Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

zici tu ca are legatura cu 1.2 tsi?? Sau e off ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam off dar e absolut interesant sistemul. De multa vreme ma gandesc si eu de ce nu se investeste in astfel de tehnologii, mai ales ca in ziua de azi chiar si actuatorii electrici (de exemplu) au devenit mult mai rapizi si mai precisi?

Intr-adevar ramane testul de fiabilitate DAR... pana la urma orice sistem este perfectibil pe masura ce tehnologiile evolueaza. 

Pe de alta parte mi se pare aproape neverosimil faptul ca astfel de inovatii vin de la o companie mica (dar FLEXIBILA) si nu de la giganti precum VAG, Toyota Renault-Nissan etc...

 

Daca vreti il mai las, daca nu sterg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul 1.2 tsi cu distributie pe lant l-am testat saptamana trecuta pe noul seat toledo si skoda rapid,asa ca inca se produce .Ramane de vazut cand vor trece si pe aceste modele la distributia pe curea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil dupa ce termina retehnoligizara fabricilor si isi epuizeaza stocurile de motoare vechi.

Asta probabil inca va mai dura vreo 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Altii reusesc sa faca motoare pe lant foarte bune si fiabile de mult timp, doar VW are probleme cu ele.

 

Ce este adevarat este ca si curelele au ajuns foarte departe in ceea ce priveste rezistenta/calitatea si practic pot sa depaseasca un lant.

Mai ramane problema vecinatatilor termice in care lucreaza si contaminarii cu eventuale scurgeri de ulei/antigen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand a aparut golf 7 au spus ca nu se poate mota acest motor datorita caroseriei(ma refer la 1.2 tsi pe lant) ,uite ca pe skoda rapid si noul seat toledo se poate chiar daca sunt masini aparute cam de cand a aparut si g7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in continuare e adevarata afirmatia respectiva.

 

Rapid si Toledo sunt pe platforma de Polo.

Leon, A3, Golf VII si Octavia 3 sunt pe platforma MQB in care deja se monteaza 1.2TSI pe curea.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca si modelele noi de toledo care au 1.2 tsi pe lant vor avea aceeasi problema ca si multi alti posesori de 1.2 tsi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica s-ar fi rezolvat problemele. Dar asta urmeaza sa vedem in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand a aparut golf 7 au spus ca nu se poate mota acest motor datorita caroseriei(ma refer la 1.2 tsi pe lant) 

 

Motivatia are alte considerente. Plaftofma MQB (G7, O3, etc) permite montare de motoare cu galeria de admisie in fata si cea de evacuare in spate. Ori tsi-ul cu lant are admisia/evacuarea ecact pe dos :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut noul motor1.2 tsi  care este complet schimbat.Admisia\evacuarea,pompa de benzina ca pozitie ,intercoolerul este mai mare,etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am senzatia ca este diferit doar la variantele BlueMotion..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

 

Pana acum am citit postarile voastre si m-am ingrozit. Pentru ca si eu detin un autoturism echipat cu acest motoras CBZB.

Din fericire inca nu am patit nimic, insa ma astept la orice, caci motorul pe care il are masina este ansamblat/fabricat in septembrie 2011 si a avut nevoie de a-i fi montata acea saiba-distantator la actuatorul turbinei.

 

Sa incep cu inceputul.

Am un Seat Ibiza Style Ecomotive cu motorul 1.2 TSI CBZB, deci 77kW.

Masina am luat-o in decembrie 2011. Nu am avut probleme cu ea. Inca!

 

La 900km a trebuit sa plec la un frum mai lung, cam 1700km. Masina s-a comportat foarte bine.

Undeva pe la 8000 km o tanti m-a lovit usor in spate, motiv pentru care a trebuit sa ajung la service SEAT ca sa o repar. Toate bune. Acolo mi-au facut si un "production enhancement (code 21E2)/Aktion 21E2 - Abgasturbolader". Deci la Seat acest update are codul 21E2. Am avut impresia ca a pierdut din demarajul pe care il avea inainte de update, cu treapta a II-a. 

 

 

Totodata se auzea un zanganit  de la tija care iese din actuator, in partea spre turbina unde se imbina cu clapeta. Acolo era un mic joc, care la accelerare sau decelerare scotea un zanganit. Initial am crezut ca este lantul, dar slava Domnului, nu a fost.

Un alt zanganit care se confunda cu cel al tijei, se auzea de la un scut care acoperea turbina in compartimentul motor. L-au rezolvat si pe acela. A ramas doar cel al tijei actuatorului. Pentru ca le-am cerut sa rezolve si au zis ca asa e costruita masina, ca putem merge la o masina noua din parc si se va auzi acelasi zgomot. Am lasat-o asa, avand in vedere ca nu e un defect important.

 

Acum am 27.000km. Singura chestie care am observat-o e ca la pornirea la rece se aude un zgomot in plus, care cred ca este de la lant, pana isi face ungerea. Nu este puternic, chiar greu sesizabil, insa se aude nu doar 2-3 sec la inceput, ci mai mult (nu stiu sa zic exact cat), pana se incalzeste motorul ori ma pun in miscare.

 

Urmeaza sa merg la revizia de 30k km si acolo ii voi intreba.

 

Am incarcat un clip cu sunetul motorului in relanti si la turatie, cand masina avea cca 8400km:

 

http://youtu.be/g_RTdG32Svs

 

O sa revin, sper curand, cu un clip cu sunetul motorului la km actuali.

 

Numai bine si drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Master_Blaster

Am observat ca acutatorul wastegate-ului, ala cu saiba, are f f f mult peste 5mm si face si zgomot.

 

Asa face la toate?

 

O sa uploadez si un filmuet cu el dar momentat youtube nu merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Master_Blaster

Sent from my GT-S5670 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oooooooo!!!!!!!!

Vezi ca nu este normal sa faca asa .

Acolo lipsesc piulitele de prindere 

post-9097-0-78475500-1362323133_thumb.jp

post-9097-0-06605000-1362323146_thumb.jp

Modificat de enrico
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Master_Blaster

Fuck, ce treba buna au facut cei de la PBN cand au montat saiba. :p

 

Enrico, merci mult pentru raspunsul rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana trecuta, vineri, am luat masina de la PBV1.

Mi-au schimbat un amortizor de la haion si acum mi se deschide si mie portbagajul corect. In privinta zgomotelor anormale de la pornire reclamate de mine am fost batut pe umar cu recomandarea de a "mai tine masina sub observatie" - exprimare retarda si cinica de bisnitar oridnar - si sa mai vin cand o sa faca mai des si mai tare.

 

Din punctul meu de vedere problema distributiei este una lamurita si clasificata deoarece am aflat ca schimbarea ei costa doar 1.800 RON. Acum masina este la PBA si daca nu se rezolva nici aici, in cursul acestui an, o voi schimba pe banii mei. Imi permit sa fac, imi asum aceasta problema - adica stiam de cand am luat masina ca este posibil sa ma izbesc de aspecte de genul asteia - si pentru ca tin mult la ficatii mei si la parul pe care il mai am in cap o voi rezolva in felul asta evitand astfel si alte eventuale complicatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow! :blink:  La asa ceva nu m-as fi asteptat in veci. Aveam deja gandul sa ma duc sa trag si eu de actuator la a mea, ca nu stiam ca s-ar fi misca asa  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Master_blaster motorul din videoclip e al tau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa te calmezi ca o sa se rezolve ;). Intentie de a ajuta exista !

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa o schimbi pe banii tai? Masina e in garantie si trebuie sa faca la un moment dat sa auda si consilierul.

Tie iti face in fiecare dimineata?

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu face chiar in fiecare dimineata. Dar a facut si vineri dupa masa si duminica de dimineata (si duminica a facut destul de urat, cum nu am mai auzit pana acum) si a facut si astazi cand am plecat la PBA. Si vreau sa o fac pe banii mei - daca nu reusesc sa o rezolv pe garantie - pentru ca ma streseaza atat zgomotul pe care il face la pornire cat si faptul ca stiu ca este vorba de un defect care se accentueaza si care poate duce si la defectarea altor componente din motor cu implicatii nasoale, a caror remediere se face la niste costuri intr-adevar mari. Dupa cum am spus ... prefer sa scap de stresul asta pe care il presupune plimbarile astea pe la service-uri cu sperante facute astazi de la o vorba si dezamagiri venite maine cand verdictul este "mai tineti-o sub observatie".

Le atrag atentia tuturor ca slabirea lantului are efecte asupra internelor motorului si ca a merge cu el asa pana cand incepe sa zornaie suficient de tare cat sa fie acceptat la garantie este oricum, dar nu bine. Pentru ca ulterior, dupa iesirea din garantie, daca vor aparea defecte pe unul sau mai multe pistoane, nu o sa vina nici un service din Romania sa spuna ca aceste defecte au aparut pentru ca s-a mers X mii de km cu lantul slabit. Si atunci sa te tii cand o sa fie de platit zeci de milioane pe reparatii. D-aia eu prefer sa inlocuiesc distributia cat mai repede si sa ii las in plata Domnului pe astia cu service-urile lor de reprezentanta, iar eu sa ma linistesc definitiv cu problema asta.

 

Hai sa inchidem aici subiectul asta. Va rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!