit pentru a nu duce la deteriorarea acumulatorului, mai ales la cele fără întreţinere la care nu se pot scoate capacele şi care pot exploda dacă tensiunea creşte prea mult.

Deci atenţie la încărcătorul manual în etapa a 2-a. Dacă nu se scade progresiv curentul astfel încât tensiunea să rămână constantă undeva pe la14,3V acumulatorul se va sulfata permanent.

Nu stiu daca sunt etape sau nu, la cele clasice, dar la inceput redresorul incarca cu amperajul maxim, iar pe masura ce se incarca acumulatorul, va scade intensitatea curentului pana la 0.5 -0.1 A. In schimb tensiunea la borne nu are cum sa scada, ea va creste, de aceea trebuie urmarita, ca sa nu depasesti 16V.. Cei care aveti redresoare clasice, le puteti monta un modul de control ca cel din imagine, care poate fi reglat sa decupleze cand se atinge tensiunea dorita.

Daca Rombat-ul respectiv a stat pe redresor o perioada si nu trece de 11V, atunci e posibil ca una dintre celule sa fie in scurt. Ar trebui verificat si redresorul neconectat sa vada cu ce tensiune incarca.

Ps: noi ne dam cu parerea, dar nu stim ce s-a intamplat exact. Cel mai probabil a uitat vreun consumator pornit si a descarcat bateria, apoi a pus-o pe redresor si a lasat-o acolo peste noapte fara sa urmareasca incarcarea, si foarte posibil ca tensiunea sa fi depasit 16-17V. 

292.JPG

Edited by Cristi 78

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv
15 minutes ago, Cristi 78 said:

In schimb tensiunea la borne nu are cum sa scada, ea va creste, de aceea trebuie urmarita, ca sa nu depasesti 16V..

Ai dreptate, dar m-am exprimat eu puţin cam confuz. De asta am adăugat că la un redresor clasic trebuie făcută chestia asta manual adică în fiecare etapă trebuie intervenit asupra reglajelor redresorului astfel încât tensiunea să nu atingă valori periculoase pentru acumulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aysmen

Buna seara, despre bateriile Foton ce părere aveți?am înțeles ca sunt Romanesti.

Dar despre cele ZAP?

Mulțumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kervoort

Salutare,

Am schimbat bateria masinii cu cea din pozele atasate. Operatiunea s-a facut in service autorizat unde au si codat-o.  Pare ok codata din cele spuse de OBDeleven ? Datele au fost preluate doar cu contactul pus ( motorul nu era pornit ). Multumesc ! 

IMG-20200419-WA0000s.png

Screenshot_20200418-164421_OBDeleven.png

Screenshot_20200418-164512_OBDeleven.png

Screenshot_20200418-164521_OBDeleven.png

Screenshot_20200418-164533_OBDeleven.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
militaru_radu

Salutare, 

Am nevoie de o recomandare pentru inlocuirea urgenta a bateriei la un GOLF 7, 1.0 TSI, 85 KW. Cea cu care a venit din fabrica si pe care trebuie sa o inlocuiesc e o EXIDE EA640 / 12 V / 640 A / model 1s0 915 105 a. 

Multumesc pentru ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Exide, Varta, Banner, Mol...etc, cu aceeasi capacitate

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF
Posted (edited)

Si m-a lasat bateria (Exide..) de 59A de pe masina... :banghead: Nici macar nu a rezistat 4 ani de zile plini, in conditiile in care nu folosesc SS deloc, dar, adevarat, fac multe drumuri scurte. Am vrut sa ma duc acum la cumparaturi si mergi daca poti: luminile se aprind, bordul, radio, dar putere sa dea la motor ioc si eroare in bord de baterie. Si cealalta masina este in spatele ei, iar maine trebuia sa merg cu cineva la doctor..va trebui sa iau un Uber :( 

Trebuie sa imi iau o baterie (de data asta ceva mai puternica naibii) si sa vad cum o montez acasa singur. Ceva sfaturi speciale? Gen cat de repede tre sa misc cu swap-ul sa nu afectez/generez ceva erori ? Si orice altceva (in afara de scos minusul primul si pus la loc ultimul) ce trebuie sa stiu/fac ? :blink:

Edited by CristiALF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doomy

Pentru a ta cu Start Stop mai mult ca sigur ai si BMS pe masina , caz in care trebuie sa codezi noua baterie montata.  

Poti sa te orientezi catre o echipa mobila de instlare / codare  .  Iti las pe privat un exemplu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Pfoiii de capul meu, acum pentru o baterie tre sa chem si pe unii sa o codeze ?? Mor...:banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites
vdragos

Cred ca mai intai ar trebui sa incerci sa o redresezi ... desi din ce citesc pe forumuri, AGM sa treaca de 4 ani mai rar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF
Posted (edited)

Este EFB, nu AGM. Nu vreau sa o pun pe redresor, nu ma complic aiurea, si-a mancat malaiul.

Edited by CristiALF

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n
28 minutes ago, CristiALF said:

Pfoiii de capul meu, acum pentru o baterie tre sa chem si pe unii sa o codeze ?? Mor...:banghead:

Dacă montezi de aceeași capacitate, poti merge linisit. Din 2005 de când a apărut A6 C6 și la vw după 2010, cele cu start stop, trebuie codate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Poti sa o pui pe redresor si sa o incarci cat sa poti sa-ti faci treaba cu ea maine dar tot trebuie schimbata. EFB sau AGM cam 3-4 este durata normala de viata, aparent, cea de la Leon-ul meu (tot EFB) a murit la 3.5 ani.

O scurta cautare pe Google iti va oferi o groaza de firme care comercializeaza baterii auto, multe cu montaj la domiciliu (e vreo 50 de lei in plus) si cam esti nevoit sa chemi asa pentru ca fara montaj, codare, masuratori nu cred/ nu stiu daca iti vor oferi garantie la baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF
Posted (edited)

Am vorbit cu cei de la bateriiauto si maine imi aduc acasa un Banner, vin ei o monteaza, codeaza, garantie, o iau pe cea veche, tot. Bune astfel de servicii, foarte utile!

@Rave: exact! Asta am si facut, vezi postul asta :) 

Edited by CristiALF
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
stamir
Posted (edited)
1 hour ago, CristiALF said:

Si m-a lasat bateria (Exide..) de 59A de pe masina... :banghead: Nici macar nu a rezistat 4 ani de zile plini, in conditiile in care nu folosesc SS deloc, dar, adevarat, fac multe drumuri scurte. Am vrut sa ma duc acum la cumparaturi si mergi daca poti: luminile se aprind, bordul, radio, dar putere sa dea la motor ioc si eroare in bord de baterie. Si cealalta masina este in spatele ei, iar maine trebuia sa merg cu cineva la doctor..va trebui sa iau un Uber :( 

Trebuie sa imi iau o baterie (de data asta ceva mai puternica naibii) si sa vad cum o montez acasa singur. Ceva sfaturi speciale? Gen cat de repede tre sa misc cu swap-ul sa nu afectez/generez ceva erori ? Si orice altceva (in afara de scos minusul primul si pus la loc ultimul) ce trebuie sa stiu/fac ? :blink:

Ar trebui să încerci la dealer. Pe mine la GTI m-a lăsat la exact 3 ani și au schimbat-o pe garanție. Acum nu știu ce garanție ai dar merita incercat.

La GLK 220cdi am inca bateria originală, din 2012!

Edited by stamir
Typo

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Bateria e consumabil, nu stiu cum ti-au schimbat-o tie 😁 . Si iti imaginezi ca n-am cum sa duc masina la VW decat pe platforma, deci timp si bani..ce rost are?! 🤷🏻‍♂️ Dau maine dim 600 lei si aia e, 3-4 ani stau linistit. Next time poate o schimb la 3-3.5 ani, sa fiu aigur ca nu ma lasa cine stie pe unde. Acum a fost acasa, am avut noroc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
tetea

Destul de ciudat, asa deodată, fără nici un semn înainte? Ai cumva vreun consumator?

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Exact: asa deodata, fara nimic inainte si fara nici un consumator. Asa pica mai toate am inteles - deodata.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
acidone77

Te inteleg, si pe mine m a lasat odata bateria acum cativa ani in dimineata zilei de 24 decembrie... :) si pe vremea aia nu erau firme cu livrari de baterii la domiciliu.

Banner, e o marca ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Da, e foarte ok. As fi luat Moll daca aveau pe stoc, e mai buna, dar nu era.. Banner insa doar seria Running Bull sau Power Bull. De la Varta doar seria Silver sunt bune, restul (aveau Blue) nu merita. 

Bineinteles insa ca daca iti planifici sa o schimbi oricum la 3 ani de zile, zic eu ca oricare (chiar si Varta Blue sau Exide) isi vor face treaba foarte bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
laur_vd

M-am gandit sa rasfoiesc cateva pagini...nu peste mult timp ar trebui sa inlocuiesc bateria originala. Are aproape 9 ani. Este Varta ca origine. Dar citind ...am peste un termen "codata". Bateria trebuie "codata" . Cum adica? Nu am auzit de asa ceva. Nu pot sa o inlocuiesc pur si simplu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n
12 hours ago, F l o r i n said:

Dacă montezi de aceeași capacitate, poti merge linisit. Din 2005 de când a apărut A6 C6 și la vw după 2010, cele cu start stop, trebuie codate.

citește un pic mai sus....

Mai departe, avem topicul legate de procedura codare baterie, se face cu vcds

Share this post


Link to post
Share on other sites
laur_vd
Posted (edited)

Multumesc. Am inteles, doar cele cu start-stop.

Edited by laur_vd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri