Jump to content

Cum conducem economic si corect ?


PMG
 Share

Postare recomandată

Pai cu 300RON am facut ~1500km si inca nu era reglata instalatia GPL...

Apropo de condus economic...prin oras incerc cu schimbare la 200-2500, se pare ca merita...

La mers prin oras pe distante scurte cind motorul e rece, pe vremea asta se poate incerca obturarea fantelor de racire radiator...pt incalzirea mai rapida...cu grija sa lasati ventilatoarele sa poata lucra, trage aer din incinta motorului care e deja ceva mai cald...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre cartea aceea... intr-adevar, are cateva sfaturi bune, insa nu cred ca mai este de foarte mare actualitate

Cartea este scrisa cu umor, iar sfaturile sunt perfect aplicabile si la masinile moderne, din zilele noastre. Eu in continuare v-o recomand si pot sa va spun ca am citit-o cu mult inainte sa obtin permisul de conducere. :( Sigur, masinile moderne au foarte multa electronica, dar folosirea corecta a franei de motor este, dupa parerea mea, esentiala in conducerea economica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate incerca obturarea fantelor de racire radiator...pt incalzirea mai rapida...

Din cate stiu eu, termostatul nu se deschide pana cand apa nu are 90C (deci circula numai in chiulasa nu si in radiator) iar cand primeste lichid racit dinspre radiator, termostatul se inchide din nou, putin, pentru a urca din nou la 90C ...practic, un termostat care lucreaza corect asa ar trebui sa faca, incat in zona motorului sa fie doar temperaturi in jur de 90C. Deci ceea ce incerci sa faci cu "cartonul" nu cred ca merge la masinile "moderne" (probabil la Dacie, daca nu avea termostat....?).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce spui tu este perfect adevarat...

Ce zic eu e ca si cum ai inchide fereastra la camera... "camera" motorului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
Valentino_xro

Chestia cu mersul in cuplu maxim=consum minim se refera la turbodiesel pentru a se proteja si turbina deoarece masina are cuplul maxim la dispozitie.Eu de exemplu atat la Passat cat si la Mondeo (ambele diesel) schimb treptele dupa 2500 rpm astfel turatia cade in zona a 1900 rpm exact unde masina are cuplul maxim.Si cu acest stil scot un consum foarte bun, de 5% in exterior si nu omor turbina mergand subturat.

La benzine nu poate fi vorba de consum minim la cuplul maxim pentru ca benzinele au cuplul maxim dupa 4500-5000 rpm.La benzina e bine sa se schimbe dupa 3000 rpm, fiind un motor ce are nevoie de turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu conduc economic asa: cand motorul e rece schimb treptele la putin peste 2500 rpm si incerc apoi sa mentin turatia constanta la 2000, 2100, 2200 rpm pana cand motorul se incalzeste cum trebuie (iarna imi dau seama de asta atunci cand masina incepe sa bage caldura).

La fel incerc sa merg si in Bucuresti, la o turatie in jur de 2500 rpm. Nu stiu daca este bine cum procedez, dar cand stiu ca am ocazia sa o scot din viteza si sa mearga "pe liber" 50-100m pana la semafor, nu ezit sa o fac. O alta chestie, nu bruschez masina si incerc sa folosesc aerul conditionat doar cand e nevoie (apropo, am observat ca aerul conditionat creste consumul cel mai mult).

Pareri? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum s-a mai zis, la mersul scos din viteza motorul consuma benzina 0.6L/ora, pe cand in frana de motor se taie complet alimentarea cu combustibil.

Vad ca toata lumea pune accentul la consumul economic si corect doar pe schimbarea vitezelor. Stiti ca fiecare 100W electrici cresc consumul cu 100g/100Km? Asa ca daca ai aprinse faruri de ceata fara rost, dezaburire luneta fara rost, stergatoare pe viteza maxima cand abia picura, incalzire scaune, te trezesti cu 1L in plus la 100 Km. Nu degeaba au aparut la masinile noi LED-urile care consuma putin. Alternatorul se invarte usor in gol, dar greu in sarcina, de aceea creste consumul.

Ce sa mai vorbim de condusul corect cand 80% tin masina in panta la semafor din ambreiaj, sau tin piciorul pe pedala de ambreiaj. Ambreiajul se calca doar la schimbatul vitezelor, dar la semafor majoritatea tot inainteaza cativa cm la fiecare 10 sec. Si atunci vedeti ca pe unii ii tine ambreiajul 300.000 Km si la altii se duce in garantie.

Sau este corect ca mergi la masina, pornesti farurile si apoi dai la cheie. Este ca si cand vrei sa te ridici de jos si sa iei un sac, dar tu iei sacul si apoi te ridici de jos. La fel, pe unii ii tine acumulatorul 9 ani si pe altii 2 si vin cu reclamatii, calitate proasta, dar calitatea proasta este in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca doriti un consum decent incercati sa folositi cat mai putin pedala de frana... Cum adica, vor spune unii? Franezi (cat se poate) cu frana de motor, schimbi mai des vitezele, anticipezi traficul.

Zilnic vad bizoni care accelereaza ca la balamuc desi in fata este coloana de masini la semafor, apoi trantesc frana. Nu-i mai comod sa retrogradezi progresiv si abia cand esti foarte aproape de masinile din fata sa franezi? Ai toate sansele ca intre timp coloana sa se puna in miscare si tu sa pleci nu de la 0 km/h, ci de la 5, 6 sau mai multi km/h.

Incercati sa mergeti ca si cum nu ati avea frana si veti observa o reducere importanta a consumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

condusul economic inseamna:

- folosirea franei de motor

- accelerarea in lung (chiar daca aveti sute de cai sub capota) nu pe durate scurte

- turatii reduse la rece, iar primele 2 trepte cu 500rpm mai putin decat celelalte trepte, cel putin prima treapta pana in 2000rpm chiar si la benzinare

- anticiparea traficului, sa stii cat sa accelerezi si cat sa franezi in functie de trafic

- folosirea cat mai putin a consumatorilor (faruri prin oras, boxe la maxim :D etc)

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum s-a mai zis, la mersul scos din viteza motorul consuma benzina 0.6L/ora, pe cand in frana de motor se taie complet alimentarea cu combustibil.

Vad ca toata lumea pune accentul la consumul economic si corect doar pe schimbarea vitezelor. Stiti ca fiecare 100W electrici cresc consumul cu 100g/100Km? Asa ca daca ai aprinse faruri de ceata fara rost, dezaburire luneta fara rost, stergatoare pe viteza maxima cand abia picura, incalzire scaune, te trezesti cu 1L in plus la 100 Km. Nu degeaba au aparut la masinile noi LED-urile care consuma putin. Alternatorul se invarte usor in gol, dar greu in sarcina, de aceea creste consumul.

Ce sa mai vorbim de condusul corect cand 80% tin masina in panta la semafor din ambreiaj, sau tin piciorul pe pedala de ambreiaj. Ambreiajul se calca doar la schimbatul vitezelor, dar la semafor majoritatea tot inainteaza cativa cm la fiecare 10 sec. Si atunci vedeti ca pe unii ii tine ambreiajul 300.000 Km si la altii se duce in garantie.

Sau este corect ca mergi la masina, pornesti farurile si apoi dai la cheie. Este ca si cand vrei sa te ridici de jos si sa iei un sac, dar tu iei sacul si apoi te ridici de jos. La fel, pe unii ii tine acumulatorul 9 ani si pe altii 2 si vin cu reclamatii, calitate proasta, dar calitatea proasta este in alta parte.

Perfect adevarat!

Si sa nu mai vorbim cum cei care au 7 statii de ,, 7000 wati'' su 70 de leduri prin masina, dar care nu au mai schimbat uleiul de 11000 km si de filtru de benzina nici nu au habar, ci pun aditivi de-aiurea la cativa ani si merg noaptea prin oras cu farurile de ceata aprinse, in 6000 de ture, ,, ca sa se curete injectoarele'' domle!

Nu in ultimul rand sa precizam ca si calitatea benzinei, uleiului, filtrului de aer, filtrului de benzina, a bujiilor, a cauciucurilor influenteaza consumul , nu numai stilul de condus.

Prin urmare dupa parerea mea condus economic repreznta:

- tot ceea ce s-a mentionat in postul de mai sus si o foarte buna stare tehnica a masinii.

Cheers :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"....sau 70 de leduri prin masina...." Ledurile consuma mai putin ca un bec normal :)

Iar pentru eficienta,eu as mai nota folosirea moderanata a AC'ul care este de departe cel mai mare consumator de "energie" produsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Citeam pe aici pe forum si am vazut ca multi schimba la 2000-2300 rpm pentru a avea consum mic... e indicat? Eu auzisem niste chestii cum ca s-ar depune funingina pe intercooler/turbo si ii reduce durata de viata... Eu schimb intre 2500-3000 rpm (passat AWX).

Voi la cate turatii schimbati? (va rog sa scrieti si modelul/cp)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

Passat AWX. Pana se incalzesete in jur de 2000-2200, apoi peste 2500, pana in 4000

E indicat sa se schimbe mai sus la diesel din cauza particulelor amintite. Nu inseamna asta ca trebuie forjat la maxim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 5 1.9TDI BKC

La fel si eu. Pana se incalzeste 2000-2300rpm.

Dupa ce se incalzeste, de obicei undeva peste 2500 pana in 4000, chiar si aproape de rosu(dar mai rar). In oras de obicei incerc sa schimb la 2500. E greu de condus mai turat in oras, dar facem ce putem :D

Prefer un consum putin mai mare decat sa am alte probleme. Oricum nu am computer de bord, asa ca nu ma streseaza consumul.

Modificat de lucian_90tud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AVF, 4000+ (si de aia tot sa blocat geometria)

Modificat de Calin78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina din semnatura la fel ca lucian_90tud.... :D

Modificat de CT91MOC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 TDI 130cp

Pana se incalzeste motorul nu depasesc 2000-2200rpm. Dupa incalzire pana in 3000rpm. Mai mult de de 3000rpm doar in viteza a 6, restul nu merita ca nu suntem pe circuit.

Masina trage foarte bine intre 1800rpm si 3000rpm asa ca nu este necesara depasirea ultimei cifre decat daca ai remorca si urci pe vreun munte.

:exclaim: Trebuie specificat daca e vorba de motorina sau benzina, altfel o sa fie un talmes-balmes peste cativa ani cand utilizatorii o sa citeasca topicul asta si majoritatea masinile din semnaturi o sa fie schimbate. :exclaim:

Modificat de victorash_cvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 TDI AVF 6+1 131 cp

Cand motorul este rece undeva pana in 2500 rpm, cand este la 90 de grade cam 3000-3500 sau depinde de pitici :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2200-2400 la rece......dupa pe la 3000-3200. In oras daca e trafic nu prea pot schimba la turatiile astea, schimb pe la 2500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2200-2400 la rece......dupa la 2700-3200

Golf 3 tdi 90 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,6 i - 75CP 1994

eu schimb la aprox 2500 , fie cald ,fie rece......inseamna ca trebuie sa apas mai tare acceleratia , nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te lua dupa astia :) ...au diesel spre deosebire de tine...

Masina tre' sa o simti...poti schimba si la 2000rpm daca situatia permite...de ex putina vale nu vrei sa accelerezi rapid etc...

Uneori de ex daca merg in coloana pot accelera in 3 pina la 3000-3200 si schimb in 5 si cade la 1800-2000 ce e deajuns la mers lejer pe drum drept...

Eu schimb in general la 2500-3000rpm...pe extern schimb si la 3000-4000rpm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,9 TDI AVB la rece pana in 2200-2400 si cand e cald 2800-3000 chiar si 4000+ cateodata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesant topic. recent am trecut de pe benzina(dacia supernova,motor,cutie renault, 1.4 75 cp) la diesel, O2 1.9 105 cp. nu sunt vitezoman , si la dacie nu schimbam decat pana in 2500 de ture. dacia condusa de mine de noua din 2001 nu a vazut mai mult de maxim 3000 de ture. in 11 ani am facut doar 50k de km. masina a ramas in familie, evident, e ca noua.

acum cu diesel(sh, 160k km) incerc sa ma conformez cu regulile : maxim 2500 la rece si in rest maxim 3500.

desi imi venea sa plang cand mi-a zis florin sa-i dau talpa la log in mers(glumesc).

drumuri bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!