Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Revin cu o poza mai recenta a tuturor valorilor dpf cu motorul rece la relanti (abia pornit). Am vazut ca presiunea diferentiala oscila intre 2.20-2.50-2.90 cum este in imagine. Valorile sunt chiar dupa cativa km dupa regenerare. Mers constant 3000rpm treapta 3. 

6488D133-49FF-4521-B2C4-076B2DF4A4FB.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masuratorile astea se fac cu uleiul si antigelul peste 80 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am stiut, atunci voi reveni cu ele mai corecte. Multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut câteva măsurători, regenerarea s-a făcut la 541 km.  196200102_valorimasurate.thumb.jpg.e08ac6a290d761f1e06bed63069d86d7.jpg

Din păcate, trebuie să schimb EGR să nu îmi bat joc și de DPF. Erorile în cauză:20230228.jpg.b8ed69da963ea6bd963d109145a99cf2.jpg20230228_0.thumb.jpg.c861a7022ef2c4e70c416ee999fc2d42.jpg

Între timp am achiziționat și VAG DPF folosit cu KW902. Valori după regenerarea prezentată în prima imagine:216632051_Screenshot_20230228-130955_VAGDPF.thumb.jpg.73153d55d14e530031717fca90ede677.jpg

Ce părere aveți de aceste valori? Nu găsesc unde sunt datele cu încărcarea în grame filtrului... Singura valoare prezentată atât de vcds cât și de vag dpf este 0.19L.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@_R_A_D_U pentru incarcare poti faci o regula de 3 simpla

 

               - maxim 0,18 l sau 80 grame ( unele mai vechi aveau 70 grame ). La 0,19 l => vreo 84 - 85 grame. 

  

            Eu vad valorile f bune, filtrul e la incarcare peste 100% din capacitate, dar atata timp cat ai presiune diferentiala buna si nu ai evacuarea afumata, tot inainte :) .      

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu valorile cu motorul incalzit apa la 90 si ulei motor la 100. Ce parere aveti? 

EF5707BC-3958-46D2-B42F-3F3A30102DCA.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce părere aveți de aceste valori? 

IMG_20230304_111048.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 09.02.2023 at 23:05, emilul a scris:

Sa ma pregătesc de o curățare? e cam mare presiunea diferențială sau e ok? 

Daca mazgaleste teava un pic , inseamna ca miezul DPF ului  are fisuri ( scapa) deci trb sa iei altul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Știe cineva ce înseamnă valorile marcate cu roșu?  693641660_Screenshot_20230307-120540_VAGDPF.thumb.jpg.2ee474c70d0a620de65754869b9e23b3.jpg

Aia cu 50% de la banda verde ce tot crește să fie oare procentul până la următoarea regenerare?

Modificat de _R_A_D_U
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

       50% inseamna incarcarea cu soot (funingine) a filtrului la un moment dat.

 

       Cand se apropie de 100 % incepe regenerare si scade pana la intre 15 si 30 % ( depinde de mai multe criterii ), pe acolo. 

 

       Dupa care procesul se repeta :P 

 

       

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adria_n mulțumesc,  așa era logic. Dar celelalte 2 valori din dreapta - 1996 ms respectiv 0s? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@_R_A_D_U cred ca latenta ( lag-ul cu care citeste parametrii ). Habar n-am, nu le-am dat importanta :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/24/2021 at 2:08 PM, sNaKeyy said:

@andrusel si eu sincer as vrea sa stiu cum isi da seama @powershot de valori normale sau anormale pt presiunea diferentiala. Si eu am pus acum ceva vreme un snapshot cu presiunea de 12-15 (cam asa este la mine mai tot timpul la relanti) si mi s-a spus ca este mare... dar mi se regenereaza cam la 800-1100km si nu am probleme.

 

Cred (pentru ca nu sunt sigur) ca fiecare motor are alt procent de cenusa pe care o arunca in DPF ca sa nu mai spun de diferitele tipuri de DPF de pe masini. Eu de exemplu am SCR cu Adblue inaintea DPF-urilor si foarte probabil fiind curatate gazele deja de catre SCR aloca un nivel de incarcare mai mare al dpf-ului. Poate de aceea si nr mai mare de km intre regenerari. Nici o legatura cu ce am mai citit aici ca indiferent de incarcare, pe la 750-800km isi face automat. Am ajuns si la 1100 intre regenerari, pacat ca nu am poza, dar am poze pe la 850-900km.

Asadar cred ca nu putem sa dam sfaturi generale tuturor bazandu-ne pe exemplul propriu, doar daca avem cunostinte/exemple despre alte motoare, cum de exemplu este @F l o r i n sau altii care s-au jucat cu vcds/vagdpf/obd pe masinile altora.

Salut , te ai uitat la teava de esapament daca e curata pe interior ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/1/2021 at 11:11 PM, Dani audi said:

Am câteva valori ale DPF...

Presiunea diferențială după 50 de km parcurși de la regenerare este 10 mb

Și totuși dacă este Ok mecanic de ce îmi afuma țevile??

Slag oil VALUE....99,5G

Soot volume...0,24l

 Calculed contenție soot...11 G

Measured contenție soot 17 G

Presure diferențială...11

toate astea după 212 km

Topit sau fisurat miezul dpf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/12/2021 at 10:25 PM, powershot said:

9970, nu e dieselgate.

eu am 9970 de 2 ani, reg la 600, 700 km chiar si iarna.

 

dieselgate am avut 9983. Era un dezastru. Evacuare neagra, fum alb la regenerare, consum marit, demaraj slab sub 2200 ture.

 

 

Si dupa downgrade s au curatat tevile ?

Stiam ca daca ai teava neagra este dpf topit/ crapat

De miezul dpf nu are voie sa scape pic de funingine indiferent de ce probeleme la motor ai

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu o mai am, dar era diferenta notabila intre cele doua softuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 skoda octavia 3 FL an 2018,1.6 TDI, 102k km, masina luata de 1 luna observ ca imi face regenerarea intre 280-330 km indiferent de cum merg nuj daca este normal sau nu la modelul acesta.

 

Cu contactul pus am urmatoarele valori https://prnt.sc/CopXFMQsYxjj , observ ca temperatura de iesire este negativa si senzorul de presiune diferentiala 2 are valoare 2 bari ( banuiesc ca ar trb sa fie 0)

 

Cu motorul pornit https://prnt.sc/yNNb5XMhJKmN temperatura de iesire la fel este negativa, valoarea nu s-a schimbat, si deviatia de la cilindrul 3 pare cam mare.

Valorea senzorului de presiune diferentiala 2, a crescut pana la 10 bari cu motorul pornit in 5 minute.

 

In rest filtul pare sa fie in apele lui. Masina facuse regenerare seara.

 

pareri cu ce ar trb sa incep? 

 

 

 

 

photo_2023-03-10_09-12-07.jpg

photo_2023-03-10_09-12-07 (2).jpg

Modificat de mitzza87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare ok. Daca mergi doar in afara orasului o sa vezi ca se regenereaza mai rar (cam 500km). Daca mergi combinat atunci depinde de pornirile la rece, de cat de scurte sunt drumurile, etc.

Presiunea dif nu cred ca are cum sa fie 0!

In plus: nu te apuca sa urmaresti non stop datele astea ca “faci cu capul”. Daca masina nu are probleme, ii faci intretinerea ok => fa-ti treaba cu ea si nu te stresa inutil pt DPF 😉

Modificat de Xman_ghio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In DPF stats masina are un istoric de 300 km intre regenerari, deci cam asa facea de noua, am observat ca procesul de regenerare nu dureaza mai mult de 10 minute, banui ca asa a vrut VW sa faca la modelele mai noi, interval mai scurt de regenerare

 

Presiunea diferentiala trb sa fie 0 cu motorul oprit, daca nu este 0 inseamna ca senzorul/senzorii sunt stricati si necesita schimbare ( cel putin asa am invatat de la pasatul vechi) doar ca modelul asta are cate 2 senzori de presiune diferentiala.

 

Temperatura la iesire nu are cum sa fie negativa, din cate stiu orice senzor ce arata valoare negativa nu suna a bine, problema la mine e ca nici dupa ce am pornit motorul valoarea de -40C nu a tecut pe pozitiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce după regenerare "soot mass calc" nu ajunge mai aproape de zero? La mine coboară pana la 4.8 grame , cffb 2014

Modificat de alinbum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/21/2021 at 10:38 PM, R Z F said:

eu am patit asa ceva din cauza ca, clapeta de bypass de la EGR(e original) era blocata pe deschis,fara nicio eroare.

 

On 8/30/2022 at 9:07 AM, DeViAnS said:

OMG... acum trebuie sa le dam si pastile 😆? Este prima data cand aud de asa ceva. Oare nu este tot un scam precum era Adizol ... zeama aia din Rusia/Ucraina care facea minuni cu doar 3 picaturi la 1 plin?

Iti spun ca daca increci “ zeama” aia cum zici ( Adizol) nu o sa te mai opresti , tot timpul o sa i pui . 

Eu folosesc de 4 ani si sunt f multumit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am curățat dpf la Odorheiu Secuiesc, și acum mașina merge bine. Făcea regenerări dese, max 25 km, acum am 100 și ceva fără regenerare, 80 făcuți în oraș. Vă mulțumesc pentru sfaturi, numai bine 

Screenshot_20230312_175035_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu ai și alte probleme la așa putini km între regenerari 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!