Jump to content
mmneg

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc

Recommended Posts

horgarban

Nu contest calitatea bateriilor aici, eu expun anumite fapte reale.

Atentie la curentul de pornire a bateriei. Asa cum a spus si ofil sunt doua norme in vigoare care exprima acest curent: DIN si EN. Cu cat curentul in norma DIN este mai mare cu ata este mai bine. DAca acest curent este exprimat numai in norma EN, el este mult mai mic in norma DIN. In UE se merge acum din ce in ce mai mult pe EN. Dar in Germania se merge in majoritate pe DIN (e normal, sunt standardele lor). Explicatiile sunt date f bine de ofil. Chestia cu 30% peste cel din fabrica nu este reala. Nu cred ca o baterie rombat ce echipeaza o masina din fabrica este mai bunaca o baterie rombat de la magazin (nu orice magazin evident). Este bine sa va feriti de supermarket-uri, deoarece stauf mult pe la ei prin depozite. Cel mai bine este direct de la importator sau de la cei ce ofera si garantia, pt ca de obicei (nu este o regula), le au "proaspete".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cato

Salut!

Azi dimineata la -18 grade masina n-a mai vrut sa porneasca. Dupa 2/3 chei bateria a murit. :D

Stie careva ce marca sunt bateriile montate din fabrica pe VW Golf IV TDI VAR. (model 99). Stiu ca sunt putine sanse sa fie cea originala, dar sunt totusi curios!

Are rost sa pun redresorul pt. reincarcare? Dupa o astfel de operatie pot spera ca o sa ma mai tina o vreme sau este doar o "frectie la un picior de lemn"?

Sau banii jos si una noua?

Pt. una noua stie cineva care sunt dimensiunile astfel incat sa nu existe probleme la montare? Bateria trebuie sa aiba min. 70/72 Ah?

P.S.1 In incercarile mele de a o porni am auzit un "huruit" prin bord si am constatat ca s-au resetat cam toate pe acolo, iar "martorii" dansau pe ecrane.

E normal?

P.S.2 Am incercat sa iau curent de la o alta masina, dar tot n-am reusit s-o pornesc. Why me?!!

Martorul de la baterie e normal sa ramana aprins pana cand porneste motorul sau nu? La mine nu s-a stins niciodata dupa ce puneam contactul ci numai dupa ce porneam motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cato

Ups!

Edited by Cato

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cato

Am rezolvat-o si pe asta. Cum?

Mi-am luat o baterie Topla 72Ah/760En (sau 450DIN)/12V= 2,4 mil. lei

24 luni garantie si cca. 5 ani durata de functionare - asta ramane de vazut!!!

(Demontatul/montatul mi-a luat vreo 30 min., dar a facut cat 2 ore tinand cont de faptul ca erau "numai" - 14 grade la......... umbra!)

Vechea baterie Varta 70Ah/570En era totusi cea originala fiindca era fabricata in

15/99 (adica sapt. 15 din anul 1999), iar masina a iesit din fabrica in mai 1999.

Si o intrebare - Stie cineva care este valoarea curentului de pornire de care are nevoie un Golf IV Var. TDI sau ce caracteristici are electromotorul??

Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cato

Salut!

Dupa ce mi-am schimbat bateria ( acum 2 saptamani ) am constatat ca de fiecare data cand pun/iau contactul se aude un zgomot vreo 2/3 secunde. Zgomotul seamana cu cel facut de un motoras pus in functiune.

Parca inainte, cu vechea baterie, acest zgomot nu se auzea.

Aveti vreo parere?

Trebuie setat/resetat ceva dupa ce se schimba bateria?

Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Nu trebuie setat/resetat nimic dupa ce schimbi bateria. Deschide o topica noua in aria corespunzatoare, pentru a primi pareri despre problema ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vioelectric

acum ca ti-ai luat baterie sa-ti spun parerea unuia care face garantii la baterii .in primul rand nu am voie sa fac antireclama dar eu o sa-ti spun "ordinea" bateriilor cu care lucram noi: varta,ggwatt(sub licenta bosch),mombat,topla,rombat,bosch (toate sunt spaniole) si steco.eu recomand pt orice bat care nu circula mai mult de 3 zile sa luati o borna jos pt ca se descarca incet si sigur in interval de o luna pe acest frig si pe deasupra o sa inghete acidul motiv pt care va respinge la garantie .acidul ingheata la dens 1,15 .pt cei ce nu stiu orice masina din 92 2004 are destui consumatori de memorie ecu,ceas de bord casetofon sa. si astia in garantii doar pt elem sc ci (esc) va schimba bateria restul se interpreteaza impotriva clientului(cititi cu atentie certif de garantie) vam incurajat dar asta e adevarul .salut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vioelectric

ps electromotorul ia intre 1,4 si 2,3kw in functie de frig sa.cauze eu as fi ales bateria cu cel mai mare curent de pornire (820A EN la 70Ah) si topla e bun... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nelro

CATO aceiasi chesti am patit-o si eu intr-o dimineata cu -24 de grade....la a 3 cheie nu a mai vrut sa porneasca si s-au resetat toate la bord si a inceput sa ticaie ceva la bord cand puneam contactu....

eu nu am schimbat-o inca sper sa mai tyrag de ea pana iarna viitoare

Share this post


Link to post
Share on other sites
shimano

Am o baterie Varta originala a masinii cred ca din luna 4 2002 si simt ca porneste cam greu masina, inca la prima cheie, dar un pic se fortzeaza. Asa ca am sa schimb bateria cand nu mai vrea sa porneasca.

Am studiat un pic piatza si nu stiu ce sa aleg intre Varta si Bosch.

Oricum vroiam sa va intreb pe voi pareri, printre altele si daca are cineva Rombat Tornado pe un TDI, caci m-a pus draq sa intru intr-un magazin si sa intreb ca a inceput ala sa ma imbarlige ca sunt cu tehnologie germana si sunt bune, tin pe un diesel 3-4 ani ca una si alta si sunt doar 1,8mil.

Astept niste pareri, sugestii cu ce aveti voi. ;)

Edited by shimano

Share this post


Link to post
Share on other sites
shimano

Postul anterior era pus inainte sa citesc acest thread. Acum l-am citit si tot nu am reusit sa imi fac o parere clara despre ce sa iau. Oricum vad ca nimeni nu a mai scris de aproape un an - semn ca era cald si poate nu era nevoie sa se schimbe bateriile ;) .

Toate Cielo-urile alea cu baterii originale cred si eu ca au tinut asa mult, caci din cate stiu la un benzinar tine mai mult un acumulator ca la un diesel.

Deoarece nu intentionez sa tin mai mult de inca 2 ani masina am sa aleg cand va fi timpul un Rombat Tornado, in ciuda faptului ca 2 electricieni mi-au zis sa nu cumva sa iau Rombat.

In tot cazul ca Varta de 70Ah originala nu o sa ma tina nici o baterie sunt sigur si nu mai stiu care zicea sa iei baterie cu 30% mai puternica decat cea originala. Dar eu nu cred sa existe baterie de 91Ah (70Ahx30%) care sa intre intr-un golf 4. Am sa sun si la dealer-ul VW din Mures sa vad ce baterii au iei de vanzare - poate poate au ceva Varta originale ca alea din fabrica la niste preturi mari de tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Pot sa-ti confirm si eu ca Rombat face baterii foarte bune, intr-adevar tehnologia si materia prima este importata din Austria, iar garantia este acum de 24 luni.

Atentie de unde cumperi bateria, fereste-te de super-oferte la colt de strada sau magazine obscure , si niciodata sa nu cumperi o baterie Rombat infoliata, pt ca Rombat nu trage bateriile in tzipla! Unde vedeti asa ceva, feriti-va ca de dracu, ca-s baterii vechi, obosite si dikisite apoi de unii comercianti bruneti (mare atentie celor care trec prin Bistrita, afacerea este la ea acasa, si la propriu, si la figurat).

Share this post


Link to post
Share on other sites
georgem
Pot sa-ti confirm si eu ca Rombat face baterii foarte bune, intr-adevar tehnologia si materia prima este importata din Austria, iar garantia este acum de 24 luni.

Eu am avut baterie Rombat cu calciu, 2 ani garantie, si m-a tinut 2 ani si cateva saptamani. Din cand in cand trebuia sa o pun la redresor, mai ales iarna.

Acum am Bosch Silver si e cu totul altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
boby_77

Buna la toti,

Si la mine bateria da semne de oboseala de la inceputul frigului si am fost la electrician si mi-a spus ca bateria este slabita.

Deci, intrebarea mea este in special pentru cei din Timisoara si anume, unde se pot gasi baterii Varta sau Bosch despre care se stie ca nu sunt foarte vechi si sunt facute Europa Occidentala.

Mersi mult,

Boby.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Bosch se face oriunde, numai in Europa Occidentala nu...

Eventual daca consideri Cehia "Europa Occidentala", caci Bosch si-a luat toate jucariile din Germania si s-a mutat in Cehia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
boby_77
Bosch se face oriunde, numai in Europa Occidentala nu...

Eventual daca consideri Cehia "Europa Occidentala", caci Bosch si-a luat toate jucariile din Germania si s-a mutat in Cehia.

<{POST_SNAPBACK}>

Interesant, nu am stiut; probabil asa se va intampla si cu alte firme.

Atunci intrebarea ramane valabila pentru VARTA(sper cel putin :unsure: )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rodeo

Si bateria cu care a venit Dacia parintilor mei a tinut 8 ani, si era un Acumulatorul de 55Ah. Deci nu numai la Cielo se intampla... Spun se intampla fiindca asta a fost in 1982, toate bateriile romanesti luate de atunci au fost mai degraba proaste si greu au depasit 2-3 ani de exploatare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban

Ca sa dau peste cap firmele straine - eu am avut pe vechea masina (B2, 1982, 1.6D) un Rombat - a tinut 4 ani la mine si nu mai stiu la noul proprietar.

Am avut ceva experiente proaste cu baterii de "firma" - Fulmen - fix 2 ani si 2 luni, si o Varta - 2 ani si 6 luni. E drept, era perioada aceea, cand tot ce zbura se manca. Acum ce sa zic, un Bosch Silver, un Rombat - e la jumatate de pret totusi si cred ca merita atentie si acest aspect. iau un Bosch si matine 4 ani si la aceeasi bani iau 2 Rombat care ma tin 7 ani, hai sa nu zic dublu. Parerea mea e ca merita sa incerci.

Utilizatorii mai lauda si Delphi. Eu nu am folosit. Dar unul din baietii de pe forum are pe Diesel de 4 ani. Si nu da inca semne ca ar fi decedat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

Cred ca la mine se refera Horatiu. Am un Delphi din Ianuari 2002 adica 3 ani si 10 luni - aproape 4 ani. Insa da semne de oboseala adica s-a descarcat de 2 ori in mod curios: lasat faruri circa 20 minute aprinse si altadata radio (fara CD!) si ventilator vreo ora. Unora li se poate parea ca e normal, mie nu. E totusi o baterie de 72Ah nu 55Ah. Ce ma dispera e ca nimeni care a vazut-o nu stie cum se poate desface. Are un capac deasupra elementilor dar nu vrea sa se desfaca nici batut. Pur si simplu cu nimic. Stie cineva un loc in care sa desfaca asemenea baterii?

Share this post


Link to post
Share on other sites
DragosR
Cred ca la mine se refera Horatiu. Am un Delphi din Ianuari 2002 adica 3 ani si 10 luni - aproape 4 ani. Insa da semne de oboseala adica s-a descarcat de 2 ori in mod curios: lasat faruri circa 20 minute aprinse si altadata radio (fara CD!) si ventilator vreo ora. Unora li se poate parea ca e normal, mie nu. E totusi o baterie de 72Ah nu 55Ah. Ce ma dispera e ca nimeni care a vazut-o nu stie cum se poate desface. Are un capac deasupra elementilor dar nu vrea sa se desfaca nici batut. Pur si simplu cu nimic. Stie cineva un loc in care sa desfaca asemenea baterii?

<{POST_SNAPBACK}>

O fi intepenit sau poate e capsulata si nu ai ce sa ii faci

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

Si daca e capsulata de ce sa nu am ce sa ii fac??!! ca pe ea scrie ca degaja hidrogen uneori asa ca nu e total etansata fata de exterior..

Share this post


Link to post
Share on other sites
DragosR
Si daca e capsulata de ce sa nu am ce sa ii fac??!! ca pe ea scrie ca degaja hidrogen uneori asa ca nu e total etansata fata de exterior..

<{POST_SNAPBACK}>

din ce stiu eu cind e capsulata nu prea ai ce sa ii faci , e o baterie fara intretinere (cum erau alea la daewoo cu oki verde) si hidrogenul ala poate e degajat prin ceva supape.... cine stie din ce sint formati elementii aia....

Delphi Freedom® Batteries feature a complete range of group sizes to fit almost every vehicle. In fact, they are so reliable and durable, you’ll find them in one out of every four new vehicles built in North America. Delphi Freedom Batteries are sealed for life, totally maintenance-free, and more resistant to high underhood temperature than competing batteries. Delphi Freedom Batteries are available for automobiles and light trucks, as well as heavy trucks, busses, lawn and garden, and marine applications.

Antimony-Free Plates

Absolutely maintenance free

Wrought Grids

Corrosion-resistant for longer life

Polypropylene Reinforced Case

Resists shocks without adding weight

Mechanically Welded Plates

Designed to enhance vibration resistance

Calcium/Calcium Technology

Increased shelf life

Built-in Hydrometer

Instantly notifies you of the state of the battery charge

Envelope Separators

Protects against short-circuits, which can decrease the life of the battery

nu mai e buna la schimb pentru discount de 10% la achizitia uneia noi.

Ia Caranda, e buna si ieftina, si beneficiezi de control al instalatiei electrice ca sa stii cum stai(altfel nu primesti garantia)

Edited by Evergreen

Share this post


Link to post
Share on other sites
danubius

Bosch sunt fabricate dupa cum urmeaza:

1 Bosch silver - in Spania

2 Bosch silver plus(cele argintii) - in franta

asta conform cu cele scrise pe ele.

parerea mea...la bosch platiti bani buni pe nume!

si am mai auzit si din surse oficiale dar underground ca componentele bateriei bosch (carcasa, elementi,etc) sunt fabricate de VARTA si asamblate de bosch la locatiile de mai sus.

in plus VARTA are pret mai mic decat BOSCH, si echipeaza masinile VW din fabrica din cate am intales.(a mea are varta OEM care difera numai prin culoare carcasa si cod de cele de pe piata)

in timisoara VARTA se comercializeaza prin magazinele care colaboreaza cu autonet care am intales ca le importa.unul din magazine e auto ovarom de pe str. miresei unde am lucrat pana acum vreo 4 luni si avea preturi bune...(nu le fac reclama ca oricum am plecat cu gust amar...dar acolo stiu ca sunt baterii VARTA)

Share this post


Link to post
Share on other sites
istef

Se pare ca bateria mea in curand isi va da duhul. M-am uitat pe baterie si este o Varta 61Ah - 540A (EN), adica cea originala, din cate mi se pare mie. Masina este cea din semnatura. Ce baterie imi recomandati sa pun, in special cati amperi? Cred ca la marca voi alege Varta sau Bosch. Este recomandat sa pun una cu amperaj mai mare? As fi interesat si de puterea generata de alternator. Cum se poate afla? Scrie pe el pe undeva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
shimano

Parerea mea: Varta. Din pacate cum zic si baietii nici Varta si nici Bosch nu cred ca sunt originale. Oricum ai noroc cu benzinaru' ca nu are nevoie de mult curent la pornire. Mai mare nu cred sa iti trebuiasca fiindca eu la 90CP diesel am 70Ah Varta, care e cam obosita saraca, dar sper sa mai mearga un pic. Oricum cica poate sa fie bateria lu' peste, caci ca si cea de pe masina nu mai tine nici una.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri