Jump to content
mmneg

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc

Recommended Posts

mmneg

Salut!

Golful meu are bateria originala cu care a venit din fabrica de acum 4 ani si de curand bateria a inceput sa dea semne de oboseala. Cand am vrut sa o schimb, personal, SURPRIZA!! :D :!: :?: Cum sa desfaci acea tabla de deasupra bateriei :?: Iar ca totul sa fie complet, dupa aceea cum faci cu toata cutiuta aia plina de fire inclusiv tabla aferenta, sa o misti ori vertical , ori sa o scoti de acolo avand in vedere ca acele fire sunt destul de tepene si se duc pe un canal de cablu? :33: Plus ca nu am putut vedea ce baterie este si ce putere are.

Avand in vedere ca am si amplificare pe masina noaptea cam palpaie farurile... si [off topic cred] imi varia destul de violent turatia la ralanti si initial am crezut ca nu incaraca bine alternatorul dar s-a dovedit ca era de vina benzina de la mol sau de la petrom. Stiu ca nici la shell nu este grozava dar am bagat de la ala de pe panduri si variatia turatiei la ralanti a disparut. Si acum daca tot e off topic : daca pe cureaua de transmisie au aparut mici crapaturi (cred ca a obosit cauciucul) inseamna ca trebuie sa o schimb? :D

stiu ca o sa-mi raspundeti foarte curand asa ca multumesc baieti :bere:

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

Inlocuirea bateriei

1. Se deconecteaza bateria: mai intai borna negativa, apoi cea pozitiva.

2. Se scoate cutia cu sigurante (are doua cleme)

3. Se scoate capacul din spatele farului, prin inlaturarea celor doua suruburi

4. Se scoate placa ce sustinea cutia cu sigurante, prin actionarea celor doua cleme laterale (la extremitatile bateriei)

4a. Daca este montata, camasa izolatoare din jurul bateriei se desface si se inlatura

5. Se desurubeaza surubul de la baza bateriei

6. Se inlatura brida metalica ce era stransa prin surubul desfacut anterior

7. Se scoate bateria

Montarea se realizeaza prin urmarea in ordine inversa a pasilor de mai sus.

Cureaua de distributie

Eu iti recomand sa o schimbi cat se poate de urgent. Te poate costa 1 milion - 1 milion si ceva, insa pagubele in cazul ruperii ei sunt incomparabil mai mari.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmneg

Recomandari la baterii?

Share this post


Link to post
Share on other sites
eugend

curele bune sunt contiTech sau Dayco (pirelli) care poti sa le cumperi cam de oriunde de prin oras.

Batere eu mi-am luat acum 2 ani un bosch silver 74A/h si sunt super multumit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

exact cu bateria ce zice si eugen. trebuie sa ai peste 70A/h (72-74-75 si chiar mai sus dar sa respecte dimensiunea)

... marca/model cat mai proaspat fabricat .. nu uiatata de luni de zile mutata din soare in umbra. Mai toate autohtone (DA sunt si ele bune) sau straine au garantie buna acum ... adica ti-o inlocuieste daca da rateu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BogMW
... Mai toate autohtone (DA sunt si ele bune) ....

Hehe, eu nu m-as hazarda la asemenea afirmatii :salut: , daca tu ai avut una romaneasca OK inseamna doar ca ai avut bafta. In primul rand cele autohtone nu sunt in parametrii, la multe grade sub zero pe un diesel o sa dea chix cu brio :12: Si care-i distractia sa te tot plimbi cu ea la garantie?

Cu vechimea bateriei ai perfecta dreptate, si un bosch silver depozitat mai mult de 1an poate fi deja dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

eu am avut CARANDA (romaneasca). Am auzit ca si ROMBAT sunt bune. Altele RO mai sunt dar nu cunosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris

Eu am avut baterie VARTA (asa mi-a venit pe masina) si am fost foarte multumit de ea , tinand cont ca am statie si subwoofer, ma tinut 3 ani, si am schimbat-o tot cu VARTA (garantie 3 ani) :(

Cureua de distibutie am schimbat-o la 90.000 si ma costat 300$ cu toate rolele + manopera :salut: cureaua DAICO (pirelli)

Share this post


Link to post
Share on other sites
strepSils

Salutare.

Vad ca nu s-a discutat nicaieri pe forum tema asta. Am nevoie de niste sfaturi. Nu in ceea ce priveste capacitatea, adik nu musai ci mai degraba firma producatoare. La motorizarea mea zic ca imi e de ajuns ~60mAh cu ceva mai multi Ah(4-600) la pornire k sa nu am probleme. Pe forum.softpedia am vazut un topic si un angajat al unui service a zis asha:

quote/"va pot spune ca BOSCH sunt baterii varza, care mai mult de un an cu mult noroc tin. Recomand, din proprie experienta, un STECO, FULMEN, ROMBAT, CYCLON. Din astea schimb aproape zilnic, asta recomand si la clienti si cam toti sunt multumiti."/end quote si ash mai adauga eu VARTA.

Nu neg ce zice ca nu conosc dar vreau sa mai aud si alte pareri.

Ce ar mai fi de dorit, sunt modele care nu necesita intretinere (adik de completat cu apa distilata, sa).

Astept pareri.

Multam,

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender

Stai putin sa lamurim problema:

Cu un acumulator cu capacitatea de "~60mAh" nu o sa pornesti nici-o masina de jucarie daramite ditamai bolidul!

La pornire bateria livreaza curent (adica I, care in sistemul international de unitati se masoara in Amperi, adica A), nu curent ora - Ah "ceva mai multi Ah(4-600)".

Cred ca o baterie cu capacitatea de 60-65Ah este suficienta pentru masina ta.

Modelele ce nu necesita intretinere sunt cele cu asa numitul "ochi magic". Acesta arata la culoarea verde ca bateria de acumulatori este OK.

Eu ecomand din experienta Varta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
strepSils

:lol: multumesc pentru corectari ender. oare la ce ma gadeam cand am scris mili?

Share this post


Link to post
Share on other sites
BogMW

Eu iti recomand tot Varta si adaug Bosch Silver.

Cu Bosch Silver am avut urmatoarea experienta: pt un diesel mare pe care l-am avut am cumparat un B.S. de 100Ah care m-a tinut exact 2 saptmani, l-am schimbat in garantie cu unul mai tanar de-un an (acumulatorul initial avea 1,5ani de la data fabr.) si-am dat masina cu Bosch-ul respectiv dupa vreo 2 ani fara probleme. Am mai avut si TOOPLA sau asa ceva cehesti (parca licentza Bosch) - no problem la testul de -15C iarna BV pe diesel.

Bog

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

eu am STECO acum. E frantuzeasca. Schimbata in vara. E de 75Ah dar de, e pe un diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eugend

eu am Bosh silver si sunt super multumit. Porneste fara probleme la -20

Share this post


Link to post
Share on other sites
mcer

Bosh Silver, avut, placut ! :ok:

Acum am Varta cu ochi magic, da' are abia cateva zile....la fel ca si husa ei (masina). :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris

Si eu merg tot cu VARTA.

BOSCH e firma buna da se fac multe "facaturi" si ai toate sansele sa te alegi cu una.

:12:

Share this post


Link to post
Share on other sites
WSN

Iti arunci banii pe fereastra cumparand un BOSCH sau o Varta.Oricum sunt facute prin Turcia,Cehia sau mai rau printr-o tara de lumea a III-a.Eu am un FULLMEN (Made in France) si merge de 2 ani impecabil.Le-am recomandat-o tuturor prietenilor si totii care au luat aceasta marca sunt ultra multumiti.Nu vreau sa le fac reclama,dar raportul calitate/pret este super.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender

to VentoCLD:

Cred ca esti primul care afirma ca Varta si Bosh sunt risipa de bani.

O Varta, nu stiu daca-i facuta sau nu la turci, a tinut pe un TDi de 110HP patru ani!

Si asta in conditiile de clima de la Cimpulung-Arges (iarna foarte lunga si temperaturi frecvente de -20grdC

Share this post


Link to post
Share on other sites
faraonu

Nu mai stiu ce marca era bateria care o aveam pe Cielo inainte dar a tinut din nov '97 ( de cand era masina) si pana in iunie 2003 si cred ca mai mergea daca nu uitam portbagajul deschis peste noapte . Era Cielo adus din Coreea asa ca bateria tot de acolo venise. Am un prieten care pe Cielo tot coreean o avea din 1995 si a schimbat-o in iarna lui 2003. Erau super .....

Acum am Varta cu ochi magic ( de 4 luni aproape ) si deocamdata nu ma pot vaita de de ea ... a pornit si asta iarna la -20 in aceleasi conditii ca si la 0-5 grade... dar e inca noua ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

Bateria coreeana cu care vine Cielo mi se pare fantastica. A mea e din 96 si merge si acum fara nici un fel de probleme. Toata iarna a pornit perfect.

Din pacate nu cred ca se gasesc de vanzare pe undeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
WSN

TO ender:

Eu nu zic ca e o risipa de bani sa cumperi un Bosch sau Varta.E risipa de bani sa le cumperi pe cele de pe piata noastra.De principiu,sunt adeptul cumpararii unui lucru bun si scump decat ieftin si prost.

In schimb,sunt foarte slabe sansele ca la noi,in minunata Romanie, sa gasesti un Bosch sau o Varta care sa fie originala.

Pe de o parte se gasesc fake-uri facute dupa cum ziceam in diverse tari iar pe de alta parte se gasesc facute sub licenta.

Gandeste-te ca orice produs pentru europa de est nu corespunde,ca si paramentrii,ca cele pt europa de vest.

De acolo si pretul : cel putin dublu,daca o iei de afara.

Sper sa nu am dreptate,dar din cate am auzit pana acum...

Intradevar,inainte de Fullmen-ul pe care il am acum pe masina, am avut un Tudor original,care a tinut din 1997 de cand am luat masina din Olanda si pana in 2002.Deci,5 ani,e mai mult decat bine.

Sa ma anunte cineva daca are vreun Bosch sau Varta facute in "comunitatea europeana" si care sa il fi tinut 5 ani (in conditii de exploatare peste mediu).

Share this post


Link to post
Share on other sites
kisslorand

Fratele meu si-a luat Bosch Silver de la Paneuro in toamna anului 2002. Iarna asta n-a mai facut fata acumulatorul, asa ca a trecut la Rombat cu Calciu si cu ochi magic. Din acela am si eu si-mi porneste masina cum nu mi-a pornit nici una cu Bosch Silver.

Uff, am vorbit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
dogarel

Am avut o varta de cand mi-am luat mashina adica din '98.A decedat in iarna asta pe la inceput.Acum am EXIDE care e super buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vially

Patronul firmei la care lucrez a luat o Varta dintr-un Carrefour (nu ma intrebati exact de care ca nu stiu) si la o luna m-a chemat pe mine la el cu voltmetrul, ca nu mai pornea masina :)), bateria dead/s-a schimbat. Asa ca m-am lamurit si Varta astea de productie recenta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
rvacaru
Nu mai stiu ce marca era bateria care o aveam pe Cielo inainte dar a tinut din nov '97 ( de cand era masina)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   2 members

    • RADany
    • mada_eim
×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri