Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg

Recommended Posts

Sa o folosești sănătos tot atâta timp in continuare.Eu cu Internetul asta m-am păcălit.ELECTROMOTORUL a fost revizuit s-a schimbat doar bucsele(3buc.)curatat,gresat.Dupa revizie s-a observat ca pornea instant.Chiar cineva care avea o Jetta mai noua a zis ca a lui nu porneste la fel de repede.Am încărcat ieri timp de aproximativ o ora stat lângă baterie a ajuns intr-un final la 14,4v,fupa mai bine de 30 de minute de la incarcare12.75v.Azi dimineata am măsurat din nou12,41v afara erau 5 grade.

Atunci nu am fost mulțumit de Varta de asta am zis sa iau alta.Varta nu a avut tensiunea asa mica tot timpul era12.5-12.6v.Dar a facut brusc infarc dupa 7 ani de viata.Tensiunea era 3 v.Asa ca acum sunt mai nemulțumit /furios decât atunci.

Edited by techmaster34
Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    176

  • mad_kat

    70

  • soila

    67

  • Al Bundy

    65

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Florine, pai am pus cred si pe topicul meu: serviciul in sine costa doar 49 lei in plus. Bateria am luat-o tot de la ei si a fost 550 lei, deci in total 600 lei. Nu stiu daca poti gasi bateria mai ief

daca unii dintre noi suntem nimeni.... atunci nu stie. Mai stai, fa un sondaj, etc.

Redresoarele astea mai noi (chiar si cel din Lidl =69 ron) au si modul de incarcare pt bateriile AGM/Start-Stop, chiar ieri am incarcat o baterie OE de pe un BMW seria 1 2013 (bateria este de 90A si c

Posted Images

A scăzut cam mult la 12,4. Uite am verificat ieri după 24 ore de staționare, mașină utilizată cam 10 km pe zi:

- tensiunea: 12,6

- pus contactul: scăzut la 11,1 (era pe la ora 14 așa că nu cred că au intrat bujiile), mie mi se pare că a scăzut cam mult

- dat la automat: scăzut la 8,6. Motorul a pornit dupa ce a învârtit o data

- după pornire tensiunea a crescut progresiv la 14,1-14,2 dupa vreo 10 sec

 

Link to post
Share on other sites

totusi dif intre 12.6 si 12.4 e in marja de eroare a aparatelor. Am mai postat un pic mai in spate o poza cu 2 aparate de masura unul langa altul cu diferenta mai mare de masurare.

Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, dar marja de eroare este constantă în toată plaja, ori la el valorile după încărcare sunt ok. Bine sa zicem ca nu ar fi așa de important numai că el a sesizat o problemă la pornire, deci undeva este o problemă, de asta am zis mai sus să măsoare si tensiunea pe timpul pornirii. Asta ar fi un indiciu mai bun despre starea bateriei.

Link to post
Share on other sites

Multimetru meu e unul profi marca germana (daca nu ma insel)UNITEST.dar nu stiu cum se prezinta bateria lui.

Link to post
Share on other sites

Din experienta proprie - Exide am luat in toamna lui 2013 pt diesel - l-am folosit pana in primavara lui 2018 cand din cauza unui consumator aiurea am crezut ca e bateria, insa s-a dovedit buna si merge si acum (deja 6 ani) pe benzinar de 2.8. Si ochisorul este verde

Am avut si inca avem pe una din masini in familie un Rombat premier, tot de vreo 6 ani, si inca are ochisorul verde si aceasta.

 

Link to post
Share on other sites

Si a mea a cea veche a fost Varta Silver a tinut 7 ani.Acum am Tudor dar cred ca nu trece iarna are tensiuni sub 12.4v.Foarte slabe baterii astea marca Tudor.Dar ce sa faci daca te iei dupa net.Si are doar 2 ani!😢 

Edited by techmaster34
Link to post
Share on other sites

Dintr-un singur exemplu nu putem sa tragem o concluzie despre o marca de baterii. In general Tudor faceau baterii bune, acum depinde si de modul de exploatare sau posibil sa fi nimerit una slaba.

Link to post
Share on other sites

Ce credeti ca se intampla cu acumulatorii dati la schimb la achizitia unuia nou?Se desulfateaza ,regenereaza se pun etichete noi si se baga din nou la vanzare.De aici apar si diferentele  dupa cum iti este norocul.La cele noi nu e dupa noroc ,ce e nou e la fel pentru toata lumea.

Link to post
Share on other sites

Nu cred ca renteaza, mai repede se retopesc si se fac altii noi. Se vor vedea urme de folosire si pe carcasa, pe borne sa zicem ca se port poliza/curata sa arate ca noi, dar se vor subtia. Cel mai repede cred ca se recupereaza plumbul, se topeste si se fac alte placi.

Link to post
Share on other sites

Ce ma sfatuiti sa il duc la garantie si sa iau Varta sau Exide+-diferenta bani,desi la acelasi pret si capacitate as putea sa iau alta marca.

Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Cristi 78 said:

Nu cred ca renteaza, mai repede se retopesc si se fac altii noi. Se vor vedea urme de folosire si pe carcasa, pe borne sa zicem ca se port poliza/curata sa arate ca noi, dar se vor subtia. Cel mai repede cred ca se recupereaza plumbul, se topeste si se fac alte placi.

Automat.....

Eu recomand Varta silver. Mereu numai asta am cumpărat la mașinile mele.

Link to post
Share on other sites
3 hours ago, liviu. said:

Ce credeti ca se intampla cu acumulatorii dati la schimb la achizitia unuia nou?Se desulfateaza ,regenereaza se pun etichete noi si se baga din nou la vanzare.De aici apar si diferentele  dupa cum iti este norocul.La cele noi nu e dupa noroc ,ce e nou e la fel pentru toata lumea.

eu cred ca din motive ecologice se colecteaza bateriile,sa nu ajunga in natura...iar in afara centrele de colectare fier vechi le cumpara,costa 600 de euro tona

Link to post
Share on other sites

80 % din  acumulatori  isi pierd capacitatea datorita sulfatarii,dupa regenerare se reface capacitatea unui acumulator la 80-90% din starea initiala. Sunt centre  specializate care se ocupa cu asa ceva,pretul regenerarii fiind la un sfert din pretul de nou. 

Link to post
Share on other sites
în urmă cu 15 ore, techmaster34 a scris:

Si a mea a cea veche a fost Varta Silver a tinut 7 ani.Acum am Tudor dar cred ca nu trece iarna are tensiuni sub 12.4v.Foarte slabe baterii astea marca Tudor.Dar ce sa faci daca te iei dupa net.Si are doar 2 ani!😢 

Am avut si eu Tudor pe un polo 1.4 tdi si nu a reusit sa faca 2 ani. A decedat dintr-o data, fara semne de oboseala si nu si-a mai revenit. Am pus doua redresoare diferite pe ea si nu am rezolvat nimic, pastra curent pentru o pornire chinuita.

 

Link to post
Share on other sites

Sunt doar curios cati dintre voi urmariti starea bateriei ocazional, masurand tensiunea la borne cu un voltmetru? Sau exista si incarcatoare auto de telefon/tableta dotate cu voltmetru si poti vedea destul de des voltajul acumulatorului fara sa ridici capota. Spun asta pentru ca sunt persoane care o lasa nepornita o perioada de timp mai indelungata, gasesc bateria descarcata complet, posibil si sulfatata, si vor sa o trezeasca din morti cu incarcatorul de la Lidl de 80 de lei. Ala e o jucarie folosita pentru intretinere, nici macar nu incarca pana la 100%. Sau mai sunt cazuri cand  nu circula iarna din diverse motive, dar cred ca daca pornesc motorul o data la saptamana si il lasa 10 minute sa mearga la ralanti, gata au incarcat bateria. Din punctul meu de vedere, o baterie ar trebui masurata si incarcata pe un redresor daca este cazul, la inceputul iernii si la iesirea din iarna pentru ca pornirile dese in anotimpul rece solicita si descarca destul de mult bateria. Sau daca masina nu este folosita o perioada mai lunga sa se decupleze minusul sau ambele borne ale bateriei.

Link to post
Share on other sites
12 hours ago, techmaster34 said:

Ce ma sfatuiti sa il duc la garantie si sa iau Varta sau Exide+-diferenta bani,desi la acelasi pret si capacitate as putea sa iau alta marca.

  Poti sa-l duci la garantie, dar nu se va accepta. 12,4 V nu inseamna ca este terminata bateria. Eventual nu este incarcata 100%. Eu de ex. la masina noua de cand am luat-o am dimineata 12,35V. Acum masina are peste 3 ani, am fost la 2 revizii, au testat bateria si este buna. Incarcata 75% doar, dar buna.

14 hours ago, liviu. said:

Ce credeti ca se intampla cu acumulatorii dati la schimb ...se desulfateaza ,regenereaza se pun etichete noi si se baga din nou la vanzare.

  Aberatii.  In nici un caz, poate prin Pakistan mai gasesti vreun excroc sa faca asa ceva, dar organizat, la scara industriala sigur nu.

Edited by Ebi
Link to post
Share on other sites
On 06.11.2019 at 21:36, techmaster34 a scris:

Ce ma sfatuiti sa il duc la garantie si sa iau Varta sau Exide+-diferenta bani,desi la acelasi pret si capacitate as putea sa iau alta marca.

n-are nimica bateria, e foarte ok cu tensiunea 12,4V. Trebuie doar reancarcata pe redresor

Sau poti alege Caranda Suprema 75v 750Ah la 1,9tdi-ul tau

On 07.11.2019 at 9:52, Cristi 78 a scris:

Sunt doar curios cati dintre voi urmariti starea bateriei ocazional, masurand tensiunea la borne cu un voltmetru? Sau exista si incarcatoare auto de telefon/tableta dotate cu voltmetru si poti vedea destul de des voltajul acumulatorului fara sa ridici capota. Spun asta pentru ca sunt persoane care o lasa nepornita o perioada de timp mai indelungata, gasesc bateria descarcata complet, posibil si sulfatata, si vor sa o trezeasca din morti cu incarcatorul de la Lidl de 80 de lei. Ala e o jucarie folosita pentru intretinere, nici macar nu incarca pana la 100%. Sau mai sunt cazuri cand  nu circula iarna din diverse motive, dar cred ca daca pornesc motorul o data la saptamana si il lasa 10 minute sa mearga la ralanti, gata au incarcat bateria.

Mare dreptate ai.

Link to post
Share on other sites
On 11/7/2019 at 9:52 AM, Cristi 78 said:

Sunt doar curios cati dintre voi urmariti starea bateriei ocazional, masurand tensiunea la borne cu un voltmetru? Sau exista si incarcatoare auto de telefon/tableta dotate cu voltmetru si poti vedea destul de des voltajul acumulatorului fara sa ridici capota. Spun asta pentru ca sunt persoane care o lasa nepornita o perioada de timp mai indelungata, gasesc bateria descarcata complet, posibil si sulfatata, si vor sa o trezeasca din morti cu incarcatorul de la Lidl de 80 de lei. Ala e o jucarie folosita pentru intretinere, nici macar nu incarca pana la 100%. Sau mai sunt cazuri cand  nu circula iarna din diverse motive, dar cred ca daca pornesc motorul o data la saptamana si il lasa 10 minute sa mearga la ralanti, gata au incarcat bateria. Din punctul meu de vedere, o baterie ar trebui masurata si incarcata pe un redresor daca este cazul, la inceputul iernii si la iesirea din iarna pentru ca pornirile dese in anotimpul rece solicita si descarca destul de mult bateria. Sau daca masina nu este folosita o perioada mai lunga sa se decupleze minusul sau ambele borne ale bateriei.

eu :)

in topicurile busului si golfului vei vedea voltmetrele.

Am si pe rexton acelas gen de voltmetru. Hoarda de pitici... insa chiar ajuta in monitorizare, si important, monitorizarea incarcarii alternatorului. Doar saptamana trecuta ce mi-a dat complet aiurea Golful un alternator workshop cu tensiunea peste 14V ;)

edit: inainte de montaj voltmetrele le-am verificat cu alte doua - un uni-t digital si un aem analog - sa fiu sigur ca nu arata balarii. Ca sa nu mai zic ca si punctul in care se leaga in masina conteaza pentru acuratete.

Edited by mad_kat
Link to post
Share on other sites

E bine sa incerci sa vezi diferenta folosind un aparat etalonat gen Fluke, ca uni-t nu e foarte exact, . Intradevar conteaza si unde se face masuratoarea,, dar ca sa nu stai sa montezi voltmetre , sa tragi fire prin masina, cel mai simplu folosesti un incarcator auto de bricheta ca cel din poza de mai jos. Cu un voltmetru etalonat masori tensiunea la bornele bateriei, vezi cat iti arata pe display-ul incarcatorului si tii cont de diferenta de cate ori masori. Poti verifica cu el tensiunea bateriei (daca masori inainte de a porni motorul), dar si tensiunea de incarcare a alternatorului (dupa pornirea motorului)..

813.JPG

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Cristi 78 said:

Cu un voltmetru etalonat masori tensiunea la bornele bateriei, vezi cat iti arata pe display-ul incarcatorului si tii cont de diferenta de cate ori masori.

Zilele trecute m-am învăţat minte, am făcut comparaţia asta şi am observat că încărcătorul de la brichetă arată cu vreo 0,15V mai mult (nici multimetrul nu este cine ştie ce, dar parcă am mai multă încredere în el). Deci ce am scris în posturile precedente trebuie corectat cu 0,15V în jos. Şi am mai observat că şi acumulatorul este totuşi obosit, după 3 zile de staţionare tensiunea a scăzut pe la 12,19V (măsurat cu multimetrul de data asta). Gerul va decide soarta lui.

Link to post
Share on other sites

Am măsurat ieri ca am avut un drum mai scurt dupa revenire acasă la câteva ore 12.6v.Azi am măsurat iar 12.41v.Temperatura afara in jur de 14 grade.Ieri cat m-am învârtit prin oras am pornit masina de 4 ori.Sunt foarte stresat de acumulatorul asta,mama lor de spanioli se vede ca mergeau cu măgari in Franta si dormeau cu ei in grad.Nema tehnologhie!!!!

Edited by lupo_bv
eliminare off topic
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri