Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Nu mi se aprindea niciun martor. Functiona totul normal.

Dupa schimb baterie, a fost codata corespunzator, nu am niciun martor, totul ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, CRiCU90 said:

Dimineata am gasit o la 12.5v, pus contact, a scazut pana pe la 11v dupa care a urcat inapoi la 12.4v. Dat la automat si a scazut iar la aprox 10v.

Pare destul de ok bateria (Dacă era cu probleme scădea mai mult de 11v şi nu mai urca la 12,4). Probabil după ce o încarci vei avea tensiuni mai mari. Drumul ăla zilnic de 12 km este destul de scurt pe termen lung. Vezi ce tensiuni sunt la pornire şi cum se comportă după încărcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai simptomele clasice de baterie pe duca, pornire greoaie la frig. Si mie au incercat cei de la garantii sa imi spuna ca e masina de vina... :)

In final au inlocuit-o si de atunci, ce sa vezi, masina nu a mai avut probleme.

Oricum au verificat masina in toate felurile, doar doar or gasi ceva... ca drumuri scurte, ca consumatori, ca alarma aftermarket etc

Apoi mi-au dat o baterie de schimb temporara ca sa "testeze bateria reclamata ca defecta"... a mai durat si asta o saptamana.

In final au admis ca bateria era defecta si mi-au dat alta. 

 

Eram multumit si cu cea temporara, care desi un model mai ieftin, invartea la pornire cu o vigoare neintalnita niciodata la bateria noua.

Deci fusese defecta din prima zi, dar a fost nevoie de venirea iernii pt a se manifesta complet.

 

Evident nu putem trage concluzia ca exact asta se intampla si la tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o incarcare de aprox 5 ore, cu incarcatorul acela de la lidl, aparea ca si cum ar fi plina. Dupa 8 ore de stat (a trebuit sa plec cu masina si nu am lasat mai mult) tensiunea era de 12.6v. De atunci nu a mai facut chestia cu reaprinderea becurilor din bord, deci nu mai scade tensiunea atat de mult la pornire. Am sa mai urmaresc zilele astea cum se comporta.

 

@detinator bateria ai cumparato in iarna 2019 si a cedat iarna aceasta ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 2/16/2021 at 6:03 PM, acidone77 said:

Am schimbat si eu bateria, la Passat B8 2.0TDI CUAA. Avea 5,5 ani, teoretic mai mergea, dar folosesc si Webasto aproape zilnic, si verificand-o la service am vazut ca tensiunea la pornire scadea pana pe la 9 si ceva.

S-a pus ceva baterie Exide parca, AGM, dupa seria de sasiu.

Chestia e ca uneori imi apare Start Stop ca inactiv ( nu am remarcat de multe ori, pentru ca deobicei decuplez start stopul imediat dupa pornirea motorului ) iar cand intru in BC, la vehicle, status, etc imi da mesaj cu : Operating temperature not maintained.

Am scanat cu OBD11, si nu am nicio eroare.

Totul pare sa functioneze ok. De pornit porneste normal.

Ma puteti ajuta cu o lamurire in acest sens?
Multumesc anticipat.

Salut

dezamagire totala :(

Tot un Exide AGM ma gandeam sa iau.

Pe la magazinele de baterii promoveaza Banner si parca Moll (care ar fi si de prima echipare la VW)

Aveti ceva info despre cele 3? Apropos, Varta nu e pe stoc (cea de 70A)

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune Varta, se gasesc, doar sa cauti. Undeva in jurul a 550 de lei.

Eu am schmbat doua bucati si sunt excelente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai dupa Varta am plecat, da' n-am gasit :)

Un amic imi recomanda  Rombat AGM (??!!??)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara-ti Exide EK700, la pretul asta este imbatabil, ti-l montezi singur, nici nu ai nevoie de garantie.

Modificat de Dolfin
Am corectat pentru ca nu am dat link la o baterie AGM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@theo, am corectat, multumesc ca ai observat, totusi am postat un pret mai bun. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Vrum auto nu o au.

Si ei mi-au zis in loc de Varta de Exide si Moll parca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei neaparat sa platesti mai mult? 

Magazinul din link-ul meu nu il consideri de incredere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia in considerare si ce spune colegul mai sus.

Dar, daca nu este asa urgent, schimb o la toamna, zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut si la Karma. Tot cam aia e, 400 si ceva.

La Vrum imi era comod sa o iau direct.

80% din erorile auto se zice ca sunt date de la un nivel scazut al bateriei. Si mine Soc e [  ], adica gol. Asa ca tre schimbata.

Modificat de Mcornell
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia una de calitate, Exide, Varta, etc...

Experienta mea personala cu Rombat a fost dezastruoasa, asa ca pas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc, asa ziceam si eu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am schimbat bateria.

In Exide AGM 70A.

Nedumerirea mea e legata de SOC, care tot nimic nu indica. Inca nu am codat bateria noua. Are legatura cu acest lucru sau nu indica masina mea? Nu am info pt acest status?

Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut, m-a lasat si pe mine bateria dupa 5 ani jumate, un exide 59Ah 640 CCA EFB.

am gasit pe net putine modele cu 60 Ah si 640 CCA. este ok sa trec de la EFB la AGM? asta mi se recomanda de la un magazin online de baterii... adica tot un exide 60Ah 680 CCA AGM

 

mersi

 

L.E. am comandat pana la urma Exide AGM de 60Ah

Modificat de tfe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AGM si EFB sunt pentru start stop. AGM sunt mai scumpe pentru ca au o tehnologie mai buna si suporta mai usor incarcarile si descarcarile la masinile cu start stop. In plus au gel nu lichid (G-ul din AGM). Ai ales bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca masina e in garantie si inlocuiesti bateria in alta parte, sa zicem la o firma specializata in baterii auto, se pierde garantia la partea electrica a masinii?

Cam ce diferenta de tensiune ar fi la o baterie varta originala vw de 59 Ah, demontata de pe masina, incarcata si mai apoi montata, plecand de la premiza ca e incarcata full? Zic premiza deoarece redresoarele astea automate nu incarca full bateria, ci doar pana in circa 75-80%. Cam 0,2 V sa fie scaderea de tensiune din cauza consumului de stand by la un golf 1,5 cu start stop?

E vreo interventie de facut ulterior in service daca o demontezi de pe masina si o remontezi incarcata?

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de curiozitate, ce redresor automat ai? Pentru ca sunt automate care incarca bateria full.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Redresor Automat HOFFTECH Germany cu 4 amperi fast load, ca sa incarce 100% trebuie tinuta bateria la incarcare 24 de ore, n-ai unde sa faci asa ceva decat la curte sau intr-un garaj fara sa demontezi bateria de pe masina, astea automate incarca pana la 75-80% cam in 6-8-10 ore depinde de curentul lor maxim si de capacitatea bateriei si apoi intra in starea de floating, unde cica mai incarca pana la 100%, insa starea asta de floating dureaza pana la 24 de ore la redresoru asta al meu, sau chiar mai mult la altele... Poate mai putin la cele mai scumpe, insa nici sa dai pe redresor cat pe baterie, fara sa fi sigur de eficienta lui efectiva...  Am facut-o din bucati, cate 3-4 ore pe zi pt ca m-am trezit cu 12,2-12,3 V la baterie circuland mai rar cu masina... Acum am deja 12,5-12,6 V, insa masurari facute cu bateria pe masina, daca as demonta-o ar avea mai mult, insa nu stiu exact cat mai mult, asta era sensul intrebarii, cand bateria e demontata se stie ca tre sa ajunga la 12,7-12,8 V, pe masina e ceva mai putin...  Deranju meu e ca masina e in garantie, altfel o baterie varta de 60 Ah e vreo 300-350 lei in varianta silver dynamic, deci varianta buna, apropiata de varianta vw originala, care dupa taierile de costuri vad ca au ciupit si din baterii cate ceva, eu nu am mai patit asa ceva pana acum, am mai avut masini la distante scurte... Nu-mi mai bateam eu capu pt suma asta daca aveam acces la masina fara sa am restrictii de garantie...

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai chiar si jucariile alea incarca 100%, daca nu ai tu unde, timp sau nu o poti lasa mai mult pe el nu e de vina redresorul. Nu ai niciun prieten/vecin cu un garaj/curte sa o lasi la el vreo 2 zile?

Bateria incarcata full are dupa ce o scoti de pe redresor intre 13.8- 14.4V, apoi mai scade, dar in general ar trebui sa stea la minim 12.5V (unele la 12.8

Modificat de Cristi 78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum sa fie tensiunea 13,8-14,4 V la un astfel de redresor automat atunci cand e incarcata full deoarece aceste redresoare au o ultima etapa de floating, adica e tinuta bateria la o tensiune de circa 13,2 V pana se incarca total. Acea tensiune de circa 14 V este doar in a 2a etapa sau o etapa intermediara, depinde cate etape are redresoru respectiv, al meu cica are 8 etape, si le aplica pe toate sau nu in functie de cat de descarcata sau cat de sulfatata e bateria. La baterie sulfatata aplica incarcare in impulsuri care cica scutura sulfu de pe placi si se depune pe fundu bateriei... Am reusit sa o incarc aproape full in cateva etape, adica am lasat-o 4 ore pe etapa finala de floating, ar fi trebuit circa 8 ore. Atunci, pe floating cica se produce incarcarea intre 75-80% pana la 95-100%. Exact nu ai cum sa stii cu bateria montata, deoarece cum deschizi usa sau portbagaju se aprinde bordu si tensiunea scade cu circa 0,2 V. Nu am avut o problema cu bateria, am verificat-o eu aleator si avea 12,2-12,3 V dimineata, montata pe masina, insa cu usa deschisa sau portbagaju deschis, daca le inchizi si stai cu multimetru pe ea incepe sa mai creasca tensiunea, nu am de ce sa blochez masina prin curti sau garaje, am la birou posibilitatea sa o alimentez in fata cladirii.

Asadar, cand redresoru meu automat arata full, bateria e incarcata doar 75-80%. Daca vrei incarcare de peste 90-95 %, atunci cica trebuie s-o lasi pana se fac 24 de ore de la inceputul incarcarii. Curentul de floating este foarte mic, este un compromis al producatorului, adica iti arata full dar nu e, insa iti spune sa o mai lasi pe floating... Sigur exista redresoare automate mai scumpe, sau foarte scumpe care indica si starea de floating, insa nu doresc sa ma specializez in asa ceva, la BMW X5 model vechi nu am avut nicio problema cu bateria, si in ultimii ani am mers putin si cu X5u, am schimbat bateria dupa 7 ani si era o varta blue, deci o baterie medie, dar bine facuta, dar nici nu are atata electronica si atatia consumatori cum au acum modelele recente.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!