Jump to content
PMG

Cum conducem economic si corect ?

Recommended Posts

Ebi

Este adevarat ca un acumulator care se descarca peste noapte va cauza cresterea consumului de combustibil. Daca stam cu farurile aprinse si motorul oprit consumam benzina? Da. La pornire alternatorul se va invarti mai greu ca sa incarce acumulatorul. Daca pornim dezaburiri luneta, incalzire scaune, proiectoare, faruri, consumul creste. Nimic nu este gratis.

Parca am citit undeva ca fiecare 100W consum mareste consumul de benzina cu 0,1 L/ 100 Km.

Edited by Ebi

Share this post


Link to post
Share on other sites
nsm

Si sa nu uitati de

- presiunea in anvelope care impacteaza consumul

- greutati carate inutil in masina. (la masinile noi nu mai exista de ex roata de rezerva)

- bare transversale ramase pe masina chiar atunci cand nu e nevoie de ele.

- folositi luminile de zi in loc de lumina de intalnire (care aprinde inutil si stopurile si bordul si lumini ambientale dupa caz)

- nu porniti consumatori inutil (ex - daca porniti dezaburire luneta, aveti grija sa nu porniti si pe cea din oglinzi)

- nu uitati porniti consumatorii care un va mai trebuie (ex daca nu ascultati radio/il tineti pe mute, mai bine sa se inchida - displayul LCD cu touch screen de mari dimensiuni consuma destul cred ptr ca se incinge destul demult)

- nu folositi tempomatul la deal deoarece va consuma foarte mult incercand sa mentina viteza

- motorul se incalzeste cel mai bine in mers (nu asteptati la relanti) - conform manualului si contrar parerii multora

Edited by nsm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hayate

nsm, care sunt masinile noi care nu au roata de rezerva?

La mine dezaburirea luneta se opreste singura dupa max 10-15 min...

Share this post


Link to post
Share on other sites
alex83

seria 3 E90 de exemplu nu are roata de rezerva si nici loc special pt ea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
micuzzu_marius

Masinile echipate cu cauciucuri runflat din fabrica nu au loc pt roata rezerva in special BMW urile,  AUDI

Share this post


Link to post
Share on other sites
nsm

La Golf 6 trebuie sa optezi ptr roata de rezerva. Standard vine cu chit de pana.

Dezaburirea se termina in 3 minute... de ce sa tii inca 10 minute pornita inutil?

Edited by nsm

Share this post


Link to post
Share on other sites
TDR

Golf 6 vinde standard cu roata provizorie(cea care merge max 80km/h si este jumatate cat una normala)..

Share this post


Link to post
Share on other sites
nsm

Eu cand am facut drive test, Golful respectiv avea doar kit de pana. Dar acum poate ptr ro au adaptat oferta la realitatea pietei

Share this post


Link to post
Share on other sites
clau_da1

Si sa nu uitati de

- presiunea in anvelope care impacteaza consumul

- greutati carate inutil in masina. (la masinile noi nu mai exista de ex roata de rezerva)

- bare transversale ramase pe masina chiar atunci cand nu e nevoie de ele.

- folositi luminile de zi in loc de lumina de intalnire (care aprinde inutil si stopurile si bordul si lumini ambientale dupa caz)

- nu porniti consumatori inutil (ex - daca porniti dezaburire luneta, aveti grija sa nu porniti si pe cea din oglinzi)

- nu uitati porniti consumatorii care un va mai trebuie (ex daca nu ascultati radio/il tineti pe mute, mai bine sa se inchida - displayul LCD cu touch screen de mari dimensiuni consuma destul cred ptr ca se incinge destul demult)

- nu folositi tempomatul la deal deoarece va consuma foarte mult incercand sa mentina viteza

- motorul se incalzeste cel mai bine in mers (nu asteptati la relanti) - conform manualului si contrar parerii multora

 

Dupa toate astea si restul sfaturilor date mai sus, cu cat va scade voua consumul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Majoritatea masinilor vandute in Germania n-au roata de rezerva ci kit de pana. Am vazut in showroom la VW noul Golf, un GTI cabrio, un Polo si un Touran, toate aveau doar kit => majoritatea celor de generatie noua (2007+) importate SH au, la fel, kit de pana sau maxim roata de rezerva de uz temporar.

 

In Romania, in schimb, e valabil exact opusul: toate VW-urile de la Autoworld din CJ aveau fie roata de rezerva cu janta de otel, fie cu janta de aliaj, insa aveau dimensiuni normale.

Edited by Bwwlan

Share this post


Link to post
Share on other sites
nsm

@clau_da1 1 litru poate 2 maxim!

Din folosirea franei de motor si anticiparea traficului poti economisi 1 litru lejer in oras. (eu cel putin asa obtin)

Din pneuri specialistii spun ca 8% din consumul masinii

Share this post


Link to post
Share on other sites
DragosCatalin87

Depinde de drumuri, de oras, de tara... In Romania e cam greu sa conduci "economic si corect". Formularea asta ar putea fi valabila pentru tarile civilizate. :)

Edited by DragosCatalin87

Share this post


Link to post
Share on other sites
dvn2007

nu am gasit in manual specificata o viteza anume dar la mine am vaz cel mai bun consum al motorului la o viteza de aprox 75 km/h

in schimb in manual (la condusul economic) zice ca ar trebui ajuns cat mai repede intr o treapta superioara (corect) dar ca la 40km/h se sch viteza in a4-a iar la 50 in a 5-a apai nush cum e la voi dar la mine si la 70km/h o simt subturata in a 5-a

(asa a facut de la inceputuri)

e vb de 1.6 tdi dpf/105cp 5 trepte viteza

tempomatul ajuta cu ceva in ce priveste consumul?

mie imi place mult utilitatea lui dar din ce am verificat la mine nu e cine stie ce diferenta la consum? uneori parca arata chiar un consum actual mai mare pe cb fata de condusul fara el (in linie dreapta)

si parca la pante chiar infraneaza masina ca sa tina viteza setata

Share this post


Link to post
Share on other sites
clau_da1

Tempomatul iti scade consumul cam cu 0.5 litri/100km si este util (din punct de vedere al economiei) doar la drumuri intinse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Valentin

Cred ca este putin gresit sa spui ca tempomatul iti scade (sau nu) consumul. Mersul cu viteza constanta iti scade consumul (vizavi de cel neregulat). Ca tempomatul te ajuta sa mergi constant este alta discutie. Se poate merge la fel de economic si fara tempomat daca se evita acceleratiile.

In general, mersul cu viteza mica si cel cu turatii scazute favorizeaza economia de carburant.

 

AICI este un set de sfaturi in acest sens venit de la VW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alinradita88

SAlut,

Am o skoda octavia 1 si as vrea sa imi spuneti si mie cam pe la ce turatie trebuie sa schimb vitezele .eu normal schimb pe la 2500rpm este bine? Motorul este 1.6 mpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jetta20tdiHLDSG6

pe 1.6 mpi? aspirat? la cat vrei tu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
alinradita88

Da 1.6mpi aspirat.nu am inteles ce ai vrut sa spui?

Share this post


Link to post
Share on other sites
alinradita88

Daca ai faci misto mai bine nu mai raspunde.Cine intra aici intra pentru ca nu stie si vrea sa afle de la cineva care are mai multa experienta.Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jetta20tdiHLDSG6

nu inteleg care e problema ta. tu nu stii cum functioneaza forumurile?

esti incepator? pentru ca ai o dilema pe care nu ar trebui sa o ai. nu ai diesel, turbina, poti sa schimbi la cat vrei tu.

sunt lucruri mai importante in soferie decat precizia gradatiei la care trebuie sa schimbi vitezele.

esti un pic cam stresat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

omu' a intrebat la cat sa schimbe ca sa consume optim, merita un raspuns putin mai serios :sly:  

Share this post


Link to post
Share on other sites
JUG

Eu nu as schimba pe un aspirat la mai putin de 3000-3500 de ture. Il ineci degeaba.

Subturarea nu este egala cu consum redus, ci cu facturi de service mai "grase".

Share this post


Link to post
Share on other sites
alinradita88

Asta astept CODZ.Dar in momentul cand esti atot stiutor iei pe toata lumea la misto.Ma bucur ca cineva a inteles intrebarea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jetta20tdiHLDSG6

domnule, nu te-a luat nimeni la misto, sau mai precis, nu te-am luat la misto. si nici nu sunt atotstiutor.

imi pare rau c-am fost prost sa-ti raspund. daor ca, si raman la aceasta parere, esti prea stresat pe o chestiune fara importanta pentru motorul ala.

daca nu poti sa schimbi viteza in functie de sunetul motorului si de cum simti masina nu cred ca e foarte indicat sa stai cu ochii in turometru, mai degraba decat in parbriz.

imi cer scuze de deranj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alinradita88

JUG cuplul maxim il are la 3800 doar nu se schimba viteze la 3500 pentru un mers cat de cat mai economic .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri