Jump to content
PMG

Cum conducem economic si corect ?

Recommended Posts

EaglePk

mai stie cineva unde era tabelul ala dat de cei dela vw cu vitezele de deplasare si consumul la fiecare viteza???

Share this post


Link to post
Share on other sites
ovidiu89

asta?

post-60607-1264460752_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
EaglePk

da , multumesc mult.Ce e in tabelul ala nu e batut in cuie adica pot consuma si mai putin nu?Eu in medie petrosani-cluj napoca(250km) bag de 50 ron benzina(aprox 13L) si ajung aproape la limita mers la o viteza medie de 90km/h.Asta ar insemna 5%..

Share this post


Link to post
Share on other sites
PMG

- Super consum...dar cu un benzinar ma mir...bati si consumul dat de carte :frigbaitata:. Eu scot 6,7% cu 1.9 TDI 90 CP...acum iarna...si nu am un stil de condus deloc sportiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dorur

Desi nu mai am golful de anul trecut (era unul 1.4 multipunct din 1996) confirm cele spuse de EaglePk: aveam consum de maxim 5.5 % pe exterior daca nu treceam de 90 km/h.

Vara trecuta am facut Suceava-Eforie cu masina plina (bagaje peste tot , 4 adulti + 1 copil), nu prea am depasit 100km/h si am avut consum 5.7%.

Cu motorul din semnatura (1.6) consumul exterior e oleaca mai mare fata de cel de 1.4. Probabil cu 0.3 litri % in plus pe extraurban si aproximativ 0.7% pe urban.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTI_85
- Super consum...dar cu un benzinar ma mir...bati si consumul dat de carte :). Eu scot 6,7% cu 1.9 TDI 90 CP...acum iarna...si nu am un stil de condus deloc sportiv.

Eu zic ca iti ia cam mult dieselul.....eu cu 1.8, Oradea-Cluj, nu scot niciodata peste 6.3-6.4 chiar daca trag de ea....iar vara si 5.5 (mers economic <100kmph).

Share this post


Link to post
Share on other sites
CruiserGTI

Cel mai bun consum la drum lung l-am obtinut in vara, mergand din Maramures pana in Gura Humorului, in principiu cu 90 km/h in treapta a 5-a. 5.8 l/100 km, pe MFA, dovedit 5.5 l/100 la pompa.

Cand merg normal - adica 120-130 km/h in afara localitatilor si 80 prin sate, cu depasiri si accelerari, imi ia exact 6.5 media la drum intins.

Vreau insa sa va povestesc si o experienta neplacuta, datorata mersului exagerat in subturatie prin oras. Dupa vreo luna si jumatate de mers exclusiv prin trafic aglomerat, cu turatii reduse, m-am trezit prin noiembrie ca motorul nu mai mergea rotund iar la unele turatii imi dadea senzatia ca scutura...

Ca remediu, am pus un plin de rezervor de Alto101 de la Rompetrol si am mers un drum Tg. Mures Sighisoara cu a 3-a si a 4-a turand motorul intre 4000 si 5000 rpm. Si-a revenit si nu mi-a mai facut probleme de atunci, dar mi-am invatat si eu lectia cu limita subturarii...

Share this post


Link to post
Share on other sites
f@ne_tm

Nu trebuia neaparat benzina de 100, din cand in cand e bine sa o mai calci, sa-i dai 4000-4500rpm (sau mai mult daca te lasa inima...si buzunaru'), atunci se mai curata injectoare si alte cele.

Asa a patit un prieten de-al meu, si-a luat un golf 3 prin 2005 de la o femeie mai in varsta, si nu reusea sa mearga cu el mai mult de 120 km/h. Mecanicul lui i-a recomandat un drum lung cu masina, si cat mai mult tinuta in ture, ca sa se curete injectoarele. Dupa acel drum incepuse sa-si mai dea drumul masinuta, iar acum... rupe asfaltul, conteaza mult si de stilul de condus cu care e obisnuita masina (stii cum e, cand e mica invata mai usor...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dorur

Injectoarele se curata cu aditivii din benzina intr-o oarecare masura dar nu faceti confuzii sa spuneti ca daca dai talpa se curata injectoarele.

Ce treaba are curatarea injectoarelor cu turatia?

Ati desfacut vreodata o galerie de admisie sa vedeti injectoarele? Ma refer aici la o injectie multipunct la golf 3.

Ati desfacut vreodata un cap de injectie sa vedeti un injector? Ma refer aici la injectie mono-punct la golf 3.

Daca NU, e bine sa sa nu vorbiti prostii ca induceti pe altii in eroare.

Daca mergi mai turat si cu benzina cu cifra octanica superioara, eventual aditivata cureti camera de ardere si supapele de depuneri, galeria de evacuare, CAT-ul, dar injectoarele in nici un caz.

Ganditi-va logic la un motor 1.8 ABS, injectie mono-motronic, injectorul e departe la un kilometru de camera de ardere..... cand pulverizeaza picaturile fine de benzina se amesteca cu aerul si acest amestec strabate toata galeria pana sa ajunga sub supape in cilindru.

Scuzati-ma ca v-am tras de urechi dar totusi.... ABERATIILE sunt prea mari iar un moderator ar trebui sa editeze posturile pentru ca informatia eronata e periculoasa pentru cei care au mai putine cunostinte in domeniu.

Edited by dorur

Share this post


Link to post
Share on other sites
AlexSava

Pt masina mea din semnatura, Golf 3 1,9 TD 75 cp, la cate ture imi recomandati sa schimb? Sa fie bine si la consum si la turbina.. Eu schimb in mod normal pe la 2000 si uneori la drum lung il calc mai bine sa se mai curete depunerile.

Schimb prea repede? Sa il las sa se tureze mai mult? La benzina am vazut ca se vehiculeaza cam 2500 turatia pt schimbarea vitezei. La diesel cum faceti?

Ca idee de la 1800 in sus simt motorul ca trage uniform, nu scutura, paraie sau sa se chinuie; deaia schimb acuma la 2000.

Thanks :sly:

Edited by AlexSava

Share this post


Link to post
Share on other sites
zipp

GTI_85 il sustin pe PMG, am aceeasi motorizare 1z 1.9 TDI si pe cancerul asta la -25 de grade cat au fost la Suceava in zilele astea mi-a luat 7%.Daca as face un drum lung de cel putin 100km da mi-ar scoate mai putin dar de la mine acasa pana la munca is 13 km si pe frigul asta pana ajunge sa se incalzeasca motorul eu is la serviciu si nu am drum lung sa scot un consum bun, plus ca prind si jumate din oras..semafoare..treceri de pietoni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V i c t o r
Pt masina mea din semnatura, Golf 3 1,9 TD 75 cp, la cate ture imi recomandati sa schimb? Sa fie bine si la consum si la turbina..

Pana te obisnuiesti cu sunetul motorului care-ti "spune" cand vrea o treapta superioara, cel mai bine este sa schimbi intre 2100 si 2400 rot/min. Exceptand de la prima la a 2-a treapta, unde schimbi viteza dupa ce masina se pune in miscare (1300 - 1600).

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTI_85

Zipp - ma refeream la drum intins, extraurban....nicidecum in oras. Evident ca la 13 km, abia apuca sa se incalzeasca suficient uleiul...de antigel ce sa mai vb. Pe o distanta asa scurta nici mie nu cred ca imi scade sub 9 pe asa frig (pe MFA).

Share this post


Link to post
Share on other sites
florin250

fratilor...am citit posturile de m-ai sus si mi s-a facut parul maciuca...cum de aveti asa consumuri mici , mie consumul la masina din semnatura nu scade sub 14-15 L % in oras ...o fi ceva defect la masina ?... :rolleyes: eu nu as crede sa aiba vreo problema... nu scoate fum , motorul merge rotund, trage de mananca asfaltul , voi ce ziceti e normal sa am acest consum?

Edited by florin250

Share this post


Link to post
Share on other sites
cheloo_e13

Dar motorul se incalzeste?

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTI_85

Cel mai bine e sa e lamuresti in topicul asta, despre consumul normal. Aici incercam sa aflam unii de la altii cum putem "pacali" consumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristico
asta?

nu am gasit in tabelul asta consumul pt motoarele TDI de 66kw, stie cineva unde gasesc? in ceea ce priveste ideea obtinerii unui consum cat mai mic eu unul nu ma mai agit, e clar: consumul cel mai mic se obtine atunci cand se merge cu turatia de cuplu maxim, fara accelerari si franari bruste. eu schimb pe la 2600-3000 ture si media e de 6.4 in condiitiile in care afara nu prea o las sub 100km/h si chiar daca o las, am eu grija sa recuperez....130 -140 :coffee_lol: iar in oras la fel ii dau talpa cat se poate......

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTI_85
consumul cel mai mic se obtine atunci cand se merge cu turatia de cuplu maxim

Si daca cuplul maxim e la 4500 rpm ? Eu cred ca te inseli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AdryanDim

La diesel se referea cristico,mai precis la tdi de 90 cp unde cuplul max e la 1900 rpm!

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristico

da. eu ma refer la motorul de 1,9 TDI -1Z - 90 cai, motorul pe care il am eu pe masina, la care cuplul maxim e la 1900. Ce am uitat sa precizez e faptul ca vara trecut am mers cu A/C-ul mai tot timpul pornit si cam tot 6,4 am scos.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTI_85

Ideea era ca e o coincidenta ca are cuplul maxim in zona unde schimba cel mai economic si nu faptul ca acolo are cuplu maxim determina schimbarea treptei ci faptul ca are putere suficienta la 1900rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
v@sy

@ florin250

cred ca masina are o problema.Nici nu am consum de 9% pe frigu asta, ci pe la 11-11,8 in oras.Dar de la 11la 14-15% este o diferenta destul de mare.Filtrele leai schimbat?senzorii sunt toti ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomoiaga Marius

apropo...am si eu niste nelamuriri. De exemplu ce consumabile ar trebui schimbate (filtre, bujii, .... ?) pt a avea un consum rezonabil ?

eu am motor 1.6 model ABU si pe vremea asta am un consul 10-11% in oras si schimb in 2000-3000 de ture. Parerea mea e ca din cand in cand e bine sa ii mai dai putina talpa la masinuta sa nu isi "piarda conditia fizica" :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Picinell

eu am 1.6 AEA si am media la consum in iarna asta in bucuresti 10-11 ... e ceva normal ...cu 20 ron fac aprox 45 km

si legat de problema cu consumu... am mai auzit pe la unii ca la ei cuplu maxim e in 4800 ture sau 5200 ... voi faceti diferenta intre cuplu si putere ( kw ) ?

de ex la mn cuplu maxim adica 128 Nm este la 2600 ture si puterea maxima la 5200 ture adica 75 cai ... tocmai daia e recomandat sa schimbi la 3000 ca masina sa cada pe cuplu si sa traga usor in ture ... sa nu chinui motoru

concluzia o trageti singuri dupa ce faceti proba

bagati 20 ron benzina si schimbati la 3000 apoi bagati iar de 20 ron si schimbati la 2000 sa vedeti unde aveti consumu mai mare ... eu am facut proba :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri