Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

ma gandesc ca la -5 grade nu e ok sa stea turata in gol (relanti), spre deosebire de +20 grade.

esti foarte suparat pe generatia asta de motoare pe mai multe topic-uri, si nu am citit sa fi avut vreo problema cu el - nici nu iti doresc asta, dar nu reusesc sa imi explic de ce tii neaparat sa ataci TSi-urile de 105 si 122 de oricate ori ai ocazia.

Pentru ca nu ai siguranta ca pleci si nu ramai in drum! Ok, e orice masina dispusa la asa ceva, dar cand din start te confrunti cu o fiabilitate indoielnica ai pitici pe creier! Pot sa stiu ca daca plec acum la Roma nu e exact distanta care sa faca lantul KO? cand el zornaie de la plecare! Da stiu, la plecarea in fiecare concediu in afara tarii sa schimb lantul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdanpiatra: Bogdan, te inteleg, stiu ce sentimente ai fata de motorizarea asta, insa nu pot sa nu observ ca asta de mai sus este exact acelasi post pe care l-ai scris exact in aceeasi forma pe alte topic-uri pe exact aceeasi tema. Am inteles, insa opreste-te.

 

@mike: te-ai lamurit de ce te rugasem sa te abtii de la comentarii adresate personelor? Rasucesti cutitul in rana si apar posturi ca cel de sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles intocmai. se poate sterge postul respectiv, sau edita astfel incat sa ramana doar ce e legat de discutia de aici.

imi mentin parerea vizavi de pornirea turata in relatie cu temperatura.

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog utilizatorii sa-si verifice intercoolerele sa vada daca au ulei la surubul de mijloc precum e la mine in poza. E normal sa avem asa ceva? Eu am mai verificat la 1 prieten din oras si la fel avea, ba mai mult, aparuse si la un alt surub ulei.

Pata aceea de ulei a aparut din primul an si apare in continuare. Ieri am vazut golful cu primul lantul schimbat pe la 80.000,acum are in jur de 15000 facuti cu noul lant si este silent.  in schimb,am observat la al meu golf ca se aprind la fiecare pornire abs esp si semnul rosu de la frana de mana . :scratch:

Modificat de ymw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E la moda in ultima perioada! Go with the flow, you know!

 

 

@mike: ar fi de preferat sa ne abtinem de la comentarii legate de parerile altor useri, fiindca automat acestia se simt atacati si-si exercita dreptul la replica, de aici apar persiflari, care conduc la flame, care se soldeaza cu warn.

@Andrei: contrar parerii tale, asta nu-i forum umoristic. Vrei sa critici, OK, fa-o documentat, cu exemple concrete, nu cu tirade verbale, OK?

 

Haideti sa ramanem ON-TOPIC. E simplu: n-ai nimic constructiv de adus discutiei, nu contribui la dezvoltarea subiectelor paralele.

OK, am inteles si o sa ma abtin. Da, fizic inca nu am avut probleme, dar se prevad clar unele probleme care efectiv nu ar trebui sa fie prezente la un motor bine intretinut si cu km relativ putini.(tacanitura specifica si haotica la pornire) In afara de valy devil cu al sau 1.4tsi  de 170 CP ati vazut motor 1.4TSI care sa fi scapat pana la 100 000km de schimb lant distributie sau variator ax cu came?(Nu degeaba a trecut VW pe curea)

De 1.2TSI nici sa nu vorbim.(daca pateam sa raman pe drumuri la 42 000km ca imi sare lantul si distruge tot motorul, reparam masina si vindeam la primul care il ducea)

O sa ma tin de cuvant si de acum incolo nu o sa fiu la moda si nu o sa scriu tirade umoristice. Oricum timpul si kilometrajul o sa isi spuna cuvantul. Cu asta am terminat OFF TOPICUL. Ma scuzati si pentru acest post atat de tipic persoanei mele.

Multi km fericiti va doresc!

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia e cam asta: la multe(majoritatea )skodelor 1.2 tsi de pe forum schimbarea lantului nu a dus la eliminarea zgomotului, el reaparand dupa un nr de km.

Cei cu vw au schimbat lantul si nu mai au auzit zornaitul(acestia sunt2-3 pe forum).

Bun, acum vin cei cu motoare fericite si spun " bei, voi esteti prosti, firma e tare, masina buna, fiabila, dar mai are si ea dreptul(firma) sa experimenteze pe clienti, si voi ati fost niste cobai ghinionisti.

 

Parerea mea aici sa posteze doar cei cu 1,2 tsi sau alte tsi cu probleme sau oricare altul care a dat 17000 de E pe masina si are mari motive de nemultumire.

ceilalti ii rugam sa ne dea eventuale informatii, sfaturi(nu de genul vinde-o fraiere, ca ai luat teapa, eventual ia tot skoda ca e firma de firma) solutii etc!

In felul asta cred ca s-ar elimina off topicul, etc, etc.  Ca in caz contrar apar fel de fel de excitati(printre care si eu, evident) :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BogdanPiatra Am rugamintea (prieteneste, colegial, constructiv etc.) sa te opresti aici cu off-topicul si acuzele la adresa altor membrii. Unii te-au sfatuit de bine, altii de rau. Incearca sa alegi ce este mai bine pentru tine iar de restul se vor ocupa moderatorii. Nu esti la prima abatere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acuma sincer de amenintari nu ma tem nici in viata reala! ai uitat ca sunt mandru posesor de skoda 1,2 tsi??

Bwwlan( un nou moderator parca, nu-i asa) a vazut ff bine problema:"ar fi de preferat sa ne abtinem de la comentarii legate de parerile altor useri, fiindca automat acestia se simt atacati si-si exercita dreptul la replica, de aici apar persiflari, care conduc la flame, care se soldeaza cu warn".

 

Fa ce vrei stimate moderator! Am impresia ca dreptul la anumite replici mai mult sau mai putin pertinente se trateaza cu politica pumnului in gura! Chiar m-am plictisit!

 

O seara placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi moderatori din punctul meu de vedere nu e corecta treaba cu amenintatul, intai l-ati mutat pe om de pe forumul Skoda aici, acum vreti sa-i inchideti gura de tot .. parerea mea e ca daca omu vrea sa scrie cate un post de cate ori ii zornaie lantu ar trebui lasat sa o faca .. cu scuzele de rigoare dar cred ca procedati gresit. El a fost printre primii care au testat si au scris impresii despre lantul asta. Aproape jumatate din ce e scris pe forum e scris de el, hai sa fim corecti totusi nu suntem atat de perfecti, fiecare simte nevoia de refulare, ce aveti de castigat sau de pierdut daca scrie chiar si offtopic ? Doar nu facem Wikipedia din forumul asta si fiecare informatie trebuie sa fie strict necesara si succinta.

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar isi poate face un topic al masinii lui unde poate scrie ce vrea.

Nu are sens sa umplem un topic dintr-o arie tehnica de discutii despre corectitudinea importatorilor sau a reprezentantilor.

Topicul asta e aici pentru a avea colegii noi de unde invata nu pentru a ne refula sentimente si pareri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@iulianb2007: intai de toate, folosirea pluralului generic mi se pare contraproductiva. Nu "l-ati mutat" ca nu-i marfa, e un coleg la fel ca oricare altul; nu "vrem" sa-i inchidem gura, ca dovada ca atunci cand i-am vorbit frumos, a inteles, lucru pe care dealtminteri, il poate confirma si el.

 

Nu ii contesta nimeni semnalarea problemelor masinii lui si nici dreptul de a isi manifesta deschis nemultumirea fata de functionarea defectuoasa a unei masini pe care a dat bani munciti; ce i s-a reprosat, a fost faptul ca multe din replicile lui din ultima perioada au fost repetitive si persiflante la adresa grupului/marcii, niciuna din aceste doua tipuri de posturi necontribuind la rezolvarea problemelor cu motoarele TSI.

 

In plus, alti colegi i-au raspuns in doi peri iar treaba asta, pe fondul nemultumirilor (ca sa nu le spun frustrarilor) acumulate vizavi de motorizare/masina/calitatea servisarii in reprezentanta, au determinat o inversunare a discutiei. Exact de aceea am propus sa ramanem ON TOPIC, iar remarcile sa fie referitoare la chestiuni tangibile, de ordin tehnic si sa nu vizeze parerile colegilor, fiindca de aici se ajunge foarte usor la flame.

 

Era mult mai simplu sa i se stearga posturile si sa i se dea warn dupa warn, ceea ce ar fi dus in cele din urma la suspendarea contului. Nimeni nu intentioneaza sa faca asta, atata vreme cat discutiile se poarta civilizat, fara atac la persoana, constatare valabila atat pentru acest topic in particular, cat si pentru restul forumului in general.

 

Cu acordul vostru, propun sa ne oprim aici cu discutiile de ordin personal si sa continuam cu posturi pe tema curenta.

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum cateva zile, desi erau 15-16 grade, am observat ca motorul a pornit la 1300 RPM si nu a scazut decat dupa 10-15 secunde. E ciudat sa faca asta, mai ales ca a facut de 2 ori in aceeasi zi. Stiu ca s-a mai semnalat problema asta, am sperat ca la mine nu se va manifesta problema, insa m-am inselat. 

De asemenea, au fost 2 cazuri in care dupa oprirea motorului si pornirea lui imediata am auzit clar lantul zornaind la pornire, deci se pare ca nu sunt ferit nici de problema cu lantul de distributie.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-una dintre multele discutii pe care le-am avut cu Circoloco pe tema lantului el mi-a spus urmatorul lucru: este aproape firesc sa zornaie la pornire avand in vedere ca este de fier si ca nu intotdeauna masina sta dreapta astfel incat o portiune suficienta sa fi scaldata in ulei, dar ceea ce este nefiresc este sa zornaie in mers, la schimbarea in forta a treptelor de viteza. Si mie unul mi-a picat bine ce mi-a spus Circo. Mi-ar pica si mai bine daca ar mai fi si altii care sa intareasca afirmatia asta.

 

Legat de situatia cu pornirea turata a motorului si functionarea in acest regim pentru 10,20,30 sau poate chiar 40 de secunde si apoi reducerea turatiei la valori de 1000 RPM sau chiar mai mici, iarasi ar trebui sa incercam sa lamurim daca este normal sau nu acest comportament. Eu nu m-am stresat pe tema asta pentru ca mi s-a spus de la livrare de acest lucru. Ar fi util sa aflam de la cei care au maturat site-urile din alte tari, similare astuia, ce alte explicatii au fost vehiculate. Dupa cum am mai spus si mai inainte mie mi s-a spus ca acest comportament este unul normal si el reprezinta un ciclu necesar protejarii turbinei prin aducerea unui flux sporit de ulei la pornirea motorului.

 

Avand in vedere ca impresia generala este ca problema lantului nu poate fi ocolita si ca exista mari sanse ca ea sa survina mai devreme sau mai tarziu in cazul motoarelor 1.4, dar mai ales 1.2 TSI, cred ca ar fi util sa ne concentram pe depistarea manifestarilor timpurii ale defectului, pe stabilirea momentului cand aceste manifestari incep sa puna in pericol siguranta motorului si pe stabilirea momentului optim pentru schimbarea lantului in cazul in care acesta a ajuns sa dea rateuri grave.

 

Cat priveste abordarea lui Bogdan din Piatra Neamt, cred ca ar fi bine sa tinem cont si de un alt aspect: in mod normal viata sociala pe care o ducem si apartenenta la o comunitate, asa cum este acest forum, aduc cu ele confortul asigurat de puterea unui grup. Asa cum in China a avut un cuvant greu de spus numarul mare de plangeri in privinta disfuntionalitatilor cutiilor DSG7, la fel poate ca ar fi fost bine sa existe un cuvant greu de spus si din tara noastra in privinta problemelor acestui tip de motoare. Cu atat mai mult cu cat exista perceptia ca romanii iubesc marca asta si ca foarte multi au masini ale grupului. De aceea ar fi bine sa intelegem frustrarea lui Bogdan care vede atat de multi afectati de aceste probleme si cu toate astea atat de putini dispusi sa bata civilizat obrazul importatorului PoRo si sa il forteze sa aiba o alta atitudine fata de cumparatorii acestor masini care, atunci cand au probleme ce ar face obiectul garantiei, nu sunt tratati asa cum sunt tratati altii in alte tari. Noi toti ar trebui sa intelegem din atitudinea lui ca nu este tocmai in regula ca nu profitam de oportunitatea oferita de acest forum de a ne strange si de a adresa PoRo si altor institutii abilitate sa gestioneze problemele clientilor, un punct de vedere din partea unui numar suficient de mare de oameni, astfel incat acest punct de vedere sa nu poata trece nebagat in seama.

 

Avand vedere aceste lucruri nu ma pot opri sa nu indemn si eu la calm si ratiune, la adoptarea unei atitudini civilizate, dar constructive, la canalizarea energiilor catre gasirea unor solutii sau abordari care sa ne faca viata mai usoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici explicatia cu zornaitul lantului la pornire nu tine, de ce la Toyota 1,6VVTi nu zornaie niciodata, nici la -20gr.C.

Am dat doar un exemplu, mai sunt si altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, desi am scris si in privat, hai sa nu ne imbatam cu apa rece:"Intr-una dintre multele discutii pe care le-am avut cu Circoloco pe tema lantului el mi-a spus urmatorul lucru: este aproape firesc sa zornaie la pornire avand in vedere ca este de fier si ca nu intotdeauna masina sta dreapta astfel incat o portiune suficienta sa fi scaldata in ulei" 

 

Ce inseamna aproape firesc?

De ce acest firesc nu apare in primii 10-15000 de KM de la achizitia masinii?

De ce acest firesc nu a aparut in primii 4000 de KM de la schimbarea lantului?

De ce acest firesc...?

 

Da, am mai postat de cateva ori asta dar si altii au mai postat de cateva ori, fara nici o justificare tehnologica, ca e fireasca zornaiala la rece!(si nu au fost sanctionati, in acest caz cred ca si eu nu voi fi sanctionat)

Explicati-mi de ce 10500 de km la mine  lantul a fost silentios si tac pe vecie!

 

Citat din regulament, pct. 2:

- numarul punctelor de suspensie este trei, nu doua si nici mai mult de trei;

- scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, cu culori sau alte artificii este interzisa. Aceasta va fi sanctionata cu avertisment verbal iar in cazul repetarii cu warning.
În general, tineti cont de faptul ca un post trebuie sa poata fi citit rapid.
Orice abatere de la regulile de mai sus îngreuneaza parcurgerea textului si enerveaza inutil cititorul. Cine doreste cu orice pret sa iasa în evidenta, o poate face în alt mod, nu "chinuind" ceilalti membri ai comunitatii.

Modificat de Circoloco
Scriere cu majuscule
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Bogdane,

 

           Lantul nu a zornait la tine deoarece intinzatorul era "nou" ca si lantul si nu avea nevoie de amorsare cu ulei, era impins doar de arcul din interior iar lantul nu era alungit atat incat sa necesite iesirea intinzatorului. Ulterior, lantul s-a intins si a inceput sa zornaie pe patinele de plastic, de fapt asta auzim toti (Auzeam), pana cand presiunea uleiului impinge din nou intinzatorul ala afurisit care are o gaurica mica de tot prin care se incarca si normal era sa si ramana incarcat dar asta e alta poveste.

 

Din motivul asta nu a zornait atatia km. 

Motive stim toti si nu are rost sa reluam, materiale, generatii de lant, intinzatoare etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si ... dupa schimbarea lantului, de ce apar mai repede manifestarile astea cu zornaielile? Este intinzatorul mai prost? Ca de schimbat am inteles ca se schimba si intinzatorul o data cu lantul,nu ?

 

Sau cazurile respective sunt relativ izolate si la majoritatea masinilor cu lant schimbat acesta functioneaza fara probleme pentru multa vreme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omule, asta stiu si eu motivul, dar vezi intrebarea mea? intrebarea mea este de ce este firesc? Asa cum sustin altii pe aici!

 

Raspunsul il stiu eu: nu este firesc, functionarea normala e aceia fara zgomot, aparitia zgomotului este deja primul semn de uzura, sau hai sa nu spun uzura(uzura la 10000 de KM? Uzura la 4000 DE KM? vw?) ci este primul semn al pierderii unei caracteristici tehnologice(alungire a lantului sau defectarea intinzatorului). Deci este primul semn al unei defectiuni! Care in momentul x face o stricaciune!

 

deci eu am mai scris asta, dar repet, ca sa nu mai scriu, nu mai veniti sa spuneti de normalitate! Aparitia zornaielii la rece este primul semn al unei anomalii in functionarea motorului! Si probabil ca pentru functionarea corecta a acestui reusit motor se recomanda in final schimbarea lantului la 40000-maxim 50000 de km-sper ca macar cel de-al doilea sa imi permita atingerea cifrei de 40000 fara sa ma scoata zgomotul afara din masina. si deci schimbam lantul mai des decat curelele si acest motor va functiona ok si fara surprize. QED? :lol:

 

data viitoare daca mai spuneti de normalitate am sa postez diagrama FE-C si diagrame de forte, momente, cupluri, etc....Probabil alta solutie nu este ca sa va iasa acesta normalitate din vocabular!

 

Citat din regulament, pct.2

- scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, cu culori sau alte artificii este interzisa. Aceasta va fi sanctionata cu avertisment verbal iar in cazul repetarii cu warning.
În general, tineti cont de faptul ca un post trebuie sa poata fi citit rapid.
Orice abatere de la regulile de mai sus îngreuneaza parcurgerea textului si enerveaza inutil cititorul. Cine doreste cu orice pret sa iasa în evidenta, o poate face în alt mod, nu "chinuind" ceilalti membri ai comunitatii.

Modificat de Circoloco
Scriere cu majusucule
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, deja ma pui sa caut cursurile! Dar incerc sa redevin student!

 

Pentru Dun, probabil ca pentru cel de-al doilea lant au refacut aliajul(din acest motiv tot zic de diagrama FE-C), aliaj care permite o intindere mai rapida(apare mai repede zornaitul celui de al doilea lant) dar foarte mica in timp, zornaitul nu s-a agravat vizibil(adica intre 4000 cand a aparut si 20000 de km de acum e diferenta , face mai tare, dar nu cu mult- spre deosebire de primul lant care a inceput la 10500 si pana in 20000 cand l-am schimbat facea ca tractorul)

 

Intinzatorul acela isi face treaba in principiu, nici macar nu e mare filosofie, are si un arc care sa il impinga, tocmai pentru a compensa intinderile (normale pana la o anumita valoare) ale lantului pe parcursul functionarii, si pentru a compensa lipsa de presiune a uleiului tocmai in perioadele lungi de nefunctionare.

 

Faptul ca reapare zornaitul(tinand cont ca in pratica sunt multe motoare-vorbesc de alte firma- care functioneaza 150000 km fara probleme pana la apritia zornaitului, care pentru acele firme este un semnal ca lantul trebuie inlocuit) ma duce la gandul ca proiectarea si testarea vag se face mai mult  laborator.

 

Un alt fenomen tine de calitatea uleiului. cineva, aici pe forum, relata ca , calitatea uleiului la noi, tine 2000 de km, si nu se referea la faptul ca nu mai realizeaza ungerea. Ei, am schimbat uleiului (5w40 Mobil S 3000 XC1..) si cca 1500 de km motorul a facut vizibil mai rar si zgomotul mai redus-in aceleasi conditii de exploatare, dupa care a revenit la frecventa si zgomotul de dinaintea schimbului de ulei. Apreciati si voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare! Scuzati de off-topic, insa iata ca sunt probleme si la alte marci: VEZI ARTICOL

Oare putem protesta si noi, cei cu 1.2 TSI la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Pornire la rece. Atunci cand motorul are acel soclu automat activat pentru prima jumatate de minut sau cand turezi motorul aud mai mereu un zgomot care se pare ca provine de la axul actuatorului/ Se observa ca atunci cand se pune mana pe el, acel zgomot inceteaza.

Din curiozitate am fost la o reprezentanta unde aveau masini cu acest motor si am rugat pe cineva sa ma lase sa vad un 1.2 TSI 77kW fabricat in 2013, dar tot din prima generatie, cu distributie pe lant. Nu am putut sa misc deloc acel ax. Nu avea absolut deloc joc, asa cum e la mine sau chiar la modelele mai vechi. Apoi nu exista acea saiba distantatoare (campania Seat 21E2 parca).

La prima revizie am acuzat ca din zona compartimentului motor se aude acel sunet metalic, care s-a dovedit a fi fost cauzat de acel ax al actuatorului. Dansii mi-au zis ca asa este acest motor construit si imi pot demonstra asta cu orice masina din parcul lor. Am luat-o de buna. Am zis sa nu mai insist.

 

Nelamurirea mea este: acel joc al axului este un semn al unei viitoare posibile cedari a actuatorului? Eu deja am saiba distantatoare. Motorul este ansamblat pe data de 1 Sept 2011, conform datei inscrise pe motor in partea stanga.

Modificat de Phlom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Tin sa va anunt ca eu am masina in s ervice entru schi barea lantului cu nr 2. Masina este in afara garantiei dar am primiit kulanta. Cu stiima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cati km l-ai schimbat pe primul si la cati km ai ajuns acum, cand il schimbi pe al doilea?

Cat de similare au fost cele doua manifestari (cum facea primul lant si cum facea al doilea) si starile prin care au trecut ca sa ajunga in punctul in care ai mers cu masina la service?

Unde l-ai schimbat pa primul si unde il schimbi pe cel de-al doilea?

Cat de usor/greu a fost ca sa iti accepte schimbarea in primul si in al doilea caz?

 

Si ce inseamna culanta asta de care vei beneficia si care sunt conditiile pe care a trebuit sa le indeplinesti ca sa beneficiezi de ea ? Care este costul lucrarii si cat esti nevoit sa platesti tu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culanta= garantie post garantie, 18700 si 36500 km schimburile de lant, al doilea ca si primul a ineput sa huruie >manifestari identice , schimbat in Iasi la Open service si tot acolo il schimb si pe asta. Momentan nu a zis nimeni nimic de costuri. Reparatia a fost acceptata de producator in 2 zile. Sper sa o rezolve acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!