Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


Recommended Posts

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdanpiatra

    133

  • vizitator

    104

  • Dun

    87

  • Rave

    86

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu vreau sa te alarmez, dar ce faci daca sa zicem, trebuie sa mergi in concediu cu masina  afara din tara cu familia, si ti se rupe lantul chiar daca ai o intindere sub 74mm?    74mm inseamn

Sa va arat diferentele dintre kiturile de distributie vechi si nou (03F198158B)

Lumea ia de buna o valoare fixa de alungire a lantului, cine si de unde a scos aceasta valoare? este 100% corecta si exacta? iti garanteaza cineva ca sub 74mm alungire nu iti face motorul zob? la asta

Posted Images

1. Turbinele faceau figuri si picau.

S-a rezolvat prin adaugarea unui distantier intre turbina si actuator, actiune oferita gratuit de catre VW. O solutie mai ieftina atat pentru VW cat, mai ales, una mai simplu de aplicat, in loc de a schimba toata carcasa exterioara a turbinei sau altceva.

Distantierula are rolul sa protejeze actuatorul sau sa ajusteze felul in care actuatorul regleaza geometria?

In al doilea caz ma tem ca au modificat specificatiile cu care au vandut masina. In sensul ca au omorat cativa cai ca sa protejeze turbina.

Link to post
Share on other sites

Nici vorba de asa ceva, hiro, de unde ai informatiile de mai sus cu omoratul de cai?

Distantierul are rolul de a compensa jocul din ansamblu de tije de actionare a wastegate-ului turbosuflantei, joc care genera in actuatorul de antrenare a ansamblului un curent parazit si din cauza caruia o lua in balarii calculatorul de motor (adica interpreta ca defect la actuator si "intra" in regim de avarie).

Deci hiro, te rog frumos, daca nu ai informatii clare sau o imagine clara a acestui motor ... nu mai povesti din auzite.

Multumesc.

Edited by BLiTZ
Link to post
Share on other sites

Turbina la 1.2 TSI nu e cu geometrie variabila.

Link to post
Share on other sites

Sunt constructia clasica de turbina cu wastegate http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate

@Rave, cred ca am fost foarte explicit cand am scris "ansablul de tije de actionare a wastegate-ului". Te rog sa fii mai atent.

Wastegate-ul la modelele mai vechi era actionat vacuumatic, in cazul de fata se face printr-un actuator (electric adica), exact ala de care pomeneam mai sus.

Edited by BLiTZ
Link to post
Share on other sites

Distantierul are rolul de a compensa jocul din ansamblu de tije de actionare a wastegate-ului turbosuflantei, joc care genera in actuatorul de antrenare a ansamblului un curent parazit si din cauza caruia o lua in balarii calculatorul de motor (adica interpreta ca defect la actuator si "intra" in regim de avarie).

Aceasta explica pierderea de putere (limp mode). Dar care este explicatia pentru turbinele picate?

Nu prea sunt convins ca acel distantier rezolva doar acel joc si nu influenteaza deloc modul de actionare a wastegate-ului.

La anumite motoare Toyota distantiere de acel gen se pun pentru tuning.

Cel mai elecovent ar fi un test dyno inainte si dupa montarea acelui distantier. Poate au crescut puterea prin asta :D

As fi curios la cele mai noi modele 1.2TSi EA111 cum s-a rezolvat problema?

O turbina cu alta constructie cumva? Cu alt cod?

Edited by hiro
Link to post
Share on other sites

Dar care este explicatia pentru turbinele picate?

Exact aia pe care am scris-o. In prima instanta se schimbau turbinele picate din cauza acelei erori pe actuator FIINDCA nu se livrau actuatoare separat si chiar daca s-ar fi livrat NU SE PUTEA EFECTUA in service adaptarea capetelor de cursa a acelui actuator.

Ulterior, uzinele impreuna cu producatorul turbinelor au dezvoltat intai o varianta de lucru cu o saiba distantier de 1mm si un update de soft, apoi s-a ajuns la montarea unui distantier de 2mm grosime si, eventual, alt soft pe calculatorul de motor (softul nu facea altceva decat sa interpreteze in niste valori cu tolerante mai mari ce se intampla in actuatorul respectiv a.i. sa nu mai genereze defect asa de usor), iar aceasta solutie a si devenit actiune de service.

Carevasazica nu a existat nicio turbina defecta mecanic, repet, se schimbau din cauza acelui actuator PANA in clipa in care au aparut solutiile urmatoare.

Edited by BLiTZ
Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru explicatie, am inteles acum,

Dar acum daca e sa se schimbe turbina la un 1.2TSI datorita unui defect care necesita acest lucru, se livreaza aceasi turbina veche impreuna cu un distantier, sau se livreaza o turbina cu constructie noua?

Link to post
Share on other sites

Scuze, am gresit.

Uite chiar nu stiu lucrul asta, eu unul NU am auzit de turbine de 1.2 cazute din cauze mecanice, doar de cele schimbate din cauza actuatorului.

Cert este ca inainte de montarea saibei distantier SE VERIFICA in service codul de piesa al turbinei; daca a fost schimbata si are un anume cod de piesa pe ea NU se mai pune distantier.

Edited by BLiTZ
Link to post
Share on other sites

Ceea ce inseamna ca au dezvoltat o noua turbina ca sa adreseze definitiv aceasta problema.

Edited by hiro
Link to post
Share on other sites

Da, mai degraba am citit eu prost intrebarea ta. Ti-am raspuns mai sus.

Ca o adaugire, INDIFERENT daca au modificat ceva sau nu, au facut-o doar la actuator, mecanic turbina este (cel putin din punctul meu de vedere) impecabila.

Link to post
Share on other sites

Stie cineva din ce cauza imi pluctueaza luminile de la plafoniera cand ambalez motorul?

Link to post
Share on other sites

Probleme de releu incarcare? Nu cred ca are legatura cu motorul.

Edited by hiro
Link to post
Share on other sites

Azi am rezolvat cu lantul, 0 costuri din partea mea.Inlocuit kit distributie,ulei si filtru.Acum ei spun ca nu ar mai fii probleme, s-a schimbat producatorul.Vecinul care a schimbat in decembrie are 10.000 cu noua varianta.

Link to post
Share on other sites

Garantie.Pentru inceput am discutat despre zgomot, am facut programare si au spus ca o sa dureze ceva timp.In ziua programarii au cerut talonul, au facut copii la cartea service, in urma verificarilor si comunicarii kilometrajului s-a stabililit costul interventiei, 0. Comanda piesa,asteptat 5 zile lucratoare,programare interventie,8 ore masina in service. Simplu,fara discutii, fara intrebari stupide.

Link to post
Share on other sites

Azi am rezolvat cu lantul, 0 costuri din partea mea.Inlocuit kit distributie,ulei si filtru.Acum ei spun ca nu ar mai fii probleme, s-a schimbat producatorul.Vecinul care a schimbat in decembrie are 10.000 cu noua varianta.

Primul lant si eu l-am schimbat pe garantie. Al doilea pe kulanta, in decembrie. Dupa 2 saptamani la mine iar a inceput sa caraie. Poate a inceput sa caraie asa repede si din cauza uleiului, care la mine nu a fost schimbat. Revizia am facut-o pe la 24.000, schimbul lantului pe la 31.000. Acum am cam 34.000. @nifelheim, @bogdanpiatra, aveti vreo veste de la Skoda? Eu le-am scris acu vreo 3 saptamani (atat lor cat si celor de la Porsche) ca mi-a fost schimbat a doua oara lantul si dupa 2 saptamani a inceput sa caraie. Nu am primit nici un raspuns. Saptamana asta am retrimis mailul. De obicei sunt destul de prompti, cred ca acum nu prea au ce zice...

Link to post
Share on other sites

Nu am nici o veste. la mine in oras reprezentanta skoda a falimentat. Garantiile si post garantiile au fost preluate de un dealer vw, La revizie mi s-a spus clar, desi au auzit zgomotul(care nu e chiar de speriat dar exista si eu stiu ce e) : " pentru kulanza lantul trebuie sa zornaie tare, si la cald si la rece, etc, etc" Si mi-au aratat o filmare foarte cunoscuta mie , o skoda zornaind cu primul model de lant.

Acum mai nou vad ca incepe zornaiala si la rece.

Pe facebook vad ca a murit din fasa, eu mi-am scris problemele acolo ca sa poate fi citite, in rest vad ca nimeni nu mai scrie nimic!

Cele treizeci si ceva de aprecieri nu ajuta nimic! Eu am inteles ca vrem sa ne facem cunoscute problemele si apoi sa incercam ceva cu importatorul! Dar asa ce sa-i aratam??

Link to post
Share on other sites

Mie mi-au raspuns azi. "Thank you for your e-mail and expressing your point of view..." si apoi m-au trimis la dealer (sau sa contactez Porsche). 

Link to post
Share on other sites

Nici n-or sa raspunda altfel probabil. Aceasta sarcina de a explica unui client nemultumit cate in sarcina service-ului de marca la care s-a adresat cu reclamatie si eventual departamentului tehnic al importatorului din tara respectiva. 

Link to post
Share on other sites

@BLiTZ: am scris si 2-3 posturi mai sus, eu am schimbat lantul si la 2-3 saptamani iar caraia. Eu ii intrebam ce sa fac. Stau cu el asa si la un moment dat poate sare? (cazuri au fost, de unu stim de pe forum) In conditiile in care mi-au schimbat deja un lant si o turbina pe kulantza (si inca un lant pe garantie) nu stiu ce sanse am sa imi mai aprobe una. Nu stiu ce raspuns asteptam, dar e aiurea sa ma trimita la dealer. Ce sa faca la dealer? Procedura pana acum era inregistrare zgmot, trimis la Skoda si ei dau verdict schimbare. Si apoi? ... pun iar alt lant? Probabil daca imi schimbau si uleiul o mai duceam o vreme fara sa caraie.

 

Trebuie sa ma mai interesez, din ce am inteles de la service in cazul in care pun lant pe banii mei am garantie 2 ani si garantia acopera si eventuale stricaciuni provocate de acesta in caz ca sare. Daca e asa, mai stau o vreme, si ma duc sa il schimb. In felul asta, cu aprox 1200 lei "cumpar" 2 ani de garantie la lant.

Link to post
Share on other sites

Nu, lantul nu sare de nebun. Lantul se intinde si la un moment dat sare, in anumite conditii (o frana de motor urata, o oprire a motorului in viteza inainte de a se opri fizic masina, o pornire a motorului impins etc). 

Lantul de distributie se intinde de obicei si eventual ajunge sa se decaleze putin distributia, cateva grade. 

Dimineata insa la pornirea la rece zornaie cateva secunde pana se amorseaza intinzatorul de lant (mecanic, cu arc, dar si cu presiune de ulei). Atunci iti zornaie, asa-i?

Ultimul lant pus acum 2-3 saptamani este ultimul model de lant; este constructie identica cu ce se pune pe motoarele de 1.8 si 2 tsi care nu se intind. 

 

Eu iti recomand altceva: fa-ti in continuare inspectiile service la vreme in service Skoda si o sa beneficiezi de culanta daca cumva se mai intampla.

Edited by BLiTZ
Link to post
Share on other sites

Hmmm, sper sa ai dreptate cu ultima parte. De facut inspectiile sigur o sa le fac tot in service Skoda. In cazul meu, cei de la Compexit au fost ok tot timpul.

Legat de prima parte, e exact pe dos. Nici primul, nici al doilea si nici asta al treilea nu caraie la rece. O singura data l-am auzit la rece pe ultimul. In rest caraie la motor semi-cald. Faci un drum, lasi masina 30-60 minute si la pornire caraie cateodata. Depinde, de temperatura de afara, de cat de lung a fost drumul (si implicit la ce temperatura a ajuns uleiul), etc.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Adi_vw
      By Adi_vw
      A încercat cineva schimbarea răspunsului pedalei de accelerație asa cum zice aici? După grafice e o diferență atât la timpul de întârziere al clapetei de admisie cât și al amplitudinii. 
      https://forums.vwvortex.com/showthread.php?9261103-OBD-Eleven-mod-to-improve-throttle-response&p=113899735&viewfull=1#/topics/9261103?page=5
    • Adi_vw
      By Adi_vw
      La inceputul saptamanii am reusit sa ridicam masina de la dealer.

      Seat Leon Style 1.5tsi 96KW cu urmatoarele dotari:
      1. pachet enjoy style
      alarma; full link;  media system plus; oglinzi pliabile; pachet iarna; senzori de parcare fata si spate. 2. confort style
      oglinda heliomata; senzori de lumina si ploaie; faruri cu functie coming/leaving home Surpriza placuta a fost ca a venit cu roata de rezerva de uz temporar.
      Momentan avem in jur de 30km, toti facuti in oras din pacate, dar fara a depasi 3000rpm. Urmeaza sa-i facem rodajul pentru 1500-2000km. Sunt curios cum se simte dupa ce se mai lasa putin motorul.
      Consumul e surprinzator de bun avand in vedere ca motorul e nou. Am reusit sa scot aproximativ 7.3% pe un drum de 8km in oras, fara a merge subturat si fara a folosi sistemul start-stop. E drept ca acum e destul de liber orasul, dar in aceleasi conditii cu Golf 6-le diesel n-as fi scazut sub 6-6.5%.
      Am observat ca in oras merge foarte mult in 2 cilindrii, dar schimbarile intre 2 si 4 cilindrii sunt insesizabile. 

      Urmeaza covorase de cauciuc, folie ppf pe faruri si probabil folie pe geamuri.





    • Iulian M
      By Iulian M
      La sfarsitul lunii aprilie, VW a facut public cateva detalii despre noul motorul 1.5 TSI aici.
      Pe hartie pare foarte interesant si foarte avansat. Din ce am vazut pe aici, noile motoare 1.2 TSI, 1.4 TSI (cele cu distributie pe curea) si 1.8 TSI 180CP nu au mai avut asa probleme mari dar acest 1.5 TSI pare sa fie un motor nou cu destule inovatii ce probabil va fi cuplat cu DSG7.
      Ati cumpara 1.5 TSI stiind ce probleme au pus primele 1.2 TSI si 1.4 TSI? Dar 1.5 TSI in combinatie cu DSG7? 
      Miller combustion cycle with a high compression ratio of 12.5:1 Turbocharger with variable turbine geometry (VTG). Common-rail injection system with up to 350 bar pressure Innovative thermal management Cylinder deactivation (ACT) APS-coated cylinder walls (atmospheric plasma spray)  
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri