Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


Recommended Posts

Repet ce mi-au spus la PBN.

Nici nu se pune problema sa refuze schimbul in garantie - atata timp cat masina e in garantie - dar, ca fabrica sa-si dea acceptul si sa le permita schimbul in garantie, ei trebuie sa inregistreze zgomotul.

Altfel ar trebui sa faca acest schimb pe banii lor, lucru care nu se va intampla.

Daca masina nu face zgomot nu au ce inregistra, asa ca nu vor schimba nimic. Singura solutie este sa lasi masina la ei pana face zgomot.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdanpiatra

    133

  • vizitator

    104

  • Dun

    87

  • Rave

    86

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu vreau sa te alarmez, dar ce faci daca sa zicem, trebuie sa mergi in concediu cu masina  afara din tara cu familia, si ti se rupe lantul chiar daca ai o intindere sub 74mm?    74mm inseamn

Sa va arat diferentele dintre kiturile de distributie vechi si nou (03F198158B)

Lumea ia de buna o valoare fixa de alungire a lantului, cine si de unde a scos aceasta valoare? este 100% corecta si exacta? iti garanteaza cineva ca sub 74mm alungire nu iti face motorul zob? la asta

Posted Images

Din ce a spus Bogdan rezulta ca se mai pot face si altfel de diagnosticari inafara celei auditive. O fi adevarat? Mai sapam. Daca aflati ceva ... postati si aici.

Link to post
Share on other sites

In mod normal un injiner meserias dar care cunoaste motorul asta ar trebui din citirea unor parametri sa-si dea seama daca exista o neregula sau nu-defazaj la pornire, timpii de injectie, etc, etc ! Spun asta ca in mod normal! Scanarea cu vagcom-ul nu da nici o eroare! De fapt la mine si cu lantul vechi care zbarnaia riguros la pornire la rece sau cald nu le-a dat nici o anomalie in functionarea motorului!

Ramane ca la examen : proba"orala".

Link to post
Share on other sites

Intrebarea mea este in sensul in care fabrica a trimis o instructiune de lucru - la fel cu circulara pe care mi-a citat-o consilierul despre posibilitatea ca iarna amortizoarele sa nu lucreze corect - in care sa le spuna celor din service-uri ce operatiuni sa desfasoare, ce parametrii sa urmareasca si ce valori sunt semnificative pentru diagnosticarea problemei asteia cu lantul de distributie.

Eu lucrez in domeniul retelelor de calculatoare si pot sa spun cu mana pe inima ca, in cazul anumitor disfunctionalitati, CISCO iti trimite o serie de instructiuni, cu pasi si comenzi care trebuie rulate, pentru a obtine niste output-uri concludente pentru problematica respectiva. O exista asa ceva si in cazul problemei lantului de distributie?

Link to post
Share on other sites

Cere-i consilierului sa iti arate circulara, negru pe alb. Sa vezi exact cand a fost trimisa, ce implica legat de amortizoare.

La fel si pentru procedura de inlocuire a distributiei. Constatarea e doar audio sau exista si alte proceduri stipulate de fabrica prin care se poate decela o neregula? Negru pe alb.

Lenea e uriasa la reprezentantele din Ro asa ca nu m-ar mira sa spuna doar ce le convine si uneori chiar sa se faca ca nu aud bine.

Eu am avut ocazia sa vad o circulara cand am avut problema cu farurile.

Edited by The_Ego
Link to post
Share on other sites

Circulara aia legata de amortizoarele haionului - daca exista - este de cascadorii rasului si am amintit-o doar cu titlu exemplificativ (cum adica: este posibil ca iarna amortizoarele, din cauza temperaturilor scazute, sa nu lucreze corect. Ignorati problema. Pai pe principiul asta de ce nu si: in perioada de garantie este posibil ca distributia motoarelor 1.2TSI sa faca figuri. Ignorati comportamentul respectiv). Acea problema - minora zic eu acum - a fost transata in favoarea mea. Urmeaza sa primesc amortizoare noi.

Prin urmare hai sa ne concentram pe problema lantului si pe intrebarea pe care am pus-o: exista o procedura bazata pe diagnoza computerizata a masinii pentru depistarea problemelor generate de disfunctionalitatile distributiei pe lant?

Edited by Dun
Link to post
Share on other sites

Singurul care spune ca lantul s-a inlocuit pe baza unor parametri cititi din scanarea masinii este Bwwlan! Si asta in Germania parca!

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Continuarea topicelor deschise in ariile specifice acestui tip de motor, gen Skoda, Polo, Golf ...

Nu mentionez decat atat:

Orice deviere de la PROBLEMELE acestui tip de motor, va fi sanctionata, fara drept de apel.

Succes in depistarea si rezelvarea problemelor.

PS: Rog TOTI moderatorii acestei arii/topic sa se aboneze la topic.

Link to post
Share on other sites

Ok. Am sa incep eu sincer nu stiu daca motorul meu ii gen 1 sau gen 2 dar in fine vine problema.Am un Golf 6 1.2 TSI DSG din 2011, km aprox 12000. De iarna asta am inceput sa observ niste anomalii.La pornirea la rece porneste automat socu,ok asta ii normal se intampla si pana acum, dar acum ramane socupa pana in momentul in care ajunge apa la 90.E normal asa ceva ? Bun asta ii o problema, pe urma masina merge ok pana in momentul in care ajunge la 90 de grade, dupa incepe problema.La retrogradari in D,exemplu am 50 km/h si franez sa zicem la o trecere de pietoni si ajung la 10 km/h si accelerez din nou masina incepe se tremure si sa se comporte ca o manuala care ar fi intr-o treapta superioara si este subturata, asa ceva patesc si la o intersectie sa zicem care opresc si vreu sa plec de pe loc la prima treapta chiar si a doua trepideaza si are tendinta de a muri motorul dar pe urma cred ca sesizeaza computeru si automat sare turatia undeva la 2000 rpm.Nu inteleg, benzina nu iau decat de la OMV sau Rompetrol.Va rog daca puteti sa ma ajutati.

Link to post
Share on other sites

Prima chestie, aia cu socul, e absolut normala. Asa e facut motorul, sa stea mai turat cand e frig afara chiar si pana cand ajunge la temperatura optima de functionare.

A doua, cu tremuratul, are legatura cu DSG-ul nu cu motorul. Du-te la o verificare si vezi ce-ti spun acolo.

Legat de motorul 1.2 TSI cu distributia pe lant, a avut doua probleme:

1. Turbinele faceau figuri si picau.

S-a rezolvat prin adaugarea unui distantier intre turbina si actuator, actiune oferita gratuit de catre VW. O solutie mai ieftina atat pentru VW cat, mai ales, una mai simplu de aplicat, in loc de a schimba toata carcasa exterioara a turbinei sau altceva.

turbopulu2.jpg

2. Lantul de distributie. In timp, acesta se slabeste, intinzatorul nemaiputand sa-si faca treaba cum trebuie.

In prima faza lucrul asta genereaza doar un sunet la plecare, din ce in ce mai urat, in functie de cat de slabit este lantul. Lasat in pace acesta poate duce la distributii sarite de pe punct si motoare distruse. La unele masini comportamentul acesta s-a reluat la cateva mii de km dupa schimbul lantului asa ca se pare ca nu s-a gasit o rezolvare inca.

VW ofera schimbul acestuia gratuit cat timp masina e in garantie dar NU dupa ce a iesit din garantie.

change18062010102353.jpg

O mica descriere a motorului in link-ul urmator:

Link to post
Share on other sites

A 3-a problema (de care a uitat Rave) este soft-ul ECU.

La Octavia2, in perioada iunie 2010 - iunie 2012, dupa varianta initiala cu care a venit masina, au mai existat alte 2-3 variante de soft care incercau remedierea anumitor probleme sesizate (pornirea la rece cu probleme si adaptarea turbosuflantei dupa operatiunea "saiba"). Insa toate aceste variante au afectat negativ comportamentul masinii, micsorand puterea motorului si marind consumul.

Edited by DRAPAR
Link to post
Share on other sites

Prima chestie, aia cu socul, e absolut normala. Asa e facut motorul, sa stea mai turat cand e frig afara chiar si pana cand ajunge la temperatura optima de functionare.

Pun si eu o intrebare:

Cat sta la voi motorul turat? Ca la mine, indiferent cat de frig este afara, in afara de pornirea mai turata si cateva secunde in care sta turata(care pot varia sa zicem de la 10-30) motorul face asa ca o ridicare de turatie apoi vine unde catre 800 rot /min sau chiar mai jos!

Nici vorba sa stea turata mai multe minute si implicit pana la ajungerea la temperatura de 90 grade!!!!!!!!!!

Link to post
Share on other sites

Da posibil sa fie a 3-a varianta ce zice colegul DRAPAR, deoarece in 2012 am fost rechemat in service pentru o actiune gratuita, mi s-a explicat ca am fost adaugat un distantier turbinei si softul ECU a fost actualizat.Dar ce as putea sa fac in situatia asta pentru a rezolva/remedia problema ?

Link to post
Share on other sites

Vezi ca se pare ca pentru cei cu dsg a mai aparut un soft nou! Discutia este pe celalat forum, dar sigur cineva de acolo a facut softarea.

Link to post
Share on other sites

De probleme cu pornirea la rece, eu cel putin, nu am auzit. Primele update-uri de soft au fost facute ca incercare de a "repara" turbina. Nu s-a reusit asa ca a aparut solutia "distantierul".

Update de soft se facea implicit odata cu montajul distantierului la turbina asa ca nu l-am trecut ca actiune separata.

Desi unii au mentionat o scadere a puterii dupa update-ul de soft majoritatea(in care ma numar si eu) nu. Este un incident izolat la cateva(ma refer la un procent destul de mic) cazuri asa ca nu l-am trecut ca problema generala a motorului. Am lasat acolo doar probleme cu care s-au confruntat toate(sau majoritatea) motoarelor. Exista si cazuri de diverse probleme dar sunt prea izolate sa spunem ca "asa face toate".

@Bogdan, daca e foarte frig afara (sub -10) motorul porneste la 1.200 - 1.300 si apoi coboara pana pe la 1.000 RPM unde ramane ceva vreme.

S-a intamplat odata, la munte, sa ramana relantiul sus pana a ajuns masina la 90 de grade. In Bucuresti imi scade la 800 RPM foarte repede, in cateva (putine) minute.

Nu stiu daca face asa din cauza temperaturii, a stilului de mers sau a altceva dar e normal ca la frig sa plece mai sus si apoi sa coboare.

Link to post
Share on other sites

La motorul masinii mele exact cand am ridicato de la showroom au facut

Actiunea 24V9 in data de 15.03.2012 si saiba

Pentru cei cu motoare 1.2TSI de pe VW (la skoda sunt numerotate altfel actiuniunile) aveti alte softuri mai noi in afara de 24V9 ?

Trebuie sa fac revizia de un an si sa stiu ce sa le cer

Edited by enrico
Link to post
Share on other sites

Mai Rave,tu cam ai atitudine de moderator!!!??? :grrrrrr:

Vezi ca in topicul de inceput atat la vw si skoda primele softuri se aplicau pentru problemele pornirii la rece-au fost inca 3 softuri, 7425, 8620, 9163, in afara de cel initial! Pentru turbina a fost actiunea saiba, si soft 9680 deci mult mai tarziu, in 2012.

Niciodata nu mi-a ramas motorl turat pana la incalzirea lui, ciudat, la mine coboara repede la 800!

Link to post
Share on other sites

Poti sa intrebi direct acolo daca exista sau nu un update de soft pentru motor. Daca este ceva ce trebuie facut obligatoriu, gen saiba, te anunta ei oricum.

Acum cateva luni nu era niciunul.

Nu stiu ce inseamna atitudine de moderator dar imi cer scuze pentru ea... Am incercat sa rezum cele 100 de pagini care au fost scrise anterior.

Eu stiam ca primele softuri au fost strict de a incerca "repararea" problemelor cu turbina - pornirea la rece era una dintre ele daca nu ma insel.

Daca ma insel imi cer scuze in caz ca am indus pe cineva in eroare...

Edited by Rave
Link to post
Share on other sites

Saiba, am uitat numarul momentan, si un lant schimbat in garantie acum vreo 5.000 Km.

Link to post
Share on other sites

Eu stiam ca primele softuri au fost strict de a incerca "repararea" problemelor cu turbina - pornirea la rece era una dintre ele daca nu ma insel.

Daca ma insel imi cer scuze in caz ca am indus pe cineva in eroare...

Stiai gresit!

Turbinele au inceput sa pice fulgerator cam prin 2011. deja aveam 3 softuri pe masina!

Softurile aparute au fost tot mai proaste: lipsa de putere, consum crescut, lipsa elasticitate, mai mult fum, motor zgomotos, etc!

Singurul soft mai apropiat de cel initial a fost 9163! Bine , acum eu vorbesc de skoda si nu de vw!

Colegul Ciprian cu dsg, tu du-te la service! Sigur pentru tine exista soft motor si s-ar putea nou soft si pentru dsg! Parca aparuse si acesta , bine depinde si de cand ai masina!

Link to post
Share on other sites

Ok. Am sa incep eu sincer nu stiu daca motorul meu ii gen 1 sau gen 2 dar in fine

Motorul este de generatia 1, cu distributia pe lant cu probleme. Numai ce se vinde acum in 2013 la 1,2 TSI au distributia cu curea si motorul arata altfel.

Problemele de care te plangi cu trepidatii nici eu nu cred ca sunt de la motor. Vezi ca cred ca se poate recalibra cutia DSG dar trebuie sa mergi la service. Eventual ii intrebi: " Stii cine sunt eu? Sunt cetatean european si am drepturi".

Link to post
Share on other sites

Desi unii au mentionat o scadere a puterii dupa update-ul de soft majoritatea(in care ma numar si eu) nu.

Update de soft facut in 29.12.2012 pe Octavia 2 CBZB (ultimul, nu stiu exact numarul, 9xxx) si motorul mi s-a parut a fi destul de nervos (cel putin in comparatie cu softurile alea de anul trecut 7xxx parca).

Edited by BLiTZ
Link to post
Share on other sites

Apropo... mi se pare ciudat modul de aplicare al update-urilor de soft !

Niciun utilizator nu este anuntat despre existenta update-urilor si primeste "noutatile" de-abia la proxima revizie, interval in care nu beneficiaza de ceva care (teoretic) amelioreaza situatia.

Service-ul actioneaza doar daca utilizatorul reclama / solicita interventii (in garantie) si ma intreb cum se procedeaza la masinile iesite din garantie...

Edited by DRAPAR
Link to post
Share on other sites

Update-urile de software sunt facute pentru a remedia UNELE probleme si se fac in functie de problema reclamata in service. Daca masina nu are probleme, deci nu intra in service ca sa reclame ceva, atunci NU se face niciun update.

Concret: vii ca se aprinde check in bord si service-ul gaseste info de la fabrica ca problema asta se rezolva cu UN ANUME soft. Se face ala.

Vii ca nu mai trage masina, service-ul gaseste ca ai 7245, se face update cu un ANUME soft.

Deci lucrurile sunt mai complexe.

Edited by BLiTZ
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Adi_vw
      By Adi_vw
      A încercat cineva schimbarea răspunsului pedalei de accelerație asa cum zice aici? După grafice e o diferență atât la timpul de întârziere al clapetei de admisie cât și al amplitudinii. 
      https://forums.vwvortex.com/showthread.php?9261103-OBD-Eleven-mod-to-improve-throttle-response&p=113899735&viewfull=1#/topics/9261103?page=5
    • Adi_vw
      By Adi_vw
      La inceputul saptamanii am reusit sa ridicam masina de la dealer.

      Seat Leon Style 1.5tsi 96KW cu urmatoarele dotari:
      1. pachet enjoy style
      alarma; full link;  media system plus; oglinzi pliabile; pachet iarna; senzori de parcare fata si spate. 2. confort style
      oglinda heliomata; senzori de lumina si ploaie; faruri cu functie coming/leaving home Surpriza placuta a fost ca a venit cu roata de rezerva de uz temporar.
      Momentan avem in jur de 30km, toti facuti in oras din pacate, dar fara a depasi 3000rpm. Urmeaza sa-i facem rodajul pentru 1500-2000km. Sunt curios cum se simte dupa ce se mai lasa putin motorul.
      Consumul e surprinzator de bun avand in vedere ca motorul e nou. Am reusit sa scot aproximativ 7.3% pe un drum de 8km in oras, fara a merge subturat si fara a folosi sistemul start-stop. E drept ca acum e destul de liber orasul, dar in aceleasi conditii cu Golf 6-le diesel n-as fi scazut sub 6-6.5%.
      Am observat ca in oras merge foarte mult in 2 cilindrii, dar schimbarile intre 2 si 4 cilindrii sunt insesizabile. 

      Urmeaza covorase de cauciuc, folie ppf pe faruri si probabil folie pe geamuri.





    • Iulian M
      By Iulian M
      La sfarsitul lunii aprilie, VW a facut public cateva detalii despre noul motorul 1.5 TSI aici.
      Pe hartie pare foarte interesant si foarte avansat. Din ce am vazut pe aici, noile motoare 1.2 TSI, 1.4 TSI (cele cu distributie pe curea) si 1.8 TSI 180CP nu au mai avut asa probleme mari dar acest 1.5 TSI pare sa fie un motor nou cu destule inovatii ce probabil va fi cuplat cu DSG7.
      Ati cumpara 1.5 TSI stiind ce probleme au pus primele 1.2 TSI si 1.4 TSI? Dar 1.5 TSI in combinatie cu DSG7? 
      Miller combustion cycle with a high compression ratio of 12.5:1 Turbocharger with variable turbine geometry (VTG). Common-rail injection system with up to 350 bar pressure Innovative thermal management Cylinder deactivation (ACT) APS-coated cylinder walls (atmospheric plasma spray)  
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri