Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Am rezolvat și eu azi cu bateria. În urma verificării, cea veche era damage total, practic nu era nevoie de recondiționarea alternatorului 🥴

Am pus un Exide AGM de 70Ah la 750 lei cu codare inclusă.

Am întrebat la ce durată de viață a bateriei să mă aștept, ținând cont că asta m-am ținut 7 ani. M-a întrebat ce drumuri am de regulă și i-am zis că navetă de 10km dus, 10km întors, plus poate o dată pe lună drum de 100km dus, 100km întors. Mi-a zis că ce este peste 3,5 - 4 ani, e bonus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu bateria originala care dadea semne de oboseala, pe tester dadea informatii sa fie schimbata cu alta noua.

 

rsz_baterie_octavia.thumb.jpg.70b3c62919dee074f2ce25b66d355a84.jpg

 

rsz_img_0592.thumb.jpg.41fdfaa57fcedee109b81113aea249e1.jpg

 

Am pus testerul pe cea noua si era cam descarcata, am incarcat-o si am pus-o pe masina cu 2 seturi de cabluri, deci nu am pierdut setari sunet, posturi radio, etc.

 

rsz_img_0590.thumb.jpg.ef7886965bf8227da8ab69c001662d20.jpg

 

rsz_img_0605.thumb.jpg.dd8aa842ff178182fd5d402a9be89ea0.jpg

 

Functioneaza start & stop, e totul ok, mai este necesara codare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste posturile noastre de mai sus, sa vezi ce face codarea, etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 9/16/2022 at 11:52 AM, KingRaa said:

Am rezolvat și eu azi cu bateria. În urma verificării, cea veche era damage total, practic nu era nevoie de recondiționarea alternatorului 🥴

Am pus un Exide AGM de 70Ah la 750 lei cu codare inclusă.

Am întrebat la ce durată de viață a bateriei să mă aștept, ținând cont că asta m-am ținut 7 ani. M-a întrebat ce drumuri am de regulă și i-am zis că navetă de 10km dus, 10km întors, plus poate o dată pe lună drum de 100km dus, 100km întors. Mi-a zis că ce este peste 3,5 - 4 ani, e bonus.

cred ca a exagerat. eu pariez pe 7+. :)  in cei 200 km pe luna se va incarca macar la 80% lunar. desigur, ideal e sa o mai pui pe incarcator primavara macar.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Daca tot se schimba pareri rog pe cei care posteaza sa puna tip motor benz sau1.9 tdi marca bateriei si eventual pret altfel informatile sau parerile nu au nici o valoare pt ceilalti!din ce am studiat eu pe net ca informatie pt motor tdi 1.9 se indica baterie intre 60 80 amperi pe ora Ah..

Foarte importanta e si valoarea porniri la rece adica miliamperii de ex baterie de 72ah urmata de valoarea data de 600 ma..cu cat e mai mare valoarea miliamperilor se asigura o pornire la rece mai buna!

E important de stiut la montare foarte mare atentie la decuplarea si recuplarea cablurilor se incepe cu plus totdeauna si se evita mai multe atingeri pt a evita contactele accidentale care vor produce soc si scanteie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

55 minutes ago, mike77 said:

valoarea porniri la rece adica miliamperii de ex baterie de 72ah urmata de valoarea data de 600 ma..cu cat e mai mare valoarea miliamperilor

Nu sunt miliamperi ci amperi şi reprezintă curentul pe care o baterie noua, complet încarcata, poate sa-l furnizeze continuu, timp de 10 sec. si sa asigure la -18°C o tensiune minima de 7.5V. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua,

Am un VW Polo TSI 1.2 an 2017 si as vrea sa-i schimb acumulatorul. Acum este inca cel original.

Am gasit Varta Silver Dynamic si Bosch. Pretul este cam acelasi, Bosch putin mai ieftin.

Ce imi recomandati? Ce sa cumpar? 

Multumesc mult pentru sfat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varta, Banner, Exide, Moll

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moll s-au prostit rau. Cele de prima echipare au fost ok, dar ce gasesti pe piata sunt proaste. Nu o spun doar eu (pe mine nu m-a tinut nici macar un an) o spun mai multi pe forumuri.

Eu as pune Banner pe primul loc, apoi Varta si Exide, dar mai depinde si de bafta fiecaruia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună. Octavia 2015 2.0 TDI. Start Stop. Ținut bateria pana acum. Mai pornea la cheie dar amperaj mic. Înainte sa o schimb am verificat pe cluster la bord starea bateriei și scria SOC---%. După înlocuire cu o Varta identică cu cea de pe mașină, toți pașii de codare, când verific pe cluster starea bateriei arata tot așa SOC---%. Este normal să nu afișeze starea încărcării dacă este această funcție?

20230120_174854.jpg

Modificat de caisa2007
Greșeală scriere
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Am si eu o problema cu bateria la vw passat b6 2.0 tdi din 2009, are o baterie de 62 ah si am una de 72. Intrebarea mea este daca o schimb trebuie sa pun tester sa o recunoasca sau ceva?  Multumesc. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar daca masina ta este cu start stop. La 2009 e fara....deci nu ai nimic de codat,  etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are buton start stop, doar bag cheia atât. Deci o schimb fara probleme?Multumesc mult Florin. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Dupa ce o schimbi, sa mergi 50..100m cu masina, sa se stinga martorii 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat bateria originala de 68ah la un passat B7 Cffb, cu una varta silver de 70 ah plus codare. Dimineața la -1 grad motorul sta turat la 1000 pana se încălzește.  Încărcarea este de 13.1 fără consumatori și 14.6 cu consumatori porniți. Astăzi am făcut un test la baterie și nu știu dacă e ok valoarea "stare sanatate" de 88% . Baterie e pe mașină de o luna și jumătate. Fabricație 10.2022

20230126_121512.jpg

Modificat de alinbum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul arata ca a fost facut pentru o baterie AGM, dar tu spui ca ai cumparat o baterie clasica.

Cum stau lucrurile pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e in regula. Trebuia sa fie 100% si SOH si SOC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era de preferat sa o pui la incarcat inainte sa o montezi pe masina.

88 % e prea putin pt un AGM nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 24.12.2019 at 13:09, cascadoru a scris:

cum codez un acumulator BOSCH AGM si start stop ? adica, care sunt primele trei litere din fata... ca nu gasesc pe nicaieri

multumesc

Stiu ca e veche postare si ca suntem in 2023, dar ai gasit codul BEM la bateria Bosch?? Cum ai codat-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare, am o Skoda Kodiaq din vara lui 2018, 1.4 TSI, iar mașina este echipată cu o baterie Moll de 69 Ah și 680 A, tehnologie EFB. În iarna lui 2021 am uitat un consumator în bricheta portbagajului care mi-a descarcat o complet, am facut rost de un redresor inteligent cu funcție de regenerare, reparare, cu încărcare prin impulsuri și am reușit să o resuscitez. În primăvara aceluiaṣi an am montat o alarmă de la Pandora care o pot controla din aplicație de pe telefon. Am setat să pornească singură când tensiunea în baterie scade la 11,9 V. În această iarna când temperaturile au fost mai scăzute, îmi pornea și de 2-3 ori pe noapte câte 20 de minute(atât am setat eu ca timp). Mă gândesc să fac un test înainte de a o schimba, voi ce sfat îmi dați?

Atașez niște poze cu valorile la încărcare și in stand by după ceva timp. Acum de când s-a incalzit dacă nu o pornesc 2 zile, nu scade sub 12V.

Screenshot_20230420_163338_Pandora Connect.jpg

Screenshot_20230420_152345_Pandora Connect.jpg

Screenshot_20230420_163507_Pandora Online.jpg

Screenshot_20230420_152407_Pandora Online.jpg

Screenshot_20230420_194954_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la un service sau magazin de baterii sa iti faca ei test.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Geany81 Te salut. Esti norocos daca bateria vw Moll te a tinut din 2018

pana acum. A mea are 2 ani de cand am pus o pe masina, si abea daca tine 12.2V .

La interogare pe 19 CAN zice ca ar avea chiar sub 12V si cca 65% level charge. Si pun redresorul pe ea odata pe saptamana.

Din surse stiu ca, foarte multe baterii MOLL venite ca prima echipare in Brady, au fost inlocuite in garantie.

Eu mai trag nitel de ea si o sa pun o baterie AGM de 70AH, chiar daca amm motor TSI.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O singura data am pus redresorul pe ea, lasat 28 de ore si nu au mai fost probleme. Si acum ma bate gandul sa pun redresorul, dar as face un test sa vad  cat indica SOH si SOC.

Tot AGM vreau sa pun si eu chiar daca acum am EFB. As opta pentru  VARTA AGM E39 570901076D852 12V 70AH 760A sau EXIDE EK700 AGM 12V 70AH 760A.

 

în urmă cu 4 ore, UNHleaSHD a scris:

Mergi la un service sau magazin de baterii sa iti faca ei test.

Asa voi face, verificare incarcare, SOH, SOC si consumul in stand by, dar parca as mai pune redresorul vreo 24 de ore inainte sa merg la service pentru test.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!