Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


Recommended Posts

La rece, mai ales dupa ce masina a stat nepornita 2-3zile este normal sa caraie la pornire pentru 2 secunde. Are nevoie de o tura completa pt a se unge corespunzator.

In schimb daca face la cald atunci clar nu e ok.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdanpiatra

    133

  • vizitator

    104

  • Dun

    87

  • Rave

    86

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu vreau sa te alarmez, dar ce faci daca sa zicem, trebuie sa mergi in concediu cu masina  afara din tara cu familia, si ti se rupe lantul chiar daca ai o intindere sub 74mm?    74mm inseamn

Sa va arat diferentele dintre kiturile de distributie vechi si nou (03F198158B)

Lumea ia de buna o valoare fixa de alungire a lantului, cine si de unde a scos aceasta valoare? este 100% corecta si exacta? iti garanteaza cineva ca sub 74mm alungire nu iti face motorul zob? la asta

Posted Images

Eu nu am auzit decat la pornire la rece si care erau intinse tare (primul model de lant) caraiau de la pornirea la rece continuu. Si inregistrarea aia ce ti-au aratat-o la Compexit tot la pornirea la rece e.

Bun, Marius, am inteles in ce conditii face la tine. Totusi, CAT dureaza zornaiala? De la pornire intotdeauna incepe?

Link to post
Share on other sites

Mda, am inteles. Cred ca explicatia cu intinzatorul e ok, nu se amorseaza foarte repede.

Link to post
Share on other sites

Eu nu am auzit decat la pornire la rece si care erau intinse tare (primul model de lant) caraiau de la pornirea la rece continuu. Si inregistrarea aia ce ti-au aratat-o la Compexit tot la pornirea la rece e.

Bun, Marius, am inteles in ce conditii face la tine. Totusi, CAT dureaza zornaiala? De la pornire intotdeauna incepe?

Si informarea data de skoda e tot pentru pornirea la rece!

 

Dar din pacate ele incep intai cu motor semicald, moment in care e mult mai greu de surprins.Poate din cauza asta skoda a si dat informare pentru pornire la rece.

Al doilea lant ii calca pe urme primului. Adica a inceput sa zornaie la semicald, iar acum de vreo 2-3 saptamani a facut asa de vreo 2-3 ori si la rece!

Link to post
Share on other sites

"Lantul de distributie se intinde de obicei si eventual ajunge sa se decaleze putin distributia, cateva grade." 

 

Blitz, tu esti profesorul, da-ne o explicatie te rog: referitor la defazajul distributiei: cum influienteaza aceste cateva grade functionarea motorului: mai porneste? merge prost? sau o persoana neavizata poate merge mult si bine cu acest defazaj fara sa isi dea seama???

daca la revizia a treia mi-au pus masina pe calculator si au verificat daca are memorate ceva defecte(nu avea nimic) si le-a dat totul ok , asta inseamna ca distributia mea e pusa cum trebuie sau e posibil sa nu? trebuiau sa constate asta doar dupa aceste interogari sau trebuie efectuata o scanare mai amanuntita?

Edited by bogdanpiatra
Link to post
Share on other sites

In principiu se aprinde lampa check engine in bord si este stocata in controllerul de management motor defect de semnal implauzibil de la senzorul de pozitie ax came. Carevasazica ECM (engine control module, o sa folosesc de-acum ECM) monitorizeaza permanent pozitia arborelui cotit si a axului cu came prin cei 2 senzori respectivi. Daca incep sa apara decalaje intre cei 2 (lant intins) ECM considera ca unul din senzori e in craci si aprinde lampa de control din bord.

Chiar si-asa, e posibil ca deviatia sa fie la inceput extrem de mica si ECM sa citeasca doar ocazional diferente si lampa de avarie sa nu fie totusi aprinsa. Daca aveti la dispozitie VCDS scanati-va regulat de defecte.

Link to post
Share on other sites

Deci sa inteleg ca daca mi-au spus ca nu am nici un defect memorat distributia mea deocamdata e ok??

Link to post
Share on other sites

dar prin Europa...cate mii de 1.2TSI sunt...nu apar probleme grave pe forumuri?  in Europa asta mare, trebuie sa fie un 1.2 TSI cu >100 000km...sau vreun scandal aparut de la lant. un scandal facut intr-o tara mai normala, zic.

o discutie pe vreun alt forum...ati vazut? 

tare sunt curios de reactiile nemtilor.... care folosesc masina zi de zi. 

Link to post
Share on other sites

Faza cu defazajul citit de senzori este si nu este. Teoretic este ok, practic ...nu se aprinde nici un bec. Si v-o spun din experienta a doua masini ce au ajuns la 60.000 km, prima ajungand sa mearga in 3 pistoane din cauza celor cateva grade de defazaj (schimbat distributie si a fost ok, nu supape lovite, nu alte adiacente) iar a doua mergea ca o drujba (59000 km) insa nu ajunsese in sa mearga in 3 pistoane dar se auzea ingrozitor distributia.

Becuri aprinse nu au fost, pe tester nu a dat nimic ...deci cam slabe sanse sa ne piune ceva in bord ... URECHEA E SFANTA :)))

 

La mine face inca rar adica 1 data pe saptamana sau chiar la 2 saptamani ....insa un algoritm nu am reusit sa ii gasesc nici acum. Face cum si cand vrea el ...

 

Marti am avut pe mana un Tiguan 1.4 TSI 122 CP ....l-am pornit oprit, jucat cu el ....foarte silentios motorul ...bine, este si prematur la 1,4 sa aiba ceva, abia are 12.000 km, insa am fost tare curios cum sunt pornirile la el, cum se aude turat.

Link to post
Share on other sites

Silentios ca la mine... ce nu imi place zgomotul motorului nu este acelasi cu un motor pe benzina cu distributie pe curea...mai ales la rece. Zici ca este diesel.

Link to post
Share on other sites

orice TFSI asa face. si 2.0, si 1.8 si 2.5.  nu stiu 3.3 :) 

Link to post
Share on other sites

Fonic, diferenta este enorma,inainte de interventie si dupa.Daca vizual nu avem cum sa verificam,atunci sa masuram saptamanal nivelul de poluare fonica :biggrin:

Link to post
Share on other sites

Eu am 1.4 tsi si pot sa va impartasesc ca la fiecare pornire la rece, pt o secunda lantul se aude. E zgomotul normal de distributie pe lant care necesita ungere. In rest toarce ca oricare alta. La revizie mi s-a spus ca nu au fost probleme cu 1.4tsi, in consecinta, din pacate, sunteti singurii ghinionisti.

Am si eu o intrebare. In ce consta culanta mai exact si cum/la ce componente se aplica? Eu am de gand sa fac service numai in reteaua lor chiar si daca ies din garantie cu ea peste 4ani.

Link to post
Share on other sites

E normal zgomotul la pornirea la rece. Vad ca tine 2-3secunde pana se unge lantul.

Probleme sunt daca acest zgomot apare la cald, cand lantul este uns si/sau daca dureaza mult.

Asta se aude cand nu e ok:

 

 

Fluieratul foarte posibil sa fie de la turbina. Sa observi daca face si intr-a 4a si doar in acceleratie.

Edited by The_Ego
Link to post
Share on other sites

Ioi, eu nu am mai auzit de probleme la turbina dupa saiba aia si update-ul de soft. Ciudat.

Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat turbo-ul dupa actiunea saiba. Problema a fost asta: Charge pressure actuator - Electrical malfunction (event 10478 P334A00 [32]). Saptamana trecuta vineri si saptamana asta marti am prins 2 porniri, la rece, in care a carait tare. In schimb, nu am mai prins sa caraie la cald/semicald. Sambata am facut destul de multi km prin oras (peste 50), cu multe opriri, de la 15-20 de minute pana la 60-80 si nu a carait deloc. O urmaresc in continuare :)

Link to post
Share on other sites

mariusss_g: cati km ai parcurs de la inlocuirea actuatorului ?

BLiTZ: cati km ai parcurs de la inlocuirea actuatorului ?

 

Eu venisem in service pentru zornaitul ascutit (la pornire cat si in mers), si cu saiba nu s-a mai auzit. Acum se aude alt troncanit doar la pornire care pare de la lant (suna ca si filmele de mai sus).

 

Din ce zic cei de pe forumul Skoda (la care inteleg ca se reproduce mai des), actuatorul ala cedeaza dupa 20,000 - 35,000 km, si povestea se repeta la nesfarsit. E putin probabil sa apara probleme in primii 10,000 km.

Link to post
Share on other sites

Actiunea 24w6 a fost la 18.500 km. Turbo schimbat la 29.600km. Acum am 34.000 km. Dupa actiunea 24w6 eu nu am mai auzit de turbo-uri schimbate (in afara de mine), deci inclin sa cred ca au rezolvat problema. 

Link to post
Share on other sites

Astazi de dimineata am dus din nou masina la PBV1. O voi lasa toata saptamana.

 

Pentru cei care inca nu sunt convinsi ca zgomotele la pornire acuzate de unii dintre posesorii de masini echipate cu acest motor pot avea repercusiuni negative asupra motorului sa citeasca macar pe sarite de aici.

Link to post
Share on other sites

deci modelele produse dupa augist 2012 ar trebui sa aiba problemele rezolvate..mai putin lantul? sau din ce citesc si lantul e posibil sa fie reparat? 

Link to post
Share on other sites

Cu turbina eu stiu ca au rezolvat-o. Cu lantul nu cred. Au inlocuit primul lant cu modelul nr.2 si la el s-au oprit. Dar se pare ca unii acuza si la acest lant zgomote...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Adi_vw
      By Adi_vw
      A încercat cineva schimbarea răspunsului pedalei de accelerație asa cum zice aici? După grafice e o diferență atât la timpul de întârziere al clapetei de admisie cât și al amplitudinii. 
      https://forums.vwvortex.com/showthread.php?9261103-OBD-Eleven-mod-to-improve-throttle-response&p=113899735&viewfull=1#/topics/9261103?page=5
    • Adi_vw
      By Adi_vw
      La inceputul saptamanii am reusit sa ridicam masina de la dealer.

      Seat Leon Style 1.5tsi 96KW cu urmatoarele dotari:
      1. pachet enjoy style
      alarma; full link;  media system plus; oglinzi pliabile; pachet iarna; senzori de parcare fata si spate. 2. confort style
      oglinda heliomata; senzori de lumina si ploaie; faruri cu functie coming/leaving home Surpriza placuta a fost ca a venit cu roata de rezerva de uz temporar.
      Momentan avem in jur de 30km, toti facuti in oras din pacate, dar fara a depasi 3000rpm. Urmeaza sa-i facem rodajul pentru 1500-2000km. Sunt curios cum se simte dupa ce se mai lasa putin motorul.
      Consumul e surprinzator de bun avand in vedere ca motorul e nou. Am reusit sa scot aproximativ 7.3% pe un drum de 8km in oras, fara a merge subturat si fara a folosi sistemul start-stop. E drept ca acum e destul de liber orasul, dar in aceleasi conditii cu Golf 6-le diesel n-as fi scazut sub 6-6.5%.
      Am observat ca in oras merge foarte mult in 2 cilindrii, dar schimbarile intre 2 si 4 cilindrii sunt insesizabile. 

      Urmeaza covorase de cauciuc, folie ppf pe faruri si probabil folie pe geamuri.





    • Iulian M
      By Iulian M
      La sfarsitul lunii aprilie, VW a facut public cateva detalii despre noul motorul 1.5 TSI aici.
      Pe hartie pare foarte interesant si foarte avansat. Din ce am vazut pe aici, noile motoare 1.2 TSI, 1.4 TSI (cele cu distributie pe curea) si 1.8 TSI 180CP nu au mai avut asa probleme mari dar acest 1.5 TSI pare sa fie un motor nou cu destule inovatii ce probabil va fi cuplat cu DSG7.
      Ati cumpara 1.5 TSI stiind ce probleme au pus primele 1.2 TSI si 1.4 TSI? Dar 1.5 TSI in combinatie cu DSG7? 
      Miller combustion cycle with a high compression ratio of 12.5:1 Turbocharger with variable turbine geometry (VTG). Common-rail injection system with up to 350 bar pressure Innovative thermal management Cylinder deactivation (ACT) APS-coated cylinder walls (atmospheric plasma spray)  
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri