Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

On 06.02.2023 at 0:40, kervoort a scris:

Salutare ! E normala valoarea negativa de - 2 - 3 hpa presiunea diferentiala adaptata la relanti ? Va multumesc !!

Screenshot_20230204_192240_Gallery.jpg

Tu și funinginea măsurată o ai cu minus. Oare a resetat ceva dorel ”tiunerul”? Ce volum ai de cenușă ulei ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 21 ore, juventistu a scris:

Din păcate fac drumuri scurte de 14 km,dus întors la munca,masa măsurată nu creste mai mult de 8,9 grame și regenerari undeva la 150 km

 

Când ajungi la destinație, îți ajunge temperatura uleiului la 80*C? Eu fac 12-13 dus, iar peste 4 ceasuri, aceeași distanță întors. Uite cum a fost azi dimi cu 2 km înainte de destinație: 

IMG_0183.JPG.7347f6d5919a101696d9e4edeebd3d0b.JPG

Ne omoară drumurile scurte cu motor nemergând în parametri. Eu, de curiozitate, m-am apucat să monitorizez cum face regenerarea la aceste temperaturi. Când o face, postez, deocamdată am 220km și nimic iar funinginea calculată e 11.4 g iar cea măsurată 6.05 g (0.19 L de cenușă ulei). 

Modificat de _R_A_D_U
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/6/2023 at 12:40 AM, kervoort said:

Salutare ! E normala valoarea negativa de - 2 - 3 hpa presiunea diferentiala adaptata la relanti ? Va multumesc !!

 

Presiunea diferențială (!) este diferența dintre presiunea măsurată la intrarea în DPF (dinspre galerii/turbo) și cea măsurată la ieșirea din DPF (spre evacuare) - sunt, practic, doi senzori. Cum ar putea să fie negativă?! 😕 
image.thumb.png.401a4f00bac432672b55b49264054a24.png

Modificat de Oli77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

45 minutes ago, Oli77 said:

Cum ar putea să fie negativă?!

Cand e gol (spart)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,


As vrea o părere despre acest DPF, mașina are 390k km motor cbab 140cp softata la 180cp (teoretic)

 

Pe scurt, povestea mașinii e cam așa:

in ultimii 100k km a început sa mâzgălească țeava, foarte isor dar totuși nu mai e cum văd la alții strălucitoare. Regenera pe la 300-400 km

 

De vreo 20k km am schimbat egr si am constatat ca “și-a revenit” acuma regenerează la peste 700km 

 

Fac naveta pe naționala 5km pe sens si minim de doua ori pe săptămâna am 80-100km naționala cu oraș ( o ora de oraș) 

 

Sa ma pregătesc de o curățare? e cam mare presiunea diferențială sau e ok? 

mersi fain

Open IMG_1987.png

Modificat de emilul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, _R_A_D_U said:

Tu și funinginea măsurată o ai cu minus. Oare a resetat ceva dorel ”tiunerul”? Ce volum ai de cenușă ulei ai?

Funinginea măsurată ajunge la -11.9 grame după regenerare la mașini funcționale, nu e nimic anormal aici.

Țineți cont ca la temperaturile astea scăzute (am vazut -12 grade) motorul nu se încălzește decât după 20 de minute de mers, de aici regenerari dese la 120km de oras chiar și la o masina în parametri.

Frig => motorul nu e în regim normal de lucru => Consum mare => noxe mari și filtru încărcat mai rapid, dar câteodată nu ai ce face si mergi ca asta e. Nu moare filtrul de la doua săptămâni de ger.

 

Referitor la presiunile diferențiale... as tinde sa fac diferența între motorizări. 

La 2.0 bitdi (este cu adblue), nu am văzut presiunea scăzând sub 15hPa după o regenerare, de regula stă la 16-18 hPa și o monitorizez de noua.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, EEXCALADE said:

Cand e gol (spart)

Mai exista si un termen diff. pressure offset pe acolo (sa ii spunem valoare de calibrare sau decalaj impus), depinde la cât a fost setat și dacă a fost in sus sau in jos, functie de asta pot apărea valori negative.

 

Offtopic: Una peste alta... de-aia ultima mașina am ales-o pe benzina, mai am si alte lucruri de facut decât sa urmăresc un dpf.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca si benzina are DPF, dar se umple din an in Pasti :))

GFP … ma scuzati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, ct_act said:

Mai exista si un termen diff. pressure offset

Asta e altceva ,offser-ul este tot timpul cu minus cand senzorul iese din plaja de lucru.

57 minutes ago, Dan.MDLL said:

dar se umple din an in Pasti

Valabil si pentru un diesel intretinut corespunzator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE perfect de acord. In general lumea nu se gandeste cand cumpara o masina la "use case-urile" respective: daca merg 80% din timp in oras, drumuri scurte, etc nu are rost sa imi iau un Diesel. Isi cumpara diesel ca sa simta cuplu in cele 1-2 concedii pe an. In rest functioneaza bara-la-bara in oras si omoara DPF-ul.

 

La benzina totusi sunt alte temperaturi, altfel arderea carburantului, si personal mi se pare ca un DPF trebuie "sa faca fata" unor factori de stres/poluare mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, Xman_ghio said:

functioneaza bara-la-bara in oras si omoara DPF-ul.

Asa merg si eu (nu sunt autostrazi la Bacau ),de peste 13 ani ,cu 4 masini diferite ,toate cu dpf ,una cu 345.000 km si ghici ce ? la niciuna nu sa aprins niciodata martorul dpf .

Cea de 345.000 a fost de curand pe la mine ,a ajuns la aproape 400.000 ,nici o problema cu dpf-ul ,regenerari la oras peste 400 km.

 

Toate masinile care au ajuns la  mine cu probleme la dpf aveau probleme la motor ,ignorate ,ascunse,carpite….etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de norma de poluare, dupa parerea mea. Si eu am o masina diesel cu norma de poluare euro 6 d temp, cumparata de noua, si in primii 35 000km a mers impecabil. Apoi, de la 35 000 la 50 000km am fost de 2 ori la reprezentanta cu ea, sa imi curete filtrul de particule (s-a aprins martorul dpf si nu se mai stingea, chiar daca am scos-o din oras). Concluzia lor a fost ca merg prea mult in oras si subturat (bara la bara), de aceea se colmateaza filtrul dpf. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt la a2a E6  :)

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu @eexcalade. @vizitator Se aprinde martorul DPF cand ai soft mai vechi cu probleme, sau ceva nu merge bine pe partea de combustie (inclusiv erori) si durata regenerarii depaseste timpul limita acceptat de ECU, sau multiple opriri repetate inainte de finalizarea regenerarii.

Recomand urmatorul test:

Se face o regenerare completa - cand incepe regenerarea trebuie mers intr-un regim constant (pastrezi treapta de viteza si viteza fara sa o lasi la relanti) pana cand se finalizeaza singura (de obicei conditiile de finalizare din ECU sunt - valoarea funinginii calculate sub 10g si valoarea funinginii masurate se plafoneaza, nu mai scade intr-un anumit interval de timp - nu conteaza ca valoarea este cu + sau cu -).

Apoi, intr-un interval de km de mers normal (ex. 100 km) notezi vitezele de crestere (ex. grame la 100km) a funinginii masurate si calculate.

Daca funinginea calculata (g/100km) creste mai repede decat cea masurata combustia e ok iar DPF-ul ar putea fi mai putin incarcat decat valoarea de la “oil ash”.

Daca funinginea masurata creste mai repede decat cea calculata atunci combustia este cu probleme si/sau senzorul de presiune diferentiala cu probleme si/sau DPF-ul este mai incarcat decat valoarea de la “oil ash”.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Xman_ghio said:

@vizitatorschimburi de ulei din 30 in 30k km, nu? Ca la reprezentanta... 🙂

Dimpotriva, schimb de ulei + schimbat filtru ulei la 10 000km la reprezentanta (cam la 6-8 luni). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, emilul said:

a început sa mâzgălească țeava,

Inafara de asta totul e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/10/2023 at 3:19 PM, EEXCALADE said:

Inafara de asta totul e ok

Faza e ca de cand cu egr-ul nou, a inceput sa se curete si teava. Sa fi fost de la el? injectoarele au fost verificate pe banc si cica sunt bune.

 

Deci filtrul mai duce, asta e semn bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, o părere vă rog, este normal să am diferența asta de temperatura între senzor turbo și dpf în timpu regenerari? Atașez doua măsurători, prima în timpu regenerării forțate și după regenerare. Mulțumesc 

Screenshot_20230211_190804_Gallery.jpg

Screenshot_20230211_190731_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezidurile din filtrul de particule,sint rezultatul arderii deficiente a combustibilului in primul rind,apoi a gazelor de ulei de motor si a aerului care ajung in cilindrii motorului,si cum arderea nu este completa,(suficienta) tot ce iese pe evacuare ramine in filtrul de particule.

Nu conteaza de cite ori veti verifica cu VCDS parametrii de functionare,si nici de cite ori veti scoate filtrul ca sa il curatati,PREVENIREA este mai importanta decit orice.

Motorina de calitate,ulei de motor cit mai curat si sa nu depaseasca nivelul maxim pe joja,filtrul de aer curat,tevi,furtune,egr,intercooler,curate,si un mod de conducere a masinii un pic mai turat prin oras,o treapta de viteza inferioara.

Functionarea injectoarelor este cea mai importanta,si faptul ca ,,merg bine" adica in parametrii normali de functionare,poate insemna multe,dar nu neaparat ca merg ca noi noute,probabil si din cauza asta la inceput cind masina este noua nu prea are probleme cu filtrul si regenerarile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, vp44 said:

 un mod de conducere a masinii un pic mai turat prin oras,o treapta de viteza inferioara.

 

Asa mi-au zis si mie la reprezentanta, ca modul de conducere subturat in oras m-a dus la infundarea filtrului de particule de 2 ori in 10 000km. Ideea este ca nu au vrut sa il curete gratis pe garantie, motivand ca e vina stilului de condus. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minutes ago, vizitator said:

ca modul de conducere subturat in oras m-a dus la infundarea filtrului de particule de 2 ori in 10 000km

“Povestile” clasice ca sa nu beneficiezi de garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

garantia e garantie, contractele le semnam sa le respectam...ameninta i cu protectia consumatorului 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am amenintat deja dar tot mi-a incasat lucrarea de curatare DPF+resoftare DPF; acum chiar asta fac, adica reclamatie la ANPC (se incarca on-line pe site-ul ANPC). In contract scrie clar ca beneficiez de garantie la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!