Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Despre bateriile ZAP am avut o parere buna erau bune la inceputurile lor. Am avut pe masina ZAP si s-a pus in scurtcircuit

intre placi,drept urmare releu alternator a fost PA PUIU. S-a pus in scurt pentru 5 secunde sa zic timp suficient sa srice releul. La bord s-a aprins becul de baterie (5 sec.aprox.) A mai si dat afara lichid si mi-a stropit tot in jurul ei ca sa fie treaba completa. La garantie ce zic ?! Ca la romani a dat-o din vals in tango ca ar fi buna si ca nu are nimic.

Si ca sa nu dau vina pe releul de tensiune a mai patit-o si un amic.Concluzia finala e ZAP in nici un caz nu mai cumpar.

Ca recomandare daca e posibilitaea, orice marca de baterie adusa de afara e buna pentru ca sunt testate inainte de a fi puse in vanzare binenteles cu parametrii necesari pentru masina pe care o montezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

incepe sa ma lase bateria .. e cea originala pe masina cred ca ar fi si timpu .. nu stiu ce baterie sa iau .. ce imi recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am fost si mi-am cumparat baterie ... am ales bosch silver 80ah .. pret 450 ron ..2 ani garantie.. bateria originala a tinut 7 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Skoda Octavia 2/2006 - deci de 2 ani jumate .. bateria stock m-a mai lasat o data iarna trecuta, dupa ce masina a stat la minus 20 o saptamana nefolosita - mi s-a parut normal .. dar acum primavara/vara dupa doua saptamani a pierdut din nou tot curentul si cred ca nu mai are sanse, desi s-ar putea sa se fi evaporat din apa distilata si am doua optiuni:

1-sa incerc sa completez cu apa distilata (asta daca se poate ajunge la bateriile stock care vin pe Octi2 la busoanele de pus apa distilata

2-sa-mi iau alta baterie si aici am optiuni, am fost la Metro si am vazut la 60Ah/540A EN/SAE (cum scria si pe cea de pe masina): Varta, Bosch si Fulmen, toate pe la 3,5-3,6 mil.

nu stiu:

1-daca bateria de pe Octi2 merge completata cu apa distilata (as incerca sa completez si sa o reincarc)

2-cum se scoate de pe masina bateria originala - unde este prinsa pentru ca nu se misca deloc si nu vad unde ar fi prinsa, cred ca in partea de jos unde bateria are baza aceea; am inteles ca daca iei o baterie noua trebuie sa o duci pe cea veche .. deci trebuie sa o scot s-o iau cu mine cand iau una noua;

a mai schimbat cineva bateria pe octi2? (desi nu cred) se reseteaza ceva?, mie imi este de alarma sa nu faca urat sa nu mai taca sau sa nu o mai pot configura cum este acum

merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dopurile se pot scoate.

Da, poti completa cu apa distilata, dar cel mai bine ar fi sa mergi la un centru specializat - tb masurata densitatea in fiecare element pt a-i face un diagnostic corect. Mai trebuie masurata si tensiunea in sarcina, si eventual se pot spala bacurile daca face scurt vreun element jos.

La intrebarea cu prinderea, ti-am raspuns pe celalalt topci, pe care BTW l-am inchis :blink:

Cum majoritatea bateriilor sunt fabricate de terti iar "producatorul" isi pune doar eticheta pe ele (Varta, Tudor, unele Bosch sunt fabricate de aceeasi fabrica) nu conteaza atat marca cat conteaza parametrii bateriei. As merge pe una cu Ca sau Ag si curent maxim la pornire. De asemenea, NU as cumpara din magazine universale - pt 2 motive:

1. Nu vrei o baterie care a stat mult in stoc - te poti uita la data fabricatiei (macar a bacului de plastic ca sa-ti faci o idee)

2. Nu vrei o baterie care a fost trantita... nu spun ca neaparat toate sunt lovite, dar in mod sigur unele sunt - am vazut un nene care aproape ca a scapat-o pe jos la Carrefour.

Ideal ar fi sa gasesti undeva o oferta. Personal, am avut Zap si am fost OK cu ea. Si de Rombat am auzit de bine. FWIW, daca nu sunt fabricate la noi, sunt fabricate in Malaesia, China sau alte tari dezvoltate unde normele de mediu sunt permisive cu poluarea cu Pb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns - pentru completare cu apa distilata trebuie sa o scot si sa o duc la un centru, este unul Caranda, oare ma ajuta cu asta sau imi spun ca e dusa ca sa-mi vanda bateriile lor? In alta parte unde sa ma duc cu ea? Eu stiu pe cineva care avea un densimetru, poate ne descurcam.

Cele din Metro cred ca se vand repede, pentru ca multa lume se duce acolo pentru chestii pentru masini - anvelope, stergatoare, nu cred ca stau mult.

Dar ma uit acum pe site-ul Rombat si arata super bine si Cyclon si Tornado. Daca mi-as lua sa fie Cyclon 65,66Ah sau Tornado 70,75Ah. Se justifica sa iau mai mult decat aveam (61Ah)?

Interesant de pe site-ul Rombat - cred ca e valabil pentru toate bateriile, orice firma si oricat de "fara intretinere" ar fi:

C

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update:

Am reusit sa scot bateria de pe masina - nu a fost usor pentru ca surubul respectiv trebuie scos cu o tubulara de 13 care trebuie sa fie mai inalta decat bateria (care are 190mm) .. am incercat cu doua tubulare si nu am reusit, am mers pana la Metro si am gasit o trusa de tubulare mica dar voinica, cu parghie dublu sens si doua prelungiri + o gramada de capete tubulare - v-o recomand, este doar 36 lei

Am dezlipit abtibildul pe care scrie plus si minus pentru a avea acces la cele 6 capace de la elementele bateriei. Am avut 1 litru de apa distilata dar nu am stiut cat sa pun pentru ca mi se parea ca este destula apa acolo, adica nu ieseau elementii in afara .. am vazut ca era o mica "limba" care nu atingea electrolitul .. acela sa fie oare un semn dupa care sa te iei cat apa distilata sa adaugi? Oricum nu am pus nici 30 de ml cred pentru ca nu am vrut sa pun prea mult. "Ochiul magic" nu-mi dau seama daca este negru (baterie descarcata) sau "transparent" (nivel mic la electrolit) .. arata la fel. Dar daca s-a descarcat vara dupa 2 saptamani de stat trebuie sa fie asta cu nivelul de apa distilata.

Am pus-o la incarcat, la un redresor unguresc .. nu am stiut daca sa las capacele de la electrolit deschise un pic in timpul reincarcarii .. ma gandesc ca pentru asta exista acele orificii de aerisire .. sper sa nu redecorez bucataria la noapte. A inceput sa pape, sa scada putin curentul .. sper ca pana dimineata sa pape putin si sa se faca verde ochiul magic.

Oricum, semne sunt si pentru la iarna as lua una noua si am mai citit despre baterii si mi-as lua un Rombat Tornado de 60Ah sau o Caranda Maxima de 65Ah, oricum ma mai tine 2-3 ani si nu platesc firma - le caut pe la 250lei - eu zic ca merita.

Interesant este ca se pare ca pentru un motor diesel 1,9tdi 61Ah cat este cea originala (no-name fabricata in Cehia) nu ar fi de ajuns .. ar trebui 70-75Ah .. la VW/Audi nu este asa? Nu ca nu ar porni bateria iarna dar cred ca se duce mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update:

Bateria s-a incarcat peste noapte - adica nu mai cere curent din redresor. Problema este ca "ochiul magic" nu s-a facut verde, probabil era si a ramas transparent, adica nivelul eletrolitului este sub normal. Banuiesc ca acele "limbi" (deci nu elementii ci o chestie care vine dinspre capacul de sus al bateriei) arata nivelul, in sensul ca trebuie sa fie acoperite de electrolit. Ele erau pe afara sau unele pareau ca atingeau electrolitul.

Dar acum o sa o pun pe masina si o sa merg la un service - ori PBA ori chiar la Caranda pentru ca ei ar trebui sa-mi poata evalua rapid nivelul electrolitului si eventual chiar sa iau o Caranda Maxima de 65Ah.

Apropo de dimensiunile bateriei - daca latimea (175mm) si inaltimea (190mm) sunt standard, lungimea creste odata cu amperajul - locasul bateriei de la Skoda Octavia 2 este facut pentru baterie cu lungimea de 242mm. Mai ramane un loc in parti dar pe acolo vin cele doua cabluri groase plus si minus, deci cred ca o baterie mai lunga - de 277/278mm - va crea probleme cu montarea/demontarea pentru ca nu mai lasa loc de manevra. De aceea nu pot sa-mi iau mai mare de 65Ah pentru ca de la 70Ah in sus sunt de 277/278mm.

BTW, brandul bateriei stock de pe O2 se pare ca se numeste Akuma, fabricata in CZ bineinteles.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca nu prea e lume pe forum care sa aiba probleme cu bateria, decat eu :) Oricum cand vor avea vor gasi aici niste informatii utile :D

Am mers cu masina la Caranda si am verificat densitatea electrolitului (10 ron) - densitatea e buna (1.2) in toate elementele mai putin cel de langa minus care nu este in regula. Tensiunea avea in "prima banda" 12V dar in "a doua banda" 6V, iar specialistul a spus ca bateria merge la o capacitate de 60% si avand 3 ani jumate nu prea va mai face fata iarna.

Prin urmare o voi schimba. Iar intrucat toata lumea recomanda pentru dieseluri de 1.9tdi cel putin 70Ah si 600A la start, o sa-mi iau un Rombat Tornado de 75Ah cu 720A la pornire ca sa rup gura targului ;)

Misto faza la prezentarea bateriilor - cica cum vreau sa fie bateria, neagra sau albastra :) de fapt smekeria este ca cea neagra este model mai vechi - Caranda Durabila iar cea albastra este mai noua Durabila Top (produsa din 2004 incoace) cu "ochi magic" (arata densitatea electrolitului intr-unul dintre elemente). Apropo, diferenta intre Durabila si Maxima este ca in aceeasi carcasa Maxima are un element in plus ceea ce asigura 80Ah/720 fata de 75Ah/640 la Durabila Top (albastra) si 70Ah/640A la Durabila (neagra).

Si eu imi iau Rombat Tornado 75Ah/720 care e neagra cu argintiu, super faina, pacat ca e ascunsa bateria si sper sa nu o mai vad pana imi schimb masina :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: Mi-am luat baterie verde :) Acum serios, mi-am luat un Rombat Premier - este cea mai recenta baterie produsa de Rombat - nici pe site-ul lor nu apare, dar am dat de cineva in Drumul Taberei care este distribuitor si service autorizat Rombat - pot sa spun aici cine sau se considera reclama? N-am stiut de bateria asta si am fost sceptic, dar pe urma acasa am vazut ca intradevar este cap de gama si este cea mai buna baterie Rombat, deci si printre cele mai bune, pentru ca este facuta cu ultimele tehnologii, cu nimic mai putin decat cele brand-name.

Deci de acum am o baterie serioasa 70Ah cu 720A la pornire si nu mai am grija la iarna si vreo cinci ani de acum incolo :(

1084_1207743729.jpg

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat zilele astea vechea baterie Varta de 110Ah, cu una identica, dar fabricata in martie 2008 :lol:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am Maintenance Free de 75 Ah...treaba e ca o cam mananca amplificatorul...

asta iarna a pornit la -20 si la prima cheie...cateodata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

codz

Salut

Cat ai dat pe baterie? In Dr Taberei pe unde este acel magazin?

Multumesc

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana iti raspunde codz, de ce nu suni la cateva serviceuri recomandate de Rombat?

Nume unitate service: Localitate: Adresa: Telefon/Fax:

ABEL SRL Bucuresti Splaiul Unirii, 450 021-3239261, 0788-769660

DOVA COM SRL Bucuresti Dambovitei 14-16 Sector 6 021 - 4305601; 0722-367601

EDITH PRODCOM SRL Bucuresti Cuza Voda 124B 021 - 3300186

PROMPT TRANS SRL Bucuresti Aleea Topoloveni 2, A1, parter 021-4137579; 0724-254927

TDH COMIMPEX SRL Bucuresti Calea Ferentari 125A, S5 021 - 4257514; 0721 - 062778

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu unul am patit-o cu rombat-ul si de atunci il evit. M-a tinut aproape 2 ani (fara o luna) si normal ca nu m-am mai dus la garantie ca pana se suceau aia trecea si garantia si tot. Mi-am luat bosch cu care cel putin am trecut de garantie avand in vedere ca si carbunii de la electromotor erau cam dusi si a durat ceva pana l-am curatat (deja imi descarcase bateria). Acum mi-am luat o alta masina si merg pe aia care o are din dotare, nu m-am uitat ce marca e dar o sa ma uit si o sa va spun care ...nu mai are rost s-o caracterizez. E adusa din afara si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unui coleg de serviciu cu Octi 1 L&K i-a murit bateria originala Akuma dupa 6 ani, masina e din 2002. Nu a vrut sa ia o marca arhicunoscuta si scumpa si a luat o TOPLA, nu mai stiu categoria, la vreo 3oo lei. Spera ca a facut o alegere buna. Si bateria veche a murit subit, fara avertisment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari!am masina din semnatura de vreo 3 saptamani si am observat ca am o baterie,nu retin acuma marca,dar in noiembrie face 1 an,si este de 35 Ah. nu e prea mica? am totusi motor de 1,8 l. nu voi avea probleme la iarna?

mentionez ca la rece,cand motorul opune-logic-ceva rezistenta- porneste la a doua invirtitura...la cald-la sfert de cheie.

ma nelinisteste si faptul ca am si faruri de ceata,trapa electrica..ceva consumatori ...ar trebui mai mare? mentionez ca nu am gasit nicaieri sa scrie ce amperaj trebuie la baterie...

respect :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codz

Salut

Cat ai dat pe baterie? In Dr Taberei pe unde este acel magazin?

Multumesc

Oh sorry, am fost plecat din tara (cu masina normal) si nu am vazut mesajul. Nu este magazin, este de fapt un tip mai in varsta, cu un garaj plin de baterii, dar este tare, il gasesti pe lista distribuitorilor autorizati ai Rombat (ca firma cu sediul in Drumul Taberei). Este inginer si lucreaza cu baterii de nustiu cand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toti, am schimbat bateria si nu stiu cum sa reglez ceasul, mentionez ca am CB,in rest totul este ok,va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

si eu trebuie sa imi schimb bateria si am 2 prieteni care au lucrat la magazine de piese auto ambii cunoscatori in baterii . unul din ei are un opel astra motor 2000 diesel si si-a pus baterie caranda de care se arata foarte multumit si celalalt un opel astra motor 1600 benzina si sia cumparat bosh silver 55 A. Acum as vrea si eu sa achizitionez o baterie si as opta mai mult pentru un Bosh silver deoarece are un oarecare renume pe piata bateriilor dar din ce am citit Bamse spune nu hotarat acestor baterii ... am subwoofer de 100 W JBL si statie tot JBL nu prea ascult cu motorul oprit dar parca nu prea as merge pe caranda voi ce pareri aveti ... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ales un Bosh de 60 amperi si ma costat 300 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult Razvan,a functionat de minune reglarea, cu contactul pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ieri cand am spalat masina am ascultat muzica vreo 2-3 ore pana am terminat cu ea insa cand sa inkid geamurile am pus contactul si am atins din greseala semnalizarea atunci am vazut ca muzica se intrerupa atunci cand becul semnalizarii se aprindea , i`am dat o cheie masinii si abia abia a pornit sa resetat tot din bord iar dupa ce am pornit`o s`a aprins ABS`ul si ESP`ul stinganduse imediat, eu am pe golf o baterie VARTA dymanic blue care cred ca nu este cea originala pusa de neamt pentru ca pe ea este un abtipild pe care scrie PRODUS AUTENTIC RAR clar bateria e pusa in romania ... cucoana de la care am luat masina a adus`o in tara pe 28.05.2007 asta inseamna ca bateria mea nu a tinut nici 2 ani... eu voiam sa imi pun tot VARTA dynamic BLUE am vazut azi la Practiker in braila BOSCH SILVER 388RON VARTA DYNAMIC BLUE 380 RON, VARTA DYNAMIC BLACK 306 RON si mai era ROMBAT la 188 RON dar nu ma bag la ea

maine sau poimaine vreau sa imi cumpar alta baterie ca asta abia mai porneste chiar daca merg cu ea nu mai tine curentul mi`a spus un mecanic ... ce parere aveti sa iau VARTA BLUE sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!