Jump to content
mmneg

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc

Recommended Posts

dionescux
On 9/20/2018 at 9:44 AM, rozamolxe said:

Salut.

Am cumparat un acumulator Exide de 70ah AGM pt Polo 1.6 tdi din 2011 cu start-stop. L-am montat, codat 070 TU3 5555555555 in ECU. Incarcare 14,2. Citire 100 Ah.  La relanti, dupa 10 min timp in care a citit bateria a aratat 59 Ah , iar incarcarea a scazut la 12,5, practic fura curent din baterie. Iar procentul de incarcare al bateriei scade de la 100% spre 80%.

Cand pun luminile de intalnire incarcarea creste la 13,7-13,8.

La fel facea si cu bateria originala, codata in ECU.

Daca scot mufa de pe borna minus ce dezactiveaza start stop incarcarea creste la 14,2, si se aude si motorul sunand purin diferit.

Nu inteleg de unde vine problema. 

Bateriea e noua. Sa fie ECU?

 

E comportamentul normal la start stop. Incarcarea nu se face non stop, ci atunci cand ECU decide. Relax...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

  Asa este. Eu mi-am pus temporar un voltmetru in mufa brichetei si am observat ca de obicei incarcarea este aproape de 15V cand esti in frana de motor de ex. ( se incarca bateria pe gratis) si este nula adica 12,5V cand accelerezi puternic (toata puterea este canalizata spre accelerare nu spre incarcare).

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut10a

Batterie Varta Silver Dynamic E44 12v 77ah 780A

as vrea sa cumpar bateria asta,as vrea o parere sau o  recomandare

multumesc

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maistoru

se pare ca ma lasa si pe mine bateria , mai are 40% capacitate

bateria curenta este un baner agm de 68Ah

am gasit exide de 70Ah cu 520 de lei si de 80Ah cu  565 lei

ce amperaj se recomanda "minim" ptr 1,6 cayc ? sa iau pe cea mai puternica pentru a fi mai putin "stresata" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

70 de amperi sunt suficienti.

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
powershot

Pot pune pe un 1.6 TDI cr baterie Varta tehnologie AGM, dacă mașina a avut original baterie fără AGM ?

Masina nu are start stop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Da, o sa reziste mai mult.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

Si nu va fii problema ca va primi tot timpul ~14v chiar daca e incarcata?

Edited by SergiuD

Share this post


Link to post
Share on other sites
powershot

Buna întrebare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

buna - nu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
powershot

No .. am picat pe ganduri.

Nu stie nimeni daca bateria agm e multumita de alternatorul clasic.

Deocamdata e ok. Trebuie sa masor curentul dimineata sa vad cat are.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

daca unii dintre noi suntem nimeni.... atunci nu stie. Mai stai, fa un sondaj, etc.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi
On 11/6/2018 at 1:11 PM, SergiuD said:

Si nu va fii problema ca va primi tot timpul ~14v chiar daca e incarcata?

   Cand este incarcata  nu mai primeste nimic, adica curentul de incarcare este 0. Evident ca un AGM va tine mai mult decat un EFB si mai mult decat o baterie clasica.  Pentru sistemul start-stop se pot pune si baterii EFB. Multe Skode noi vin din fabrica cu astfel de baterii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
powershot

Am pus bateria.. de 2 zile. Se comporta lux.

Florin.. de la tine astept un raspuns tehnic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nelsson

Dacă tot veni vb ce înseamnă EFB și AGM cu diferențe și puncte pozitive ? Mulțumesc!  

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n
14 hours ago, powershot said:

 

Florin.. de la tine astept un raspuns tehnic.

da Google nu iti e suficient ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

EFB este o evolutia a acumulatorului clasic cu Pb, cu cateva imbunatatiri fata de acesta, dar tor cu electrolit lichid

AGM stocheaza electrolitul in vata de sticla intre placile de Pb si este mai.robust la socuri mecanice, variatii de temp, incarcare - descarcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LonestarX

Salut,

Se ia urmatoarea baterie (vezi atasament). am pus voltmetrul pe ea si am urmatoarele:

- contact pus, 0 consumatori porniti = 12.18-20

- contact pus, motor pornit, 0 consumatori = 14.6

- contact pus, motor oprit, faruri aprinse = 12.37-39

Masina e cu start/stop.

LE: daca nu ma insel, are 6 ani bateria

E pe duca ? vazusem un grafic pe net pt agm si conform aluia ma incadrez cam intre 60-70% SOC. start/stop nu mai intra de cateva saptamani (nu am observat de cand) iar farurile fac figuri (ba cand pornesc sunt luminate slab, ba imi sta o faza lunga aprinsa, cealalta nu, ba ledurile se aprind super slab, etc)

Mersi

baterie.jpg

Edited by LonestarX

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gabi_R

Salutare 

A venit timpul sa schimb si eu bateria....

Masina passat b7 an August 2013

Am nevoie de ajutorul vostru pentru a ma ajuta sa ma decid .

Varta sulver dimanic de 70 A sau 

Exide 70 A ambele cu tehnologie AGM

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Eu pe masina am Varta sylver dinamic  AGM. Acum, amandoua sunt ok.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gabi_R

Tot pe varta inclin si eu, dar am vazut pe aici ca lumea lauda f mult Exide ul si am zis sa fac o intrebare.....

Varta din cate am vazut nu are cod BEM, ai idee dava exide are cod BEM?

Share this post


Link to post
Share on other sites
maistoru

exide e best buy ca raport pret/fiabilitate

eu am gasit aici cu 500 lei si iti asigura si codarea ( nu stiu daca in acelas pret )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gabi_R

Unde sunt fabricate astea exide?

Am mai citit pe diverse forumuri si vad ca multi recomanda si Banner ..... voi ce părere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
LonestarX

mers la vrumauto dupa recomandarea baiatului de mai sus, testat, battery health 43% :D. schimbat cu un exide 70ah agm, problems solved, multa sanatate !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
maistoru

la mine e pe sistem invers

aveam start/stop dezactivat software si acum la 40% capacitate a inceput sa se opreasca motorul la semafor si sa scrie pe maxidot SS active

dar nu mai cupleaza electromotorul la apasarea ambreiajului 🤨

se aude dor un tzac ca si cum ar cupla niste relee

trebuie sa repornesc din cheie 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

    • HRTS
×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri