Jump to content

Cum conducem economic si corect ?


PMG
 Share

Postare recomandată

sa ma contrazica cineva.........

:D eu, argumentat: un diesel, daca are turatia de 'redline' la 4500, ducandu-l acolo sau peste sigur f*** motorul. Sa stii ca inclusiv in frana de motor, daca acesta suna prea zgomotos, e semn ca e fortat.

A, sa nu uit: la retrogradare nu se recomanda sa alegi treapta in asa hal - sa zicem, din 5 treci direct in 2. Ai sanse sa strici ceva, daca nu la motor, sigur la transmisie (planetare, cutie, ambreiaj - cel mai slab element cedeaza primul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se astepta sa il contrazici in legatura cu consumul , fortat in frana de motor nu inseamna consum in frana de motor , inseamna uzura mai degraba dar nu consum si dupa cum ai zis si tu f... motorul (zi si tu "strici" data viitoare), sau poate tu te gandeai ca fiind turat are consum mare si consumu mare "strica" motorul ...ca atunci nu are sens . Sper sa intelegi ce vroiam sa zic . E bun totusi citatul ala de la tine , cred ca ai reusit sa zapacesti pe vreo 2 care nu stiau ca nici tu nu stii ce ai zis ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ emircea

colegul se referea la benzinar.Este normal ca un benzinar il poti tura la 4000 ca nu are nimic, pe cand un diesel se apropie de turatie maxima;cum ar fi un benzinar peste 6000.

:)) Acum mai lipseste sa vad ca unii incep depasirea cu un benzinar ina5a la 1800-2000rpm la viteza mare.

Ramaneti ontopic sau topicu va fi inchis!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[...]sau poate tu te gandeai ca fiind turat are consum mare si consumu mare "strica" motorul ...ca atunci nu are sens . Sper sa intelegi ce vroiam sa zic . E bun totusi citatul ala de la tine , cred ca ai reusit sa zapacesti pe vreo 2 care nu stiau ca nici tu nu stii ce ai zis ...

:Driver: ?? Nu, alex, in nici un caz nu ma gandeam ca e consumul mai mare. Era pur si simplu un avertisment pentru cei care ar cocheta cu ideea sa incerce o frana de motor la asa turatie in urma recomandarilor colegului nostru ('indicat e sa lasam masina in viteza sa se tureze cat mai mult chiar si pana la 4000-4500rot/min'). E suficient sa retrogradezi o treapta, cel mult 2 fata de regimul in care esti; e suficienta o diferenta de turatie de 1000 rpm sa obtii consum 0 si sa nu stresezi nici motorul, nici transmisia. Si eu am benzinar cu redline-ul la 6500, dar la 4000 suna destul de chinuit pentru frana de motor. Chestia aia cu 'cat mai mult' daca se refera la cresterea rpm si nu la durata de mentinere a franei de motor, nu-mi pare foarte ok. Iar Murphy-ul din semnatura considera-l o constatare, nu o 'declaratie' a intentiilor mele.

Modificat de emircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord si eu cu cele scrise anterior. E suficient ca frana de motor sa fie intre 2000 si 3000 rpm , pentru a avea acelasi impact economic ca si la 5000rpm, doar ca nu forteaza motorul asa tare (uzura creste odata cu turatia - vezi la motociclete).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bleunightdanger

NU pot cobora pantele cu motorul pe liber caci nu am niciun control asupra masinii.

Sunt de acord cu frana de motor (>2000rpm) pt un consum economic.

As mai adauga si accelerari progresive (nu rapide cum zicea cineva mai sus).

Cu incalzitul dimineata: in 1-2-3 minute Golful meu nu se incalzeste deloc si cred ca nici ale voastre. Poate vara.... EU mai stau 2-3min dupa pornire doar ca sa se "dezmorteasca". Doar la masinile vechi necesita "incalzirea" motorului, la noile sisteme de racire nu mai este necesar sa astepti. Normal ca pana nu ajunge la temp. optima nu este indicat sa forjezi motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul, cand am zis faza cu "incalzitul" motorului in 2-3 minute, m-am referit mai degraba la ulei, asta zic eu ca ar fi un timp, nici prea mare- nici prea mic, cat sa ajunga uleiul prin toate coltisoarele motorului, cat sa nu pleci cu motorul in sarcina fara ungere. Normal uleiul ajunge cam peste tot in 15-20 de secunde (strict parerea mea) dar pe temperaturi de -15, -20 de grade zic eu ca e mai bine sa stai cel putin 2 minute, te costa in plus maxim 0.5 lei (echivalentul benzinei ce o consuma in cele 2-3 minute pe loc), si bineinteles, dupa ce ai plecat de pe loc nu ii dai "talpa" pana nu ajunge cat de cat la temperatura optima...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu cele spuse mai sus. Avand in portbagaj o sticla de 2 litri cu ulei identic cu cel din motorul meu, am constatat ca intr-o dimineata la -20/-23 grade acesta era margarina si sunt sigur ca si in motor era la fel. Ei acum ganditi cam in cat timp va ajunge la starea lichida in care va putea fi preluat de pompa de ulei si bagat in cilindri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10W/50 Mobil 1 ( ca info suplimentara dupa aia am vazut ca pe eticheta de sub cea in romaneste era made in Turkey- cred ca tot uleiul Mobil 1 din Romanica este asa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce va bateti capul cu frana asta de motor ca nu vad ce economie faceti in conditiile in care nu mergeti nici macar 1km in frana de motor si chiar daca prin absurd ati merge mai mult tot degeaba... parerea mea ca asta se aplica la motoarele diesel care in frana de motor isi raceste turbina, la noi la benzinare nu avem turbina si nici nu faceti cine stie ce economie de combustibil..si eu o folosesc dar nu in scopul economiei, am control asupra masini si franarea este mai eficienta nu se tocesc prea mult placutele si nici discurile nu se incing excesiv asa ca nu va mai faceti sperante ca nu asta este solutia economiei de combustibil .... cat despre uleiul din romania , si eu folosesc tot Mobil 1 10w40 de cand am luat masina si nu am probleme complectez cam 200 g la fiecare schimb (ceea ce nu mi se pare mult) si sunt constient ca e turcism dar asta este romania !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Farna de motor e probabil cel mai puternic instrument cu care un sofer ... nu numai ca reduce consumul dar reduce si uzura placutelor si discurilor de farana. Stilul economic de condus cred ca va este clar schimbari cand mai jos in ture (maxim 2200 rpm), aceleratii cat mai line, mers in regim constant in treata cea mai inalta la turatia de cuplu .... Astea se aplica la diesel, de benzina nu prea sunt pasionat. Stilul meu in general este spre economic cu schimbari in plaja de 2200-2400 rpm si din cand in cand ii mai dau o blana in treapta II sau III. Folosirea franei de motor si anticiparea traficului reduc drastic consumul, nu am trecut nici o data de 5 litri/100km in afara orasului, de obicei scot 4,6 litri/100 km in afara orasului si nu merg incet ... Nu mi-e frica ca se va strica turbina, bineinteles ca se vor depune ceva funigine pe ea, dar blana aia pe care o dau sa zicem din 100 in 100 km mai reduce din depuneri. Conduc si in treapta a III la 1100-1200 rpm, si aplic chestia asta de cand am masina. Am 105 000 km si 5 ani juamte si masina merge absolut impecabil ...

PS: Am facut de curand revizia de 105 000 km si nu a fost necesar schimarea placutelor de frana (care sunt cele originale cu care a venit masina), cam asta inseamna folosirea franei de motor ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

E prost inteles faptul ca diesel-ul afuma la turatii mici: Afuma la turatii mici si sarcina mare. Asta nu e sanatos. Dar cand sarcina e mica (mers constant pe drum plan, sau chiar la vale) chiar nu are niciun rost sa tii motorul turat. Merge foarte curat si la 1200-1500 rpm, atata vreme cat e mica sarcina.

Intr-adevar mama economiei e condusul predictiv. Cu alte cuvinte sa nu accelerezi atunci cand va trebui sa franezi peste o suta de metri.

Constrans mai mult de sensibilitatea stomacului copilului, am invatat sa conduc lin, si in ultima calatori mai lunga, pe 800Km am consumat in medie 3.8l/100km, cu viteza medie de 62Km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu tot nu sunt convins de consumul asta mic in frana de motor .... ma simt impacat atunci cand cobor o panta pe liber... trebuie sa citesc la greu sa ma conving cum e cu consumul in frana de motor ....

Consumul in frana de motor e 0 doar la masinile cu injectie comandata de calculator. La cele cu carburator, mersul in frana de motor e mai mare consumator de benzina decat daca ar merge la punctul mort. E vorba de niste fenomene de aspiratie / draci / laci care antreneaza o cantitate mai mare de benzina din carburator decat ar fi consumata pentru relanti. Asa citeam pe undeva, din pacate nu mai am sursa. Se poate cauta pe Google dupa "coasting" si gasiti resurse, ca americanii inca folosesc la greu carburatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru motoarele cu carburator, circuitul de relanti e tot timpul deschis, chiar daca clapeta de acceleratie e inchisa si prin jeturile principale nu mai trece benzina. La injectie, nu bag mana in foc, dar cred ca se opreste alimentarea cu totul. Cat despre Diesel si scapatul de funingine din turbina, ideea e ca trebuie crescuta temperatura gazelor de evacuare ca sa arda/disloce cenusa. De obicei, prin acceleratii puternice sau condus "sportiv" se poate curata turbina, dar si urcatul unui deal/munte, la viteza constanta da cam aceleasi rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_1.9tdi

Ma bag si eu in discutie ca un incepator ce sunt cu o intrebare :

Este bine sa ma ghidez dupa sunetul scos de turbo pentru a schimba treapta?

Problema e ca nu am turometru la golful meu (1.9 TD) si nu prea pot sa imi dau seama exact cand este optim sa schimb viteza, atat pentru sanatatea masinii cat si pentru consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din moment ce masina nu e dotata cu un turometru, nu iti ramane decat sa te ghidezi dupa sunetul motorului atunci cand schimbi treptele (bine te mai poti ghida si dupa viteza care e indicata de turometru). Cand motorul e subturat vei simti foarte bine asta, mai exact masina va accelera greu si va intra in rezonanta, vei simti cum masina vibreaza mai mult decat e normal. La turatii inalte vei auzii zgomotul motorului care se va fi destul de puternic fata de un regim in care turatia e la cuplu maxim, care le diesel-uri in general e pe la 1900-2000 rpm. Poti eventul folosi vitezometrul ca sa determini turatia pe care o ai la un anumit moment dat intr-o anume treapta si asa iti faci o idee despre cum suna motorul la turatia X. Pentru asta trebuie sa stii rapoartele din cutia de viteza si raportul diferentialului. Formula de calcul e w(rot/s)=(v(m/s)*G*gk)/(2*pi*r(m)). Am scris in paranteza si unitatile de masura w- turatia in rotatii/secunda, v- viteza in metri/secunda, G - raportul difrentiualului, gk- raportul treptei k (adica treapta in care te afli), r- raza rotii in metri ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu timpul te vei obisnui cu sunetul motorului. Nu cred ca e cineva pe aici, care sta cu ochii pe turometru.

"2000 -> 2200 -> inca 300 si tre sa schimb" :lol:

E drept la inceput mai arunci un ochi, sa vezi daca esti unde trebuie, dar dupa o saptamana iti trece ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de ex. mai arunc cate un ochi pe turometru cand sunt in vitezele 4-5 (mai rar 6) ca sa nu merg sub 2000 de ture cu ea. Motorul CommonRail e foarte silentios si practic nu il aud. Mai tare se aude zgomotul de la trenul de rulare decat cel de la motor si uneori ma trezesc mergand mai subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit toate posturile cu interes dar nu am gasit nimic satisfacator pentru mine. Am golf III motor 1,6l AEK, conform tabelului turatia de cuplu maxim este la 4400 rotatii. M-ar interesa la ce turatii sa schimb vitezele concret. Nu stiu cum sa mai schimb si ce sa mai fac dar ma omoara cu consumul in oras > 15%, afara imi ia maxim 7%. Mentionez ca in oras merg maxim 5 km dimineata si motorul nici nu apuca sa se incalzeasca pana ajung la servici si la fel se intampla si de la servici acasa. Am facut plinul, am mers 200 de km si am alimentat din nou .... rezultatul ... 33 litri... nu mai vreau sa fac calcule. Ms anticipat de raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici intr-un caz nu trebuie sa mergi cu turatia de cuplu maxim ca sa obtii minim de consum. In primul rand trebuie sa te asiguri ca motorul e ok (fara erori la diagnoza, filtre curate, etc). Golesti masina de chestiile inutile si grele din portbagaj. Schimbi vitezele la turatii intre 2000 si 3000. Nu strica sa arunci un ochi pe tips&tricks-uri pentru reducerea consumului ... Din pacate, condusul in oras pe distante scurte nu te ajuta sa obtii un consum redus de carburant, mai ales in conditii de iarna, orice-ai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms de raspuns, dupa ce am postat am mers la service, nicio eroare pe tester toate merg bine, am intrebat si despre schimbatul vitezelor si au spus ca intradevar la motorul meu ii place mai turat si consuma mai putin in acest regim de mers. Injectia de pe masina din semnatura este prezenta si pe VR6. Au spus ca daca extraurban consuma 7 in oras consuma cat consuma. Totusi daca mai e vreun posesor de Mk3 cu motor 1,6 AEK l-as ruga sa imi spuna cum merge el mai economic :lol: Cum schimba vitezele cum franeaza si alte tips&tricks-uri. O seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e urmatoarea: cand pleci cu motorul rece, are nevoie de un numar de X km (sau Y minute) pentru a-l incalzi. Daca motorul ar fi cald de la inceput, consumul ar fi pe la 9-10%. Cu cat e mai frig afara, cu atat ai nevoie de un nr mai mare de km ca sa o incalzesti. Si incalzit inseamna 90C la apa si macar 70C la ulei. In stilul asta de mers cum zici tu, nu ai cum sa scoti mai putin de 12-13%, si asta nu pentru ca ai "injectie de VR6".....ci din cauza faptului ca mergi cu motorul rece. Daca ai face distante mai lungi.....15-20 km, ai vedea ca valoarea consumului va scadea in jurul valorii de 9-10 pentru ca "perioada de tranzitie" e mai scurta in raport cu totalul de km, pe cand la tine e cam 100%....adica toti km aia cat mergi cu ea, e in perioada de incalzire si nu apuca sa mearga in parametrii normali..... Concluzia e ca nu prea ai ce face decat sa te gandesti la un motor mai mic (poate diesel, sau il pui pe al tau pe gaz)....sau 2 roti, daca vine primavara :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai tobastian ! nu iti mai bate capul cu consumul ca nu ai dai de cap , asculta sfatul lui gti_85 si bag-o pe gaz, si eu eram la fel ... bine a mea nu sare de 11% dar totusi acum am bagat-o pe gpl si afara i-mi ia 8,3% si in oras cam 10-11% nu sunt sigur dar nici ca ma intereseaza benzina este 4,4 si gazul 2,22.... trage si tu concluzia !

plus ca poti sa mai umbli la mapa de injectie si sa ai mai tai din gaz sa mergi mai economic , eu mai astept putin sa se mai aseze si ai aplic smecheria sa vad daca e treaba sau nu !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTI_85 are perfecta dreptate, cauza consumului meu ar fi ca nici macar nu se incalzeste motorul pana ajung la destinatie. Pe langa acest fapt pe acest drum pe care il fac zilnic am 5 semafoare si 2 sensuri giratorii deci circul maxim in viteza a 3-a. Deci masina nici nu se incalzeste,nici km multi nu fac pentru ca mai mult consum stand la semafare si sensuri giratorii si de aici rezulta consum mare. in afara nu am nicio problema consum aproximativ 7.

Floryn_zdv spune-mi te rog cat te-a costat sa iti pui gaz(instalatia de gaz+manopera, etc) am auzit ca e un pic mai complicat din cauza injectiei mutipunct dar tu esti cel mai in masura sa stii avand acelasi motor ca si mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!