Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

grandtourismodiesel

efectul este placebo,resimtit de tine. A zis bine in postare,userul calin.g

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 30.05.2015 at 18:16, jag a scris:

Revin cu update la Varta black 56Ah(480A), incarcata in Decembrie si din nou luna aceasta(a avut 12,5V), a tras 6,5 ore cu 3,8A(cat da incarcatorul).

Se simte un pic la pornire. Peste o luna face 1 an. :)

inca supravietuieste cu bine aceasta varta, a mai vazut redresorul doar acu 1 an si ceva, dar nici drumuri scurte nu a prea mai facut.

reamintesc ca la 6 luni la prima ei incarcare a avut 12.2V(decembrie 2014). anul trecut nu mai stiu.

face 4 ani in iulie.

 

mi-am amintit ca era cam anemica iarna trecuta (2017) inainte sa fie pusa pe redresor.

deci, intretinuta din cand in cand rezista. totusi, urmatoarea va fi un exide premium cel mai probabil.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, in masura in care va permite timpul poate cineva sa se uite pe raportul de testare la bateria. Am inteles de la service ca trebuie schimbat, insa as dori mai multe pareri. Multumesc

IMG_20180531_134355.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

da, te pregatesti de inlocuire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 2/20/2018 at 11:37 AM, bbogdanmircea said:

Dupa nici 4 ani Varta  luata in 08.2014 nu mai porneste pe Golf 4.

Chiar asa de slabe sunt mai nou ?

Inainte de asta am avut o Varta care a tinut 7 ani .

E drept ca masina mai mult a stat decat a mers .

Recomandati alta firma adica Banner, Exide sau tot Varta ?

Acum am vazut ca ultima oara am luat Varta Blue de 74 Ah si 680 A curent de pornire, cele Blue sunt mai slabe nu ? 

Aveti idee daca Varta Silver de 74 Ah este ok ca si dimensiuni pentru locasul de la Golf 4 ? 

La dimensiuni este 278 mm lungime, 175 latime, 175 inaltime .

Am gasit si Rombat Premier de 75Ah si 750 Ah, dar are 190 inaltime, aveti idee daca e ok sau este prea inalta ?

       Vad aici multe lamentari, ca se duce bateria, ca sa o masuram, o baterie daca e buna si daca nici masina n-are probleme sa o descarce, tine in conditii grele cum e  ,,la Romania". 

       Eu,  la Golful 4 TDI  cu  101 CP al meu din 2003, am luat (dupa ce bateria originala Varta, 70 A, s-a dus dupa  6 ani),  o baterie economica   , alta Varta,de la Porsche, cu sigla VW, iar aceasta a tinut 5 ani, apoi am luat alta economica Exide de data asta era scris pe ea, o am de 3 ani. Ce e important de spus e faptul ca am Webasto pe masina si cand  iarna o chinui si la -15 si la - 20 grade  dupa ce a functionat Webasto 30 de minute cu motor oprit, si a descarcat bateria, porneste excelent fara nici o problema. Deci, o baterie chinuita iarna cu Webasto, la temperaturi scazute ,e cel mai bun exemplu de fiabilitate . Si nu mai alerg o data la 6 luni asa cum vad povestindu-se pe-aici sa o masor la garantie, sa-i sterg praful de pe capac, sa tremur ca au trecut 2 ani sau 3 ani si sigur se duce. La mine nu s-a dus nici una din cele economice de la VW. Am avut pe alte masini experiente neplacute cu Varta luate din Metro si de la alte magazine bucurandu-ma ca fac economie de 100 de lei la baterie si dupa 1-2 ani , cum dadea frigul, cum ma duceam sa ma tiganesc cu cei de la garantie sa-mi schimbe bateria.  Nu stateam sa masor in acesti 5 ani de viata a bateriei , nici un curent de pornire, singura mentenanta facuta era ca o data pe an, atunci cand dadea frigul o puneam  24 de ore la un redresor bun ( eu am Bosch) unde-i reglam curentul de intrare 10% din putere si n-aveam nici o problema.  Exide-ul (economic VW) pe care-l am acum e foarte ok.  Din cate imi este mie cunoscut, o baterie AGM originala poate fi inlocuita cu alta AGM economica de la reprezentanta si merita toti banii ca sa nu mai arunci de 2 ori cu banii in 2 sau 3 ani si mai stiu ca ar fi bine sa fie ferita de frig si de caldura, adica izolata, traieste mai mult, nu degeaba, daca te uiti la unele Audi si BMW sau Mercedes, bateriile lor AGM sunt puse in portbagaj, departe de caldura motorului .

   In nici un caz, Varta din magazin , sau Exide din magazin nu sunt si nu seamana cu  Varta de la reprezentanta, ma refer aici la cele economice, de la reprezentanta VW, nu la originalele de 15-20 milioane bucata.

     Sa nu se supere cineva de-aici ca spun, dar fac treaba asta de 13 ani cu masina mea si am avut si la alte masini de la Oltcit si Dacia si Renault 9 etc. si stiu ce-nseamna Varta, Fulmenn etc. de la coltul strazii si timpul, nervii si banii pierduti prin diferite magazine si magazinase de cartier sau la Metro cu baterii indoielnice cu nume sforaitor pe piata romaneasca, ma determina sa spun ca ori va luati ce-am descris mai sus , adica o baterie economica de la reprezentanta,  ori incercati experiente, poate merge, poate nu merge.

       Eu apreciez ca cel putin 30% din bateriile noi vandute in diferite magazine se intorc la garantie in primul an de la cumparare cand a dat frigul. De ce ? ptr. ca piata romaneasca inghite toate mizeriile.  

 Mai apreciez , daca vreau sa iau si altceva decat economice de la reprezentanta ca bateriile Moll, unele Exide si Tudor sunt intradevar bune, cu preturi la fel ca cele economice de reprezentanta sau de foarte multe ori mai mari decat ele.  De baterii romanesti nu vreau sa aud.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un Passat B7 start/stop cu baterie originala Varta 68Ah, la pornire sub cat nu ar trebui sa coboare tensiunea? La ultimele 2 porniri a pornit cam greu daca am lasat masina cateva zile in parcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Peste 12v,dar nu doar de voltaj are nevoie ca sa porneasca bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE ma refer efectiv in momentul in care porneste masina. Bateria are 12.6v, cu VCDS imi arata 75% nivelul de incarcare, dar iti poti da seama daca bateria e potenta in functie de cat de tare scade voltajul la pornire. Eu stiu ca n-ar avea voie sa coboare sub 9v, dar asta era parca la benzinare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la un magazin care vinde si face garantii la  baterii ,cere sa-ti faca o verificare la baterie cu testerul lor ,doar asa vezi stare actuala a baterie ,amperaj si voltaj

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Mi-a cedat bateria la Octavia 2, motor 1.9 TDI.  Va rog sa-mi recomandati una noua si ce specificatii sunt recomandate pentru acest motor. Eu ma gandesc la una de mai jos, dar puteti propune si alte variante:

Varta Silver Dynamic E38 12V 74AH 750A  330 lei

Rombat Premier 12V 70AH 680A                 285 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam greu de comparat cele doua marci. As merge pe prima varianta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

 

Cred ca urmeaza in curand sa schimb si eu bateria pentru ca nu mai tine incarcata daca dau drumu la A/C si dupa ce opresc motorul mai merge 30-60 de secunde ventilatorul, iar la urmatoarea imediata pornire trebuie sa invarta de 2-3 ori sa porneasca. Spre rusinea mea chiar nu stiu sa citesc bulina de la baterie zice ca ar trebuii sa fie neagra daca are acid si transparenta daca nu are, las aici un videoclip daca stie cineva sa citeasca mai bine: https://youtu.be/RQ4jZpjL5ko

 

Am pus si multimetru pe ea si cam astea sunt valorile:

12.55V - dupa oprirea masinii
12.35V - faza scurta timp de 10 secunde
12.03V - pus contact (radio, ventilatoare maxim)
12.25V - daca opresc ventilatoarele
10.67V - la pornire
14.0V - cand ii pornita cu consumatori AC max/OPS/geamuri
14.3V - Fara mari consumatori 

 

Bateria ii fabricata la sfarsit de 2011 cu codul 5k0 915 105 g Enertec 72Ah 380A DIN 640A EN/SAE/GS si are dimensiunile 278mm lungime 190mm inaltime si 175mm latime. Ma gandeam sa o inlocuiesc cu un Bosh sau Varta (care ii mai ieftina la magazin) de 77Ah fix aceleasi dimensiuni cu CCA 780A.

 

Trebuie sa o schimb? Si ce imi recomandati?

Modificat de 1m2r3a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10.67V pe timpul acţionării demarorului sau înainte de asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel era si la mine, am schimbat bateria noua Exide Premium, ba mai mult, am luat una mai puternica de 64Am (fara verificare la 6 sau 12 luni cum incearca unii vanzatori sa prosteasca clientii)  si facea la fel...pana la urma am pus diagnoza VCDS pe ea si imi arata ca alternatorul NU incarca suficient.
Am servisat alternatorul cu 150 lei + garantie si acum incarca brici si au trecut 1,5 ani de atunci.

Eu zic totusi sa verifici si cat iti incarca alternatorul.

 

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi se pare ca mai are viata in ea. cat de cat :)

eventual mai pune-o pe un redresor sau fa niste drumuri lungi

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv la actionare, cand ii dau cheie sa pornească

 

@mariuscbn da, numa la mine are bateria aproape 7 ani + ca face figuri dupa ce ii oprita. Nu trebuia sa fie voltajul mai mic cand era pornita?

 

@mad_kat pai cred ca numa asta o tine in viata ca de obicei in weekend fac drumuri lungi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Relax....eu aveam bateria Exide 45Am pe masina cand am cumparat-o de 9 ani, si era super ok....vechimea NU e un inpediment. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încărcarea văd că este ok, de ținut văd că tine curent din moment ce pe timpul acționarii demarorului scade până la 10,67v. Posibil ca pornirea mai grea să nu fie din cauza ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor temperatura,bujii,filtre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine invartea greu cu baterie noua. Solutia a fost un electromotor din dezmembrari la care am schimbat periile cu unele noi. Are cam un an de atunci si nu mai am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si la mine pornea ingreunat chiar cu bateria noua,asa ca am servisat electromotorul,a fost nevoie de bucse,perii nu au fost foarte uzate,daca cumparati perii luati Ghebe Austria(cică sunt foarte bune).Dupa aceea numa ii arat cheia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea in cauza e lansata pe o masina relativ noua, nu cred ca se pune problema de uzura la electromotor.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu strica o verificare chiar daca e relativ noua masina pot apare surprize,masinile din ziua de azi sunt slab calitative fata de cele productie 2000-2007.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.

Am cumparat un acumulator Exide de 70ah AGM pt Polo 1.6 tdi din 2011 cu start-stop. L-am montat, codat 070 TU3 5555555555 in ECU. Incarcare 14,2. Citire 100 Ah.  La relanti, dupa 10 min timp in care a citit bateria a aratat 59 Ah , iar incarcarea a scazut la 12,5, practic fura curent din baterie. Iar procentul de incarcare al bateriei scade de la 100% spre 80%.

Cand pun luminile de intalnire incarcarea creste la 13,7-13,8.

La fel facea si cu bateria originala, codata in ECU.

Daca scot mufa de pe borna minus ce dezactiveaza start stop incarcarea creste la 14,2, si se aude si motorul sunand purin diferit.

Nu inteleg de unde vine problema. 

Bateriea e noua. Sa fie ECU?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am schimbat azi bateria cu una Varta Silver AGM 70ah, fabricata in 06.2017. Cand am mers sa verifice incarcarea, le-am zis sa faca si un test sa vad care e viata bateriei. Aceasta a iesit la 76%. Nu e cam putin avand in vedere ca vechea baterie care dadea mari semne de oboseala avea 58% ?
Testul a fost facut dupa ce am cumparat bateria, nu am apucat sa fac un drum cu ea, dar nu cred ca ar influenta asta viata bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!