Jump to content

Cum conducem economic si corect ?


PMG
 Share

Postare recomandată

poti monta un belengher pe furtunul de benzina si setezi din vag com cantitatea de benzina dorita...o sa ai mai putina putere la masina dar consum mai mic ce benzina :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ce zici tu, Michael, desi am niste rezerve legat de programarea cu Vag Com. As merge mai degraba pe varianta montarii unei conducte pe teava de esapament, care sa condenseze aburii degajati, si sa se intepe in retur, practic refolosind benzina arsa. Ce zici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti monta un belengher pe furtunul de benzina si setezi din vag com cantitatea de benzina dorita...o sa ai mai putina putere la masina dar consum mai mic ce benzina :icon_thumright:

ce mama ei e ala belengher :)) si cum sa setezi din vag com ? unde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor, voi va dati seama ca ati luat-o pe aratura???? Aici se vorbeste despre stilul de condus pe masina standard sa faci economie, nu de improvizatii. Nu deschideti voi un topic despre 'modificari si experimente pentru economie' si eventual aruncati un ochi aici:Dacia_cl. ???

Scuze ca e de pe alt forum, dar oamenii s-au chinuit in ciuda tuturor argumentelor si rezultatul a ramas in coada de peste: adica n-a iesit nimic concret.

In alte topic-uri tot de acolo pe care n-are rost sa le link-uiesc, oamenii s-au chinuit cu dispozitive magnetice, elice de turbionare, modificari de jiglere si tot nimic bun: concret, masina le mergea mai prost si fara vlaga, fara o economie substantiala de combustibil. Ma rog, poate voi aveti alte resurse, n-aveti decat sa incercati.

Modificat de emircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

ce mama ei e ala belengher :P si cum sa setezi din vag com ? unde

:) Uite aici; prin Oltenia se foloseste in general explicatia no.3 :)

Cat despre cartea aceea... intr-adevar, are cateva sfaturi bune, insa nu cred ca mai este de foarte mare actualitate(am observat ca in general trateaza masini gen Dacia 1300 s.a.m.d.). Repet, sunt si unele sfaturi bune, iar daca aveti o dupa-amiaza libera, merita sa aruncati un ochi peste ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Intr-adevar in frana de motor consumul este zero insa doar pana la un anumit punct - indiferent de treapta de viteza la golful meu cand turatia scade sub 1900 de ture ecu incepe sa dea drumul la benzina din nou - am verificat de foarte multe ori cu vag-ul aceasta chestie.Asa ca daca mergi in frana de motor insa nu ai peste o anumita turatie nu faci mare branza, ci din contra consumul este mai mare decat in ralanti.

Din cate stiu, pe masina mea, diesel AXR si la altele, ECU incepe sa trimita carburant numai cand turatia se apropie in frana de motor de cea de relanti.

In frana de motor pana iti scade turatia la cca. 900 rpm ai consum instant 0, iar cand ajunge aproape de 900 rpm consumul inregistrat trece in 0.7 sau 0.8 l/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm ce spune alin. ECU comanda carburant in momentul in care miscarea rotilor nu mai este in stare sa tina motorul la o turatie cel putin egala cu cea de relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, vin si eu cu cateva pareri personale. Daca s-a mai discutat imi cer scuze.

In prumul rand motorul rece nu se incalzeste niciodata in stilul Dacia....adica turat la limita lansarii pistoanelor prin capota. Si nici mers in forja pana nu se incalzeste.Iar stilul de condus trebuie sa fie unul combinat, in orice caz exclusa subturarea motorului foarte des....gresala pe care o fac multi crezand ca ei merg economic. Adica cei care insista sa ramana intr-o viteza superioara cand masina abia trage, sau schimba vitezele la o turatie prea mica fata de sarcina, din contra....consumul este mai ridicat atunci chiar daca turatia este scazuta deoarece acel motor merge chinuit. Iar mersul subturat scade si durata de viata a motorului, deoarece apar depuneri, in special pe injectoare si turbina.Cum spuneam, trebuie un stil de mers combinat sau folosita masina in functie de cum ai nevoie.Daca ai nevoie sa se duca, ii dai....daca nu, mergi civilizat.Eu nu cred in acele reguli cu schimbatul la o anumita turatie si mi se pare o prostie cand ii aud pe altii ca ei nu schimba mai sus de X ture. Vorbim de condusul de zi cu zi, daca vrei sa storci ultmul gram din puterea si cuplul motorului atunci este altceva (dar nu despre asta se discuta).Iar legat de consum, iarasi nu cred ca este o stiinta exacta, dar pentru un consum decent evident este nevoie de un mers decent...ceea ce difera de la o masina la alta dar ideea este sa simti masina relaxata si in apele ei.

Repet, sunt pareri personale (este posibil sa ma insel)...dar eu asa merg indiferent de masina si nu am distrus nici un motor pana acum. (nu este timpul pierdut) :RO flag:

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
La masina mea, cel putin asa e in acte, cuplul maxim este la 5800 rpm, asta ar insemna ca pentru un consum minim sa o mentin in timpul mersului undeva intre 5500 si 6000rpm??? Asta e o nebunie, ori e trecut gresit in actele mele (ceea ce nu cred, ca si in actele de germania era la fel) ori chestia cu mentinutul in turatiile cuplului maxim nu e valabila la benzinare.

Eu chiar am facut doua teste anul trecut: 1. mers economic un drum de ~350 km (mentinut turatiile in plaja 2500-3500rpm) dus, cu un consum mediu la finalul traseului de 6,8l/100 km, fiind 4 persoane in masina; 2. mers sportiv, acelasi drum (intors), aceleasi persoane in masina , mentinute turatiile in plaja cuplului maxim (5500-6000rpm) am ajuns acasa cu un consum mediu de 8.2l/100km.

Ca si o concluzie, pentru cei cu benzinare, faza cu mentinutul turatiilor in plaja cuplului maxim, mie unul mi se pare o "porcheria". De la dacie am invatat un lucru (care era si valabil), consumul optim al daciei era cand acul de la viteza statea perfect vertical, adica ~90km/h la dacie, la acuala masina am facut respectivul test si se pare ca este valabil, doar ca viteza este de ~110km/h. Incercati si voi treaba cu acul de la vitezometrul si postati parerile.

Scuze pentru "roman"-ul care l-am scris, dar sper tot odata sa ajut cu ideile mele.

PS. Florin, din cate vad ai cam acelasi motor ca si al meu, motoarele noastre sunt pentru turatii, deci din cate cred eu, cuplul maxim este si la tine la 5800 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu e necesar sa se mai abereze pe tema "cuplu maxim=consum minim". De unde a mai iesit si ideea asta anyway? Teorema "ac vertical=consum minim" e in cel mai bun caz o coincidenta.

Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand colegilor (mai ales celor incepatori in ale condusului) o carte a singurului mare automobilist roman: Petre Cristea - Arta de a conduce automobilul. Veti gasi raspunsuri pertinente si argumentate la intrebarile din titlul topicului. Trebuie doar sa aveti rabdare sa o parcurgeti in integralitatea ei.

Suzati :) cartea este foarte interesanta chair si pentru un om experimentat (unele capitole). Totusi din ciclul "asa nu se face" recomand citirea paginii nr.31 a cartii. M-am distrat copios. :(

P.S. scuze Victor dar nu m-am putut abtine de la acest comentariu, nu cred sincer ca cineva urmeaza sfaturile de acolo.

On topic - teorema "ac vertical=consum minim" e clar o pura coincidenta.

Modificat de Sookie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cu anumite exceptii si cu insusirea unor sfaturi date de un om experimentat in "ale condusului", cartea este putin desueta, dar foarte buna ptr cei ce se afla la inceput de traseu in... "ale condusului"!

Si nu e chiar singurul mare automobilist roman!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

Am vreo 2-3 luni de cand mi-am luat un golf3 1.6 cod motor AEA, in oras imi consuma 9,5-10% daca nu mai mult. E normal? Tot aud pe la unii ca motorul asta ar trebui sa consume in oras 7,5 maxim 8%.

De curand am facut un drum extraurban de vreo 160km, temperatura motorului nu mi-a trecut de 70 de grade(afara era destul de rece maxim 7grade) doar cand intram intr-o localitate si mergeam cativa kilometri cu 40-50km/h ajungea la 90 de grade temperatura lichidului de racire, in afara scadea iar la 70 sau chiar sub. E normal sa stea lichidul in 70 de grade? Consumul in conditiile astea cu o viteza de 100-110km/h cred ca s-a dus in 7%.

As vrea niste informatii de la cei care aveti acelasi motor sa-mi spune-ti cam cat va consuma ca sa-mi fac o idee.

Imi cer scuze daca obosesc cu intrebarile mele, dar sunt incepator in domeniu si....

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca circuli in Iasi la si la ore "normale" 8.00, 14.00 etc atunci zi sarumina...in cartea ei ce zice? Nu ai carte gasesti pe net...

Putin probabil sa zica sub 8.5-9...

Eu scot 12-13 drumuri de 10km max, cu pauze destul de mari intre curse...dar la ore timpite...cind e aglomeratia maxima...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca circuli in Iasi la si la ore "normale" 8.00, 14.00 etc atunci zi sarumina...in cartea ei ce zice? Nu ai carte gasesti pe net...

Putin probabil sa zica sub 8.5-9...

Eu scot 12-13 drumuri de 10km max, cu pauze destul de mari intre curse...dar la ore timpite...cind e aglomeratia maxima...

E din '95 nu am carte la ea, ai idee unde as putea gasi? In oras imi gasesc treaba exact cand e traficul ....., si cam la 9-10% am ajuns cu consumul cu drumuri de maxim 10km. Temperatura antigelului e normal sa stea pana in 70 de grade?(extraurban) Tie cat iti ia extraurban?

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea e normal ca in 10 km sa nu se incalzeasca motorul. Iti recomand sa schimbi termostatul. E maxim 50 ron si o sa vezi diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

horia are dreptate. schimba termostatul si o sa vezi diferenta. aceeasi problema o aveam si eu in oras ajungea cu greu la 90 si in afara scadea pana pe la 70. dupa ce am schimbat termostatul acul sta numai la 90 si se si incalzeste foarte repede. o problema legata de termostat -- sa il monteze cu garnitura de la termostatul original nu cu cea care vine termostatul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul meu sfat pe-aici e urmatorul: nu fortati pana nu ajunge temperatura lichidului de racire la 90 de grade. Am vazut la multi iarna ca merg foarte turat imediat dupa pornire ca se incalzeasca mai repede. Total gresit! Pentru ca uleiul cand e rece este vascos, deci lubrifierea cilindrului nu este una tocmai buna. Eu ajunge des cu masina mea la 4500-5000 de ture, insa niciodata nu am trecut de 3000 cand era motorul rece. Si ca idee, dupa 30.000 de km de mers la ture destul de mari, motorul meu nu ciupeste deloc ulei, asa cum am luat-o de la cel de dinainte. Si inca ceva: cand vad ca mai am 2-3000 de km pana la schimbul de ulei, evit sa urc motorul in ture, gandindu-ma ca uleiul ala nu mai are aceleasi proprietati ca atunci cand era "proaspat".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda ... am tot citit dar nu vreau sa dau raspuns la nimeni ... voi spune doar experienta proprie:

Bora, 1,9 ALH - 90CP (110 chip). (an 2002)

De fiecare data cand fac plinul, resetez km la 0 si incerc pe cat posibil sa alimentez cand sunt pe rosu (parcursi deja 50 - 70km pe rosu). Cu un plin de 60L ... ultima data am bagat la pompa 58L am reusit 1150km mixt : 500km Buzau - Constanta ... 300km Buzau - Brasov ... 350km realizati in oras. La un calcul simplu ... 1150km cu 60L rezulta = 5.22 L/100km mixt

Cum am condus:

- inainte sa plec dimineata, mai ales ca este rece afara, masina sta macar 5 minute pornita

- pana imi ajunge temperatura la 90* , nu trec de 2.400 "ture"

- dupa ce a ajuns la 90* , schimb intotdeauna intre 2.200 - 3.000 "ture"

- Buzau - Constanta, pe autostrada am mers cu 130 - 140km/h

- Buzau - Brasov ... foarte multe serpentine si camioane de depasit ... aici am tras putin de ea

- Intre revizii (la fiecare 15.000 km) nu suplimentez niciodata cantitatea de ulei (pentru ca nu este nevoie)

Nu o singura data am reusit un astfel de consum ... spre ex. acum am 1.000 km parcursi si inca nu am ajuns la ultima [cenzurat] alba de pe indicatorul de carburant. Iar cand se aprinde beculetul la combustibil, mai am 6 L. (asa l-am fixat)

Asta este experienta proprie. Anumite probleme legate de consum pot aparea in functie de stilul fiecaruia de condus dar si anumite probleme ale masinii. Nu stiu daca intre-adevar conduc corect, dar eu sunt foarte multumit de consumul masinii. Iar acest corect, nu stiu daca exista un anumit tipar ce trebuie respectat de toti.

** P.S. ... cuvantul Lin1uta vad ca mi-a fost cenzurat ... funny :)

Modificat de AdCrys
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la tine pompa de motorina, dar la mine pompa de benzina e in rezervor si evit pe cat posibil sa merg pe rosu, pentru ca racirea pompei nu se mai realizeaza eficient si ii scurtez viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu te superi, AdCrys, cred ca e mai relevant sa povestesti despre motorul cu benzina din semnatura, nu despre un diesel. Benzinarul n-are gastrita cand e vorba de sete...

Cu 1.9 BJB (TeDI), masina sotiei, am reusit sa facem traseul Budva-Pristina (aglomeratie) - Pancevo - Dr.Tr.Severin - Timisoara, cca 1200 km, 30% din traseu in zona de munte, aglomerat si cu serpentine, AC pornit, dar mers max.110 (120 pe 60 km de autostrada) cu un rezervor de 55l.

Cu benzinarul (TeFiSI din semnatura), in regim urban cu aglomeratie moderata, ma consider fericit daca ma mentin la 9,5 - 10%. Faptul ca trebuie sa franez si sa accelerez asa des, in functie de 'fluenta' traficului, imi da consumul peste cap...

Modificat de emircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probleme cu consumul o sa avem intotdeauna, dar ca sa nu mai intrati in panica atunci cand consumul este foarte mare, informati-va despre motorul pe care il aveti care este consumul urban si extraurban din cartea masini si la aceasta valoare mai adaugati 1-2 litri in functie de stilul de condus de aglomeratie de aerul conditionat. daca consumul este cu mult mai mare, faceti o revizie completa a masini schimbati tot ce trebuie schimbat, filtre, ulei , buji ... etc. Consumul meu era in jur de 14 -15 l in oras eram disperat, am schimbat filtre, ulei, bujii, termostat (f imp), filtru benzina (f imp) si am ajuns la un consum de 11 l in oras. sunt multumit de consum pentru ca in carte este de 9.4 l in oras. mai sunt unii care abereaza si spun ca ei consuma 7 l in oras, si ca nu stiu ce si cum fac. La motoarele pe benzina este foarte greu de scos un asemenea consum in oras chiar si cu un motor de 1,2 l (am un prieten cu o corsa si ii consuma 8 l ) de generatie noua. eu zic sa nu mai facem calcule fara rost. nu cred ca cineva si+a cumparat masina daca nu avea nevoie de ea. am avut masina in service 2 zile. in aceste 2 zile am cheltuit 60 de lei pe taxi + (mers pe jos + telefoane la taxi + 7 lei tramvai+ timp pierdut)ca sa imi rezolv toate treburile deci daca facem calculul cred ca era mai ieftin sa mi le rezolv cu masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E din '95 nu am carte la ea, ai idee unde as putea gasi? In oras imi gasesc treaba exact cand e traficul ....., si cam la 9-10% am ajuns cu consumul cu drumuri de maxim 10km. Temperatura antigelului e normal sa stea pana in 70 de grade?(extraurban) Tie cat iti ia extraurban?

Extraurban 100-130 8.5-9%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

emircea ... benzinarul din semnatura cam face tusa in garaj tocmai din cauza asta :biggrin: Folosesc foarte mult Bora in detrimentul Audi-ului.

Ex: Ploiesti - Bucuresti - Constanta .. Constanta - Bucuresti - Ploiesti total benzina 400 RON! Dooh! Ok, recunosc ca si viteza a fost mai mare decat de obicei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia arunca o instalatie de Gaz pe motorul ala si ai sa vezi cum faci traseul ala cu 200 de roni . Doooh !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!