Jump to content
PMG

Cum conducem economic si corect ?

Recommended Posts

ByZ

2.0 ABF , 150 cai are cuplul maxim la 4800 si 1.6 AEK la 4400

Share this post


Link to post
Share on other sites
floryn_zdv

Pai sa nu imi spuna mie nimeni ca daca schimb la 4400 rpm o sa am cel mai mic consum ca nu il cred . La turatia aia mananca asta la benzina de zici ca o scoate pe esapament!! Deci in concluzie aceasta regula nu se aplica si la benzinare

Share this post


Link to post
Share on other sites
untouchablle

am mers cu polo 1.6 benzina si am schimbat numai la 3500 ... 15 % mi-a luat :| ... si cand am mers cu ea pana in 2000 de ture in jur de 10 % asta pe oras. Clar nu se aplica si la benzinare :icon_thumright:

Edited by v@sy

Share this post


Link to post
Share on other sites
emircea

La benzinare turbo se aplica; eu am cuplul maxim incepand de pe la 1900.

Chiar e interesanta teoria citita cu cateva posturi in urma si tind sa subscriu... tu ca sa misti economic 1300 kg (masina ipotetica+sofer, poate sa fie orice alta greutate) ai nevoie de o putere minima; cu cat masina e mai incarcata, cu atat creste puterea aia. Cuplul te ajuta sa schimbi usor 'starea' in care te gasesti spre una superioara, adica 'sa accelerezi economic', daca se poate spune asa.

O turatie de cuplu maxim de 4400 rpm nu e credibila la un benzinar aspirat, majoritatea o au pe la 3000 - maxim 3500. Diferenta intre aceasta si cea de putere maxima determina elasticitatea motorului; de ce fabricantul a vrut sa scoata un motor inelastic ducandu-i cuplul maxim la 4400????

Edited by emircea

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTI_85

In general asa o sa gasesti la motoarele care au multi cai pe o capacitate mica. Adica un motor de 1.6 scoate "natural" vreo 75cp, iar astia l-au dus in 101. La fel si la bmw 3, din aceiasi ani de fabricatie, e aproape la fel... Probabil au fost gandite pentru un stil de mers sportiv, iar "elasticitatea maxima" sa fie in zona de sus a turatiei ....adica in "zona de joaca". Cu cat un motor are cai mai putini , cu atat cuplul e mai jos pe graficul turatiei. De exemplu 1.8 ar trebui sa aiba minim 100 cp sau chiar mai mult , dar ale noastre au 75, 90, ca sa mearga mai relaxate....si mai economic.

Edited by GTI_85

Share this post


Link to post
Share on other sites
Peace3jss
La masina mea, cel putin asa e in acte, cuplul maxim este la 5800 rpm, asta ar insemna ca pentru un consum minim sa o mentin in timpul mersului undeva intre 5500 si 6000rpm??? Asta e o nebunie, ori e trecut gresit in actele mele (ceea ce nu cred, ca si in actele de germania era la fel) ori chestia cu mentinutul in turatiile cuplului maxim nu e valabila la benzinare.

Eu chiar am facut doua teste anul trecut: 1. mers economic un drum de ~350 km (mentinut turatiile in plaja 2500-3500rpm) dus, cu un consum mediu la finalul traseului de 6,8l/100 km, fiind 4 persoane in masina; 2. mers sportiv, acelasi drum (intors), aceleasi persoane in masina , mentinute turatiile in plaja cuplului maxim (5500-6000rpm) am ajuns acasa cu un consum mediu de 8.2l/100km.

Ca si o concluzie, pentru cei cu benzinare, faza cu mentinutul turatiilor in plaja cuplului maxim, mie unul mi se pare o "porcheria". De la dacie am invatat un lucru (care era si valabil), consumul optim al daciei era cand acul de la viteza statea perfect vertical, adica ~90km/h la dacie, la acuala masina am facut respectivul test si se pare ca este valabil, doar ca viteza este de ~110km/h. Incercati si voi treaba cu acul de la vitezometrul si postati parerile.

Scuze pentru "roman"-ul care l-am scris, dar sper tot odata sa ajut cu ideile mele.

PS. Florin, din cate vad ai cam acelasi motor ca si al meu, motoarele noastre sunt pentru turatii, deci din cate cred eu, cuplul maxim este si la tine la 5800 rpm.

Nu sunt expert dar la masina mea am gasit un document....si faza cu cuplul maxim il cam incurci, cred, aceea e puterea maxima...la mine e 5200...si cuplul e la 2800

Volkswagen_Polo_Classic_75_1995_2000.doc

Share this post


Link to post
Share on other sites
valydmx

Salut am si eu un Golf 3 1.8 GT motor ABS nu stiu cum de consuma mai putin la uni cand schimba in 2500-3000...am incercat si eu da mie imi creste consumu eu schimb in 2000-2300 si am un consum cat de cat bun....si inca ceva e normal cand stau la relantiu sa imi creaca consumu de exemplu stateam la o bariera si aveam vreo 8.7 si cat am stat sa facut de 9.8 chiar mai mult ca am stat vreo 5min.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rtanase

ai indicator in bord de consum instant / mediu ???? Indeea e ca ..consumul il aflii cel mai sigur prin metoda Plin / Plin ... acel modul al calculatorului masinii care indica , consumul nu este foarte exact ....este mai mult informativ ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
valydmx

Da rtanase am MFA

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihuz

corect!

despre condusul economic si corect...imi aduc aminte destul de bine un anumit paragraf (plin de sfaturi folositoare...) din manualele de intretinere si exploatare a unor automobile fabricate in romania, undeva in anii '80 .. cred ca stiti despre ce vorbesc :rolleyes:

..chiar am sa caut cartile astea..ar fi amuzant..

Edited by mihuz

Share this post


Link to post
Share on other sites
rtanase

MFA ...imi statea pe limba :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
v@sy

bineinteles ca , consumul creste daca stai pe loc cu motorul pornit, deoarece motorul consuma combustibil, dar nu se parcurge distanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
f@ne_tm

Si totusi, cum e mai bine, 1. sa lasi motorul sa mearga in gol 1-2 minute dimineata la pornire, sau 2. cheie si ai plecat?

Cu varianta a doua sigur o sa ai un consum mai mic, dar nu stiu cat e de benefic motorului...stiu ca zicea cineva pe aici ca in manualul masinii lui scrie sa pornesti motorul si sa pleci. Eu unul daca sunt grabit o las macar 20-30 de secunde (asta este minimul minimului) sa invarta motorul in gol asta cand plec de la munca, dar dimineata cand plec de acasa o las vreo 2-3 minute sa mearga in gol (numai bine curat parbrizul de gheata in timpul ala)

Concluzie: care varianta e mai ok din toate punctele de vedere, prima sau a doua?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tracto

a 2-a varianta este cea mai buna.

Am gasit intr-o carte veche , rezultatele unui studiu. Pentru a prelungi viata motorului este indicat sa pornesti motorul si sa il mentii la o turatie de ~ 2000 rpm un minut doua apoi sa pleci de pe loc.

Nu stiu cat de adevarat este rezultatul studiului .

Cert e ca in manualul de utilizare scrie sa pleci imediat de pe loc din motive ecologice .

Edited by tracto

Share this post


Link to post
Share on other sites
b-66-six

Masina pe loc consuma max 1L/h (nu saraceste nimeni din asta). Chestia cu ce scrie in manual ca trebuie sa pleci imediat tine doar de conceptul eco (poluare cat mai mica).

Eu de cand ma stiu las masina sa se incalzeasca bine - aprox. 2min - si apoi plec. Motorul cald parca merge si mai bine decat daca ai pleca direct cu el rece.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rtanase

Indicat este sa pornesti si sa pleci cu masina de pe loc ... prin miscare masina se incalzeste mai bine si mai repede (de ex cutia de viteze cand sta pe loc ramane rece ..in miscare se produce caldura prin frecare) ....Atentie insa ..nu este bine sa o turezi cum fac aia in fata blocului cu dacia ...o tureaza de o ia dracu ...mergi cat mai frumos cu ea ..lejer pana in 2500 ture

Share this post


Link to post
Share on other sites
huti

eu procedez in felul urmator:ponesc masina si o las sa mearga 5-10 min la relantiu cat sa se dezmorteasca..in timpul asta curat zapada de pe ea....la drum nu o turez mai mult de 2000 pana ajunge apa la 70 grade.....in rest plaja de turatie la care folosesc masina la drum este intre 2000 si 3000 turatii....rezultat-consum motorina de 5-5.5 l la 100 km

Share this post


Link to post
Share on other sites
rtanase

Sincer asa fac si eu ...ideile sunt oricum impartite.... unii producatori ne invata sa asteptam 10 / 20 secunde ...dupa care sa plecam de pe loc...

Uzura cea mai mare se creaza la pornire ...cand pornesti motorul tot uleiul este in baie ...mai rau e cand e ger ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTI_85

Era un topic dedicat pentru subiectul asta : pornirea de pe loc.....nu prea are legatura cu tehnica de condus economic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
blordc

Pentru condus economic totul se reduce la fiecare individ. Cel mai economic ar fi cand accelerezi, sa accelerezi rapid si la decelerare sa folosesti cat mai mult frana de motor (consum minim aporoape zero). Si atunci printr-un calcul se va observa consum destul de bun (accelerezi in 2-3 secunde consum mare 20-30% dupa care mergi constant cat e nevoie, deci scade consumu mult iar la decelerare e aporoape zero(daca ai mers triplu timpului accelerarii pe decelerare media e destul de mica) ). E valabil pentru toate masinile. Testat si aprobat :Driver:

Share this post


Link to post
Share on other sites
rtanase

daca tot vorbim de condus economic... am perioade in care plec seara de la prietena mea si vreau sa merg linistit si incet...cand ajung la 40 kph dau a 5a si masina merge singura .... pot sa zic ..ca conduc economic???

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTI_85

Economic da, dar nu cred ca ai nici 1500 rpm la viteza aia... ceea ce nu-i prea sanatos. Si depinde si de benzina de care o folosesti. Eu de ceva timp tot testez benzinele astea de 98++. Asta la care sunt acum trage de la 1700 aproximativ ca de la 2200 cu o benzina de 95....

Share this post


Link to post
Share on other sites
DJ-24-GOE

din cate inteleg eu, este bine sa o pornim si sa plecam cu masina ,nu sa stam sa se incalzeasca.

nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ByZ

Nu,corect este sa o lasi sa se incalzeasca 3-4 min iarna,si vara cam 30 sec - 1 min. Asa este mai benefic pentru motor si consumul este mai mic.La ralanti masina consuma maxim 1L/h pe cand daca mergi cu ea pana ajunge apa la o anumita temperatura poate consuma de 40 de ori mai mult.Eu de ex. o pornesc dupa care ii curat geamurile,verific stopurile ( am unul care imi face figuri :P ) ,ii sterg putin farurile si cand ma urc masina apa deja trebuie sa fie pe 50-60.Pana la 90 de grade merg cu ea usor,nu o turez mai mult de 2300 rpm.

Asa este indicat sa pornesti dimineata in manualul celeilalte masini,aceeasi metoda o aplic si la golf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rtanase
din cate inteleg eu, este bine sa o pornim si sa plecam cu masina ,nu sa stam sa se incalzeasca.

nu?

Asa spun unii producatori .... eu am procedat in toate modurile ... in timp se vad rezultatele ...oricum conteaza mult uleiul care il ai in masina ...daca ai un ulei prost clar trebuie sa astepti dupa parerea mea ...dar nu chiar 5 minute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri