Jump to content

Detailing exterior


Northman
 Share

Postare recomandată

@Radlog: Daca e vopsea nu prea ai ce sa ii faci, daca folosesti solutii agresive risti sa matuiesti lacul si tot urat va iesi. Doar polish'ul te poate scapa.

Daca e bitum poti incerca produse dedicate inlaturarii acestuia. Mafra Deca flash mentionat mai sus se gaseste mai usor prin marketuri, eu folosesc Acrysol

@Blazer: poti incerca si cu partea abraziva a unui burete de vase. Eu vara trecuta asa indepartam insectele de pe parbriz (impreuna cu un lichid de curatat geamurile, nu pe uscat) si nu se zgarie geamul. Poti incerca inclusiv cu o lama de cutter sau cu un burete de sarma f fin (granulatie 0000), de pe sticla trebuie sa se ia, indiferent ce ar fi depunerea.

PS: O argila agresiva ar putea functiona, dar nu e chiar ieftin ptr o metoda care ar putea sa nu dea rezultate

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Vine primavara si vreau sa ma apuc de o curatare exterioara a masinii. Pentru jante o sa imi comand Sonax Full Effect.

Caroseria nu are probleme (zic eu). Vreau sa o spal / usuc si apoi sa o sterg cu alcool izopropilic dupa care sa ii aplic o ceara rapida si ma gandeam Sonax High Speed Wax. Este ok sau as avea alta varianta mai buna in locul ei ?

L.E: Vreau sa incep cu masina sotiei care este neagra 

Modificat de V A L I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija la IPA, sa fie maxim 50% concentrație, și sa nu dai pe chedere, și plastice. Pentru ceea ce faci tu însa, nu cred ca e asa necesara etapa asta. IPA se da pentru a elimina ceara veche sau reziduuri ramase de la lubrefiant pt argila.

Ceara de care zici e ok dar sa ai in vedere ca te tine 1-2 săptămâni și protecția pe care o oferă este limitata. E mai mult pentru luciu. Daca vrei o soluție mai de lunga durata trebuie sa te orientezi spre un sealant dar asta presupune costuri mai mari și o pregătire mai laborioasa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@V A L I: in loc de Sonax High Speed Wax iti recomand Sonax Brilliant Shine Detailer sau Sonax Turbo Lack Schutz. Au durabilitate mai buna si efect hidrofob mai bun.

HSW este usor de aplicat dar nici celelalte 2 nu se aplica greu.

Nivelul urmator este Sonax Xtreme NPT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi ! O sa merg pe una din cele doua recomandate de tine @toni . 

Pentru elementele cromate sau tips-urile de la evacuare ce recomandati ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ai in vedere ca Sonax Brilliant Shine Detailer pe lângă faptul ca da un efect hidrofob nu prea oferă protecție. Este un produs foarte bun, dar este un Quick Detailer. Nu e nici o ceara și nici un sealant.   

Pt crom, poți sa folosești orice polish pt metale. Grija doar la plasticul cromat mai delicat (in general il găsești pe grile) sa nu il tratezi prea agresiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Andrei! O sa incerc sa revin cu "rezultatele" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema la capota cauzata de pisici care urca iarna dupa ce parchez si e motorul cald. O gramada de zgarieturi fine, care mai mult ca sigur ies la polish, dar banuiesc ca daca ajung sa polishez capota la 6 luni iar nu e ok. Ma gandeam la folie transparenta pe capota... Oare ajuta? Sau imi protejeaza doar vopseaua, dar ca aspect vor arata si mai urat zgarieturile pe folie? Daca infoliez numai capota, se va vedea diferenta intre capota si aripi?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

54 minutes ago, Andrei_72 said:

Sa ai in vedere ca Sonax Brilliant Shine Detailer pe lângă faptul ca da un efect hidrofob nu prea oferă protecție. Este un produs foarte bun, dar este un Quick Detailer. Nu e nici o ceara și nici un sealant.   

Pt crom, poți sa folosești orice polish pt metale. Grija doar la plasticul cromat mai delicat (in general il găsești pe grile) sa nu il tratezi prea agresiv.

Ce insemna de fapt protectia vopselei si ce nu face Sonax Brilliant Shine (BSD) incat nu indeplineste acele criterii?
Pentru mine protectie inseamna in principal ca mizeria se lipeste mai greu iar masina se murdareste mai greu (ceea ce BSD ofera) si se curata mai usor (ceea ce cu BSD se intampla).
Apoi mai sunt lucruri precum rezistenta la contaminare si la alti factori atmosferi, care nu pot evaluate usor de catre noi.

Nu te lasa pacalit de numele de detailer, este mult mai mult de atat. Si fiind asa usor de aplicat, se poate folosi dupa fiecare spalare, inclusiv pentru a ajuta uscarea masinii. In felul asta pastrezi efectul hidrofob ridicat un timp mai indelungat, iar masina va fi mai usor de curatat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când spun protecție ma refer la un strat la care murdăria nu  adera la fel de ușor și care are un anumit grad de rezistenta la substanțe corozive (găinat; ploaie acida etc). 

"pot evaluate usor de catre noi"

Nu am spus asta pe baza unei evaluări personale. Nu sunt chimist. Pur si simplu relatez din diverse materiale din care m-am documentat. Potrivit acestora, producătorii de "Quick detailere" au început sa adauge in produsele lor, compuși chimicei care lasă un efect hidrofob, in principal pentru faptul ca utilizatorii sunt incantați de efectul de beading. Efect hidrofob înseamna ca respinge apa și atât. Din acest motiv protecția este limitata. Mizerie nu înseamnă doar apa. Mizerie înseamnă și praf și găinat etc.

Ma repet: A nu se înțelege ca BSD n-ar fi un produs bun. Este foarte bun. E excelent și chiar recomandat sa îl folosești drept "Quick Detailer" sau ca "Drying Aid" cum recomanzi tu. E bun de aplicat peste un sealant pentru a-i menține proprietățile hidrofobe dar nu înlocuiește un sealant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@horry_bv Poti sa polishezi și sa aplici folie imediat.

Daca pui folie PVC sau hibrida (PVC + Poliuretan) zgârieturile vor fi vizibile și se va vedea diferența de nuanța intre capota și aripi.

Foliile 100% poliuretan (Llumar; Hexis etc) sunt mult mai transparente, deci nu vei avea probleme cu diferența de nuanța și au efect de regenerare când sunt expuse la căldura, asa ca, zgârieturile dispar complet sau devin mai putin vizibile. Singurul dezavantaj e ca sunt destul de scumpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva vreo recomandare pentru a reda luciul elementelor cromate de pe masina? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numele meu este Emilian și doresc sa folosesc produsul Jetseal 109 de la CB, întrebarea se referă la eficiența acestui produs in sensul in care specificațiile prevăd un timp aproximativ de 6 luni de la aplicare. In plus in anumite filmulețe se aplica in singur strat, iar specificațiile spun două. Rog o părere din partea unora care au testat produsul.

Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!am comandat si eu un aparat de spalat cu presiune.Imi puteti recomanda si mie un detergent ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iubești mașina nu o speli cu aparat de spălat cu presiune. Presiunea din furtun e arhisuficienta.  Doar in cazuri extreme se spală cu presiune masina, de exemplu dupa o iesire offroad cand masina e murdara de pamant. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, valy2d said:

Salut!am comandat si eu un aparat de spalat cu presiune.Imi puteti recomanda si mie un detergent ok?

Ce aparat ai și cum folosești detergentul? Ai bidon de spumare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia un bidon de spumare calumea și spuma activa în funcție de preferințe și buget. Ceva fără multă soda sa nu îți păteze chestii. 

https://www.emag.ro/lance-spumare-profesionala-mtm-hydro-ls3-1/pd/DLCVFFBBM/?utm_campaign=share+product&utm_medium=android&utm_source=mobile+app

Dar doar spălare cu jet și spuma (fără ștergere) nu este mereu suficienta sa cureți tot de pe mașină. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare pentru cei cu experienta. In 2017 am cumparat un bidon de 5l de valet pro neutral ph. Am folosit-o un an apoi a inceput sa nu mai faca spuma cum trebuie. Stie cineva fenomenul? Ori a expirat spuma, ori karcherul nu mai are suficienta presiune sau spuma trebuie folosita intr-un termen de la desfacere. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vezi eticheta de pe bidon, menționează ceva de termen de valabilitate? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat si de asta...mai superficiale ce-i drept. O sa analizez bidonul ala pe toate parțile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am avut probleme pana acum cu detergentii, de obicei nu expira.

Mai curand s-a schimbat ceva cu amestecul solutiei in aparatul cu presiune, probabil s-a infundat sita lancei daca nu ai folosit-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!