Jump to content
mmneg

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc

Recommended Posts

Cristi 78
10 hours ago, C o s m i n said:

Desulfatarea se face cu impulsuri de inalta frecventa (dupa un anumit program de frecventa si amplitudine), care scutura depunerile de dioxid de sulf de pe electrozi. Tensiunea continua marita nu ajuta.

Totusi programul de desulfatare consta in cresterea voltajului de incarcare. Mai jos e o poza din manualul de utilizare al Ctek-ului.

 

825.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Asta am spus si eu. Sunt impulsuri de tensiune marita pentru a scutura depunerile, nu tensiune continua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator

Si cel de la Lidl face desulfatare cu impulsuri, are si program pt AGM, totusi vad ca Ctek-ul de mai sus merge pana la 7A, cel de la Lidl pana la 5A, dar nu cred ca conteaza asta.

incarcatorLidl1.jpg

incarcatorLidl3.jpg

incarcatorLidl2redus.jpg

Edited by detinator

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristi 78

Daca nu ma insel, la tensiunea aia nu reuseste sa dezlipeasca particulele de sulf de pe elementi, trebuie una ceva mai mare ca sa "scuture" elementii. Cred ca undeva la 16V (poate mai mare), si doar impulsuri cum a spus Cosmin.

Ps: Ma uitam la un desulfator pe unul din siturile chinezesti si vad ca spun de impulsuri pana la 20V

825.JPG

Edited by Cristi 78

Share this post


Link to post
Share on other sites
aditzu'
On 9/26/2019 at 10:35 AM, aditzu' said:

Dupa 20 minute face la fe.. cu faza lunga..din 14.2 ma duce la 13.6v.

Urmeaza alte becuri si spray de curatare contacte in mufele de la becurile de faza lunga. Am observat ca nu face asa cand motorul e rece, face doar cand se incalzeste motorul. 

Ce mai pot incerca  :(

Inlocuit becuri - nimc.

Spray in mufe - nimic.

Eu mi-am pus acum ceva timp proiectoare de ceata cu releu 53. O sa schimb si acel releu. Poate e de la el. Poate cumva se atinge cu faza lunga.

Urmatorul pas e sa verific alternatorul a-z. Altceva nu a mai ramas de verificat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator

oare de ce pt bateriile AGM e folosit programul Low Temperature?

Share this post


Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Incarca la o tensiune mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kosmyn_aurel89

Pot sa folosesc o baterie agm pe un passat b5.5 ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

Nu, pentru ca nu ai tehnologia pe masina care incarca o baterie AGM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator

Apropo de AGM, cum toate Passaturile noastre sint Bluemotion Technology, se pare ca avem si franare regenerativa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

Franarea regenerativa e defapt un soft ce-i spune alternatorului ca nu mai are nevoie motorul de curent ca merge in frana de motor si tot amperajul e redirectionat pe incarcare. Am vazut cu VCDS-ul cum functioneaza, aveam incarcare si de 80A in frana de motor. La motor si la roti nu exista nimic ce sa produca curent cand franezi :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nelsson

Salutare , o recomandare va rog pentru un golf 4 diesel axr . Ce caracteristici sunt ideale si ce marca. Multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristi 78

Daca vrei ceva bun iei Banner, Exide, Yuasa, Varta silver, Moll... intre 65-74Ah

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

Exide sunt foarte proaste in ultimii ani. Doar cele AGM si EFB sunt mai ok de la ei.

varta, bosch sau caranda sunt ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
techmaster34

Buna colegi.Cred ca domnul Andrei are dreptate.Am si eu o baterie Tudor de 2 ani si fce figuri.nu am folosit autoturismul cam o lunasi am zis sa masor tensiunea avea sub 12v.Am pus bateria pe redresor dar nu ajungea tensiunea peste 14v.Am pornit masina câteva zile mai târziu avea 12.14v.Cand am luat-o de la încărcat avea 12.5v.Am făcut peste 35km cu masina si la sosire am măsurat tensiunea 12,75v.Ok zic tensiune buna,in dimineata urmatoare masor din nou 12,48v.Vreau o părere in legatura cu situatia bateriei.Precizez ca am avut varta originala pe masina de 68 ah(viată 8ani),apoi varta silver dinamic 74ah(viată 7ani).Am zis sa încerc ceva nou dar cred ca m-am păcălit,mai bine rămâneam la Varta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
EEXCALADE

Oricat ai incarca bateria nu o sa ajunga la 14v .

12.5v dimineata e ok 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
CRiCU90

Am o varta originala AGM (stantat 2010 pe borna, odata cu masina) si incepe sa isi dea duhul, adica scade tensiunea pana la aprox. 8V cand dau la automat si mi se mai aprind odata becurile in bord... de invartit invarte bine, sau cel putine eu asa cred. Credeti ca se mai poate face ceva cu ea? am citit pe aici ceva de un program de desulfurare, ar ajuta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

La vârsta ei eu zic să-ţi iei alta şi-a cam făcut serviciul. Vine frigul şi parametrii vor scădea plus solicitări suplimentare de la bujiile incandescente, etc. Asta ca să stai fără emoţii pentru că s-ar putea să te trezeşti după o noapte de -20-30 grade că nu mai porneşte. Alte chestii s-ar putea să fie pierdere de timp. După o noapte de stat ce tensiune ai la borne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristi 78
9 hours ago, andrei_221 said:

Exide sunt foarte proaste in ultimii ani. Doar cele AGM si EFB sunt mai ok de la ei.

varta, bosch sau caranda sunt ok

Eu am avut Exide premium, am tinut-o eu 4.5 ani apoi am vandut masina (prin august 2017) si cred ca proprietaul o are si acum. Am luat tot Exide premium, dar  nu ma pot pronunta ca e luata anul asta prin februarie. Oricum conteaza si modul de exploatare, daca se circula mult prin oras, multe porniri/opriri, daca se urmareste tensiunea la borne si scade sau nu se circula o perioada mai lunga cu masina, bateria sa fie bagata pe un redresor pentru mentinere...etc.

PS: eu stiam ca Rombat sunt ceva mai bune decat Caranda, iar de Bosch am auzit ca se plang multi.

@techmaster34

Ce redresor ai folosit? Si dupa luna aia in care nu ai folosit masina, cat de mult scazuse tensiunea?

@EEXCALADE

Banuiesc ca a masurat tensiunea la borne cu redresorul cuplat, iar atunci poate sa treaca de 14 V pe masura ce se incarca. Dupa ce decuplezi redresorul tensiunea va fi undeva la 13.5, iar daca o lasi sa se linisteasca peste noapte, a doua zi ai cam 12.8 -12.9

Edited by Cristi 78

Share this post


Link to post
Share on other sites
liviu.

De acumulatorii auto Duracell ce parere aveti? Sunt la aceias calitate ca si cei non auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites
techmaster34

Buna colegi.Luni am avut um drum mai scurt cu masina si nu a pornit rapid ci parca cu o usoara ezitare.Azi dimineata am măsurat bateria si avea 12.35v.Si da pt. colegi care au întrebat tensiunea pe baterie nu ajungea la 14 ce redersorul cuplat pe ea.Daca o las peste noapte dupa ce am circulat cu masina scade la 12.48(aprox.).Eu as zice sa o duc la garantie la iarna parca o vad moarta.Azi am verificat si bujiile(Beru) si sunt bune.Alte păreri?Mulțumesc!!!!Drumuri bune!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Măsoară şi tensiunea pe baterie pe timpul pornirii. Ar fi şi ăsta un indiciiu.

Oricum din ce am observat în perioada asta când este mai răcoare, dar nu într-atât să intre bujiile incandescente în funcţiune, deci nu sub 5 grade, maşina porneşte puţin mai greuţ. Depinde şi ce temperatură a fost la tine azinoapte pentru că odată cu scăderea temperaturii şi performanţele bateriei mai scad. Cred că atunci când vor fi temperaturi negative o să-ţi dai mai uşor seama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
techmaster34

Dimineața au fost 8 grade.Eu am măsurat pe la ora 12.Mulțumesc de idee o sa masor când o sa pornesc sa vad.Eu stiu ca la pornire scade tensiunea undeva la 10v e corect.Am acasă pe un Aro si pe tractor Rombat de 150 Ah.Le-am măsurat si pe ele.Pe Aro 12.98v am fost ieri cu dansa la un drum scurt.pe tractor 12.85v nepornit de vineri.Scuze de off top dar eu mor cu straineza pe masina...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristi 78

Nu ne spui si ce redresor ai folosit cand ai incarcat-o, si cat timp ai lasat redresorul pe ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Parcă la mine scade pe la 9 şi ceva. Bine aici mai intră şi electromotorul în ecuaţie. Ce-i drept a scăzut cam mult tensiunea pentru un acumulator în garanţie. Am măsurat astăzi în condiţii similare cu ale tale şi arăta 12,6 V (nu am măsurat la borne cu multimetrul, am un încărcător conectat la brichetă care arată şi tensiunea). Vorbim de un acumulator Varta blue care imediat împlineşte 6 ani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri