Jump to content

Cum conducem economic si corect ?


PMG
 Share

Postare recomandată

nu pot sa ma apuc iar d e scris aici . Da un search pe forum si ai sa gasesti topicul "instalatie gpl pt golf 3 1,8 90 de cai" si ai toate detaliile acolo plus poze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit toate posturile cu interes dar nu am gasit nimic satisfacator pentru mine. Am golf III motor 1,6l AEK, conform tabelului turatia de cuplu maxim este la 4400 rotatii. M-ar interesa la ce turatii sa schimb vitezele concret. Nu stiu cum sa mai schimb si ce sa mai fac dar ma omoara cu consumul in oras > 15%, afara imi ia maxim 7%. Mentionez ca in oras merg maxim 5 km dimineata si motorul nici nu apuca sa se incalzeasca pana ajung la servici si la fel se intampla si de la servici acasa. Am facut plinul, am mers 200 de km si am alimentat din nou .... rezultatul ... 33 litri... nu mai vreau sa fac calcule. Ms anticipat de raspunsuri

incearca sa mergi cu masina schimband viteza la maximum 2500rot/min, si apoi fa consumul.

sa nu iti faci probleme de subturare, ca motorul are 100cai, masina usoara, daca ai avea pe ea DSG cred ca la mers usor ar schimba la 1900rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu nu inteleg cu naiba faci economie de combutibil si disc/placute, reducand viteza prin frana de motor in loc de scos din viteza si apasat pedala de frana. Adica ori cum ai da-o, tot uzura faci, fie ca la placute/discuri fie la disc/cablu ambreiaj/placa presiune tot reducand secvential vitezele.

Nu sunt expert si recunosc ca sunt noob, dar ma gandesc asa, sa zicem ca la 100m in fata se pune rosu la semafor, o scot din viteza si o las la relanti, in cazul asta consuma ca si cum as sta pe loc, nu ? Iar in caz ca reduc viteza cu frana de motor, motorul nu tot este turat ?? Cu alte cuvinte motorul este in sarcina, deci consum mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a mai discutat problema asta..in frana de motor consum este 0 asta in cazul injectiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teorie gresita! Masina intotdeauna trebuie sa stea angajata intr-o treapta de viteza... Cand se micsoreaza viteza, retrogradezi nu o duci la punctul mort. Asa consuma mai putin... Plus ca daca masina nu este in viteza este mult mai instabila.

Si computerul de bord sustine ceea ce am postat. Daca o scoti din viteza va afisa un consum ca de relanti (la mine 0,5-0,7). Angajata in viteza, fara a accelera consumul este 0.

Din pacate multi instructori auto, din comoditate, nu-si mai invata corect elevii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina are servo-frana consumul va creste cu siguranta in cazul in care " o lasi pe liber " si franezi . In alta ordine de idei , intr-adevar ar trebui sa fie cuplata in permanenta ( sau cat mai des posibil ) una din trepte .

Modificat de Hooligan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce? Te rog explica.... cum te-ai gandit tu ca servofrana influenteaza asupra motorului???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca atat servo-frana cat si servo-directia influenteaza consumul . La fel ca si AC-ul . Daca masina ta are comp. de bord se poate observa foarte usor facand un test . Scoti din treapta si vei observa ca pe masura ce calci pedala de frana mai puternic , consumul instant afisat pe comp. de bord va creste .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teorie gresita! Masina intotdeauna trebuie sa stea angajata intr-o treapta de viteza... Cand se micsoreaza viteza, retrogradezi nu o duci la punctul mort. Asa consuma mai putin... Plus ca daca masina nu este in viteza este mult mai instabila.

Si computerul de bord sustine ceea ce am postat. Daca o scoti din viteza va afisa un consum ca de relanti (la mine 0,5-0,7). Angajata in viteza, fara a accelera consumul este 0.

Din pacate multi instructori auto, din comoditate, nu-si mai invata corect elevii...

Nu e comoditate, te

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...pe masura ce calci pedala de frana mai puternic , consumul instant afisat pe comp. de bord va creste .

E foarte logic. In cazul asta cantitatea de carburant e constanta, sa zicem 1litru/ora. Sa zicem ca viteza e de 100km/h. Asta inseamna ca atata timp cat ai viteza asta si mergi cu ea la relanti (scoasa din viteza), vei avea un consum instant pe bord de 1 l/100km. Daca reduci viteza (=frana) la 50 km/h vei avea 2%.....si asa mai departe. Deci consumul creste. Nu cred ca vacuumul de la pompa de frana poate sa creasca consumul. Normal, vacuumul se face tot timpul , chiar si atunci cand nu franezi, deci nu are ce cauta in discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci nu e din cauza servofranei, ci din cauza franarii, ceea ce e logic - transformi energia mecanica in caldura. Nu numai la autovehiculele echipate cu servofrana se intampla, ci la toate, cand calci frana.

Ar fi bine de editat postul ala ca asa cum e prezentat, fara suparare, e o aberatie. Cresterea consumului nu se datoreaza servofranei, ci pur si simplu franarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba este din cauza servofranei deoarece servofrana foloseste o pompa care este antrenata de motor si la franare pompa solicita motorul intr-un grad mai mic sau mai mare ceea ce duce la cresterea consumului.

Emircea, este adevarat ceea ce spui, numai ca este o consecinta indirecta adica, de exemplu, prin franare de la 100 la 50 kmh pierzi energia pe care ai consumat-o sa accelerezi de la 50 la 100 kmh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa aia merge constant, asa ca nu va forta motorul diferit atunci cand franezi. Repet: consumul creste datorita reducerii vitezei, nu din cauza pompei de vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa aia merge constant, asa ca nu va forta motorul diferit atunci cand franezi. Repet: consumul creste datorita reducerii vitezei, nu din cauza pompei de vacuum.

Pompa merge la un "relanti" odata cu pornirea motorului iar cand apesi pedala de frana considerabil ea functioneaza in "turatii" maxime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termina. Pompa aia 'acumuleaza' vacuum intr-un rezervor in mod constant, in timp, nu 'se trezeste' ca functioneaza fix cand franezi. De unde scoate ea 'turatii maxime'??? doar e cuplata direct la motor prin curea, deci turatia ei coincide (e proportionala, daca sunt fulii de diametru diferit) cu cea a motorului.

Ma gandesc ca va fi cineva sa scrie, urmarind acelasi rationament, ca din cauza servodirectiei, oridecate ori iei curba, creste consumul.

Si pana la urma, care e valoarea practica daca despicam firul in 4? Sistemele gen servo (directie, frana), alternator, pompa de apa, pompa de combustibil, de ulei.... sunt consumatori constanti. Le eliminam sa facem economie?

Nu-i mai util ca dupa atatea pagini fiecare sa-si vada eventualele 'deprinderi paguboase' si sa renunte la ele, ori sa-si accepte consumul asa cum il are, daca-i convine?

Modificat de emircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

emircea, totul a pornit de la o constatare facuta de cineva mai sus cum ca ii creste consumul pe CB la relanti cand apasa pedala de frana, asa ca "logic" se fura din putere. Iti dai seama la ce aberatii s-a putut ajunge de la acea constatare. E ca si in bancul cu cercetatorii si cu puricele care sare la comanda. Dupa ce i se taie picioarele, puricele nu mai sare la comanda si concluzia logica a cercetatorilor fost "dupa taierea picioarelor, puricele nu mai aude"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teorie gresita! Masina intotdeauna trebuie sa stea angajata intr-o treapta de viteza... Cand se micsoreaza viteza, retrogradezi nu o duci la punctul mort. Asa consuma mai putin... Plus ca daca masina nu este in viteza este mult mai instabila.

Si computerul de bord sustine ceea ce am postat. Daca o scoti din viteza va afisa un consum ca de relanti (la mine 0,5-0,7). Angajata in viteza, fara a accelera consumul este 0.

Din pacate multi instructori auto, din comoditate, nu-si mai invata corect elevii...

afisaza zero dar esti in franare,pe cand daca e scoasa din viteza decelerarea este cosiderabil mai mica,deci daca luam efectiv acea portiune cand ai de ales sa faci frana de motor sau sa o scoti din viteza cred ca e mai bine sa o scoti din viteza si vei parcurge o distanta mult mai mare

Deci in concluzie : afisaza zero dar este in franare si parcurgi 100 m pe cand daca o scoti din viteza vei consuma 5 grame si vei merge 800 metri

Pe primi 100 m nu va cosuma dar pe urmatorii trebuie sa demarezi si va consuma 80 grame

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand mergi la vale 2-3km si o lasi la liber consumi mai multa benzina si placute de frana decat daca mergi in frana de motor. La fel cand te apropii de semafor. Cu scosul din viteza merge doar cand ai un spatiu de cateva sute de metri pe parcursul carora sa incetinesti, dar de multe ori ai masini in spate si nu-ti permiti sa ''strici'' traficul...soselele noastre se transforma in parcari. De orase nu mai vorbim... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[...]Deci in concluzie : afisaza zero dar este in franare si parcurgi 100 m pe cand daca o scoti din viteza vei consuma 5 grame si vei merge 800 metri

Pe primi 100 m nu va cosuma dar pe urmatorii trebuie sa demarezi si va consuma 80 grame

Frana de motor se recomanda in locul franei normale ca tehnica de reducere a consumului. Ideea e ca situatia din trafic iti impune sa incetinesti in cei 100m, deci sigur nu te intereseaza sa parcurgi o distanta 'cat mai mare' - in cei 800m dati exemplu vei avea un accident daca nu incetinesti in cei 100!!! Energia oricum o pierzi, pentru ca trebuie sa incetinesti. Daca pui frana clasica, mai ai pe langa pierderile respective de energie si consumul ca sa se mentina motorul la relanti. Daca pui frana de motor, ECU taie alimentarea de combustibil - deci dispare consumul ca sa mentii motorul la relanti, ca o face inertia. Dezavantajul franei de motor: trebuie sa prevezi din timp pasul urmator, ca nu este la fel de eficienta ca si frana clasica.

Daca tot lansati atatea teorii, care mai de care mai savante, faceti-le, fratilor, si verificari practice inainte de a le lansa 'pe piata'. Pentru ca asta cu frana de motor este verificata de multa vreme.

Modificat de emircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vei avea un accident daca nu incetinesti in cei 100!!!................ trebuie sa prevezi din timp pasul urmator,

Adica tu cu metoda ta prevezi si eu fac accident...uite ca ma pricep si eu sa prevad si merg 800 de metri fara sa franez... ha

Ai dreptate daca circuli in oras si ai un motor gestionat de calculator,daca ai un golf 1985 nu mai faci economie deci nu poti generaliza.

Deci facem judecati de valoare sa le foloseasca toata lumea sau numai unii

Azi am aplicat si eu metoda la care te pricepi tu atat de bine si am scos un consum de 3.8% pe 13 km de la serv -acasa,doar 2 km in oras si nu am depasit 70 km/h

pe cand azi dimineata pe aceias distanta am avut 5,9 %

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda. Cu frana de motor reusesc un consum mediu de 10%, repetabil, in conditiile in care altfel as avea 12-14%, si fara sa dorm in trafic. Banuiesc ca majoritatea de pe forum au masini gestionate de calculator.

Vezi ca la dizel dureaza cativa km buni pana ti se-ncalzeste motorul. Nu vei avea acelasi consum daca pleci cu el de la 10 grade sau de la 40 (a reusit sa nu se raceasca de la o cursa anterioara). Sigur nu (si) de asta ai diferentele alea de consum?

Ca fapt divers, nu 'ma pricep atat de bine'... uneori nevoia e cel mai bun profesor. Si-mi place sa invat si din experienta altora, nu numai a mea. Numai bine!

Ca alt fapt divers, computerul de bord iti da indicatii aproximative. Calculul meu de consum e de la plin la plin, dar nu stiu nici pe asta cat ma pot baza, ca romanasii au obiceiul sa te mai fure si la pompa. Dar nu e cazul sa dezvolt aici subiectul asta, daca vrei ne vedem la o cafea sau la o bere, sa putem povesti in direct.

Modificat de emircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand colegilor (mai ales celor incepatori in ale condusului) o carte a singurului mare automobilist roman: Petre Cristea - Arta de a conduce automobilul. Veti gasi raspunsuri pertinente si argumentate la intrebarile din titlul topicului. Trebuie doar sa aveti rabdare sa o parcurgeti in integralitatea ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@victor blackedit... ai facut o treaba ffff buna punind la dispozitie aceasta carte :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiti ce ma gandeam... daca as pune pe futunul de benzina un fel de robinet :) sa mai tai din benzina ,cum au unele masini care au gaz.. :) o fi ceva ? sau alta idee ? sa consume mai putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!