Jump to content
PMG

Cum conducem economic si corect ?

Recommended Posts

PMG

M-am gandit sa deschd acest topic pentru ca multi dintre noi nu stim probabil ce inseamna un condus corect, economi si care sa prelungeasca viata motorului, a injectoarelor si a turbinei in acelasi timp. Probleme pot aparea atat la benzinare cat si la diesel...dar cred ca totusi dieselurile sunt cele mai expuse la astfel de probleme. Asadar...sper sa invatam fiecare cate ceva din acest topic. Intrebarile principale ar putea fi: Ce inseamna mers subturat? Ce inseamna mers supraturat? Cum schimbam vitezele? Cand se deschide turbo si cum ii place sa mearga?...si lista ramane deschisa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristico

am intrebat pe cineva care repara turbine la ce turatie e bine sa schimb vitezele si mi-a raspuns ca e bine sa schimb undeva peste 2500 si sa nu merg cu ea sub 1800 de ture, acuma ca o fi adevarat ca nu e adevarat, cert e ca am masina de 1 an si nu am probleme cu turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTI_85

Topicul e exclusiv pentru diesel ? Vad ca sunteti posesori de turbo :D ...aspiratele sunt "alta mancare de peste"....

post-27196-1264266386_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
zipp

Presupun ca e deschis tuturor indiferent ca e diesel sau benzina .

Share this post


Link to post
Share on other sites
PMG

Da...topicul e atat pentru dieseluri cat si pentru benzinare...

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrian_54c2

SalutSunt posesorul unei masini pe benzina cu injectie multipunct.Din punctul meu de vedere la sistemele cu injectie monopunct se obtine o uniformitate mai redusa si cam de aceeasi marime.Faptul se datoreaza geometriei asemanatoare aadmisiei(cu trasee de diferite lungimi pentru grupe de cilindri)si formarea amestecului an aproximativ acleasi conditi.Pt regimuri tranzitori injectia multipunctde benzina este net superioara celorlalte procedee.Avantajele vin de la optimizarea dojajului de benzina in cazul accelerari si di suspendarea injectiei pe benzina la decelerare.Raspunsul dinamic al injectiei multipunct permite reducerea substantiala a consumului de benzina in trafic urban cu efecte economice remarcabile.Si ca sa fiu in subiectul dezbatut in topic am observat cel putin la masina mea ca ai plac regimurile de turatie mai mari 3500 - 4000 de ture la drum intin

s.P e aceasta tema sunt foarte multe de spus :) Cred ca am fost putin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
floryn_zdv
Filmuletul asta spune tot , nu mai este nevoie de comentariu va spune olteanu tot :blink: si mai este unul tot acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites
leprone

frana de motor ajuta la obtinerea unui consum mic?

in clip masina e diesel, la benzina e valabil cu obtinerea unui consum mic in cuplu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ByZ

Da,din cate stiu e valabil pentru toate masinile cu injectie.Imi cer scuze daca gresesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PMG

- Ok...pt consum mergi la 2000 de ture. Dar mergand asa nu iti colmatezi turbina si catalizatorul in timp? Nu se depune calamina pe injectoare...etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zipp

Calamina pe injectoare oricum se va depunde indiferent cu cate ture mergi..de asta s-au inventat aditivi..dar cel mai bun e sa pui Motorina Efix singura care curata injectoarele fara sa mai pui tu aditivi si crede-ma cam face minuni.

Leprone din cate stiu eu frana de motor tureaza motorul deci in concluzie nu cred ca scade consumul ci din contra..asta ti-o zic din experientza in iarna asta..normal masina mea imi lua maxim cam 5,5% mixt si ma duceam pana la 120-140 km lejer..dar iarna asta pt ca am mers f mult in frana de motor si mai ales in trepetele 2-3 mi-a ajuns sa am si un consum de 6% chiar si mai mult.

Edited by zipp

Share this post


Link to post
Share on other sites
ByZ

Zipp,in frana de motor consumul este zero,de ce crezi ca franeaza?Intreaba`i pe cei cu MFA ce consum INSTANT au in frana de motor,si ai sa vezi ca e 0 .

Edited by ByZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Angel-Boy

Referitor la consum , eu am 1.6 injectie multi punct si pot zice , la inceput cand am cumparat masina , schimbat dintre 2000 - 2500 , si imi lua foarte mult . ulterior mi s-a zis ca sa schimb la 2800 - 3000 si consumul meu a ajung la 10 pe timp de iarma . asta vara am facut un exterior mixt , 7 mia luat. si in oras cam 8 9 . e normal sau am probleme eu ? sau difera la cat schimb ?

a fost un moment la care o schimbat 3000- 3500 . si chiar am reusit sa scot un consum de 8 jumate parca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tracto

in frana de motor consumul este zero.

referitor la filmuletul de mai sus de pe youtube cu consumul. este valabil pentru motoare diesel si pentru cateva benzinare. spre exemplu sunt motoare benzinare ce au cuplu maxim la 4000 RPM. garantez ca nu acolo este consumul cel mai mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fydo

si daca vad de la distanta ca semaforul este rosu, o scot din viteza iar cand sunt aproape pun frana fara frana de motor ce consum? in afara de placute :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
v@sy

consumi combustibilul+ placutele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mac23

Intr-adevar in frana de motor consumul este zero insa doar pana la un anumit punct - indiferent de treapta de viteza la golful meu cand turatia scade sub 1900 de ture ecu incepe sa dea drumul la benzina din nou - am verificat de foarte multe ori cu vag-ul aceasta chestie.Asa ca daca mergi in frana de motor insa nu ai peste o anumita turatie nu faci mare branza, ci din contra consumul este mai mare decat in ralanti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PMG

Ok...si daca teoria cu schimbatul "in cuplu" este valabila la diesel (la benzinare n-are cum din moment ce "intri" in cuplu maxim pe la 3000 ceea ce inseamna sa schimbi aproape de 4000)...la benzinare cum e?

Share this post


Link to post
Share on other sites
floryn_zdv

Chiar fratilor cum este la benzinare! Eu schimb intre 2000 si 3000 de ture si nu stiu unde am cuplul maxim oricum tind sa cred ca teoria asta nu se aplica si la benzinare pt ca eu peste 3000 nu mai simt cine stie ce "zvac".... parca se tureaza motorul in gol !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
f@ne_tm

La masina mea, cel putin asa e in acte, cuplul maxim este la 5800 rpm, asta ar insemna ca pentru un consum minim sa o mentin in timpul mersului undeva intre 5500 si 6000rpm??? Asta e o nebunie, ori e trecut gresit in actele mele (ceea ce nu cred, ca si in actele de germania era la fel) ori chestia cu mentinutul in turatiile cuplului maxim nu e valabila la benzinare.

Eu chiar am facut doua teste anul trecut: 1. mers economic un drum de ~350 km (mentinut turatiile in plaja 2500-3500rpm) dus, cu un consum mediu la finalul traseului de 6,8l/100 km, fiind 4 persoane in masina; 2. mers sportiv, acelasi drum (intors), aceleasi persoane in masina , mentinute turatiile in plaja cuplului maxim (5500-6000rpm) am ajuns acasa cu un consum mediu de 8.2l/100km.

Ca si o concluzie, pentru cei cu benzinare, faza cu mentinutul turatiilor in plaja cuplului maxim, mie unul mi se pare o "porcheria". De la dacie am invatat un lucru (care era si valabil), consumul optim al daciei era cand acul de la viteza statea perfect vertical, adica ~90km/h la dacie, la acuala masina am facut respectivul test si se pare ca este valabil, doar ca viteza este de ~110km/h. Incercati si voi treaba cu acul de la vitezometrul si postati parerile.

Scuze pentru "roman"-ul care l-am scris, dar sper tot odata sa ajut cu ideile mele.

PS. Florin, din cate vad ai cam acelasi motor ca si al meu, motoarele noastre sunt pentru turatii, deci din cate cred eu, cuplul maxim este si la tine la 5800 rpm.

Edited by f@ne_tm

Share this post


Link to post
Share on other sites
dorur

Pentru cei cu motoare pe benzina, normal aspirate.

Sa va spun si eu din experienta mea cateva chestii pe care le-am observat, si care au fost intarite de faptul ca ma ocup si cu diagnoze.

1. Cand pleci de pe loc, accelerezi lent, fara sa bruschezi, incerci sa te folosesti de cuplul motor. Daca bagi pedala la fund de la turatie joasa, ECU va sesiza acest aspect si va imbogati amestecul conform hartii de injectie-aprindere pe care o are stocata in el rezultand un consum marit.

2. In deceleratie (exemplu: rulezi cu 3500 RPM si iei piciorul de pe acceleratie) e indicat sa n-o scoti din viteza in prima faza deoarece ECU sesizeaza acest fapt, reduce spre ZERO timpul de deschidere a electrovalvei injectorului si prin urmare vei avea pentru o perioada de timp consum spre zero. Cei care aveti VAG COM-ul puteti sa va jucati cu campul in care este afisat timpul de deschidere a injectorului si sa urmariti cele spuse de mine. Unitatea de masura e milisecunda, "ms".

3. Nu putem vorbi de un TABEL care sa ne spuna la ce turatie e cel mai bine de schimbat deoarece fiecare motor are particularitatile lui: cuplu motor, cilindree, harta 3D de injectie-aprindere, arhitectura motor(8 valve sau 16 valve), raport de compresie.

Exemplu: sa zicem cu motorul 1.4 ABD rulezi si schimbi din tr. 2 in tr. 3 la 2500 RPM cand ai un cuplu motor de valoare x Nm. Acelasi cuplu motor x Nm e atins de motorul 2.0 2E la o turatie sa zicem de 1900 RPM, deci mai mica ca in primul caz.

Concluzia e ca nu putem vorbi de un tabel, de o formula care sa ne zica la ce turatie se schimba sa zicem din tr. 2 in tr. 3 deoarece exista multe tipuri de motoare cu particularitati diferite asa cum am spus mai sus.

Pentru ce sa schimbi la un VR6 la turatia de cuplu maxim si sa consumi benzina in plus cand motorul asta are un cuplu imens chiar si la turatie joasa, mult mai mare ca un 1.4 ABD ??? :) Corect?

Edited by dorur

Share this post


Link to post
Share on other sites
PMG
La masina mea, cel putin asa e in acte, cuplul maxim este la 5800 rpm, asta ar insemna ca pentru un consum minim sa o mentin in timpul mersului undeva intre 5500 si 6000rpm??? Asta e o nebunie, ori e trecut gresit in actele mele (ceea ce nu cred, ca si in actele de germania era la fel) ori chestia cu mentinutul in turatiile cuplului maxim nu e valabila la benzinare.

Eu chiar am facut doua teste anul trecut: 1. mers economic un drum de ~350 km (mentinut turatiile in plaja 2500-3500rpm) dus, cu un consum mediu la finalul traseului de 6,8l/100 km, fiind 4 persoane in masina; 2. mers sportiv, acelasi drum (intors), aceleasi persoane in masina , mentinute turatiile in plaja cuplului maxim (5500-6000rpm) am ajuns acasa cu un consum mediu de 8.2l/100km.

Ca si o concluzie, pentru cei cu benzinare, faza cu mentinutul turatiilor in plaja cuplului maxim, mie unul mi se pare o "porcheria". De la dacie am invatat un lucru (care era si valabil), consumul optim al daciei era cand acul de la viteza statea perfect vertical, adica ~90km/h la dacie, la acuala masina am facut respectivul test si se pare ca este valabil, doar ca viteza este de ~110km/h. Incercati si voi treaba cu acul de la vitezometrul si postati parerile.

Scuze pentru "roman"-ul care l-am scris, dar sper tot odata sa ajut cu ideile mele.

PS. Florin, din cate vad ai cam acelasi motor ca si al meu, motoarele noastre sunt pentru turatii, deci din cate cred eu, cuplul maxim este si la tine la 5800 rpm.

- Cred ca gresesti un pic...si ceea ce e la tine la 5800 RPM e puterea maxima...n-are cum sa fie cuplul maxim asa sus. Cuplul maxim la tine ar trebui sa fie undeva in jur la 3000 RPM...la 5800 imposibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
v@sy

puterea maxima este la 5800, iar cuplu maxim este in zona 3400-3800 la tipul de motor 1.6 101

Share this post


Link to post
Share on other sites
CruiserGTI

La motorul meu, cod AGG, cuplul maxim e la 2600 rot/min. In oras, undeva in jur de 2600 schimb treptele, pana in 3000. Folosesc de cate ori se poate frana de motor. Cheia este sa fii atent, sa simti traficul si sa anticipezi pe cat posibil opririle sau incetinirile. In locul unei frane calcate cu sete in ultimul moment pentru ca te surprinde oprirea coloanei, trebuie incercata pe cat posibil frana de motor. Mai ales acum, cand mai si aluneca pe jos, e ideal asa.

In rest: pentru un consum redus incerc sa nu apas pedala la fund cand nu e nevoie, obtinand urcari line in turatie. In general, daca ai ureche, un motor iti "spune" cand trebuie sa schimbi treptele. Regula ar fi sa schimbi, la motoarele pe benzina, in asa fel incat la reluarea acceleratiei in treapta superioara sa nu cada turometrul sub 2000... sa ai adica putere.

Fara bruscari inutile, pana in 3000 de ture sau la mai putin in coborare, cu frane de motor si fara incalzirea motorului pe loc (cea mai mare eroare) eu reusesc sa-mi controlez consumul de benzina undeva la 10l, cel mult 11l / 100 km intr-un oras hiperaglomerat si cu un motor de 2l benzina...

De asemenea, consider ca merg corect cu masina si n-am avut probleme din pricina acestui regim de mers.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GenuVW

aveti aici un fisier, pt fiecare motor de g3 la ce turatii se atinge cuplul maxim si max de cai putere. nu confundati cuplul motor maxim cu cp. Asta, in caz ca filmuletul acela ajuta cu adevarat la consum scazut. eu pana acum schimbam in oras vitezele la 2200 tpm si mi-a daca 1 consum cam de 10%. o sa incerc sa le schimb la 3000 sa vad daca s simte in bine o diferenta la consum. atunci cand schimbam la 2200, treapta urmatoare ajungea la 1800 ture deci -subturata, ceea c ziceam eu ca e bine. probabil ma inselam..

post-48993-1264329633_thumb.jpg

Edited by GenuVW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri