Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Recommended Posts

Am folosit un Cyclon de 66 Ah din 1997 pana in toamna lui 2003 , la inceput vreme de vreo 3 ani pe un Oltcit apoi pe un Audi 80 cu motor 1.8 GLS apoi am trecut pe un motor 1,6 Diesel la Audi si a trebuit sa schimb in aceasta iarna bateria pe un Pilot 70 Ah Diesel , cu ochi magic care pana acum si/a facut fain treaba ..... Utilizare medie....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

dar in bucuresti? un service bun pt schimbarea distributiei? Presupun ca daca sunt buni la golfuri & skode nu e problema un seat pt ei. As incerca Metrotehnica insa as dori sa stiu si ce recomandati voi.

Link to comment
Share on other sites

trebuie sa ai peste 70A/h (72-74-75 si chiar mai sus dar sa respecte dimensiunea)

mmneg zice ca are Golf IV 1.6, deci inteleg ca e pe benzina. Ca urmare, cred ca merge si o baterie de capacitate mai mica. Eu cind aveam un opel vectra de 1800cmc i-am pus o baterie de 54 Ah. Bateria originala OPEL era de 45 Ah!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Nu are nimeni o poza cu demontatul bateriei la GOLF IV?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bateria mea incepe sa dea semne de oboseala si ma pregatesc sa o inlocuiesc pentru a nu avea surprize neplacute in cursul acestei ierni.

Ce marca ma sfatuiti sa cumpar si de ce?

Link to comment
Share on other sites

Aproape toate marcile au ajuns la o garantie de 24 luni, astfel incat diferenta o face fiabilitatea. Aceasta depinde esential de instalatia electrica a masinii. Tensiunea de incarcare sa fie reglata in plaja 13,8-14,4V, indiferent de turatia motorului si de numarul consumatorilor.

Personal iti recomand bateriile Varta-Germania, care de altfel sunt si baterii de prima dotare pentru grupul VW si pe care de altfel le importam.

Pentru un motor diesel de 1900 cm3, cred ca ar fi suficienta o capacitate de 64Ah( curent de pornire la -18C de 640A) sau de 74Ah (curent de pornire la -18C de 680A) dat fiind ca sunt realizate in aceeasi carcasa.

Link to comment
Share on other sites

Personal iti recomand bateriile Varta-Germania, care de altfel sunt si baterii de prima dotare pentru grupul VW si pe care de altfel le importam.

Subscriu la sugestia Varta... dar cine suntem "noi", care "de altfel le importam"?

Link to comment
Share on other sites

la economia nationala nu se gandeste nimeni ?

a lansat-o un premier : "fabricat in Romania "............

sau 65 % din barbati folosesc bateriile Rombat !

hai Gloria Bistrita !!

Link to comment
Share on other sites

Din experientele anterioare:

DAEWOO (cine-a fabricat-o nu stiu) - m-a tinut 2 ani si 2 saptamani (garantia era de 1 an)

BOSH - extrem de proasta, a crapat cam la 2 ani

ROMBAT - una +3 ani, alta +2 ani

asa ca pentru mine garantia + pretul dicteaza

(la majoritatea acumulatorilor garantia este 1 an doar. La Rombat garantia este 2 ani si pretul fff mic. Variantele Calciu si Pilot sunt fara intretinere)

Link to comment
Share on other sites

despre Rombat am aflat ca, in ultima vreme, cauta solutii pentru a limita durata de viata a bateriei la exact atat cat este garantia + eventual inca putin.

problema e ca nu reusesc totdeauna, sint destule probleme si cu bateriile astea.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, sunt prea bune ?

Hai sa fim seriosi....

Oricum fac baterii f bune la banii aia.

Link to comment
Share on other sites

Tatal meu are bateria originala Delkor pe Cielo din decembrie 1995.

Pacat ca nu gasesc si eu una :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

eu am STECO (franta). Am avut VARTA pe masina de la nemti, dupa 2 ani am pus CARANDA si de aprox. 9-10 luni am STECO. Nu am probleme cu asta deloc si o recomand. Important in cazul tau (TDI) sa cumperi cu suficienti Ah.

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut Varta (care a venit cu masina) 5 ani si acum am trecut pe Exide.

Link to comment
Share on other sites

Luna asta, bateria mea a facut 5 ani. Este baterie Delphi (aceiasi care fac si sisteme de injectie), care vine ca si OEM la Renault, de 65Ah. Saptamana trecuta la -4 grade nu a mai vrut sa coopereze. Asa ca am cumparat din Metro o baterie Fulmen de 65Ah cu ~1.700.000 garantie 24 luni. Daca as fi gasit Delphi, as fi luat tot Delphi...

Fulmen am mai avut pe Clio si mai demult pe Dacia si a fost OK. Am mai avut Topla de 50Ah pe Dacia, Hankook de 150Ah pe tractor, si un Bosch de 150Ah actualmente pe tractor. Toate astea au tinut aprox 4-5 ani.

Pe Dacia am avut un Acumulatorul Bucuresti de 66Ah mort dupa 1.7 ani, garantia era de 1.5 ani. Am acordat o a doua sansa programului "Fabricat in Romania" si am luat un Rombat Magma de 150Ah pentru tractor. Garantie 1.5 ani. A murit la exact 1.6 ani, dar de noua nu avea viata in ea. Le-a reusit trucul...:-)) .

Am mai vazut baterii de 66Ah Varta-2.150.000, Steco-2.050.000, Bosch- 2.500.000 lei, Fulmen 1.700.000, Rombat de la 1.400.000 in sus. Si pe la 1.5 milioane erau Monbat(Bulgaria), AutoPart(???) si alte nume mai putin sonore.

Eu m-am dus pe Fulmen, dar nu mai sunt facute in Franta ci in Polonia la fabrica Exide. Bosch mi se pare cam scump, Steco si Varta ar fi alegerile OK pret/calitate. Fulmenul pe care il am nu pot sa-l clasific nici bun nici rau, pentru ca inca sta in portbagaj, ca actuala baterie nu a mai facut figuri...astept frigul.

Link to comment
Share on other sites

eu am avut pe passat-ul 1,6 diesel urmatoarele baterii:

varta 74 Ah-6ani - 1990 - 1996

walker -70 ah- 2 ani - 1996 - 1998

fulmen 74 Ah - 1.5 ani - 1998 iarna - 2000 f proasta

rombat pilot 74 Ah- 4 ani - 2000 - 2004 dar acum am vandut-o

sincer daca as lua baterie as optaa pt rombat pilot sau calciu

la banii la care o achizitionez calitatea e excelenta.

daca uleiul e bun, electromotorul e bun si bujiile sunt bune nu o sa ai probleme 3-4 ani. garantat.

tatal meu are rombat, pe dacie e drept, de 6 ani, si mai merge inca sper si iarna asta

pe felicia 1.3 mpi a socrului meu am luat acum tot un rombat calciu, de 55

a tinut cea originala, din 1999 pana acum - 5 ani.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pentru cei ce vor sa afle ce acumulatori se potrivesc pe masinile lor le recomand urmatorul link

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

pt ca sunt rombaturile pe care scrie diesel am o curiozitate. ce avantaje sau dezavantaje poti avea daca pui pe un motor pe benzina acumulator diesel?

dar invers? cred ca majoritatea cu masini diesel tin cont doar de Ah. dar pornirea difera? incarcarea? sau durata de viata e afectata?

Link to comment
Share on other sites

@lautrec - Buna intrebare... stie cineva sa dea un raspuns documentat?

Din propria experienta - confirmata si de parerile altora - recomand in ordine descrescatoare VARTA (f. bune), ROMBAT (raport pret-calitate OK), BOSCH (proaste). Am auzit si de Steco cum ca ar fi bune dar si scumputze (?).

Link to comment
Share on other sites

Acumulatoarele pe care scrie diesel sunt ceva mai scumpe. Ele ofera un curent mult mai mare la pornire, curent de care are nevoie un motor diesel (la diesel raportul de compresie este de 18-22, iar la benzina raportul de compresie este de 7-11). Deci din start este clar ca pentru a crea o presiune mai mare in cilindri este nevoie de o putere mai mare si chiar o turatie mai mare.

Nu este absolut nici o problema daca puneti baterie diesel pe motor cu benzina. Numai ca nu va va tine mai mult pentru ca in 4-5 ani pica amandoua (si cea normala si cea pt diesel), chiar daca nu sunt atat de solicitate. Cele pt diesel va vor oferi un curent de pornire mai mare, deci o putere mai mare. Daca electromotorul are nevoie de 200Ah pt pornire, el nu va consuma 250 Ah, ci tot 200 Ah. Deci nu este neaparat necesara o baterie de capacitate mai mare, decat daca electromotorul este uzat, periile sunt duse, lagarele sunt uzate, etc.

Bateriile se vor incarca la fel, daca sunt de amperaj relativ apropiat, adica, daca cea normala este de 44 Ah, si cea diesel de 66 Ah e OK, dar daca cea diesel e de 120Ah, nu se mai poate incarca la fel, trebuie schimbat alternatorul, pt ca nu va putea furniza curentul necesar incarcarii.

Sper ca nu am batut campii aiurea si am fost inteles.

Link to comment
Share on other sites

Despre bateria normala pe motorul diesel.

Daca electromotorul are nevoie de 600 Ah pt pornire, si eu pun o baterie ce poate oferi 500Ah la pornire, atunci aceasta se va deteriora rapid, dar mai poti avea si surpriza ca motorul sa nu porneasca deoarece electromotrul nu atinge turatia minima de pornire (mai ales iarna).

Pe o baterie scrie, de ex 66Ah - 580A

Aceasta inseamna ca bateria are capacitatea de 66Ah, adica poate furniza 66A timp de 1 ora, iar 580 A inseamna ca poate furniza la pornire, in timp scurt (1-10 secunde) un curent de 580A. Deci poate furniza pt timp scurt (la pornire) o putere de 12Vx580A=6960W.

Electromotorul are nevoie de o anumita putere de pornire. Bateria se alege cu aprox 30-50% mai mult, pt a putea furniza puterea necesara si daca nu este perfect incarcata.

Link to comment
Share on other sites

Curentul de pornire al unei baterii (exprimat in amperi "A"), poate fi definit dupa mai multe standarde ( DIN in Germania, SAE in USA, JIS in Japonia, EN in Europa). Standardul dupa care este definit curentul de pornire este mentionat langa acesta in paranteza. Cel mai comun standard tinde sa devina EN (norma europeana). Definirea curentilor de pornire pentru climat temperat se face la -18*C, pe baterii complet incarcate astfel:

1) conform EN curentul de pornire este acel curent care-mi descarca bateria astfel incat dupa 10 secunde, valoarea tensiunii la bornele bateriei sa fie > 7,5V.

2) conform DIN, conditia este ca valoarea tensiunii la bornele bateriei sa fie > 9,0V, dupa 30 secunde.

Acest lucru permite definirea unor curenti mult mai mari dupa EN decat dupa DIN.

Exemplu: bateria de 74 Ah are disponibil un curent de 680 A dupa EN sau de 400 A dupa DIN.

Intre curentii definiti dupa diverse standarde exista si niste relatii matematice a.i. citind un curent pe o baterie sa pot afla valoarea acestuia dupa alt standard.

Daca nu am fost suficient de clar pot reveni punctual.

Link to comment
Share on other sites

In urma unei discutii interesante cu 2 persoane de la o firma de garantii de acumulatori, am aflat urmatoarele:

1). Se recomanda ca puterea acumulatorului sa fie mai mare cu pana 30% decat a celui aflat in dotare din fabrica OEM (cele din dotare fiind de o calitate superioara celor ce se comercializeaza la noi).

2). Bosch sunt proaste (nu recomanda), Varta nu mai sunt ceea ce au fost (nu se mai fabrica in Germania, ci in Slovenia sau Cehia) si Rombat nu intra in discutie (sunt ieftine dar si tin putin).

Pana la urma mi-am cumparat Steco Long Life (un model nou aparut pe piata) de 70A si curent de pornire de 700A (pret 2.6 mil). Am ales Steco deoarece are curentul de pornire mare, aceasta ajutand la pornire iarna cand performantele acumulatorului scad datorita temperaturii, precum si forta necesara rotirii demarorului este mai mare (detalii).

Sper ca am facut o alegere buna si recomand un acumulator mai puternic decat cel utilizat de constructor (OEM).

Link to comment
Share on other sites

@ofil - absolut corect

@cod3r - sa stii ca pe mine rombat bistrita m-a tinut pe diesel mai mult decat fulmen. Rombat-4 ani, ceea ce nu este de lasat.

Am un vecin , taximetrist, e drept, are Steco si nu l-a tinut decat 1 an. La el solicitarea e mult mai mare, dar nu justifica o astfel de comportare a bateriei. Rombat Calciu o are vecinul taximetrist de 2,5 ani si nu are probleme cu ea inca si asta e a treia iarna cu ea.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept