Jump to content

VAG in cadere libera ?


soila
 Share

Postare recomandată

Longevitatea placutelor era o informatie secundara.

Da, solicit franele destul de rar dar puternic, uneori chiar sportiv.

Franele trebuie evaluate cu masina noua, altfel intervin probleme de intretinere (placute, lichid de frana etc).

Mai este si problema anvelopelor si suspensiilor, pe care le-am mentionat de asemenea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 308
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SOLAR

    27

  • GABIVVX

    27

  • soila

    23

  • bogmotorsport

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Offtopic.

Schimbarea placutelor de frana la kilometraje extinse nu e neaparat un indiciu de frane bune. Poate fi si un semn de placute "tari" care s-au consumat mai greu dar care au "mancat" la randul lor din discurile de frana. La Octavia le-am schimbat la 82000km placutele de frana (am si un stil de conducere in care consider ca, conduc descultz iar in locul pedalei de frana e un cactus) dar a trebuit sa schimb si discurile de frana pentru ca efectiv acestea s-au "subtiat" lasand o buza exterioara imposibil de rectificat, iar simpla inlocuire a placutelor nu rezolva nimic.

Ontopic.

Sunt convins ca nu veti mai vedea astfel de vizite la saloanele auto, cu rigla in mana si cu gura lasata sloboda. Probabil CEO-ul a ignorat ca este filmat si nu si-a imaginat ca remarcile lui vor scapa pe internet iar apoi in presa...

Calitatile masinilor coreene au crescut din momentul in care acestia au ales sa le construiasca in Europa, sunt mai aproape de cerintele clientilor europeni...asta e un fapt recunoscut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate in privinta manierei mai putin elegante de a scoate in evidenta minusurile concurentei. Aici(opinie personala) are de suferit imaginea omului, nu neaparat a companiei.

Pentru ca eu nu o sa refuz achizitia unui Golf doar din cauza caracterului/gafelor de comunicare a unui CEO.

Dar sincer, cati cumparatori crezi ca sunt influentati de aceste gesturi?

VAG intuieste probabil noul profil al cumparatorului: produse mai ieftine, garantii extinse etc. Si incearca, mai mult sau mai putin inspirat, sa ne insufle ideea de a cumpara o masina pentru placerea conducerii acesteia, nu doar ca pe un mijloc de transport de la Ala B.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuvantul socializare va spune ceva?

Ca in halele VAG e plin de masini de la concurenta pentru studiu amanuntit.

Nu vad nimic rau in a te informa in legatura cu realizarile concurentei, pentru a putea oferi intotdeauna putin mai mult.

Dar si halele concurentei sunt pline de masini VAG.

Nu este un lucru rau sa faci asta, insa e cam de porc sa vii si sa faci "show" cu alti reprezentanti ai companiei, cu ziaristi si camere video precum tipul cu ruleta. Nu inteleg ce vrea sa demonstrze in public cu asta. Ca nu e incapatoare ca un Golf, ca are scaunele mai mici?! Pentru asta exista niste laboratoare si niste baieti in halate albe si pixuri in buzunarul de la piept.

Mai bine o duc in laborator direct, o desfac piulita cu piulita si incearca sa inteleaga de ce proprietarii de Honda sunt multumiti de masinile lor.

Tipul asta mi se pare tot mai amuzant, poate ca nu intamplator bosul de la Suzuki (un batranel de 80 de ani) i-a perms sa-l cam ia peste picior (Suuki a colaborat cu Fiat pentru motoare diesel pentru ca nu a gasit nimic interesant la VW).

Off topic: oare numai eu m-am lovit de caracterul de superior la VW? Indiferent ca vorbim de o persoana din conducere sau de un simplu consulant vanzari din Timisoara de ex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestiune cu ruleta vroia sa sublinieze un anumit unghi, nu tocmai bun.

Treaba cu superioritatea (falsa de altfel) e prezenta si-n alte zone, nu numai in TM; din pacate si-n randul unora dintre posesori.

Tilu, la prima vedere cei care vor fi influentati de astfel de gesturi, reprezinta un procent nesemnificativ; dar situatia se poate schimba daca tinem cont de impactul pe care l-ar putea avea acest gest raspandit/promovat pe net, in media, etc.

Desigur, orice masina a grupului nu are de ce sa sufere ceva negativ doar ca urmare a acestui gest; dar iti pui intrebarea, in mod normal, daca nu cumva nu este doar un simplu gest (indiferent care sunt motivatiile din spatele sau) al CEO-ului si nu cumva reflecta o mentalitate/stare de fapt in proiectarea si construirea masinilor grupului sau a marcii respective.

Nu inteleg, in sensul ca nu gasesc argumente intemeiate, justificate, de ce in zilele noastre o masina mai ieftina tinde sa excluda fiabilitatea si calitatea (unde calitatea nu inseamna doar calitatea nu stiu caror materiale vizibile la int.). Personal nu doresc o masina cu jdemii de senzori si de fct (ca asta e problema lor, electronica excesiva si de cele mai multe ori netestata corespunzator in prealabil), ci o masina fiabila, mai simpla si calitativ construita (incepand cu tabla si vopseaua si pana la solutiile tehnice alese); cu dotari de min bun simt, altfel spus rezonabile: geamuri electrice, clima, esp, ...... si eventual o cutie automata decenta (dpdv comportament, dar fiabila). Nu ma intereseaza sa-mi faca masaj in timp ce stau in scaunul soferului, sau sa-mi faca cafeaua, sau mai stiu eu ce alte dude.

Pt ca in contextul realitatilor socio-financiare, de azi, plus starea infrastructurii rutiere din RO, pura placere a sofatului e din ce in ce mai rara spre disparitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On topic - despre calitatea franarii VW (indiferent cand schimb placutele etc.) - din ziua 1 pana azi, VW-ul meu a franat fabulos la viteze mici si mari. Acum e mai clar ? Si pot compara cu 2 modele Ford noi detinute anterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nici eu nu am simtiti vreodata ca as avea frane mai slabe fata de restul masinilor pe care le-am condus.

@Aer curat, asta cu cerintele minime de la o masina tine de puterea financiara a fiecaruia. Pentru cineva care are o situatie materiala peste medie o dotare de bun simt poate insemna dotari precum geamuri electrice, oglinzi electrice, trapa electrica, tempomat etc. Ca sa nu mai vorbim de motor. Cand eram mic imi amintesc ca tatal meu imi spunea ca unul mai instarit vede saracia intr-un mod foarte diferit fata de unul sarac. :)

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia-ti o Octavia 2 combi, la 140 cp si o remapezi la 170. Nu cred ca o sa gasesti vreun concurent direct cu mai mult spatiu.

Parca la octavia era si motorul de 170 CP, nu?

E interesanta si Octavia, dar parca tot sigla VW trebuie sa fie pe volan... :)

Partea cu franele se rezolva relativ usor: furtune de frana cu camasa metalica, lichid de frana mai bun, placute si discuri sport. :) Sunt altele care sunt ceva mai greu de modificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

........................

@Aer curat, asta cu cerintele minime de la o masina tine de puterea financiara a fiecaruia. ............................. Cand eram mic imi amintesc ca tatal meu imi spunea ca unul mai instarit vede saracia intr-un mod foarte diferit fata de unul sarac. :)

Poate fi adevarat in cazul celor multi, insa nu in cazul tuturor. Pt mine personal, ramane valabil ce spuneam mai sus (dotari de min bun simt. fara artificii si inutilitati) indiferent de cati bani voi mai avea maine.

Cu ultima fraza ai perfecta dreptate; daca ar fi sa mai si glumim, am putea spune ca este o problema de perspectiva.

...............................

Partea cu franele se rezolva relativ usor: furtune de frana cu camasa metalica, lichid de frana mai bun, placute si discuri sport. :) Sunt altele care sunt ceva mai greu de modificat.

Nu la orice model este atat de simplu si oricum ajungi la ceea ce am subliniat din postul tau. Cand ai un sist de franare conceput intr-un anumit fel, este f greu pt tine/mine, utilizator/proprietar al masinii, sa ne apucam sa-l modificam/imbunatatim considerabil; tinand cont ca sist de franare tine de siguranta circulatiei si a fiecaruia dintre noi. Dar, in fine suntem off topic si mai bine ne oprim aici (putem continua discutia despre frane intr-un topic dedicat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dotare de minim bun simt eu vad a fi aerul conditionat. Climatronic e ceva in plus :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spus strict necesare, am fost putin mai permisiv. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luatul peste picior este doar o metoda de etalare a puterii, un fel de demonstratie de forta. Asta cand se poarta in termeni tehnici.

Sau uneori poate fi vorba doar un razboi personal menit sa demonstreze superioritatea unuia dintre conducatori. Pentru ca puterea creeaza dependenta si modifica caracterul si perceptiile oamenilor.

Amintiti-va care este alegerea oamenilor in fata buletinelor de vot, de cele mai multe ori se voteaza charisma unui candidat, mai putin platforma politica. Pentru profesionisti este foarte usor sa manipuleze/ modeleze asteptarile si nevoile maselor. Cred eu ca aceste practici pot fi extrapolate si in industria auto. Cine a fost primul: oul sau gaina!? :scratch:

In ceea ce priveste conceptul de rezonabil, acesta este iarasi un termen relativ, al carui continut se schimba odata cu vremurile.

Noi judecam o masina raportandu-ne la conditiile de trafic si a infrastructurii existente la noi. Aceste conditii (neconforme standardelor lumii civilizate) pot sa fie un criteriu in alegererea unei masini pentru Romania, nu sa dea verdicte in ceea ce priveste calitatea/fiabilitatea acelei masini. Pentru ca nemtii nu proiecteaza o masina ca Passatul tinand cont de gropile de la noi, sau de cursele de 5 km de la/pana la locul de munca. Cred ca asta e si cauza fiabilitatii oarecum indoielnice ale masinilor care ruleaza in Romania, pe langa km falsificati, masini lovite etc.

Pana la urma Loganul, asa cum este el, este produsul care intruneste toate calitatile si defectele necesare pietelor (si profilului cumparatorului) pentru care a fost proiectat si produs.

Gasesti si acum masini simple cu dotari minimaliste si la casele mari, nu cred ca este o problema, dar overall nu cred sa fie mai fiabile decat cele de acum 20 de ani. Si da, gasesc normal ca cele pline de optiuni sa aiba o rata a defectiunilor mai mare.

Pana la urma industria auto nu face decat sa ofere produse conform cererii pietei. Exista in momentul actual o contradictie intre asteptarile consumatorului(legate de calitate/fiabilitate) si calculele economice menite sa asigure supravietuirea economica mondiala. Dupa mine, ideea de fiabilitate e perimata, fiabilitatea exclude cresterea economica in contextul actual.

Nu trebuie sa uitam si restrictiile impuse de standardele de mediu, care de asemenea sunt generatoare de costuri suplimentare si limitari ale solutiilor tehnice.

Hai sa facem un exercitiu de imaginatie, poate un moderator creeaza si un poll: cati dintre voi ar cumpara acum un Golf 2 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sicer ca ai adus aminte de Golf 2 cred ca a fost visul multora de a avea unul...

Astazi dupa mine un asemenea model nu mai merita achizitionat si aici rog sa nu se simta nimeni jignit(eu am avut 2 Gti-uri si va ramane masina mea preferata) insa degeaba e fiabil daca nu ai pic de siguranta.Nu mai e ca in anii '80 cand faceai sa zic un drum Brasov-Constanta si daca intalneai in drum + - 100 de masini...Acum trec cu miile...masini puternice de sute de cai,viteze neadaptate la conditiile de drum,soferi teribilisti.Practic la orice colt de strada o poti "mierli"...Plus ca marea majoritate a golfurilor 2 sunt pline de rugina care le slabesc automat siguranta la impact...Asa sa o ai de duminica sa iesi la un show risti mai putini dar sa nu uitam ca e pacat sa ne riscam viata pentru o bucata de fier mai mult sau mai putin placuta "ochiului"...Prefer sa am o siguranta sporita si sa fie mai din topor masina sau chiar mai putin fiabila decat sa mor la un impact frontal de 60 la ora(30km/h de la adversarul si 30 de la mine)...Nu spun ca nu poti sa o patesti si intr-una noua dar sansele sunt minime in comparatie cu un golf 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu exageram, e vorba si de bugetul fiecaruia. In plus poate suna ciudat, dar un Golf 2 e posibil sa se ridice la acelasi nivel de fiabilitate ca unele masini din zilele noastre. Ori o masina la mana a doua care sa nu-ti faca prea mari probleme din start poate fi considerat un mare avantaj.

Iar daca ne rezumam in primul rand la siguranta... am un singur cuvant: Volvo. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut G2 prin 98-99.Superba masina,dar nu se poate comparaa cu nimic din zilele noastre.Basca peste asta cand prindeam 130 cu G2 GTI...zici ca mergeam cu 400 :lol: .Atunci vitezele erau mai mici fata de acum cand orice ordinara de masina merge lejer cu 140-150 deci si urmarile unui accident sunt pe masura.Basca peste asta atunci se faceau masini din topor,doamne fereste sa te loveasca o cobra sau un 190,acum se pune accentul pe ideea ca masina sa sufere deformari majore dar pasagerii sa scape teferi.Ati vazut multe masini de generatie mai noua care se fac manuse la un accident nu foarte grav.Va postez o schema cu structura fata de g2...Si acum revenind la topic,VAG in general pune accent pe siguranta pasagerilor.Mie testele NCAP..cu masinile frantuzesti care iau numai 5 stele ..imi par trucate :lol:.

g5.bmp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt trucate, stai linistit. Dar chestiunea cu rezistenta la impact cred ca nu mai este la moda. Nu ca n-ar fi un criteriu important, dar eu nu-l consider major in alegerea unei masini. Ca scopul nu e sa lovesti cu masinile, nici incidenta accidentelor nu e covarsitoare. Cat despre Volvo, s-au vazut cazuri in care nu a fost chiar "tanc".

Acum downsizing-ul si normele de poluare fac trendul. Pana in momentul in care acest lucru nu va mai constitui un avantaj financiar dpdv al taxelor. Pentru ca nu-mi inchipui ca-si cumpara cineva o masina cu motor de 0,8 litri pentru sunetul spectaculos al motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: GABIVVX: pai de aia a murit Laura Stoica (Dumnezeu s-o odihneasca) ca era intr-un clio si minoritatile in Dacia papuc au scapat teferi.

Oricum G2 a facut istorie la vremea aia,cine le mai are, le urez drumuri bune.Si azi intorc capul dupa G2 :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oficial asa este VOLVO-SAAB..cele mai sigure masini.Asta ma cam da peste cap..de ani de zile vad numai RENAULT Laguna ceea mai sigura masina la testele NCAP ..si vezi domne e singura care a reusit sa faca 5 puncte care echivaleaza cu masina ceea mai sigura.Alta treaba remarcata de mine este ca grupul VAG..nu apare in spoturi ..reclame cu titulatura de 5 stele..nici MB nici BMW...in schimb an de an Renault ia mereu 5 stele.Cred ca e o politica de vanzari binedefinita si asta iau in considerare cand afirm ca..sunt trucate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@LauCalin - tocmai asta este principalul factor: situatia financiara.

As vrea eu sa vad daca fiecare si-ar permite oricand o masina noua fara nici cel mai mic efort,cati ar mai cumpara golf 2 ca utilizare zilnica indiferent de cat de fiabil ar fi el...Acum ca se vorbeste din prisma situatiei finaciare care in Romania de astazi nu este prea stralucitoare este normal ca ridicam in slavi masinile vechi ca sunt foarte fiabile insa pentru o persoana din vest nu este tragica fiabilitatea masinilor din ziua de astazi deoarece ei isi permit sa schimbe masina la o medie de 3-5 ani ceea ce la noi nu prea isi permite oricine si trage 10-15 ani de ea...

@Gabi-daca si francezii fac masini de 5 stele reale si pe deasupra si ale naibii de fiabile in comparatie cu MB,BMW si VW eu ma las de condus...Si eu zic ca sunt trucate...care da mai mult ala sta in fata,plus ca neamtul n-are nevoie de reclame si tot felul de porcarii...ei prezinta realitatea si oricare din noi stiu ce lucruri face un neamt astfel neavand nevoie de prea multa reclama

OFF:francezul face sampanie si branza cu mucegai :lol: si neamtul e de o viata constructor cu renume in automobilism...

Modificat de bogmotorsport
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dinamica variaza de la accident la accident, poti sa scapi dintr-un Tico si sa mori intr-un S. Masa si viteza sunt factorii care conteaza cel mai mult in caz de accident frontal. Cred ca toti suntem de acord ca Cielo e o masina antica din toate punctele de vedere dar uite ce eu m-am rasturnat cu una la 160km/h si nu am avut decat o julitura. Stelele NCAP nu sunt neaparat reprezentative in viata reala, acolo vitezele sunt mult mai mari, masinile se lovesc in unghiuri ciudate, etc. Testele astea sunt, dupa parerea mea, o combinatie intre gaselnita de marketing si o fortare a producatorilor sa investeasca in siguranta ocupantilor.

Modificat de abunea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ma cam da peste cap..de ani de zile vad numai RENAULT Laguna ceea mai sigura masina la testele NCAP ..si vezi domne e singura care a reusit sa faca 5 puncte care echivaleaza cu masina ceea mai sigura.Alta treaba remarcata de mine este ca grupul VAG..nu apare in spoturi ..reclame cu titulatura de 5 stele..nici MB nici BMW...in schimb an de an Renault ia mereu 5 stele.Cred ca e o politica de vanzari binedefinita si asta iau in considerare cand afirm ca..sunt trucate.

Renault parca nu mai insista de mult pe treaba cu 5 stele, asta era acum cativa ani buni, cand chiar conta si cand era una dintre putinele marci care avea atatea modele care au obtinut 5 stele. Laguna a fost printre primele..

VAG a scos multe reclame legate de siguranta si de faptul ca au obtinut si ei 5 stele, dar dupa Renault.(reclamele la Passat B6, Jetta)

Oricum mi se pare total gresit sa spui ca testele au fost trucat in cazul francezilor. Pur si simplu au reusit sa faca o masina buna din punct de vedere al sigurantei, asa cum au adus si ei inovatiile lor (mai sunt cateva) in cazul masinilor.

Ca masinile lor nu au fost foarte bune per ansamblu e altceva, dar treaba s-a mai schimbat in ultimul timp, chestia cu "sampania si branza" nu e decat o prejudecata demult depasita.

Apropo de "toata lumea stie ce lucruri face un neamt", vedeti ca Q7 a luat 4 stele la EuroNcap din cauza unei probleme la genunchi, pe care au recunoscut si ei (audi) ca o aveau, si au rezolvat-o dupa acel crash-test..din pacate nu stiu daca s-a mai retestat, dar ideea e ca neamtul nu e Dumnezeu, asa cum nici francezul nu e doar fabricant de sampanie si branza.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogmotorsport: Sigur, masina se sifoneaza binisor, dar uite ce ofera "concurenta" la 15-20 de ani dupa:

Tot cam pe-acolo zic eu, poate chiar mai rau. Problema nu e la Golful 2, ci la conationali(si nu numai) cu Pisicute, Ursuleti, 5-ari, Calibre, X5-uri, etc, care au luat bucata aia de plastic rozaliu pe cine stie ce spagi si se baga care pe unde-apuca.

Referitor la "caderea libera" si scaderea calitatii, sunt si eu de partea colegilor care spun ca e un fenomen global cauzat cel mai probabil de reducerea costurilor de productie. Pana la urma, daca toate masinile ar tine 20-30 de ani, cred ca mai bine de 2/3 din angajatii tuturor firmelor ar disparea.

Si ca sa inchei filozofic, "succes in afaceri nu are ala care satisface nevoile clientilor, ci ala care le creeaza nevoi". :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi si marketing in spatele testelor NCAP dar nu e numai asta.

Spelele NCAP sunt doar un etalon, si arata cat de mult se va deforma masina in cazul unui accident. Si implicit sansele de supravietuire.

Oricum la un impact frontal de peste 80km\h sansele de supravietuire sunt foarte mici indiferent de cate stele NCAP are masina pentru ca virgula corpul uman nu e facut sa reziste la astfel de forte.

Modificat de Konfabulator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum nu avem cum sa comparam o masina chinezeasca cu una europeana aia e clar.Cum am zis si de francezi mai mult decat atat zic de chinezi...daca si aia fac masini atunci ma dau batut...Ca ei copiaza orice aia e alta treaba insa dupa cum vezi nu prea le iese ca nu toti sunt ingineri

@paul- daca au facut si nemtii una 2 greseli nu e cazul sa aruncam cu pietre in ei la fel si in francezi dar daca ne uitam bine nemtii cam fabrica masini exceptionale dupa parerea mea,in comparatie cu francezii...Cate marci auto sunt sub conducerea germanilor si cate sub a francezilor...Parerea mea e ca este o jignire la adresa nemtilor sa spui ca francezii au industrie auto mai presus...Daca francezii vor fi mai presus in calitate si fiabilitate in viitorul apropiat ramane de vazut insa eu nu cred...

Modificat de bogmotorsport
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se misca repede piata... :lol:

Citroen 97%..rules frate..... :lol:

post-64586-0-51018900-1317905139_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!